Dalis Entusiaster - Side 725

Sponsorer:
Takk Takk:  4
Like Like:  40
Side 725 av 743 FørsteFørste ... 225 585 595 605 615 625 635 645 655 665 675 685 695 705 715 721 722 723 724 725 726 727 728 729 735 ... SisteSiste
Viser resultater 14,481 til 14,500 av 14851
    Newcomer pøbb sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2012
    Poster
    253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters Vis post
    Dette forumet har mistet altfor mange medlemmer etter overgangen til V2, jeg er ikke aktiv lengre pga jeg synes det er rotete med mye feil i systemet. Jeg svarer for min egen del men de som skapte siden gjorde noe veldig dumt når dem la om til denne platformen. Vi har jo sett at torget er nesten tomt med lite spennende salgbare artikler etc for tiden, antall aktive medlemmer er sterkt redusert og denne tråden som var en skikkelig aktiv tråd har bare dødd ut med tiden. :/ Er enda noen få ildsjeler som holder liv i denne tråden og det setter jeg uendelig stor pris på, vi får håpe at det tar seg opp med tiden og i mens får dere ha et riktig godt nyttår hilsen grunnleggeren av denne tråden.

I mellomtiden kan dere sjekke ut denne lille saken.

http://www.superfi.co.uk/images/manu...-SPECSHEET.PDF

Er helt helt enig med deg her med v2 opplegget. var enn artig sub på linken din

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er veldig lenge siden jeg har postet litt her i tråden, men synes denne nye fargen til Epicon er verdt å ta med seg om det ikke er alle som har fått sett de enda. De ble griselekre denne fargen, dette må være den ultimate konehøytaleren uten tvil.

Vedlagte miniatyrbilder Vedlagte miniatyrbilder Dalis Entusiaster-dali_epicon_white_family-jpg  

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters Vis post
    Det er veldig lenge siden jeg har postet litt her i tråden, men synes denne nye fargen til Epicon er verdt å ta med seg om det ikke er alle som har fått sett de enda. De ble griselekre denne fargen, dette må være den ultimate konehøytaleren uten tvil.

Skulle hatt Mentor i de fargene også. Da hadde jeg lett tatt de hvite mentor 8 i stedet for i sort som jeg har.
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Intermediate roddis sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,197
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Smakfullt ja...
    Dali Euphonia MS4, CS4, Ikon onwall mk2 | SVS PB-1000 | Onkyo 3008 | Emotiva XPA-5 | Cambridge 840E | Xindac Dac 5 | Squeezebox | Samsung 64 | VU+ Solo 4K | Harmony | X-10

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2013
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ostemannen Vis post
    Skulle hatt Mentor i de fargene også. Da hadde jeg lett tatt de hvite mentor 8 i stedet for i sort som jeg har.
    Hei! Det finnes etterhvert mye kvalitetsfolie, som en med erfaren hånd kan forvandle Mentorene dine med, til nydelig hvite høyttalere. Da beskytter du samtidig originalfinishen til senere tider hvis du vil ha den tilbake :-)
    mvh Andreas :-)

Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av anopsahl Vis post
    Hei! Det finnes etterhvert mye kvalitetsfolie, som en med erfaren hånd kan forvandle Mentorene dine med, til nydelig hvite høyttalere. Da beskytter du samtidig originalfinishen til senere tider hvis du vil ha den tilbake :-)
    mvh Andreas :-)
    Det har jeg ikke tenkt på Kanskje det hadde vært noe. Dog er de som barna mine, så er veldig redd for de

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får legge til litt bilder her for å få litt liv igjen Daft Punk ruller.

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,163
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan også dele her at jeg har fått ny mat skuffe til mentorene mine
    Dalis Entusiaster-img_0855-jpg

Har også tatt skrittet og startet tråden min.
    http://avforum.no/forum/showthread.p...de-med-tråd-nå
    Sony vpl hw-50 - 92" Dreamscreen v3 tab | Samsung 51 6505 plasma tv
    Denon AVR-4520 CI
    Oppo 103D | PC i5-GeForce 960 |
    Dali Mentor 6 | Dali Mentor Vokal | Dali mentor LCR | Dali Concept 1 || 2x Xtz 99 w12.16
    Sonos, ps3, pc, harmony ultimate etc.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2013
    Poster
    42
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil bare takke for tips angående bakhøyttalere til min minihjemmekino. Valget falt på noen Dali Fazon Mikro. Har flyttet hjem, så anlegget står i familie tv-stuen. Kjøpte bakhøyttalerene som en julegave til familien, for å få en komplett hjemmekino

Noen bilder

Dalis Entusiaster-dali-fazon-mikro1-jpgDalis Entusiaster-dali-fazon-mikro2-jpgDalis Entusiaster-dali-fazon-mikro3-jpgDalis Entusiaster-dali-frontrekke-jpgDalis Entusiaster-dali-frontrekke2-jpg

Newcomer ConCon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    109
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da ble det omsider oppgradering av bakhøyttalere i stuekinoen, fra Concept 1 til Mentor 1 Så da er det endelig Mentor rundt hele, 6 i front, og Vokal som center Synes det spiller enda mer sømløst nå som alle høyttalerne er i samme serie, samt klar og fin lyd bakfra også
    Dali - Yamaha - Van den Hul - Marantz - Ken Kreisel - Auralex

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,163
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nice, gratulerer.

Har siklet litt på det samme sjøl en tid, har concept 1 bak nå og de holder egentlig ikke mål sammen med frontene.
    Men nå må slik oppgraderings kløe legges på is til finansene etter både projektor og avspiller har kommet seg på rett kjøl...
    Denon AVR-4520 CI
    Dali Mentor 6 | Dali Mentor Vokal | Dali mentor LCR | Dali Concept 1 || 2x Xtz 99 w12.16

Newcomer clundbe sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei. Jeg har planer om og selge mine Ikon 8 om en uke tid. Noen som vet hva de går for på brukten?

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,245
    Takk & like
    Blogginnlegg
    2
    Nevnt
    5 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av clundbe Vis post
    Hei. Jeg har planer om og selge mine Ikon 8 om en uke tid. Noen som vet hva de går for på brukten?
    Ikon8 er en forsåvidt sjelden høyttaler på brukten, og de lages ikke lenger. Kan tippe 8000... Kanskje mer? Kostet vel 16000 ny elns?
    Dali Mentor 8, Dali Mentor Vocal, Energy Exls12, Dali Fazon Mikro, Dali Ikon5Mk2, Denon AVR-3313, 2XNadC275, Denon DBT-1713UD, X-Box360, Sonos Connect, Samsung UE55F8005, UNNU tv møbel
    Link: http://avforum.no/myhometheater/Zleepyme

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kostet 15000 tror jeg. Legger de på brukten snart. Takk for svar.

Intermediate roddis sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,197
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sjelden kost brukt, så førstemann til mølla

http://www.finn.no/finn/torget/annon...71075&ov=web-1
    Dali Euphonia MS4, CS4, Ikon onwall mk2 | SVS PB-1000 | Onkyo 3008 | Emotiva XPA-5 | Cambridge 840E | Xindac Dac 5 | Squeezebox | Samsung 64 | VU+ Solo 4K | Harmony | X-10

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,163
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roddis Vis post
    Sjelden kost brukt, så førstemann til mølla

www.finn.no/finn/torget/annonse?finnkode=46271075&ov=web-1
    Ikke noe og lure på :-)
    Løp og kjøp.,
    Denon AVR-4520 CI

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da ligger det ett par Ikon 8 ute på Finn hvis det skulle være av interresse

http://www.finn.no/finn/torget/annon...archQuery=dali
    Sist endret av clundbe; 01-25-2014 kl 23:31

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2014
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei alle sammen!

Eg er ny på sida her, og ny i Hi-Fi-verden, og skal til å gå til anskaffelse av mitt første heimekinoanlegg. Var innom HiFi-klubben for nokon dagar sidan og fekk demonstrert Dali Zensor + NAD T757 samt fekk ein innføring i Dali-systemet med dei ulike seriane osv. Er nokså blank på emnet frå før. Gjekk deretter heim og har lest meg ytterlegare opp på Dali, og har forelska meg litt i Mentor-serien. Ser for meg eit system med Mentor 6 i front, Mentor senter og Ikon bak. Vil dette fungere lydmessig? Sub har eg ikkje bestemt meg heilt for enno. Rommet er forøvrig ca 3,5 x 5,5m.

Neste spørsmål: Kva receiver bør eg gå for med desse høgtalarane? Har forstått det som at HiFi-klubben kjører NAD eller Denon saman med Dali, men at mange her på sida meiner det blir litt for lyst og skarpt med denne kombinasjonen(?) (Ser det gjeld spesielt Denon, gjeld det NAD også?) Er det evt andre merker som passar Dali Mentor bedre lydmessig, f.eks Yamaha? Onkyo?

Og til slutt, kva prisklasse må eg opp i for å drive Mentor-høgtalarane? Blir NAD T757 eller tilsvarande, som eg fekk demonstrert saman med Dali Zensor i HFK Bergen for svakt med desse høgtalarane?

Mange spørsmål her, beklagar det, men håpar de kan hjelpe meg gjennom denne jungelen! :-P

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,163
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjører Mentor 6 og mentor vokal med concept 1 som side høyttalere i stua mi med pioneer receiver og effekt trinn fra emotiva (de trenger effekt for og virkelig spille så bra som de kan.
    Jeg er ikke helt dreven men vil si dette spiller MEGET bra, spessielt mentor vokal sammen med mentor 6.

Jeg har også satt både fronter og senter til full range, så subbene tar aldri over for disse men de mangler absolutt ikke bass, og mentor vokal går nesten like dypt som frontene, og praktiskt talt alt kjøres i pure direct (altså ingen eq på film eller musikk)

Conceptene holder dog ikke helt mål sammen men de fungerer greit enn så lenge, så ikon on wall vil nok være en del bedre, må bare få betalt ned mastercardet og spart litt penger før jeg vurderer og bytte noe mer.

Legger man på en par kraftige subwoofere på toppen så har man annlegg som vil kunne spille fletta både av og rundt veldig mange anlegg og offentlige kinoer.

Elektronikken blir jo ikke billig den heller, så ville vurdert en ca 20 k til elektronikken også.
    For og drive mentorene synes jeg de bør ha et effektrinn, selv senter høytalern bør ha effekt for og kunne virkelig komme til liv.
    Så hadde jeg kunnet valgt fritt ville jeg vurdert denon avr-x4000 til og drive side og bak kanaler.
    http://www.hifiklubben.no/Products/d...eceiver-60064/
    Og en 3 kanalers effekt til frontene og senter f.eks.
    http://www.lsound.no/hjemmekino/effe...ti-at1803.html

Totalt vil vel et slikt annlegg fort komme på en 70 000 kr om du ikke finner noe på brukten.
    Dette er bare min mening/erfaring, beste er og prøve seg og eksperimentere litt selv og det er mange andre hifi butikker her til lands enn hifi klubben.
    Denon AVR-4520 CI

Newcomer ConCon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    109
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av oloh Vis post
    Hei alle sammen!

Eg er ny på sida her, og ny i Hi-Fi-verden, og skal til å gå til anskaffelse av mitt første heimekinoanlegg. Var innom HiFi-klubben for nokon dagar sidan og fekk demonstrert Dali Zensor + NAD T757 samt fekk ein innføring i Dali-systemet med dei ulike seriane osv. Er nokså blank på emnet frå før. Gjekk deretter heim og har lest meg ytterlegare opp på Dali, og har forelska meg litt i Mentor-serien. Ser for meg eit system med Mentor 6 i front, Mentor senter og Ikon bak. Vil dette fungere lydmessig? Sub har eg ikkje bestemt meg heilt for enno. Rommet er forøvrig ca 3,5 x 5,5m.

Neste spørsmål: Kva receiver bør eg gå for med desse høgtalarane? Har forstått det som at HiFi-klubben kjører NAD eller Denon saman med Dali, men at mange her på sida meiner det blir litt for lyst og skarpt med denne kombinasjonen(?) (Ser det gjeld spesielt Denon, gjeld det NAD også?) Er det evt andre merker som passar Dali Mentor bedre lydmessig, f.eks Yamaha? Onkyo?

Og til slutt, kva prisklasse må eg opp i for å drive Mentor-høgtalarane? Blir NAD T757 eller tilsvarande, som eg fekk demonstrert saman med Dali Zensor i HFK Bergen for svakt med desse høgtalarane?

Mange spørsmål her, beklagar det, men håpar de kan hjelpe meg gjennom denne jungelen! :-P
    Hei, og velkommen til AV-forum og Dali-tråden

Mentor serien er virkelig å anbefale om du liker Dali eller har bestemt deg for dette merket. Lydmessig vil Mentor 6, Vokal, og en eller annen Ikon (f.eks. Ikon On Wall eller Ikon 1) bak fungere bra. Har dog aldri hørt Ikon selv, men har hørt Concept 1 bak sammen med samme frontrekke som du nevner, og det fungerte fint. Så ved tanke på at Ikon kun er en serie under Mentor, tør jeg påstå at dem vil spille veldig godt sammen.

Angående receiver så bruker jeg selv Yamaha sin eldre toppmodell RX-V3067 til å drive Mentor 6, Vokal, og Mentor 1. Til mitt bruk yter denne nok til å dra alle 5, men har også koblet til sub, som avlaster receiveren på de dypeste frekvensene, deler på 80 hz. Med sin litt varme klang passer Yamaha utmerket til Dali, og sørger for et behagelig og pent lydbilde.

Som konklusjon ville jeg valgt Yamaha sin Aventage serie på receiverfronten om høyttalervalget faller på Dali. Om du ikke har planer om effektforsterker i tillegg, ville jeg gått for RX-A2030, eller aller helst RX-A3030, for å få tilstrekkelig med effekt, og helst koblet opp sammen med en aktiv sub for å avlaste noe på bånn. Dessuten vil en receiver av høyere modell også gjerne by på generelt bedre lydkvalitet, noe Mentor serien fortjener
    Sist endret av ConCon; 01-26-2014 kl 01:51
    Dali - Yamaha - Van den Hul - Marantz - Ken Kreisel - Auralex

Side 725 av 743 FørsteFørste ... 225 585 595 605 615 625 635 645 655 665 675 685 695 705 715 721 722 723 724 725 726 727 728 729 735 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •