Dalis Entusiaster - Side 82

Sponsorer:
Takk Takk:  1
Like Like:  30
Side 82 av 742 FørsteFørste ... 2 12 22 32 42 52 62 72 78 79 80 81 82 83 84 85 86 92 102 112 122 132 142 152 162 172 182 192 202 212 222 582 ... SisteSiste
Viser resultater 1,621 til 1,640 av 14836
    Intermediate Tronna_83 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av CavaleraRules
    Hvordan kan en 3900 være for stor/dyr til så store høyttalere?

det var Roger som mente at 3900 var i største laget til høyttalerne mine. Hva mener du om den saken?

Intermediate CavaleraRules sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,305
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Det er en annen sak men den kommer til nytte når en total kalibrering skal gjøres, greit å ha litt samspill i dette anlegget også.
    Sitat:
    Opprinnelig skrevet av Tronna_83
    argh. Finnes det ikke noe justering på disse receiverne så overgangen fra rolige partier til bråkete blir så forbanna stor? Sukk

RW: Du får nesten kalibrere settet på nytt og skaff deg desibelmåler, da vil du få maks utbytte av det du har i heimen.

Nei, det er ikke en annen sak.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,305
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tronna_83
    det var Roger som mente at 3900 var i største laget til høyttalerne mine. Hva mener du om den saken?
    Har dessverre ingen erfaring med utstyret ditt, men receiveren kan ikke bli for stor. Regner med at RW sikter til prisklasser.

Min generelle erfaring er at du helst bruker effektforsterker på så store høyttalere som du har, uansett prisklasse.

De største receiverne vet jeg ikke noe om, men de koster uansett mye mer.

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,046
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Cavalera: Skal du på Opeth ? Jeg skal og billettene er i boks, blir nok en heavy dag.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,046
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Man kommer ikke avsted uten effekt og det er helt sikkert, når jeg brukte min gamle denon 4306 måtte jeg nesten dra volumet på max for å få bass. I dag med det jeg har nå spiller det kontrollert med god bass og fyldighet på lavt nivå, er sånn jeg liker det og effekt er nesten et must uansett for å få maksimalt utbytte av høytalerne. De får aldri nok for å si et sånn....

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,305
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Cavalera: Skal du på Opeth ? Jeg skal og billettene er i boks, blir nok en heavy dag.
    Yupp;-)

Men i Kristiansand. Litt dumt, for da går vi visst glipp av Ihsahn, men jeg kan ikke ta fri. I år blir det kanskje WOA, i tillegg til SRF og NRF, pluss 4 dager ferie til ACDC og Metallica...

Men jeg gleder meg vilt til Opeth..

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har dessverre ingen erfaring med utstyret ditt, men receiveren kan ikke bli for stor. Regner med at RW sikter til prisklasser.

Min generelle erfaring er at du helst bruker effektforsterker på så store høyttalere som du har, uansett prisklasse.

De største receiverne vet jeg ikke noe om, men de koster uansett mye mer.
    ja han mente nok at jeg hadde en for bra receiver til mine høyttalere kanskje?

Eller for å si det på den andre måten, for dårlige høyttalere i forhold til forsterkeren.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,046
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Yupp;-)

Men i Kristiansand. Litt dumt, for da går vi visst glipp av Ihsahn, men jeg kan ikke ta fri. I år blir det kanskje WOA, i tillegg til SRF og NRF, pluss 4 dager ferie til ACDC og Metallica...

Men jeg gleder meg vilt til Opeth..
    Jeg skal til Oslo da og får med meg Ihsahn da, men synes ikke noe om han som solo prosjekt. Det var mye bedre da Emperor herja som villt, men håper de tar en reunion og kliner til med ny plate. De andre gamle BM folka gjør jo det, så hvorfor kan ikke dem beste gjøre det også.

Det blir Marillion denne mnd, acdc i feb, opeth i mars og metallica i juni.

Med andre ord.... Masse fett i vente..... :twisted:

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    en ting jeg glemte å spørre om. Jeg har to valg på forsterkeren min når det gjelder Impedans. 8 og 6. men hva skal min stå på når frontene mine er 6 ohm og resten av høyttalerne mine 8? Mulig du vet dette da-ty?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,305
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skal til Oslo da og får med meg Ihsahn da, men synes ikke noe om han som solo prosjekt. Det var mye bedre da Emperor herja som villt, men håper de tar en reunion og kliner til med ny plate. De andre gamle BM folka gjør jo det, så hvorfor kan ikke dem beste gjøre det også.

Det blir Marillion denne mnd, acdc i feb, opeth i mars og metallica i juni. Med andre ord.... Masse fett i vente..... :twisted:

Ohh, konserter og festivaler er fett. Virker nedprioritert på forumet under utstyr. Logg inn på WOA, SRF og NRF og se om ikke det frister også :-)
    ZZ top i Skandinavia må jo være en stund siden, som et eksempel... ;-)

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,046
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ohh, konserter og festivaler er fett. Virker nedprioritert på forumet under utstyr. Logg inn på WOA, SRF og NRF og se om ikke det frister også :-)
    Jeg kunne tenkt å dra på festivaler også, men det blir litt for langt som regel. Det hadde vært knall å kommet seg en tur til Wacken feks, så jeg regner med at de som drar dit får seg en opplevelse de sent vil glemme. Er du Max Cavalera fan? Jeg synes ikke noe om det Soulfly prosjektet hans, savner han i gamle Sepultura. Roots skiva var helt elendig, men alle før den var jo supre thrash plater av høy dimensjon.

Vel, det er ikke mye konsertprat her inne og det er ganske lavt prioritert, men det er en del her inne som liker så mye spesiell musikk og tviler de gir en konsert med det første. Jeg mener det at man har et anlegg så bruker man på musikken man liker, ikke spiller plata bare for den har meget god lyd og det er ikke no for meg. Musikken i fokus, så får resten komme i andre omgang.

Active rogema sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    489
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Neste konsert med ZZTOP i'm there

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,305
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kunne tenkt å dra på festivaler også, men det blir litt for langt som regel. Det hadde vært knall å kommet seg en tur til Wacken feks, så jeg regner med at de som drar dit får seg en opplevelse de sent vil glemme. Er du Max Cavalera fan? Jeg synes ikke noe om det Soulfly prosjektet hans, savner han i gamle Sepultura. Roots skiva var helt elendig, men alle før den var jo supre thrash plater av høy dimensjon.

Vel, det er ikke mye konsertprat her inne og det er ganske lavt prioritert, men det er en del her inne som liker så mye spesiell musikk og tviler de gir en konsert med det første. Jeg mener det at man har et anlegg så bruker man på musikken man liker, ikke spiller plata bare for den har meget god lyd og det er ikke no for meg. Musikken i fokus, så får resten komme i andre omgang.
    Må nok regne meg som Cavalera-fan ja, og det gjelder begge brødrene. Men det var nok større for meg før enn nå. Roots er bare helt fantastsik, et par av Soulfly-platene er meget bra, og Cavalera Conspiracy-plata er konge. Endlig var familien på turne igjen (Hove 2008)

For langt er det jo ikke, du bor jo nesten i Sverige.. Hvor mange innlegg rekker du å skrive på samme tid som kjøreturen til SRF tror du?

Var på WOA 5 år på rad og lurer på å starte igjen...

Ellers er jeg helt enig! Hva skal man med lyd uten engasjement?

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,046
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må nok regne meg som Cavalera-fan ja, og det gjelder begge brødrene. Men det var nok større for meg før enn nå. Roots er bare helt fantastsik, et par av Soulfly-platene er meget bra, og Cavalera Conspiracy-plata er konge. Endlig var familien på turne igjen (Hove 2008)

For langt er det jo ikke, du bor jo nesten i Sverige.. Hvor mange innlegg rekker du å skrive på samme tid som kjøreturen til SRF tror du?

Var på WOA 5 år på rad og lurer på å starte igjen...

Ellers er jeg helt enig! Hva skal man med lyd uten engasjement?
    Det er sant men det er det å dra med noen folk som er litt metallfreakere også da, er ikke like lett bestandig. Du vet åssen det er å spørre folk om noe i dag, er jo bare nøl og vet ikke hva dem vil. Ellers får jeg nok 4 fine konserter her i år, så det er ny rekord for meg og ser veldig fram til dette altså. Jeg får vel plugge ørene litt tenker jeg, dem ble ikke helt gode etter Slayer og Machine Head i 94. Når det kommer til Sepultura for min del så er det Beneath the remains og Arise som gjelder. Broren min har faktisk en Originalsignert Chaos A.D plate med alle gutta på, morsom sak å ha i samlingen da.

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tronna_83
    Så nå ryker din 3808 også?
    Jepp. Skal ha en DSP Z7
    Mye pga pre-ampdelen. Tviler litt på at forskjellen blir annerledes på film.

Intermediate Kriller sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av da-ty@online.no
    Jepp. Skal ha en DSP Z7
    Mye pga pre-ampdelen. Tviler litt på at forskjellen blir annerledes på film.

Tror de har en på lager på hifihuset til samme pris som tipset ditt.:grin:

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Stylus
    Siden jeg er har blitt en ivrig Dali fan, så tenkte jeg at jeg skulle skrive litt om dagens opplevelser. Har vært en tur innom Hifi-klubben, og fikk tid og service nok til å høre på litt av hvert.
    Noen av dere har jeg snakket litt med før om både det ene og andre, bla ikon 8 og mentor 6, inkludert smådiskusjoner om hva man kan og bør velge av effektforsterker til disse.
    Okai, dagens lytterunde bestod av følgende: Ikon 8 + Nad C272, Mentor 6 + Nad M25, og Mentor 8 + Lyngdorf SDAI 2175.
    Skulle gjerne hørt alle høyttalerne på samme forsterker, men det ble litt mye å spørre om da jeg bare tok en tilfeldig tur innom og fikk høre masse likevel

Jeg er ingen ekspert, så dere får bære over med amatørmessige lydbetraktninger

Ikon 8:
    En kjempehøyttaler både fysisk og lydmessig! Det trøkker bra, men faktisk mindre enn jeg hadde håpet. Kan selvfølgelig ha med forsterkeren å gjøre, men en liten "skuffelse" om man kan kalle det det.
    Diskanten er klar og tydelig og gir meg egentlig det jeg trenger.
    Mellomtonen var litt mer ullen, og falt litt gjennom spesielt på litt høye volum, men fungerte bra stort sett.
    Bassen er stram og fin, men ikke så kraftfull og fremtredende som jeg ville hatt den. Hvis jeg har tolket folket her rett, så vil den antakelig komme bedre frem med annen forsterker og bedre kalibrering!
    Alt i alt en flott høyttaler tatt prisen i betraktning! Med rett forsterker er dette noe jeg kunne kjøpt!

Mentor 6:
    Her hadde jeg store forhåpninger med tanke på omtale både i pressen og her på forumet. Størrelsen er en god del mindre enn ikonet, og designet et lite hakk mer raffinert. En lekker høyttaler!
    Diskanten var herlig åpen og de lyse gitartonene kom vanvittig godt frem. Her kan man mer tydelig skille de ulike instrumentene, og sammen med mellomtonen kommer også stemmer fantastisk frem! Det er kanskje dette de flinkere lydfolka kaller oppløst. (hva vet vel jeg )
    Bassen er derimot mye mer borte enn hos ikonet. Jeg er nok en av dem som liker det mer enn gjennomsnittet fyldig, og her syns jeg det manglet mye trøkk. En sub løser nok rask den saken, men jeg vile helst høre alle høyttalerne for seg selv.
    Totalt sett en utrolig musikalsk høyttaler, men etter min smak mangler den trøkket jeg vil ha. Ingen skuffelse, men jeg ble ikke like ivrig på den som jeg var før jeg hadde lyttet.

Mentor 8:
    Dette er en høyttaler jeg egentlig vet lite om. Har lest test av den, men det er stort sett det. Jeg hadde heller ikke tenkt å høre på den, men da sjansen bø seg, kunne jeg jo ikke takke nei. Den er forøvrig litt nærmere ikonet i størrelse og ser litt tyngre ut i designet enn mentor 6.
    Her hørte jeg samme låt som jeg hadde hørt på de to foregående. Det starter opp ganske likt som på lillebror mentor 6. Lekkert og presist! Diskanten er herlig skarp uten å være påtrengene. Etterhvert som musikken åpner seg og flere instrumenter kommer inn, viser mellomtonen seg frem og avslører at den er enda bedre avstemt til å gjengi stemmer.
    Bassen er et kapittel for seg. Utrolig presis, herlig fyldig og akkurat passe fremtredende. Jeg fikk for første gang virkelig "må ha" følelsen. Dette er uten tvil min nye drømmehøyttaler!
    Prisen er jo betraktelig høyere enn de andre, men jeg venter gjerne et halvår ekstra på disse her. Noe av det aller beste jeg har hørt, og jeg kommer antakelig til å drømme om lydopplevelser i natt :P

Dette er ikke noe annet enn en liten, høyst useriøs, men like fullt entusiastisk lytteopplevelse jeg ville dele mer dere andre Dali entusiaster!
    Husk at jeg skriver dette kun ut fra egen lyttesmak, så dere må på ingen måte bli fornærmet om jeg har skrevet noe som dere syns er tullball.

Noen andre som har hatt noen herlige lytteopplevelser den siste tiden??
    Jag är svensk, så jag hoppas ni förstår vad jag skriver

Det var väldigt längesen du skrev detta, men tycker det var en bra beskrivning som stämmer precis överens med vad jag tycker. Din beskrivning på Mentor 6 tycker jag stämmer bra även på Helicon 400. Däremot är det nog som andra anmärkte, basen blir kraftigare i Mentor 6 / Helicon 400 när man tar hem högtalarna till ett mer normalstort rum.

Efter att ha gjort samma lyssningsgenomgång som dig blev jag också helt frälst av Mentor 8, den har precis det jag letade efter i en högtalare. En rolig detalj är att vi verkar ha haft liknande högtalare innan också, jag hade nämligen i väldigt många år ett par Wharfedale Valdus 400 . Kanske är det också därför vi tycker så lika i våra lyssningsintryck?

Jag köpte i alla fall för ett halvår sen Mentor 8 tillsammans med NAD M25 och NAD M15 och jag är så himla nöjd fortfarande!

Mentor 8 har en sådan underbar dynamik, samtidigt som röster låter otroligt klara och härliga. Eftersom jag haft högtalarna ganska länge och har mycket erfarenhet av Dali:s högtalare, får ni gärna fråga mig om ni undrar något!

Här är i alla fall lite bilder på min anläggning:

Minhembio.com - Hemma hos KSP_RobRoy - Anläggning

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,069
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SWE_RobRoy
    Jag är svensk, så jag hoppas ni förstår vad jag skriver

Det var väldigt längesen du skrev detta, men tycker det var en bra beskrivning som stämmer precis överens med vad jag tycker. Din beskrivning på Mentor 6 tycker jag stämmer bra även på Helicon 400. Däremot är det nog som andra anmärkte, basen blir kraftigare i Mentor 6 / Helicon 400 när man tar hem högtalarna till ett mer normalstort rum.

Efter att ha gjort samma lyssningsgenomgång som dig blev jag också helt frälst av Mentor 8, den har precis det jag letade efter i en högtalare. En rolig detalj är att vi verkar ha haft liknande högtalare innan också, jag hade nämligen i väldigt många år ett par Wharfedale Valdus 400 . Kanske är det också därför vi tycker så lika i våra lyssningsintryck?

Jag köpte i alla fall för ett halvår sen Mentor 8 tillsammans med NAD M25 och NAD M15 och jag är så himla nöjd fortfarande!

Mentor 8 har en sådan underbar dynamik, samtidigt som röster låter otroligt klara och härliga. Eftersom jag haft högtalarna ganska länge och har mycket erfarenhet av Dali:s högtalare, får ni gärna fråga mig om ni undrar något!

Här är i alla fall lite bilder på min anläggning:

Minhembio.com - Hemma hos KSP_RobRoy - Anläggning
    Svensk går helt greit vet du

Gøy å høre at du har samme inntrykk som meg! Jeg er helt amatør på slike beskrivelser, men det var en herlig lytterunde. Kjempemoro å høre på ulike ting og sammenlikne litt. Mentor 8 er min store hifi-drøm, og jeg håper å kunne kjøpe dem en gang i fremtiden. Etter at prisen har gått opp så mye som den har gjort er jeg nødt til å utsette det prosjektet en stund, så jeg tror kanskje de gamle wharfedalene får gjøre jobben en stund til hehe.

Du skal ikke se bort fra at vi da liker samme type lyd nei Du har jo fått deg et vanvittig flott oppsett, med gode komponenter. Jeg tror M25 er en bra match til Mentor 8. Som du sier, den har en voldsom dynamikk og alt kommer frem veldig realistisk, samtidig som det er masse power i dem. En ordentlig rå og underholdende høyttaler! Har du hørt dem på noen andre typer forsterkere enn den?

Tror jeg må lagre linken med bildene dine. Så har jeg noe å strekke meg etter

Du har nok helt rett i at Mentor 6 sikkert låter heftigere hjemme enn i butikken. Nå har jeg ikke hatt veldig mange typer høyttalere, men min erfaring sier også at det stort sett låter bedre hjemme etter litt kalibrering og justering

Velkommen til forumet forresten!

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kriller
    Tror de har en på lager på hifihuset til samme pris som tipset ditt.:grin:
    Takk

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MaW
    Som nevnt så må Mentor matches med omhu. Jeg bruker abrahamsen til Mentor 6 og det funker knallbra. Jeg bruker ikke effekt på Mentor senter og da merker jeg at Denonen skaper litt "hissig" diskant til tider.

RXV3900 greier jo fint å drive det meste, men selvfølgelig blir det jo enda bedre med effekt
    Jag håller med. Yamaha har nog rätt ljudkaraktär, men det gör inte så mycket förstärkare med rejält med kraft.

Jag köpte NAD M25, den har massor av kraft och rätt ljudkaraktär, vilket gör att man aldrig får "hissig" diskant till Mentor högtalarna. NAD M25 kan även bi-ampas till högtalarna, så har man 2x160W per högtalare.

Vad är Abrahamsen för märke, är det något lokalt norskt?

Side 82 av 742 FørsteFørste ... 2 12 22 32 42 52 62 72 78 79 80 81 82 83 84 85 86 92 102 112 122 132 142 152 162 172 182 192 202 212 222 582 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •