Dalis Entusiaster - Side 83

Sponsorer:
Takk Takk:  4
Like Like:  40
Side 83 av 743 FørsteFørste ... 3 13 23 33 43 53 63 73 79 80 81 82 83 84 85 86 87 93 103 113 123 133 143 153 163 173 183 193 203 213 223 583 ... SisteSiste
Viser resultater 1,641 til 1,660 av 14851
    Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,069
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av SWE_RobRoy
    Jag håller med. Yamaha har nog rätt ljudkaraktär, men det gör inte så mycket förstärkare med rejält med kraft.

Jag köpte NAD M25, den har massor av kraft och rätt ljudkaraktär, vilket gör att man aldrig får "hissig" diskant till Mentor högtalarna. NAD M25 kan även bi-ampas till högtalarna, så har man 2x160W per högtalare.

Vad är Abrahamsen för märke, är det något lokalt norskt?
    Såvidt jeg vet er Abrahamsen mannen bak Electrocompaniet. Tror forsterkerene likner veldig i lyd og kvalitet. De likner hvertfall i utseende

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Stylus
    Svensk går helt greit vet du

Gøy å høre at du har samme inntrykk som meg! Jeg er helt amatør på slike beskrivelser, men det var en herlig lytterunde. Kjempemoro å høre på ulike ting og sammenlikne litt. Mentor 8 er min store hifi-drøm, og jeg håper å kunne kjøpe dem en gang i fremtiden. Etter at prisen har gått opp så mye som den har gjort er jeg nødt til å utsette det prosjektet en stund, så jeg tror kanskje de gamle wharfedalene får gjøre jobben en stund til hehe.

Du skal ikke se bort fra at vi da liker samme type lyd nei Du har jo fått deg et vanvittig flott oppsett, med gode komponenter. Jeg tror M25 er en bra match til Mentor 8. Som du sier, den har en voldsom dynamikk og alt kommer frem veldig realistisk, samtidig som det er masse power i dem. En ordentlig rå og underholdende høyttaler! Har du hørt dem på noen andre typer forsterkere enn den?

Tror jeg må lagre linken med bildene dine. Så har jeg noe å strekke meg etter

Du har nok helt rett i at Mentor 6 sikkert låter heftigere hjemme enn i butikken. Nå har jeg ikke hatt veldig mange typer høyttalere, men min erfaring sier også at det stort sett låter bedre hjemme etter litt kalibrering og justering

Velkommen til forumet forresten!
    Ja, det är himla tråkigt att Hifi-klubben höjt priset så mycket på Mentor-serien. De har gjort precis samma höjningar här i Sverige. Men just Mentor-serien höjde de extra mycket. Först gjorde de en höjning innan årsskiftet på bara Mentor-serien. Sedan höjde de priset på alla högtalare runt årsskiftet.

Jag har ju inte köpt Mentor Vokal centern (än), men nu känns den löjligt dyr

Jag har hört Mentor 8 tillsammans med Denon PMAE-1500 (like osäker på modellbeteckningen). Det var ingen bra match, ljudet lät väldigt krispigt och rent till en början, men på högre ljudvolymer lät det ansträngt och "hissigt". Jag rekomenderar varmare elektronik tillsammans med Mentor 8. T.ex. NAD M25 eller M3, som aldrig blir "hissigt".

Det är även viktigt med vad du har för försteg/pre-processor/cd-spelare/dvd-spelare - vilken DAC helt enkelt. Jag har provat med en Denon CD-spelare som DAC, en billig Denon 1908 Receiver som volymkontroll och NAD M25 som slutsteg. Alltså Denon CD-spelare (DAC) --> Denon 1908 (pre-outs) --> NAD M25. Detta lät mycket mycket bra, bättre än min setup med:

HTPC (bit-perfect optical spdif) --> NAD M15 --> NAD M25.

Det lät även bättre än: NAD M55 --> NAD M3 (denna setup lät ungefär lika bra som min)

Men jag vill ha min musik på datorn och detta va den mest ekonomiska lösningen med riktigt bra ljud jag kunde hitta.

Jag hoppas du får tag på ett par Mentor 8 tillslut! Själv hade jag inte heller råd att köpa dessa nya, utan hade väldig tur med att en svensk sålde ett par begagnat, bara några månader efter att högtalaren hade släppts. Har aldrig sett ett par till salu efter detta i Sverige igen.

Så jag köpte högtalaren osett av honom (eftersom han bodde 60 mil bort) för 23 000 SEK och jag hade turen att få ett par perfekta högtalare som inte ens var inspelade .

Tack, visste inte att detta forum fanns förrän nu. Ni i Norge verkar mycket mer entusiastiska över Dali högtalarna än vad Svenskarna är

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vi er så klart Dali's Entusiaster, jeg synes at du skal legge ut bilder her på forumet heller. Du skal få toppscore av meg på det Mentor 8 settet ditt, så det er bare å bringe bilder frem i rette elementer for å si det sånn. Velkommen til forumet og håper du vil joine oss en liten stund.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,069
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SWE_RobRoy
    Ja, det är himla tråkigt att Hifi-klubben höjt priset så mycket på Mentor-serien. De har gjort precis samma höjningar här i Sverige. Men just Mentor-serien höjde de extra mycket. Först gjorde de en höjning innan årsskiftet på bara Mentor-serien. Sedan höjde de priset på alla högtalare runt årsskiftet.

Jag har ju inte köpt Mentor Vokal centern (än), men nu känns den löjligt dyr

Jag har hört Mentor 8 tillsammans med Denon PMAE-1500 (like osäker på modellbeteckningen). Det var ingen bra match, ljudet lät väldigt krispigt och rent till en början, men på högre ljudvolymer lät det ansträngt och "hissigt". Jag rekomenderar varmare elektronik tillsammans med Mentor 8. T.ex. NAD M25 eller M3, som aldrig blir "hissigt".

Det är även viktigt med vad du har för försteg/pre-processor/cd-spelare/dvd-spelare - vilken DAC helt enkelt. Jag har provat med en Denon CD-spelare som DAC, en billig Denon 1908 Receiver som volymkontroll och NAD M25 som slutsteg. Alltså Denon CD-spelare (DAC) --> Denon 1908 (pre-outs) --> NAD M25. Detta lät mycket mycket bra, bättre än min setup med:

HTPC (bit-perfect optical spdif) --> NAD M15 --> NAD M25.

Det lät även bättre än: NAD M55 --> NAD M3 (denna setup lät ungefär lika bra som min)

Men jag vill ha min musik på datorn och detta va den mest ekonomiska lösningen med riktigt bra ljud jag kunde hitta.

Jag hoppas du får tag på ett par Mentor 8 tillslut! Själv hade jag inte heller råd att köpa dessa nya, utan hade väldig tur med att en svensk sålde ett par begagnat, bara några månader efter att högtalaren hade släppts. Har aldrig sett ett par till salu efter detta i Sverige igen.

Så jag köpte högtalaren osett av honom (eftersom han bodde 60 mil bort) för 23 000 SEK och jag hade turen att få ett par perfekta högtalare som inte ens var inspelade .

Tack, visste inte att detta forum fanns förrän nu. Ni i Norge verkar mycket mer entusiastiska över Dali högtalarna än vad Svenskarna är
    Ja, jeg håper i det lengste at når økonomien tar seg opp, så kanskje de setter ned prisene litt igjen, men det er vel kanskje tvilsomt. Må ut på bruktmarkedet om jeg skal ha noe. Vurderer å kjøpe noe annet litt mer beskjedent i mellomtiden. Begynner å bli lei de gamle wharfedalene hehe
    Vocal centeren er jo fantastisk! Kanskje du får titte på bruktmarkedet etter en sånn også.

Rent Denon oppsett blir nok noe skarpt ja. Men det høres jo veldig bra ut for min del at Denon som pre med et varmere effekttrinn virker bra! Da kan jeg nok bare supplere min Denon 2808 med et effekttrinn, og jeg har kommet langt Spennende å høre at du har testet litt forskjellig, og konkludert sånn du har gjort.

Du verden! Det høres ut som om du var veldig heldig med den dealen der! Superhøyttalere til superpris Blir ikke bedre enn det. Blir neste oppgradering en mentor vocal da?

Økonomien har mye å si, selv om man beveger seg oppover i klassene. Ett sted må man sette grensen, og da syns jeg du har gjort et veldig bra valg!

Hehe, er ikke svenskene så begeistret?? Isåfall har du funnet rett plass på forumet her. Mange som liker og elsker Dali høyttalere her.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nye friske bilder lagt opp på min profil, bildene er noe av det samme som før men de er lysere og friskere i fargen. Jeg fjernet bildene fra høytalerne siden jeg synes de er vanskelig å fotografere i dette rommet, ellers jeg valgte å ha det sånn som det er nå og det ble et friskt pust etter min mening. Når det kommer til å ta bilder så har jeg mye å lære, men det er ikke bare bare å få til proffbilder med kompaktkamera uten stativ. Det er enda godt at jeg er noenlunde stø på henda enda.

Intermediate MaW sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Utrolig bra du har fått det Roger. Du har en helt rå komponent rack med mye heftig innhold. Nå må du bare se å få ut verdens styggeste tv så blir det bra! :lol:

Btw, ønsker du litt dynamikk? Black Strobe - Im A Man fra introen til RocknRolla. Rå dynamikk og heftig basstromme! Burde riste løs i 8 tommerne dine! Den gir hvertfall meg et glis. Eneste minus at den kan være noe spiss, men ellers en helt herlig låt med dritfett lydbilde.

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ble strøket dette Roger. Men noe enig med Maw her. Men Tv`n blir vel byttet ut med en Pioneer tenker jeg. Flott oppsett du har. Svinger innom når jeg er i Moss en gang

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pio i det oppsettet der ser jeg fram til å se! :grin:

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MaW
    Pio i det oppsettet der ser jeg fram til å se! :grin:
    Du da???? Kjøpt Yamaha enda ?

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, nei. Har nok ikke det. Det blir nok litt seinere, men skal greie å presse inn en Z7 i benken. Skal bare få den på jobben først, så jeg får herja litt med den.

I Am Legend på full guffe slår alltid ann blant kundene, spesielt når han skal hente bikkja i mørket. 8-) Har aldri sett 5-6 personer skvette så heftig samtidig!

Skal ha tv først....kanskje.....må hvertfall ha full hd snart ellers kreperer jeg betraktelig og må sjukemelde meg...

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Utrolig bra du har fått det Roger. Du har en helt rå komponent rack med mye heftig innhold. Nå må du bare se å få ut verdens styggeste tv så blir det bra! :lol:

Btw, ønsker du litt dynamikk? Black Strobe - Im A Man fra introen til RocknRolla. Rå dynamikk og heftig basstromme! Burde riste løs i 8 tommerne dine! Den gir hvertfall meg et glis. Eneste minus at den kan være noe spiss, men ellers en helt herlig låt med dritfett lydbilde.
    Hehe, jeg vet det med tv'n så jeg sier det igjen. Det skjer ting her i løpet av 2009, så bare vent å se på nye bilder og saker som kommer. Jeg har planene klare og bare venter på at pengene skal være der, skal i gang med jobbsøk for fullt igjen så vi får ta det deretter.

Dynamikk ? Jasså, får sjekke ut den da.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av da-ty@online.no
    Ble strøket dette Roger. Men noe enig med Maw her. Men Tv`n blir vel byttet ut med en Pioneer tenker jeg. Flott oppsett du har. Svinger innom når jeg er i Moss en gang
    Må gjerne komme en tur innom om de ønsker det, koselig med noen Avforumere på plass veit du.

Alle hater min tv og jeg er ikke no mindre glad i den, men disse Pioneer tv'ene koster gjerne mer en 20k så da blir det litt kostbart for meg nå.

Nå sitter lyden og dvd der det skal og fått en fin holografi i det hele, så da er det bare å smokke inn en tv så er mye gjort men det tar tid folkens. Roma ble ikke bygget på en dag...

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hater tvn din... :-P

Neida, roma ble ikke bygd på en dag. Er jo ganske treig selv, men det er jo litt av moroa det å ta litt etter litt og så er det jo dissa pengene og. Skal jo ha rå til litt morro i helgene også.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hater tvn din... :-P

Neida, roma ble ikke bygd på en dag. Er jo ganske treig selv, men det er jo litt av moroa det å ta litt etter litt og så er det jo dissa pengene og. Skal jo ha rå til litt morro i helgene også.
    Fy... Den er opp og til laga i Polen, slå den...

Jeg skal bytte men trenger disse kronene så det blir nok bra til slutt, men lysten på nye ting er alltid der men det er kjøpestopp nå.

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spørsmål til Dali fantastene:
    jeg har en Blue Center 1000 som jeg synes passer fint med mine Suite fronter og som passer greit til Yamaha receiveren.
    Jeg får fint lydbilde i surround med passe bra trøkk i centeren, men ikke overveldende.

Hva med Suite Center 0.8 som jeg "sikler" på; hva mener dere jeg vil merke mest forandring på dersom jeg oppgraderer til den?

Og siden jeg bi-wirer frontene, bør jeg da også gjøre det på en evt. ny Suite center?

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av asvaberg
    jeg har en Blue Center 1000 som jeg synes passer fint med mine Suite fronter og som passer greit til Yamaha receiveren.
    Jeg får fint lydbilde i surround med passe bra trøkk i centeren, men ikke overveldende.

Hva med Suite Center 0.8 som jeg "sikler" på; hva mener dere jeg vil merke mest forandring på dersom jeg oppgraderer til den?

Og siden jeg bi-wirer frontene, bør jeg da også gjøre det på en evt. ny Suite center?
    Det spørsmålet der overlater jeg til deg Daniel..... 8-)

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av asvaberg

Det vet jeg faktisk ikke. Men kan tenke meg Suite er noe mer detaljert enn Blue serien. Mulig den har noe fyldigere lyd pga størrelsen. Men estetisk hadde jeg byttet ut Blue med Suite.

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe - estetikk for alle penga

"Problemet" mitt er at for å få plass så MÅ plasma'en opp på vegg og da blir det noe dyrere enn bare å kjøpe en brukt ny center....

Nåvel - takk for ordene....

Newcomer fest sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hei!

er ny her i klubben.har nylig kjøpt meg mentor 6 å er veldig fornøyd med de.har de kobla sammen med lyngdorf sdai 2175 å en yamaha spiller.noen andre her som har dali å lyngdorf kombo??
    Det låter veldig gjennomsiktig (hvis det er riktig ord å bruke?) å om det låter bra kommer veldig an på kvaliteten på cd`n man spiller.stor hørbar forskjell på god å dårlig innspilling med andre ord.er veldig fornøyd med anlegget,men vurderer en forsterker som ikke er like gjennomsiktig da det er mye god musikk med dårlig innspilling.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av fest
    er ny her i klubben.har nylig kjøpt meg mentor 6 å er veldig fornøyd med de.har de kobla sammen med lyngdorf sdai 2175 å en yamaha spiller.noen andre her som har dali å lyngdorf kombo??
    Det låter veldig gjennomsiktig (hvis det er riktig ord å bruke?) å om det låter bra kommer veldig an på kvaliteten på cd`n man spiller.stor hørbar forskjell på god å dårlig innspilling med andre ord.er veldig fornøyd med anlegget,men vurderer en forsterker som ikke er like gjennomsiktig da det er mye god musikk med dårlig innspilling.
    Har ikke kombinasjonen men har hørt den mange ganger. Kan bli som du sier gjennomsiktig eller klinisk. Kan hjelpe å få inn en annen kilde. Kilde med rør foreks. Eller en kilde som har en varm klangbalanse. Hvilken Yamaha har du??

Side 83 av 743 FørsteFørste ... 3 13 23 33 43 53 63 73 79 80 81 82 83 84 85 86 87 93 103 113 123 133 143 153 163 173 183 193 203 213 223 583 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •