Dalis Entusiaster - Side 736

Sponsorer:
Takk Takk:  4
Like Like:  40
Side 736 av 743 FørsteFørste ... 236 596 606 616 626 636 646 656 666 676 686 696 706 716 726 732 733 734 735 736 737 738 739 740 ... SisteSiste
Viser resultater 14,701 til 14,720 av 14850
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Zleepyme Vis post
    Har alltid følt at B&W er noe "kjedelige" i lydsignaturen. Ikke noe galt, de spiller bra, men det er liksom ikke den "omphen" som man får i en Dali høyttaler. Fikk testet Ikon6Mk2 mor de nye 683s2, og det slo meg hvor mye dypere bassen i Ikon6 var i forhold.

Har hatt Ikon 6 Mk2, brukte først HK AVR 85, det var så der med lyd, bytta så ut til NAD T 785, det var som å få inn sub i forhold. Dei spiller veldig bra nesten uansett rom.
    Har og Ikon Mk2 sub. Blitt anbefalt B&W DB1 sub, og helst 2 i tv kroken.
    Bytta dei så ut i Evidence 870, og det angrer eg overhodet ikkje på.
    Har og 470 i ei stue til samboeren, vil påstå at 470 spiller minst like bra som Ikon gjør.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei dali venner

Har selv hatt Dali Helicon 300 ,og nå har jeg Dali Helicon 400 mk2. Jeg synes Dali Helicon 400 mk2 spiller flott.

mvh
    Sist endret av hifi-; 03-03-2015 kl 23:13

Intermediate Johnnygrandis sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    600
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har kjørt Helicon MKII i over ett år med 40W klasse A og det fungerte helt strålende og jeg kunne spille langt over normalt lyttevolum om jeg ønsket. Tror ikke en skal se seg blind på Wattstyrke, mye annet som spiller inn for å drive en høytaler på en fornuftig måte.

4. Liker sirant har likt denne posten
    Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,245
    Takk & like
    Blogginnlegg
    2
    Nevnt
    5 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Siggy1 Vis post
    Har hatt Ikon 6 Mk2, brukte først HK AVR 85, det var så der med lyd, bytta så ut til NAD T 785, det var som å få inn sub i forhold. Dei spiller veldig bra nesten uansett rom.
    Har og Ikon Mk2 sub. Blitt anbefalt B&W DB1 sub, og helst 2 i tv kroken.
    Bytta dei så ut i Evidence 870, og det angrer eg overhodet ikkje på.
    Har og 470 i ei stue til samboeren, vil påstå at 470 spiller minst like bra som Ikon gjør.
    Dali Evidence var jo en noe påkostet dali serie, så disse spiller nok bra selv i dag vil jeg tro
    Dali Mentor 8, Dali Mentor Vocal, Energy Exls12, Dali Fazon Mikro, Dali Ikon5Mk2, Denon AVR-3313, 2XNadC275, Denon DBT-1713UD, X-Box360, Sonos Connect, Samsung UE55F8005, UNNU tv møbel
    Link: http://avforum.no/myhometheater/Zleepyme

Newcomer
    Medlem siden
    May 2012
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har Mentor8 gått ut, eller har den bare ramlet ut av utvalget til HiFi-klubben?
    Alle (?) de andre Mentor-modellene er fortsatt tilgjengelige der.

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,125
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De skal vel fase ut mentor for rubicon, så de tømmer vel kanskje lageret og mentor 8 var det vel kanskje laveste lager beholdning på.

Men du får ringe HK og spørre, mulig de har noen liggende men Rubicon får veldig gode anmeldelser, eneste jeg ser rart på er at de ikke har noe skikkelig dedikert senter.
    Sony vpl hw-50 - 92" Dreamscreen v3 tab | Samsung 51 6505 plasma tv
    Denon AVR-4520 CI
    Oppo 103D | PC i5-GeForce 960 |
    Dali Mentor 6 | Dali Mentor Vokal | Dali mentor LCR | Dali Concept 1 || 2x Xtz 99 w12.16
    Sonos, ps3, pc, harmony ultimate etc.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2012
    Poster
    59
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!

Jeg har en annen tråd liggende også, men tenkte jeg kunne slenge inn et tilsvarende spørsmål her da dette tross alt er en tråd for Dalientusiaster.

Jeg har Dali Mentor 6 som jeg i en periode kjørte på Denon AVR4520. Nå er det lagt til en Nad M22, men jeg vil ikke påstå at det ble veldig stor forskjell. Litt mer dynamikk og punch i bassen ble det, men det tidligere problemet vedvarte. Det skjærer i ørene mine når jeg beveger volumknappen over 70. Alt annet låter herlig, men S-lydene og diskantlyder ødelegger hele morrofaktoren. Bassen henger forøvrig ikke med på topp heller, men her kan man jo kompensere for det med en subwoofer..

Er veldig nysgjerrig på om noen har en Denon-Receiver til disse høyttalerne og kan si noe om hvordan disse lydene oppleves når man skrur opp på dette nivået. Man kan i teorien gå opp til 90 på volumet. Er jeg på jakt etter noe som rett og slett ikke er mulig med disse høyttalerne? Jeg er glad i å spille HØYT, men det må samtidig låte bra..
    Fram til jeg kommer opp på dette volumet så er forøvrig lyden helt fantastisk og jeg gliser som bare det, men skulle så gjerne ha dratt opp lyden enda litt til

Jeg har blitt tipset om å teste Electrocompaniet sine forsterkere, så dette gleder jeg meg til.

Intermediate roddis sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,197
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er nok mismatch med forsterker ja(Nad), eller romproblem, muligens for lite krefter. EC er det beste jeg har hørt på Dali, 250r ligger på rundt 15k brukt for ca 10 år gammel forsterker. Ellers er Emotiva og veldig bra på Dali syns jeg.
    Dali Euphonia MS4, CS4, Ikon onwall mk2 | SVS PB-1000 | Onkyo 3008 | Emotiva XPA-5 | Cambridge 840E | Xindac Dac 5 | Squeezebox | Samsung 64 | VU+ Solo 4K | Harmony | X-10

Intermediate sirant sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,732
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilket oppsett sitter du på nå @roddis ? I signaturen din står det mentor frontrekke, men leste litt bakover i tråden og der stod det at du byttet ut mentor med helicon - har du byttet igjen, og i så fall hvorfor?

Spør av ren nysgjerrighet, har aldri hørt mentor serien.

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,197
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde gikk fra Mentor til Helicon for et par år siden ja. Jeg måtte dessverre selge kongeoppsettet med Helicon 800mk2 og C200mk2 samt diverse Electroco paniet utstyr grunnet behandling av sykdom som ikke ble dekket i Norge. Anlegget ble slanket inn til det mest nødvendige og kjøpte et brukt Zensor sett i sommer. Men savnet etter ordentlig hybriddiskant ble for stort, og kom over ett Mentor sett til en usedvanlig god pris, så fikk til å kjøpe det. Savner detaljene og finessen i Helicon så håper å få det i hus igjen en gang.
    Dali Euphonia MS4, CS4, Ikon onwall mk2 | SVS PB-1000 | Onkyo 3008 | Emotiva XPA-5 | Cambridge 840E | Xindac Dac 5 | Squeezebox | Samsung 64 | VU+ Solo 4K | Harmony | X-10

Intermediate sirant sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,732
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ah, ok det var kjedelig å høre. Håper at du har lagt sykdommen bak deg og kan se fremover.

Tenkte det var noen lydmessige prefereranser som gjorde at du gikk tilbake.

Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    600
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil skryte litt av Dali Mentor LCR, syntes de virkelig er med på og heve lydbildet der de står som surround og surround back. De matcher fronter og innehar dynamikken som trengs når filmer kjøres på ekstremt høy volum, likevel er de klokkelare og kneler aldri uansett hva jeg kaster på de. Har nyeste Atmos demo disken og der er det lett å høre hvilket potensiale disse har.

Dalis Entusiaster-av-jpg

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,245
    Takk & like
    Blogginnlegg
    2
    Nevnt
    5 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jokkumsen Vis post
    Hei!

Jeg har en annen tråd liggende også, men tenkte jeg kunne slenge inn et tilsvarende spørsmål her da dette tross alt er en tråd for Dalientusiaster.

Jeg har Dali Mentor 6 som jeg i en periode kjørte på Denon AVR4520. Nå er det lagt til en Nad M22, men jeg vil ikke påstå at det ble veldig stor forskjell. Litt mer dynamikk og punch i bassen ble det, men det tidligere problemet vedvarte. Det skjærer i ørene mine når jeg beveger volumknappen over 70. Alt annet låter herlig, men S-lydene og diskantlyder ødelegger hele morrofaktoren. Bassen henger forøvrig ikke med på topp heller, men her kan man jo kompensere for det med en subwoofer..

Er veldig nysgjerrig på om noen har en Denon-Receiver til disse høyttalerne og kan si noe om hvordan disse lydene oppleves når man skrur opp på dette nivået. Man kan i teorien gå opp til 90 på volumet. Er jeg på jakt etter noe som rett og slett ikke er mulig med disse høyttalerne? Jeg er glad i å spille HØYT, men det må samtidig låte bra..
    Fram til jeg kommer opp på dette volumet så er forøvrig lyden helt fantastisk og jeg gliser som bare det, men skulle så gjerne ha dratt opp lyden enda litt til

Jeg har blitt tipset om å teste Electrocompaniet sine forsterkere, så dette gleder jeg meg til.
    Denon reciverne har en tendens til å gi litt lysere klang, og Nads Mserie med digiatlt kretsløp, er nok en smule kjørlig i lyden, så det ligger nok noe i det, men om lyden er bra på lavere volum, men blir skjærende på høyt volum, så kan det skyldes rommet og at bassen "forsvinner" ut av sweetspoten ved disse volumene.
    Men som flere skriver, så er Electrokompaniet og Emotiva gode valg til effektforsterkere
    Dali Mentor 8, Dali Mentor Vocal, Energy Exls12, Dali Fazon Mikro, Dali Ikon5Mk2, Denon AVR-3313, 2XNadC275, Denon DBT-1713UD, X-Box360, Sonos Connect, Samsung UE55F8005, UNNU tv møbel

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,125
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jokkumsen Vis post
    Hei!

Har selv Mentor 6 og Denon 4520 og syntes dette fungerer helt kurant, men må innrømme jeg stort sett aldri beveger meg spessielt over 67-70 (jeg bruker heller Mv skalaen så dette tilsvarer mv -13 - -10) over dette kan det bli noe skarpt ja.

Hovedbruken min er film, så det lille jeg hører på musikk går sjeldent over 60, klassisk litt høyere men ikke veldig.
    Bruker også en Emotiva xpa-5 og er enig i mye, liten forandring med denne, kanskje en smule mer punch og merket egentlig mest til denne på senter kanalen, uten den var det fristende og aktivere "dialog enhancer funksjonen" men med effekten er den ikke nødvendig.

Angående tips, eneste jeg kan foreslå er og deaktivere alt som har med "dynamic etc etc".
    Igjen som alltids Mentor 6 kan avsløre kilder men til syvende og sist så er ikke Dali nødvendigvis for alle.
    Lite poeng og bytte elektronikk til den store gullmedaljen i blinde, spessielt når ingen blir enig om hva slags lydkarakter en gitt forsterker har heller, har verdt borti forum hvor det viden konsensus om at yamaha er hissig i diskanten, mens Nad er "varme" forsterkere, så hvorfor famle rundt i blinde når det mest sannsynlig er høyttalerene som ikke er riktig for deg.
    Sony vpl hw-50 - 92" Dreamscreen v3 tab | Samsung 51 6505 plasma tv
    Denon AVR-4520 CI
    Oppo 103D | PC i5-GeForce 960 |
    Dali Mentor 6 | Dali Mentor Vokal | Dali mentor LCR | Dali Concept 1 || 2x Xtz 99 w12.16
    Sonos, ps3, pc, harmony ultimate etc.

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,197
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Helicon in da house again

17. Liker Zleepyme, hifi- har likt denne posten
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    600
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Deilige høytalere roddis Fungerer Emotiviaen godt på de ?

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,197
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Virker veldig greit foreløpig ja, har ikke testet veldig mye etter jeg fikk de i hus i går.

Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,199
    Takk & like
    Nevnt
    14 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lekkert, roddis. Nesten som å se Suite frontrekka mi, bare "litt" dyrere

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,245
    Takk & like
    Blogginnlegg
    2
    Nevnt
    5 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitter og vurderer en Xpa3 eller 5 til mentor rekka mi. Så det lå en på Finn til 10k. Hvem er importører i Norge for disse?

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,197
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Supertramp Vis post
    Lekkert, roddis. Nesten som å se Suite frontrekka mi, bare "litt" dyrere  

Ganske like Suite i utseendet ja, men lyden, ikke helt

Sitat Opprinnelig postet av Zleepyme Vis post
    Sitter og vurderer en Xpa3 eller 5 til mentor rekka mi. Så det lå en på Finn til 10k. Hvem er importører i Norge for disse?

Brukt Xpa 5 til 10k? Voldsom pris. Du må nok importere selv hvis du skal ha en ny en.

Side 736 av 743 FørsteFørste ... 236 596 606 616 626 636 646 656 666 676 686 696 706 716 726 732 733 734 735 736 737 738 739 740 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •