Dalis Entusiaster - Side 733

Sponsorer:
Takk Takk:  4
Like Like:  40
Side 733 av 743 FørsteFørste ... 233 593 603 613 623 633 643 653 663 673 683 693 703 713 723 729 730 731 732 733 734 735 736 737 ... SisteSiste
Viser resultater 14,641 til 14,660 av 14851
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Heisan. Tengte å lufte min interesse for epicon. Er det noen av dere som har prøvd rør på disse lekre høyttalerene. Har lest litt tester er de så avslørende på dårlige innspillinger som de sier. Har så lyst på disse, men er et rørhue så kanskje de ikke er noe for meg. kraft har jeg nokk av 200 rørwatt uansett hva mener dere som har disse. Takker for svar

Intermediate Johnnygrandis sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har prøvd ymse rør - og transistor forsterkere på mine Helicon MKII men det var ikke før jeg fikk en varmtklingende 2x40 klasse A Cary amp det virkelig begynte å spille. Andre forsterkere lyder for kliniske og kalde med en litt for energisk topp derfor passet Cary meget bra, jeg tipper også annet varmtklingende rørforsterkeri vil låte bra.

Intermediate sirant sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,750
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har synspunkt på hvordan s600 mk1 subben egner seg til film? Har fått pris av kompis på 12000 ink helicon 400 eventuelt 3500 uten helicon. Er jo en god musikkpakke dette, helicon er sikkert også god til film men usikker på subben?

Intermediate roddis sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,197
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke mye å skryte av den der gitt... Hadde droppet den subben og gått for en Svs.
    Dali Euphonia MS4, CS4, Ikon onwall mk2 | SVS PB-1000 | Onkyo 3008 | Emotiva XPA-5 | Cambridge 840E | Xindac Dac 5 | Squeezebox | Samsung 64 | VU+ Solo 4K | Harmony | X-10

Intermediate Gratulerer sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,780
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg syntes da at den suben var sykt godt i sin tid? 12 000 for Helicon 400 og S600 høres ut som en temmelig god pris.

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,171
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dali lager nok ikke film subber på samme måten som SVS men heller komplimenterende subwoofere som spille pent og integreres lettere med sine høyttalere.

Kommer som sagt ut på hva man er ute etter, personlig blir fort dyre når de sammenlignes med subwoofere fra svs.

Men min gamle lille 12f spiller meget godt hos min svoger hvor den aldri pushes til og måtte gi noe som helst under 30hz.
    Sony vpl hw-50 - 92" Dreamscreen v3 tab | Samsung 51 6505 plasma tv
    Denon AVR-4520 CI
    Oppo 103D | PC i5-GeForce 960 |
    Dali Mentor 6 | Dali Mentor Vokal | Dali mentor LCR | Dali Concept 1 || 2x Xtz 99 w12.16
    Sonos, ps3, pc, harmony ultimate etc.

Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sirant Vis post
    Noen som har synspunkt på hvordan s600 mk1 subben egner seg til film? Har fått pris av kompis på 12000 ink helicon 400 eventuelt 3500 uten helicon. Er jo en god musikkpakke dette, helicon er sikkert også god til film men usikker på subben?
    Er dette Helicon MKII, uansett en god pris og Helicon med sitt store lydbilde bidrar veldig til en stor filmopplevelse. Jeg er også mere usikker på subben..

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,197
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gratulerer Vis post
    Jeg syntes da at den suben var sykt godt i sin tid? 12 000 for Helicon 400 og S600 høres ut som en temmelig god pris.
    I sin tid kanskje Jada, for all del ikke gal pris, og er det i rosewood farge er det jo bare lekkert å se på og.

Sitat Opprinnelig postet av TorTorden Vis post
    Dali lager nok ikke film subber på samme måten som SVS men heller komplimenterende subwoofere som spille pent og integreres lettere med sine høyttalere.

Kommer som sagt ut på hva man er ute etter, personlig blir fort dyre når de sammenlignes med subwoofere fra svs.

Men min gamle lille 12f spiller meget godt hos min svoger hvor den aldri pushes til og måtte gi noe som helst under 30hz.

12F? Nå må du slutte...
    Dali Euphonia MS4, CS4, Ikon onwall mk2 | SVS PB-1000 | Onkyo 3008 | Emotiva XPA-5 | Cambridge 840E | Xindac Dac 5 | Squeezebox | Samsung 64 | VU+ Solo 4K | Harmony | X-10

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,750
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er mk1 helicon. Kanskje jeg skulle gå for kun de uten subben... litt usikker. Er jo fine ht som holder godt noen år til.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2014
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Front og bakhøyttalere som er gode med Dali 400?

Hei!
    Første posten min her.
    Jeg har Dali 400 som er noen år, men er vel fortsatt ok... tror jeg.
    Tenkte å bygge et surround annlegg rundt disse og tenkte at dere kanskje kan hjelpe meg. Har hatt surround annlegg før i mine guttedager, men det var lenge siden og da var plassen større til anlegg. Og da var center og bakhøytalerne "store"....bruket er noe film, TV titting og lytting på musikk via WIMP pc og mobiltelefoner.

1 er det noe vits i å bruke disse nå eller bør jeg heler gå for en høyttaler pakke som er mer tilpasset en hjemmekino? HAr sett på en som "ser" fin ut og som ikke koster så mye http://www.netonnet.no/art/lyd-og-ho...e/178016.4324/

2 hvis det er noe vits i å bruke disse fortsatt, hvilke høyttalere kan passe sammen? Må jeg nødvendigvis ha øvrige av samme merke? Jeg hadde tenkt å male mine hvite og trenger en center + to bakhøyttalere. Bakhøyttalerene og center ønsker jeg helst hvite grunnet Wife faktoren og ikke alt for store( så små som mulig...). Kan selvsagt ta frem sprayboksen, det gir nok mer utvalg. Jeg er usikker på om jeg trenger bass da dali 400 igrunn har god bass i utgangspunktet

Prisområdet. Ja her har jeg igrunnen tenkt å legge meg så lavt som mulig grunnet opp pussing i resten av huset. Tenkte å legge mest i center vs bakhøytalerne

Jeg har ikke kjøpt noen receiver ennå og kunne også tenkt meg noen tips på det også. Har sett på en yamaha receiver på elkjøp noe slikt som dette http://http://www.elkjop.no/product/...#tab-more-info men i tillegg med støtte for andriod DLNA. Husket ikke helt modell navnet. ønsket mitt er en rimelig forsterker som kan spille av musikk trådløst fra både android og iphone. I tillegg hadde det vært kjekt å kunne koble seg trådløst til en pc for streaming av filmer. Behøver ikke være all verdens av trøkk, men god lyd og god nok til å drive evt dali 400.
    Skal kikke på receiver tråden nå for å oppdatere meg litt.
    Sist endret av mortetex2008; 07-17-2014 kl 21:09

Newcomer mstrandbo sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2014
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei og hyggelig å treffes.
    Jeg har endelig blitt medlem av Dali-klubben, etter mange års venting.

I mine yngre dager var det en kamerat som ble innehaver av et par Dali 909, og etter det ble min interesse pirret. Mange timer ble tilbrakt på gutterommet mens vi lytta til godlyden. Etterhvert ble spikes innkjøpt og vi hørte jo stor forskjell, er klart.
    Jeg mener å tro at 909ene ble komplementert av en eller annen sub etterhvert og...

Uansett, siden den gang har Dali vært favorittmerket. Inntil nylig har jeg bodd trangt og litt for nærme andre folk, så god-lyd har bare blitt prioritert i bilen.
    Men nå derimot har jeg enebolig, med TV-stue og ingen naboer i nærheten. Da kunne hjemmekinoen starte...
    Men samtidig pga. ny enebolig er ikke finansene hva de var før, så det ble bruktkjøpt denne gangen. Men jeg synes det er en god start. Jeg er den heldige innehaver (for meg ihvertfall ) et par Dali Blue 5005 JUBI, og som de kan spille! Para med en Denon AVR-1804 så er det ikke for sarte ører, gitt. Vel, forsåvidt er de vel også fort sarte ører..

Ser fram til utvidelse i framtida ihvertfall

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,171
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roddis Vis post
    I sin tid kanskje Jada, for all del ikke gal pris, og er det i rosewood farge er det jo bare lekkert å se på og.

12F? Nå må du slutte...
    Vel hovedkilden dems er gratis grooveshark fra en pc som routes gjennom tven, og radio via altibox dekoderen, og det høres helt ok ut på moderate volum, dras det derimot på litt så blir det veldig monotont i bassen, og mye av lydbilde klapper sammen, men dette varierer mye etter kilde materiale.

Sitat Opprinnelig postet av mstrandbo Vis post
    Hei og hyggelig å treffes.
    Jeg har endelig blitt medlem av Dali-klubben, etter mange års venting.

I mine yngre dager var det en kamerat som ble innehaver av et par Dali 909, og etter det ble min interesse pirret. Mange timer ble tilbrakt på gutterommet mens vi lytta til godlyden. Etterhvert ble spikes innkjøpt og vi hørte jo stor forskjell, er klart.
    Jeg mener å tro at 909ene ble komplementert av en eller annen sub etterhvert og...

Uansett, siden den gang har Dali vært favorittmerket. Inntil nylig har jeg bodd trangt og litt for nærme andre folk, så god-lyd har bare blitt prioritert i bilen.
    Men nå derimot har jeg enebolig, med TV-stue og ingen naboer i nærheten. Da kunne hjemmekinoen starte...
    Men samtidig pga. ny enebolig er ikke finansene hva de var før, så det ble bruktkjøpt denne gangen. Men jeg synes det er en god start. Jeg er den heldige innehaver (for meg ihvertfall ) et par Dali Blue 5005 JUBI, og som de kan spille! Para med en Denon AVR-1804 så er det ikke for sarte ører, gitt. Vel, forsåvidt er de vel også fort sarte ører..

Ser fram til utvidelse i framtida ihvertfall
    Velkommen til avforum og Dali klubben
    Kjenner selv til dette med og bo trangt, verken positivt for akustikken og nabofreden.
    Sony vpl hw-50 - 92" Dreamscreen v3 tab | Samsung 51 6505 plasma tv
    Denon AVR-4520 CI
    Oppo 103D | PC i5-GeForce 960 |
    Dali Mentor 6 | Dali Mentor Vokal | Dali mentor LCR | Dali Concept 1 || 2x Xtz 99 w12.16
    Sonos, ps3, pc, harmony ultimate etc.

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,750
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har synspunkt på hvordan mentor senterht gjør seg sammen med helicon mk1? Ser det finnes en helicon senter også, men den er litt dyrere og ikke nødvendigvis bedre? Spec's ene ser ganske like ut.

Eventuelt andre alternativer som kunne funke? Xtz divine senter?

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,197
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Specsene kan se like ut, men Helicon er nok hakket bedre. Oppløsning, mellomtone, klarhet og trøkk er definitivt bedre ja... Og ville absolutt hatt frontrekka i samme merke og serie akkurat pga lydforskjell.

Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir mer og mer fornøyd med Epicon centeren min, borte er den litt harde kliniske lyden. Tok noen timer med innspilling men er blitt veldig bra nå syntes jeg

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,197
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er bare lekker den senteren! Type forsterker bruker du til den?

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sirant Vis post
    Noen som har synspunkt på hvordan mentor senterht gjør seg sammen med helicon mk1? Ser det finnes en helicon senter også, men den er litt dyrere og ikke nødvendigvis bedre? Spec's ene ser ganske like ut.

Eventuelt andre alternativer som kunne funke? Xtz divine senter?
    Jeg hadde gått for mentor vokal.

Dalis Entusiaster-mentorvshelo-jpg
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roddis Vis post
    Er bare lekker den senteren! Type forsterker bruker du til den?
    Er en NAD-T787 receiver, tenker på om ATI kan være en bra match mot Epicon. Jeg har inntrykk av at Dali er svært viktig å matche med riktig forsterkerkraft med sin noe pågående og engasjerende spillestil, spesielt pga diskantløsningen som kan låte for pågående ved feil matching.

Ett oversiktsbilde i rotet mitt når det spilles musikk..

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,750
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Uansett om jeg går for mentor eller helicon når tiden er inne - så er hvertfall ingen av de så lekre som Epicon senteren

Intermediate Rotja sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lekker senter. Det var vel først og fremst Ikon serien som fikk rykte på seg for vel aggressiv diskant. De dyrere seriene har ikke like mye av dette "problemet".

Side 733 av 743 FørsteFørste ... 233 593 603 613 623 633 643 653 663 673 683 693 703 713 723 729 730 731 732 733 734 735 736 737 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •