Dalis Entusiaster - Side 8

Sponsorer:
Takk Takk:  4
Like Like:  40
Side 8 av 743 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 10 11 12 18 28 38 48 58 68 78 88 98 108 118 128 138 148 508 ... SisteSiste
Viser resultater 141 til 160 av 14850
    Intermediate Vegamannen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Nad 765, eller 775. Utentvil. Her får du krefter i bøtter og spann, noe som du vil trenge her. I tillegg har disse forsterkerene oppgraderingsmuligheter senere. Du kan oppgradere de innvendige delene i de, slik at du får en bedre forsterker uten å måtte kjøpe ny.

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Raptus_
    Nå har jeg endelig bestemt meg helt og holdent for å gå for Ikon 8, W2 og Ikon Sub.

Det jeg da lurer på, er hvilken reciever er det da som passer best til dette settet. Har sett på Denon AVR-3808, men den virker kanskje noe overpriset i følge enkelte. Noen som kan komme med annet alternativ for rundt 10k?

I morgen blir kjøpsdagen tenker jeg.
    Det finnes alltid no på brukten her inne, så kan jo evt sjekke ut det. Ellers kanskje en demo modell fra klubben er vel også en mulighet. Yamaha funker fint til en Ikon med tanke på varmklangen. Du har i hvertfall ett godt utgangspunkt på det du skal ha.

Kom og del dine erfaringer med oss når du har alt i hus......

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da ble det til Denon AVR-3808. Den vant over Nad mye pga nettverksfunksjonen.

Jeg fikk desverre ikke kjøpt Ikon 8 av både fordi den ikke var inne hos noen i Oslo og fordi finansieringen liker ikke studenter (som har pisset bort feriepengene sine i syden), selv om jeg har en kurrant betalt deltidsjobb >_<. :P

Må nok vente til høsten da Men tilbakemeldinger og erfaringer skal jeg komme med når alt er på plass. Det jeg hvertfall kan si nå er at det var deilig å få høre Ikon 8 når jeg var på Hifiklubben og lyttet der i dag. *sikle*

Intermediate Vegamannen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med valget

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da ble det til Denon AVR-3808. Den vant over Nad mye pga nettverksfunksjonen.

Jeg fikk desverre ikke kjøpt Ikon 8 av både fordi den ikke var inne hos noen i Oslo og fordi finansieringen liker ikke studenter (som har pisset bort feriepengene sine i syden), selv om jeg har en kurrant betalt deltidsjobb >_<. :P

Må nok vente til høsten da Men tilbakemeldinger og erfaringer skal jeg komme med når alt er på plass. Det jeg hvertfall kan si nå er at det var deilig å få høre Ikon 8 når jeg var på Hifiklubben og lyttet der i dag. *sikle*
    Hehe, du får spare noen kroner mister, så går drømmen i oppfyllelse.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er sparingen over og jeg skal hente høyttalerne i dag dersom de kommer frem til hifiklubben lillehammer i tide. Det jeg da lurer på er om noen av dere kan komme med noe tips til kabler osv jeg bør anskaffe meg.

Har lest litt om at kabler er priset i forhold til hva forbrukeren er villig til å betale for de og at i mange tilfeller er DIY-kabler mye bedre osv.

Noen som kan gi meg litt pointers på hva jeg bør gå for til disse høyttalerne?

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har det kommet inn en ny cd spiller her i huset, en Marantz SA 7001 SACD spiller. Og den har tatt over jobben til gamle Denon, skal si dette spiller godt og flott skal jeg si dere. Ellers er det full stereo her om dagen siden jeg har valgt å selge min receiver, så Parasound og Rotel RB 1070 spiller ganske godt sammen egentlig.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er sparingen over og jeg skal hente høyttalerne i dag dersom de kommer frem til hifiklubben lillehammer i tide. Det jeg da lurer på er om noen av dere kan komme med noe tips til kabler osv jeg bør anskaffe meg.

Har lest litt om at kabler er priset i forhold til hva forbrukeren er villig til å betale for de og at i mange tilfeller er DIY-kabler mye bedre osv.

Noen som kan gi meg litt pointers på hva jeg bør gå for til disse høyttalerne?
    Fått deg noen kabler enda?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Fått deg noen kabler enda?

Nja.. bruker noen billige Monster kabler som jeg hadde liggende. Utenom det kan jeg ikke si at jeg er helt der enda. Skal teste litt med noen andre kabler om ikke så lenge.

Nå derimot er jeg helt fanget i noe krøll med reciever innstillingene. Har koblet Ikon 8 og Ikon Sub til 3808 men når jeg velger f.eks 2CH så er det helt stille.

Spurt litt inne på en annen tråd her så får se om det kanskje er noen som vet hva som må til. :P

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ikon 8. Da kan vel jeg melde meg på her nå da :-)

Har endelig fått med ikon 8 med 2 12 ikon sub, ikon vokal 2 og aucustic research bak og denon 3808. Hørte på de på hifi klubben og synes lyden var bra og fin der. Hjemme er det bare dårlig lyd og pappklang.
    Hadde denon 3802, dali 109 med 15 cerwin vega sub og det trøkka mye bedre en dette.

Noen som kan hjelpe. Hvordan jeg kan stille inn noe bedre uten om den atomatiske romkoreksjonen. Trenger bedre lyd og trøkk:-(

Newcomer Kenneth_T sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    137
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ferrari
    Har endelig fått med ikon 8 med 2 12 ikon sub, ikon vokal 2 og aucustic research bak og denon 3808. Hørte på de på hifi klubben og synes lyden var bra og fin der. Hjemme er det bare dårlig lyd og pappklang.
    Hadde denon 3802, dali 109 med 15 cerwin vega sub og det trøkka mye bedre en dette.

Noen som kan hjelpe. Hvordan jeg kan stille inn noe bedre uten om den atomatiske romkoreksjonen. Trenger bedre lyd og trøkk:-(

Hei!! Jeg har 3808 selv,så kanskje jeg kan hjelpe deg.. Først må jeg få vite litt om hvordan du har koplet opp anlegget!! Har du for eksempel koplet opp for Bi-Amp av Ikon 8?? I tilfelle må du inn og velge instilling for Bi-Amp i menyen!!

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei Da tenker jeg vi tar praten videre her. Har sjekket koblingene igjen at det er riktig til høyttalerne. Så det høres fornuftig ut det du sa med fasene.

Jeg har ikke koblet Ikon 8 i Bi-Amp enda. Det jeg da syns er rart er at når jeg stiller forsterkeren til 2CH så kommer det ikke noe lyd i det hele tatt. men når jeg setter den til Bi-Amp eller 7CH(eller hva den het) så er det lyd.

Uten om det har jeg koblet inn Ikon Sub i den grå kontakten bak som heter SW så det er nok ikke noe problem. I mic-kalibreringen var det også lyd fra sub'ern.

Kan prøve å stille den til LFE+Main når jeg kommer hjem fra jobb men mener jeg har prøvd det.

Noe mer jeg bør vite om innstillingene på forsterkeren?

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    137
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei Da tenker jeg vi tar praten videre her. Har sjekket koblingene igjen at det er riktig til høyttalerne. Så det høres fornuftig ut det du sa med fasene.

Jeg har ikke koblet Ikon 8 i Bi-Amp enda. Det jeg da syns er rart er at når jeg stiller forsterkeren til 2CH så kommer det ikke noe lyd i det hele tatt. men når jeg setter den til Bi-Amp eller 7CH(eller hva den het) så er det lyd.

Uten om det har jeg koblet inn Ikon Sub i den grå kontakten bak som heter SW så det er nok ikke noe problem. I mic-kalibreringen var det også lyd fra sub'ern.

Kan prøve å stille den til LFE+Main når jeg kommer hjem fra jobb men mener jeg har prøvd det.

Noe mer jeg bør vite om innstillingene på forsterkeren?
    Når jeg snakket om Bi-Amp. var det til ferarri Men jeg vil absolutt anbefale deg å kople slik, for Ikon 8 trenger den effekten de kan få.

Går ut ifra du mener at du ikke får lyd fra suben, når du setter surround mode til stereo (2 CH).. Da mener jeg at problemet vil være løst med mitt forrige forslag..
    Så sant du har koplet kabelen til LFE på suben, og satt bryteren til enten on eller auto..

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ops :P litt trøtt enda og var ganske lik problemstilling som meg så kaster meg med her uansett jeg :P
    Når jeg setter lyden til 2CH så kommer det ikke lyd fra noe sted. Heller ikke Ikon 8.

Men skal prøve å koble de i Bi-Amp og stille reciveren til det samme når jeg kommer hjem.

Btw: Må jeg da fjerne de skinnene mellom koblingene bak på Ikon 8?

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    137
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp, og så må du ha en 4 leder kabel.. Men det var da veldig rart at du ikke får lyd i front høytalerne ?? Hvordan er de koplet på forsterkeren?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kenneth_T
    Jepp, og så må du ha en 4 leder kabel.. Men det var da veldig rart at du ikke får lyd i front høytalerne ?? Hvordan er de koplet på forsterkeren?
    Helt vanlig inn i frontutgangene til høyttalerne med en kabel hver :-? Lyden er jo der om jeg velger 7CH og Bi-Amp, men ikke når jeg stiller til 2CH.

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    137
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok.. vi slutter å snakke om Bi-Amp foreløpig.. Det eneste jeg kan tenke meg er at du har koplet høyttalerne til feile innganger på recieveren, som vil forklare hvorfor du kun får lyd i 7 kanals stereo.. Da kjører jo forsterkeren lyden ut i alle kanaler.. Så hvis du kan bekrefte at du har koplet + og - korrekt til front L og front R, så må jeg si meg rådløs.. Da ville jeg tatt
    recieveren med meg til Hifi-klubben og forklart fenomenet.

PS: Bi-Amp skal ikke være aktivert..

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kan være greit å ta med deg forsterkern til Hifiklubben altså, få de til å evt teste den ut for deg alt er i orden med den. Virkelig synd at du skal ha slike problemer hjemme hos deg med dette produktet. Håper det løser seg og kom tilbake her med evt hva feilen var og sånn?

Lykke til

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg fått tittet bakpå og det er koblet i front så det er ikke noe feil med koblingen.

Men har nå koblet høyttalerne i Bi-Amp og kjører det fra nå av.. så tror jeg lar det ligge inntil videre. Orker ikke styre med det nå som det er ok.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ferrari

Ikon 8 trenger gjerne litt effekt for å få frem dunket, men det kan være fint med en effektforsterker til dette. Det tjener du på om du får tak på en med større styrke enn din receivern din. Det som har funket bra hos meg at du har en forforsterker med surround inngang, da kan du dele signalet for musikk mellom for og effekt, så er ikke receiver på under musikkspilling. Ett lite tips til en forforsterker er Parasound NC 2100, den er utmerket til slike ting.

Side 8 av 743 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 10 11 12 18 28 38 48 58 68 78 88 98 108 118 128 138 148 508 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •