Dalis Entusiaster - Side 735

Sponsorer:
Takk Takk:  4
Like Like:  40
Side 735 av 743 FørsteFørste ... 235 595 605 615 625 635 645 655 665 675 685 695 705 715 725 731 732 733 734 735 736 737 738 739 ... SisteSiste
Viser resultater 14,681 til 14,700 av 14850
    Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,245
    Takk & like
    Blogginnlegg
    2
    Nevnt
    5 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Rotja Vis post
    Lekkert og på tide. Det neste blir kanskje Dolby Atoms..?
    Blir nok en stund til Dolby atmos. Må jo bytte reciveren da, og bør vel ha dedikert hjemmekino for atmos. Det ligger på drømmeønskelista lengre fram i tid
    Dali Mentor 8, Dali Mentor Vocal, Energy Exls12, Dali Fazon Mikro, Dali Ikon5Mk2, Denon AVR-3313, 2XNadC275, Denon DBT-1713UD, X-Box360, Sonos Connect, Samsung UE55F8005, UNNU tv møbel
    Link: http://avforum.no/myhometheater/Zleepyme

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Dali Rubicon senter?

Hei,

Jeg sitter i dag med Dali Mentor frontrekke bestående av Mentor 2, Vokal og Sub. Jeg vurderer å bytte til den nye rubicon serien, da denne ser veldig pen ut. Eneste problemet jeg kan se er at rubicon ikke har dedikert senter, men tilsynelatende baserer seg på en LCR. Denne er uaktuell som erstatning til Mentor Vokal i mine øyne. Tror dere Dali vil lansere en dedikert senterHT i rubicon serien?

Mvh
    SR

Intermediate roddis sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,197
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Savnet etter hybriddiskant og godlyd ble for stort. M6 og Mentor Vokal er på plass nok en gang, fikk ett sett til en veldig god pris.Stas
    Dali Euphonia MS4, CS4, Ikon onwall mk2 | SVS PB-1000 | Onkyo 3008 | Emotiva XPA-5 | Cambridge 840E | Xindac Dac 5 | Squeezebox | Samsung 64 | VU+ Solo 4K | Harmony | X-10

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SuperRipper Vis post
    Hei,

Jeg sitter i dag med Dali Mentor frontrekke bestående av Mentor 2, Vokal og Sub. Jeg vurderer å bytte til den nye rubicon serien, da denne ser veldig pen ut. Eneste problemet jeg kan se er at rubicon ikke har dedikert senter, men tilsynelatende baserer seg på en LCR. Denne er uaktuell som erstatning til Mentor Vokal i mine øyne. Tror dere Dali vil lansere en dedikert senterHT i rubicon serien?

Mvh
    SR
    Nei.

Behold Mentor Vokal. Bedre senter tror jeg ikke jeg har hørt Manndig og flott er den også.
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,245
    Takk & like
    Blogginnlegg
    2
    Nevnt
    5 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har snakket litt med hifi klubben lokalt, og det ser ikke ut som det kommer noen erstatter med det første til Mentor vocal Det er meningen at Rubicon LCR skal være den erstatteren. Ble imponert over den når jeg hørte den i surroundoppsettet deres, men den er litt malplasert som senterkanal(og da mener jeg designet) og sammen med f.eks Rubicon8, så såg den litt pinglete ut. Har nylig skaffet meg Mentor vocal, og det er slik en senter SKAL se ut i mine øyne Og herlig, fyldig lyd

Kjørte før med Ikon vocal, og det fungerte godt sammen med Mentor8, så om man bytter fronter, så kan man jo alltids beholde Mentor vocal sammen med Rubicon
    Dali Mentor 8, Dali Mentor Vocal, Energy Exls12, Dali Fazon Mikro, Dali Ikon5Mk2, Denon AVR-3313, 2XNadC275, Denon DBT-1713UD, X-Box360, Sonos Connect, Samsung UE55F8005, UNNU tv møbel

Newcomer Martinandersen sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    90
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har en parasound 2250 det går ann å låne? skulle gjerne ha hørt den på mine ikon 8. da jeg syntes det blir litt skarp diskant med min NAD 375

Newcomer Martinandersen sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    90
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan vil NAD M3 være på ikon 8?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zleepyme Vis post
    Har snakket litt med hifi klubben lokalt, og det ser ikke ut som det kommer noen erstatter med det første til Mentor vocal Det er meningen at Rubicon LCR skal være den erstatteren. Ble imponert over den når jeg hørte den i surroundoppsettet deres, men den er litt malplasert som senterkanal(og da mener jeg designet) og sammen med f.eks Rubicon8, så såg den litt pinglete ut. Har nylig skaffet meg Mentor vocal, og det er slik en senter SKAL se ut i mine øyne Og herlig, fyldig lyd

Kjørte før med Ikon vocal, og det fungerte godt sammen med Mentor8, så om man bytter fronter, så kan man jo alltids beholde Mentor vocal sammen med Rubicon
    Takker for input. Da ser det ut som Mentoren blir værende dette tiåret
    Med tanke på finish, går jeg heller for Epicon enn rubicon. Må si jeg ikke var helt overbevist over valnøtt(som er min favoritt).
    Mye bedre farge på nettsiden til Hifiklubben, enn i virkeligheten

SR

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,245
    Takk & like
    Blogginnlegg
    2
    Nevnt
    5 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SuperRipper Vis post
    Takker for input. Da ser det ut som Mentoren blir værende dette tiåret
    Med tanke på finish, går jeg heller for Epicon enn rubicon. Må si jeg ikke var helt overbevist over valnøtt(som er min favoritt).
    Mye bedre farge på nettsiden til Hifiklubben, enn i virkeligheten

SR
    Epicon 6 i Ruby Mascara er min fremtidige drøm

Newcomer joneinar sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei folkens!

Nok en nyfrelst Dali-entusiast her. Jeg har helt siden ungdommen vært en bass glad gutt, så her har hele tiden Cerwin-Vega vært favoritten. Så hjemmekinoen i kjelleren er en komplett Cerwin-Vega classic og cls kino. Og jeg har på ingen måte gått lei lyden av disse og til film er det fortsatt disse som gjelder.

Men i høst så impuls kjøpte jeg et par Dali Zensor 7. Siden jeg bor i rekkehus så ble disse kjøpt for å kunne høre på musikk ut i de små nattetimer. (Sitter mye oppe når fruen og barna har lagt seg, for å nyte god musikk )Og gjett om jeg har blitt hektet på denne rene lyden (skal ikke mye til for å imponere en C-V gutt si )Jeg synes disse gir en meget herlig lyd, og da spesielt i forhold til pris da disse jo har en veldig hyggelig pris. Plutselig ble mye annen musikk enn bare metall artig å høre på.

Så tankene og drømmene har allerede begynt å spinne med tanke på når man ved en senere annledning skal oppgradere litt, og det som da er sikkert er at det ihvertfall blir Dali.

Dette var bare noen ord fra en nyfrelst men garantert avhenging Dali "gutt" på 33 år.

11. Liker Johnnygrandis, Zleepyme har likt denne posten
    Intermediate Johnnygrandis sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    600
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare å oppgradere det..

Dali Helicon 400 MKII - Torget

Ja det er mine

Dalis Entusiaster-35794b1f393955e6a2988758e0ad4bdf-jpg

Newcomer joneinar sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Johnnygrandis Vis post
    Bare å oppgradere det..

Ja det er mine
    Litt tidlig med oppgradering nå. Jeg må nok smøre meg med myyye tolmodighet før jeg har mulighet til oppgradering. Litt oppussing og en vw corrado som står først i "trenger penger" køen.

men de høytalerene dine der, hadde helt klart vært et alternativ. Har kikket mye på nett på de der, helst i rosentre farge da men. Er litt elektronikk hos meg som også må oppgraderes litt da, når man evnt får sånne seriøse høytalere...

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,125
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gikk selv fra Concept fronter til Mentor 6, og det var villt stor oppgradering syntes jeg, langt mindre forskjell mellom f.eks mentor og helicon, epicon etc synes jeg.
    Skal absolutt ikke påstå at det ikke var forskjeller og de ikke hørtes bedre ut, men de var ikke så store at jeg følte noe behov for og oppgradere fra mentorene, spessielt kombinasjonen av Mentor 6 og Mentor vokal, det er deilig med såpass matchet og stor senter når man har fokuset på surround lyd

Faktiskt eneste høyttalerene som ga meg "vil ha!" følelsen etter mentorene var B&W 802D, men pris lappen på disse og elektronikken som skulle til får og få de til og låte bra så havner man jo nesten i summer hvor man kunne vurdert eiendom i stedet...
    Sony vpl hw-50 - 92" Dreamscreen v3 tab | Samsung 51 6505 plasma tv
    Denon AVR-4520 CI
    Oppo 103D | PC i5-GeForce 960 |
    Dali Mentor 6 | Dali Mentor Vokal | Dali mentor LCR | Dali Concept 1 || 2x Xtz 99 w12.16
    Sonos, ps3, pc, harmony ultimate etc.

Intermediate sirant sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,732
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare å oppgradere det..

Ja det er mine

Dalis Entusiaster-35794b1f393955e6a2988758e0ad4bdf-jpg

Epicon som står på trappene?

Intermediate roddis sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,197
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det må du regne med ja
    Dali Euphonia MS4, CS4, Ikon onwall mk2 | SVS PB-1000 | Onkyo 3008 | Emotiva XPA-5 | Cambridge 840E | Xindac Dac 5 | Squeezebox | Samsung 64 | VU+ Solo 4K | Harmony | X-10

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,125
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan da ikke la Epicon bli stående på trappa, få dem inn i varmen
    Denon AVR-4520 CI
    Dali Mentor 6 | Dali Mentor Vokal | Dali mentor LCR | Dali Concept 1 || 2x Xtz 99 w12.16

Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    600
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp har lyst på Epicon, hørte de i Marcus Thranesgate og de spiller rimelig heftig. Er noe usikker på om Epicon 8 blir for store i rommet men er godt behandlet akustisk så har jeg litt troen på at det kan gå..

19. Liker sirant har likt denne posten
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    600
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TorTorden Vis post
    Gikk selv fra Concept fronter til Mentor 6, og det var villt stor oppgradering syntes jeg, langt mindre forskjell mellom f.eks mentor og helicon, epicon etc synes jeg.
    Skal absolutt ikke påstå at det ikke var forskjeller og de ikke hørtes bedre ut, men de var ikke så store at jeg følte noe behov for og oppgradere fra mentorene, spessielt kombinasjonen av Mentor 6 og Mentor vokal, det er deilig med såpass matchet og stor senter når man har fokuset på surround lyd

Faktiskt eneste høyttalerene som ga meg "vil ha!" følelsen etter mentorene var B&W 802D, men pris lappen på disse og elektronikken som skulle til får og få de til og låte bra så havner man jo nesten i summer hvor man kunne vurdert eiendom i stedet...
    Godt alle har forskjellig smak, en høytaler som skuffet meg mer enn mange andre var en B&W 802 var riktignok ikke Diamant utgaven.

syntes B&W har en ganske annerledes lydsignatur enn Dali der Dali er mer åpne og mye luftigere topp..

21. Liker TorTorden har likt denne posten
    Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,245
    Takk & like
    Blogginnlegg
    2
    Nevnt
    5 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har alltid følt at B&W er noe "kjedelige" i lydsignaturen. Ikke noe galt, de spiller bra, men det er liksom ikke den "omphen" som man får i en Dali høyttaler. Fikk testet Ikon6Mk2 mor de nye 683s2, og det slo meg hvor mye dypere bassen i Ikon6 var i forhold.

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,125
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Godt alle har forskjellig smak, en høytaler som skuffet meg mer enn mange andre var en B&W 802 var riktignok ikke Diamant utgaven.

syntes B&W har en ganske annerledes lydsignatur enn Dali der Dali er mer åpne og mye luftigere topp..
    Kan fint være tilfeldigheter også, f.eks når jeg har spurt om høre på noe før på hk i drammen har det alm regel involvert 15 minutter kabel fomling og u innstilte forforsterkere (ting som aktivert crossover men ingen sub etc etc), denne gangen stod classé og B&W annlegget og spilte på ene demo rommet så de var vel satt opp mer komplett denne gangen..

Nei hopper nok ikke noe "båt" jeg, er veldig fornøyd sånn sett med Mentor oppsettet, skal jeg bytte noe så må det bli conceptene jeg bruker som side høyttalere, og eventuelt skaffe noen høyde kanaler eller front bredde kanaler.
    Denon AVR-4520 CI

Side 735 av 743 FørsteFørste ... 235 595 605 615 625 635 645 655 665 675 685 695 705 715 725 731 732 733 734 735 736 737 738 739 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •