Dalis Entusiaster - Side 732

Sponsorer:
Takk Takk:  4
Like Like:  40
Side 732 av 743 FørsteFørste ... 232 592 602 612 622 632 642 652 662 672 682 692 702 712 722 728 729 730 731 732 733 734 735 736 742 ... SisteSiste
Viser resultater 14,621 til 14,640 av 14850
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av roddis Vis post
    Lekkert... ser ut som de legger seg mellom Ikon og Mentor disse her. Blir artig å se tester og inntrykk etterhvert.
    Vil ikke disse ende mellom Mentor og Epicon? Antar det er pris per stk Lyd&Bilde refererer til?

Jeg fikk uansett lyst på de :-P

Newcomer
    Medlem siden
    May 2012
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg syns ikke finishen ("Rubicon-serien leveres i sort, hvitt, valnøtt eller rosentre*finer*"), eller vekt ser ut som denne skal ligge over Mentor (og at prisen dermed er pr stk og ikke pr par)
    -men, jeg og mine mentors er nok litt forutinntatt...
    (så lenge jeg er fornøyd er jeg fornøyd... )
    Sist endret av oyoy; 05-10-2014 kl 15:05

Intermediate roddis sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,197
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja. selvfølgelig.... De vil da legge seg i segmentet mellom Mentor og Helicon. Da må vi ha en serie mellom Helicon og Epicon og, er langt mellom de i pris (Fornøyd sier du? Går det an?)
    Dali Euphonia MS4, CS4, Ikon onwall mk2 | SVS PB-1000 | Onkyo 3008 | Emotiva XPA-5 | Cambridge 840E | Xindac Dac 5 | Squeezebox | Samsung 64 | VU+ Solo 4K | Harmony | X-10

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mentor kommer til å gå ut tipper jeg. Synd. Da det er fantastiske høyttalere. Ingen av de over Mentor 8 som kan levere en like morsom forestilling på musikken.
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,245
    Takk & like
    Blogginnlegg
    2
    Nevnt
    5 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rubicon virker spennende da de er første rimeligere høyttaler i fra Dali som arver noe av teknologien bak Epicon. Tror og finishen blir bedre en det bildene viser da de ligger over Mentor. Spennende er det at Rubicon 8 går for 3stk 6,5" basser istedet for de doble 8" som de fleste store modeller har (metor8/Helicon800/Epicon8) Uansett så kommer jeg til å troppe opp å høre på disse når de evt kommer inn til en Hi-Fi klubb butikk
    Dali Mentor 8, Dali Mentor Vocal, Energy Exls12, Dali Fazon Mikro, Dali Ikon5Mk2, Denon AVR-3313, 2XNadC275, Denon DBT-1713UD, X-Box360, Sonos Connect, Samsung UE55F8005, UNNU tv møbel
    Link: http://avforum.no/myhometheater/Zleepyme

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,245
    Takk & like
    Blogginnlegg
    2
    Nevnt
    5 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av oloh Vis post
    No har ballen virkelig begynt å rulle her! Har fått tak i brukte Mentor 6 til 8500,- (!) og brukt Emotiva XPA-5, og har bestilt Yamaha RX-A1030 til kampanjepris på BMH. Lot hjertet bestemme framfor fornuften og gjekk for Mentor istadenfor Ikon og effektforsterkar i staden for kun receiver. Men syns eg fekk mykje bra for 24000,-! får heller vente nokre lønningar før resten av 5.1-oppsettet..

Manglar dog fremdeles kablar, og det veit eg veldig lite om! Har forstått såpass at det er liten forskjell på dyre og mindre kostbare kablar, og at det viktigaste kanskje er tverrdiameteren. Men kan eg slippe unna med 2,5mm2-kablar frå Biltema, eller blir det litt for gnient i forhold til resten av komponentane? Dumt om kablane skulle bli ein flaskehals for god lyd, men vil ikkje bruka ein formue om det er heilt unødvendig heller.. :-)
    Gratulerer med valget Tror det blir meget bra Når det gjelder høyttalerkabler, så vil absolutt alt funke bra, så lenge man kjøper høyttalerkabler av en viss dimensjon.
    Dali Mentor 8, Dali Mentor Vocal, Energy Exls12, Dali Fazon Mikro, Dali Ikon5Mk2, Denon AVR-3313, 2XNadC275, Denon DBT-1713UD, X-Box360, Sonos Connect, Samsung UE55F8005, UNNU tv møbel
    Link: http://avforum.no/myhometheater/Zleepyme

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    74
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ang høytaler kabler så spiller det psykologiske mye inn(tror jeg da) hadde biltema kabler på mine ikon6mk2 en periode, gikk for en litt dyrere vhd kabel og lyden ble løftet mye! Mens andre ikke hører forskjell.. Prøv biltema kabler og litt dyrere kabler, er opp til hvert enkelt individe om hva som er best!

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2012
    Sted
    Trondheim
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pioneer SC-LX86. Pioneer Bdp-lx55. Dali mentor 6. Dali mentor vokal. Dali blue r1000. Dali ikon on wall mk2. SVS pb2000. Sony dlp hw40es. Dreamscreen v5 92".

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,125
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av vIc2r Vis post
    Ang høytaler kabler så spiller det psykologiske mye inn(tror jeg da) hadde biltema kabler på mine ikon6mk2 en periode, gikk for en litt dyrere vhd kabel og lyden ble løftet mye! Mens andre ikke hører forskjell.. Prøv biltema kabler og litt dyrere kabler, er opp til hvert enkelt individe om hva som er best!
    Jeg har opplevd det samme, men jeg byttet ikke kabler engang, jeg bare la merke til at knottene på terminalene hadde blitt løse så jeg reterminerte de, skrudde inn igjen og presto, akkurat så stort løft i lyden som kabel entusiaster prater så rosenrødt om :-)

Interessant med rubicon, men har fortsatt ikke i spessielt i hastverk med og bytte mentorene mine og skal jeg bytte front rekka tror jeg faktiskt at jeg ville testet ut B&W først.

Blir vel og snart et høst/nyttårs salg på mentor og om folk er interesserte.
    Sist endret av TorTorden; 05-20-2014 kl 21:15
    Sony vpl hw-50 - 92" Dreamscreen v3 tab | Samsung 51 6505 plasma tv
    Denon AVR-4520 CI
    Oppo 103D | PC i5-GeForce 960 |
    Dali Mentor 6 | Dali Mentor Vokal | Dali mentor LCR | Dali Concept 1 || 2x Xtz 99 w12.16
    Sonos, ps3, pc, harmony ultimate etc.

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TorTorden Vis post
    Jeg har opplevd det samme, men jeg byttet ikke kabler engang, jeg bare la merke til at knottene på terminalene hadde blitt løse så jeg reterminerte de, skrudde inn igjen og presto, akkurat så stort løft i lyden som kabel entusiaster prater så rosenrødt om :-)

Interessant med rubicon, men har fortsatt ikke i spessielt i hastverk med og bytte mentorene mine og skal jeg bytte front rekka tror jeg faktiskt at jeg ville testet ut B&W først.

Blir vel og snart et høst/nyttårs salg på mentor og om folk er interesserte.
    Mentor 6 som bakhøyttalere hadde gjort seg. I og med at jeg atm har Ikon 6 som side
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,125
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe har jo luktet litt på få noen nye side høyttalere, kanskje holde litt på penga og se om det kommer tilbud på mentor 8 :-P

Men m6 er jo en tanke store..

Tror kanskje det er mer sannsynlig jeg hopper på noen mentor lcr om de kommer på tilbud.
    Denon AVR-4520 CI
    Dali Mentor 6 | Dali Mentor Vokal | Dali mentor LCR | Dali Concept 1 || 2x Xtz 99 w12.16

Newcomer Pagan sin avatar
    Medlem siden
    May 2011
    Poster
    67
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For ca 2 mnd siden gikk jeg til anskafelse av et Marantz sett (ki pearl light) til mine dali ikon 6.
    Må bare si at dette settet passer som hånd i hanske med disse HT.
    Ingen hard å kvass diskant nydelig mellomtone og bassen går dypt.
    Ampen er jo bare 70watt men er ikke den som spiiller så innsides høyt lengre
    Dette settet blir stående!

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    505
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pagan Vis post
    For ca 2 mnd siden gikk jeg til anskafelse av et Marantz sett (ki pearl light) til mine dali ikon 6.
    Må bare si at dette settet passer som hånd i hanske med disse HT.
    Ingen hard å kvass diskant nydelig mellomtone og bassen går dypt.
    Ampen er jo bare 70watt men er ikke den som spiiller så innsides høyt lengre
    Dette settet blir stående!

Jeg hadde Marantz PM7001 KI og SA7001 til Ikon 6 MK1 og kan bekrefte at dette er en kombinasjon som i min stue spilte helt nydelig - stort og flott - på moderat til lavt volum. Ingen hard eller kvass diskant å høre her heller, men en artikulert, frisk og oppløst en. Jeg kan bekrefte at bassen gikk overraskende dypt med god fylde, men ikke med all verdens trøkk og tyngde. Mangelen på trøkk og tyngde ga meg for noen år siden grunn til å oppgradere til Mentor 6 og Marantz PM11, som jeg fremdeles har. Heller ikke her er bassen anleggets aller sterkeste side, men den er godkjent og betydelig bedre enn Ikon 6 i mine ører. Bassen til Ikon 6 er imidlertid kjapp, med god timing og en forbløffende evne til å gjengi komplekse bassstrukturer. Dette er en god kombinasjon av elektronikk og høyttalere for den som har allround musikksmak. Jeg har hørt anlegg i denne prisklassen som spiller enkel rock og simpel tekno på høyt volum bedre, men hvis du ikke har en primitiv og innskrenket musikksmak, hvor fokus er overveiende på høylytt tut og kjør, dynamikk og trøkk, men har en velutviklet og sofistikert musikksmak, som også omfatter interesse for masse komplekse strukturer og detaljer, slike som du kan finne i musikk fremført av skolerte/dyktige musikere innen jazz, klassisk og avansert pop, så kan Dali/Marantz være midt i blinken.

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er en liten kjekk og int video for de som ser frem til Dali Rubicon, var så heldig å finne denne på Youtube.

http://www.youtube.com/watch?v=b42ZGjxzRZk

Og denne med Dali Epicon da, filmen her er delt opp i 3 ulike deler så jeg bare legger ut alle sammen.

http://www.youtube.com/watch?v=_2Ik7GPDk0c

http://www.youtube.com/watch?v=DS2XpEOIh-Y

http://www.youtube.com/watch?v=03fKDQKwUr4

Enjoy mine Dali venner.

Intermediate b3nd1k sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    2,256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pent design på Rubicon, om lyden er like bra kanskje jeg skal vurdere å bytte ut euphonia etterhvert.
    Min tråd

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,125
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av b3nd1k Vis post
    Pent design på Rubicon, om lyden er like bra kanskje jeg skal vurdere å bytte ut euphonia etterhvert.
    Hadde blitt meget overasket om de er 'bedre' enn epicon eller euphonia, den er jo laget til pris og skal erstatte mentor serien og som produsent har jo ikke Dali noen interesse av og produsere noe som selges i 20k klassen som er bedre enn de dyrere :-P
    Denon AVR-4520 CI

Newcomer Pagan sin avatar
    Medlem siden
    May 2011
    Poster
    67
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser Dali har marantz stående i lytterommet sitt

Intermediate Johnnygrandis sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    600
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av oloh Vis post
    Hei! Står på trappene til å kjøpe heimekinoanlegg beståande av Yamaha rx-a2030, Dali Ikon 6, 1 og vokal 2. Vurderer Sub E-12 F, men høyrer folk meiner SVS kan gje meg meir for pengane. Har de innspel til dette? Andre forslag?
    Valget mitt sto mellom Dali sine toppsubber og SVS SB13-Ultra og det endte med SVS da jeg syntes Dali sine spilte pent og hurtig men manglet noe av den ekstreme dypet og volumet Ultraene kunne bidra med. Dette er jo som kjent veldig romavvhengig og hele utspillet mitt kan vel taes med en klype salt da Dali subbene ble hørt inne i forretningen. Uansett har jo SVS og Lsound veldig gode returordninger om ikke alt skulle klaffe.

Det eneste jeg ikke liker på mine SVS er grillen som er verken fugel eller fisk...

Legger ved ett bilde, dere for ha meg unnskyldt dersom jeg har postet dette før

Dalis Entusiaster-fugl-jpg

Intermediate b3nd1k sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    2,256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TorTorden Vis post
    Hadde blitt meget overasket om de er 'bedre' enn epicon eller euphonia, den er jo laget til pris og skal erstatte mentor serien og som produsent har jo ikke Dali noen interesse av og produsere noe som selges i 20k klassen som er bedre enn de dyrere :-P
    Ja, det hadde jeg også Men designet er veldig pent, og om lyden ikke er ille den heller. Så hvorfor ikke
    Min tråd

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,125
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sant nok, ofte koster det mer enn det smaker, og personlig er jeg såpass fornøyd med m6.

Nærmeste jeg har kommet og bli meget fristet av høyttalere igjen nå var en tilfeldig prøvelytt av et par b&w 802 eller 800 på classé elektronikk.

Med mindre jeg vinner eurojackpotten så kan jeg glemme det :-)
    Denon AVR-4520 CI

Side 732 av 743 FørsteFørste ... 232 592 602 612 622 632 642 652 662 672 682 692 702 712 722 728 729 730 731 732 733 734 735 736 742 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •