Dalis Entusiaster - Side 75

Sponsorer:
Takk Takk:  1
Like Like:  30
Side 75 av 742 FørsteFørste ... 5 15 25 35 45 55 65 71 72 73 74 75 76 77 78 79 85 95 105 115 125 135 145 155 165 175 185 195 205 215 575 ... SisteSiste
Viser resultater 1,481 til 1,500 av 14836
    Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,046
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av da-ty@online.no
    Det koster jo litt for Denon å skaffe denne oppgraderingen. Er vel Audyssey som sitter på rettighetene om jeg ikke tar feil.
    Ok, det er jo eierskap overallt og alle skal ha sitt, da blir det ganske enkelt at folk skal ha kroner.

Jeg har nesten svikta klubben jeg nå da, eneste jeg har igjen fra de nå er Ikon 8 og noen kabler. Før hadde jeg Denon AV-4306, Dali Ikon Sub, Denon DV 1930 og 1940 samt Denon DCD 1500. Den tiden er over og øya og penga faller andre plasser, så jeg føler meg litt som en landsviker altså. Dette er ikke bra, meld meg til klubb politiet.

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Ok, det er jo eierskap overallt og alle skal ha sitt, da blir det ganske enkelt at folk skal ha kroner.

Jeg har nesten svikta klubben jeg nå da, eneste jeg har igjen fra de nå er Ikon 8 og noen kabler. Før hadde jeg Denon AV-4306, Dali Ikon Sub, Denon DV 1930 og 1940 samt Denon DCD 1500. Den tiden er over og øya og penga faller andre plasser, så jeg føler meg litt som en landsviker altså. Dette er ikke bra, meld meg til klubb politiet.
    Ja ja, hva skal jeg svare???

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,046
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja ja, hva skal jeg svare???
    Du er jo sviker selv så da er vi i samme båt vil jeg tro, kan ikke si alle merkene du har i racket kommer fra klubben. Det er rart de ikke får inn no Parasound eller Marantz i sortimentet sitt, de skal kun ha produkter de har monopol på. Jeg synes de har lite som kan matche de høytalerne de har, med parasound i butikken ville det nok være flere int også. Jeg synes det er greit å ta inn ting som selger, det er da min enkle oppfatning og mening.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du er jo sviker selv så da er vi i samme båt vil jeg tro, kan ikke si alle merkene du har i racket kommer fra klubben. Det er rart de ikke får inn no Parasound eller Marantz i sortimentet sitt, de skal kun ha produkter de har monopol på. Jeg synes de har lite som kan matche de høytalerne de har, med parasound i butikken ville det nok være flere int også. Jeg synes det er greit å ta inn ting som selger, det er da min enkle oppfatning og mening.
    Kan si vi er i samme båt, det med at ting har blitt dyrere. Har flere produkter fra HFK pr i dag. Hadde flere produkter derfra før jeg begynte å jobbe der også. Har svidd av noen 100 tusen på klubben de siste 15,16,17 åra, så sivker er jeg ikke Jeg kjøper produkter som faller i smak hos meg. Da lydmessig, estetisk og ikke minst at det skal matche det andre utsyret jeg har fra før. Da er det knakandes likgyldig hvor det er kjøpt for min del. Men vil forsatt handle på klubben om det er produkter jeg vil ha, selv om prisene har steget, samme om jeg jobber der eller ei. Gikk ikke renta akkurat ned? Mer kr til Hi-Fi.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,046
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan si vi er i samme båt, det med at ting har blitt dyrere. Har flere produkter fra HFK pr i dag. Hadde flere produkter derfra før jeg begynte å jobbe der også. Har svidd av noen 100 tusen på klubben de siste 15,16,17 åra, så sivker er jeg ikke Jeg kjøper produkter som faller i smak hos meg. Da lydmessig, estetisk og ikke minst at det skal matche det andre utsyret jeg har fra før. Da er det knakandes likgyldig hvor det er kjøpt for min del. Men vil forsatt handle på klubben om det er produkter jeg vil ha, selv om prisene har steget, samme om jeg jobber der eller ei. Gikk ikke renta akkurat ned? Mer kr til Hi-Fi.
    Det stemmer at renta gikk ned men er ikke alle som har huslån pr i dag feks meg, da vil jeg desverre ikke merke til no mer i lommeboka av den grunn.

Jeg svikter ikke klubben men jeg har prøvd mye derfra, så det er fortsatt ting der enda som frister for å si det sånn. Det er jo Mentor 8 som står meget høyt på lista mi, men det får jeg ta når prisene har roet seg igjen og jeg er tilbake for fullt med oppgradering. Det er andre ting som frister nå før den tid, har da sikla på disse flotte Pioneer tv'ene som er da. Alt kommer men det tar sin tid, lyd først sier jeg....

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

Går å funderer på Dali Mentor 8, har idag Cerwin Wega al 750, de spiller bra..synes jeg med mye bass. (Bi ampet) Har ikke sub da jeg får nok bass fra Al 750

Har B&W senter fra ca 1999, samt nye B&W DS3 bak høytalere.

Drives av Denon 4308

Lurer på om Dere kan gi noen hint om hvor mye bedre Dali Mentor 8 vil låte enn mine Al 750 ? Blir bassen like bra, eller må jeg kjøpe sub i tillegg? Hva med senter.. min senter er gammel men spiller bra, men kansje ikke den matcher Dali sine fronter ?

Takk for svar

Piranah

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,046
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av piranah
    Hei

Går å funderer på Dali Mentor 8, har idag Cerwin Wega al 750, de spiller bra..synes jeg med mye bass. (Bi ampet) Har ikke sub da jeg får nok bass fra Al 750

Drives av Denon 4308

Lurer på om Dere kan gi noen hint om hvor mye bedre Dali Mentor 8 vil låte enn mine Al 750 ? Blir bassen like bra, eller må jeg kjøpe sub i tillegg? Hva med senter.. min senter er gammel men spiller bra, men kansje ikke den matcher Dali sine fronter ?

Takk for svar

Piranah
    Dali Mentor 8 er en knall super høytaler og dem gir nok bass, dette er ikke kanskje ikke den bassen du er ute etter om du skal ha CV bass. Dette er musikalske høytalere som gir masse go' lyd, ville jeg vært deg ville jeg nesten satset på full range med mentor. Det å blande billig og dyrere saker har ingen hensikt, du vil ikke få det riktige lydbildet om man skal mikse hummer og kanari. Om du har råd til det kan du ta mentor 8 front, center, ikon sub og ikon wall høytalerne. Da har du en veldig bra surround pakke, den koster dog en del penger men du får en pakke du kan drømme om. Dette blir som natt og dag for deg. Det er bare et tips....

Intermediate Rotja sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er litt i samme båt jeg. Har handlet mye og ivrig på klubben. Nå har dog oppgraderings spøkelset gitt seg litt så blir ikke de store nyanskaffelsene uansett i 2009. Men jeg er veldig glad for at jeg allerede har anskaffet meg mine kjære Mentorer og IKON bak. En dedikert Blu-Ray spiller står dog høyt i kurs, men lurer mest på Sony 550...

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av Rotja
    Er litt i samme båt jeg. Har handlet mye og ivrig på klubben. Nå har dog oppgraderings spøkelset gitt seg litt så blir ikke de store nyanskaffelsene uansett i 2009. Men jeg er veldig glad for at jeg allerede har anskaffet meg mine kjære Mentorer og IKON bak. En dedikert Blu-Ray spiller står dog høyt i kurs, men lurer mest på Sony 550...
    En Sony 550 er ikke å forakte. Er heller ikke store kostnaden å skaffe seg heller da.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

Drives av Denon 4308

Takk for svar

Piranah

Du kommer ikke til å savne noe bass ifra 750 til mentor 8.

Hilsen AL1000 eier .

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En Sony 550 er ikke å forakte. Er heller ikke store kostnaden å skaffe seg heller da.
    Syns den nye NAD Bluray'en imponerer jeg... endelig en kjapp spiller liksom . Men joa... Sony 550 duger . Samt koster jo halve prisen bare .

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Syns den nye NAD Bluray'en imponerer jeg... endelig en kjapp spiller liksom . Men joa... Sony 550 duger . Samt koster jo halve prisen bare .
    Må få testet ut denne snart. Er jo kjempebra at den er kjapp. Er den kjappere en PS3?

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må få testet ut denne snart. Er jo kjempebra at den er kjapp. Er den kjappere en PS3?
    Det vet jeg neimen ikke... men den virka ENDEL kjappere enn BT2500 :S. Laster filmen også bra kjapt.

Dvs, den spytter ut disken med det samme du trykker og slik. Iallefall på filmen jeg testet det på. BT'en brukte jo år og dag :P..

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dali Mentor 8 er en knall super høytaler og dem gir nok bass, dette er ikke kanskje ikke den bassen du er ute etter om du skal ha CV bass. Dette er musikalske høytalere som gir masse go' lyd, ville jeg vært deg ville jeg nesten satset på full range med mentor. Det å blande billig og dyrere saker har ingen hensikt, du vil ikke få det riktige lydbildet om man skal mikse hummer og kanari. Om du har råd til det kan du ta mentor 8 front, center, ikon sub og ikon wall høytalerne. Da har du en veldig bra surround pakke, den koster dog en del penger men du får en pakke du kan drømme om. Dette blir som natt og dag for deg. Det er bare et tips....

Takk for kjappt svar

Mener du DALI MENTOR VOKAL som senter til kr 11498, DALI IKON W2 bak høytalere til kr 6206 samt DALI IKON SUB til kr 7500 ?

Ser unektelig fett ut hehe tror du man vil få helt feil lydbilde med mine nye B&W DS3, med resten i DALI ? Sub er et must eller ?

Piranah

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,046
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for kjappt svar

Mener du DALI MENTOR VOKAL som senter til kr 11498, DALI IKON W2 bak høytalere til kr 6206 samt DALI IKON SUB til kr 7500 ?

Ser unektelig fett ut hehe tror du man vil få helt feil lydbilde med mine nye B&W DS3, med resten i DALI ? Sub er et must eller ?

Piranah
    Jeg mener det at det er best å holde seg til noe av den samme med tanke på lydsignaturen, dali og b&w er jo ikke helt likt. Men om du snakker litt med han Da-Ty her, så har han nok noen gode svar til deg. Han er en av Klubbens menn, og har en del viktig informasjon å komme med i den sammenhengen. Om du kjører stereo så trenger du ikke subwoofer, men om du da har hjemmekino så får du ikke akkurat hjemmekino i mine ører. Den subben og centern er nesten det viktigste som er i et slikt oppsett.

Om du da vil fortsette med dine B&W høytalere ville jeg kjørt full range der, så det er bare bra å holde seg til lik lydsignatur i resten av oppsettet.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Takk for kjappt svar

Piranah
    Sub er et must. Ikon subben er bra, men ta en titt på denne linken Welcome to L-Sound!

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sub er et must. Ikon subben er bra, men ta en titt på denne linken Welcome to L-Sound!

WOW

her må jeg studere litt

De subbene går bra overens med Dali oppsetet jeg tenker på ?

Piranah

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

WOW

her må jeg studere litt

De subbene går bra overens med Dali oppsetet jeg tenker på ?

Piranah
    Jepp. Har to slike tuber til Dali HT. Spiller meget bra.

Intermediate Rotja sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bruker svs selv til mentor så det går bra.
    Det eneste er at Mentor er lekre å se på, svs er mer funksjonell...:wink:

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Her er et par Helicon 800 til salgs på Finn.no
    25k er ingen gal pris.

STRØKNE Dali helicon 800 (Rosewood) selges! | FINN torget

Side 75 av 742 FørsteFørste ... 5 15 25 35 45 55 65 71 72 73 74 75 76 77 78 79 85 95 105 115 125 135 145 155 165 175 185 195 205 215 575 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •