Dalis Entusiaster - Side 724

Sponsorer:
Takk Takk:  4
Like Like:  40
Side 724 av 743 FørsteFørste ... 224 584 594 604 614 624 634 644 654 664 674 684 694 704 714 720 721 722 723 724 725 726 727 728 734 ... SisteSiste
Viser resultater 14,461 til 14,480 av 14850
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Zensor 5

Får melde meg inn her jeg også. Jeg har irritert meg en stund over tv lyden på hytten en stund men fikk endelig aksept på en oppgradering. Jeg har en Yamaha RX-A-1030 stående som skal bytte plass med en Onkyo 807 i hjemmekinoen på sikt så da lånte jeg meg ett par zensor 7 på hifi klubben og prøvde ut en helg. Det låt forsåvidt bra men så kom pakketilbudet deres på sensor 5 ( http://www.hifiklubben.no/Products/d...rsystem-32452/ ) og da ble lysten på surround fristende så jeg endte opp med denne pakken. Det låter bra med yamaha'en så jeg håper at det blir like bra med onkyo'en. Lånte også med meg en cambridge azur 750BD og orket ikke tanken på å levere denne tilbake så det ble forsåvidt en kostbar oppgradering men det vet jo ikke fruen Så lenge den har samme fargen som den gamle ser ikke hun forskjell. Hun var strålende fornøyd med at høytalerene kom i hvit.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,245
    Takk & like
    Blogginnlegg
    2
    Nevnt
    5 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roddis Vis post
    På hvilken elektronikk hørte du de? Jeg har hørt Epicon 6 på Classe og det var ikke overbevisende i det hele tatt. Kan nok tenke meg at det hadde blitt mye bedre med rørforsterker ala Ayon eller Cary. Elecrocompaniet har jeg og tro på
    Hørte de på Dynamic Pressision. Likte lyden i Epicon6 også da jeg hørte de på classe monoblokker, men det kan jo være smak og behag og selvfølgelig musikken de blir servert. *
    Dali Mentor 8, Dali Mentor Vocal, Energy Exls12, Dali Fazon Mikro, Dali Ikon5Mk2, Denon AVR-3313, 2XNadC275, Denon DBT-1713UD, X-Box360, Sonos Connect, Samsung UE55F8005, UNNU tv møbel
    Link: http://avforum.no/myhometheater/Zleepyme

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Håper Epicon 8 dukker opp på brukten snart jeg... Da blir det Epicon 6 til salgs hehe... Hadde lyttekveld i går... Det gjorde fantastisk inntrykk..Spilte bla. John Mayer, Beth Hart, London grammar....

Rett å slett en fabelaktig kveld. Grunnen til at kvelden ble så bra, var at jeg vurderte å selge Epicon 6... Tidlig på kvelden i går innså jeg at dette kan jeg ikkje gjøre. Kan rett å slett ikke selge HT med så flott lyd

Så jeg kan trygt annbefale Epicon på EC utstyr. Savner noe lydtrykk til tider.. Derfor jeg skal over til Epicon 8 på sikt.
    Electrocompaniet EC 4.8 , NEMO , ECC1 & EDC 2 | Sonos | Dali Epicon 6 | Nordost Norse 2 kabler |

Newcomer Elusive sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2012
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Trock Vis post
    Håper Epicon 8 dukker opp på brukten snart jeg... Da blir det Epicon 6 til salgs hehe... Hadde lyttekveld i går... Det gjorde fantastisk inntrykk..Spilte bla. John Mayer, Beth Hart, London grammar....

Rett å slett en fabelaktig kveld. Grunnen til at kvelden ble så bra, var at jeg vurderte å selge Epicon 6... Tidlig på kvelden i går innså jeg at dette kan jeg ikkje gjøre. Kan rett å slett ikke selge HT med så flott lyd

Så jeg kan trygt annbefale Epicon på EC utstyr. Savner noe lydtrykk til tider.. Derfor jeg skal over til Epicon 8 på sikt.

Ja!! Kjøp Epicon 8

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen må jo ha disse til salgs først... hehehe, kjøper ikke nye iallefall...

Sitat Opprinnelig postet av Elusive Vis post
    Ja!! Kjøp Epicon 8
    Electrocompaniet EC 4.8 , NEMO , ECC1 & EDC 2 | Sonos | Dali Epicon 6 | Nordost Norse 2 kabler |

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2013
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen som kan hjelpe meg til et rimelig brukt-tips når det gjelder integrert forsterker til mine Dali 800?

De er 4 Ohm, generelt ikke så lett å finne info om de..

Jeg skal ha de som fronter i et 5.1 oppsett. Men den receiveren jeg kjøpte (Onkyo SR608) blir straks levert tilbake dit jeg kjøpte den. Den var et totalt bomkjøp både når det gjelder kraft og ikke minst lyd.

Jeg tenkte å kjøpe en ny receiver med pre ut, og også skaffe en stereoforsterker som skal drive 800'ene.

Dette er egentlig bare for å få noe lyd, bare ikke noe som låter helt pyton, så jeg har sett for meg å legge i ca 2500 kr i forsterkeren. Brukt selvsagt.

Er det noen som har tips til hva man kan få for den prisen?

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har lagt ut splitter ny hjemekino nå. At fra den gamle er borte.
    http://avforum.no/myhometheater/Ostemannen

Dalis Entusiaster-img_8068-jpg

Dalis Entusiaster-img_8078-jpg

Dalis Entusiaster-img_8080-jpg

Dalis Entusiaster-img_8064-jpg

Dalis Entusiaster-img_8074-jpg

Dalis Entusiaster-img_8066-jpg
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,245
    Takk & like
    Blogginnlegg
    2
    Nevnt
    5 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flott oppsett Likte løsningen på ikonene som sidehøyttalere
    Dali Mentor 8, Dali Mentor Vocal, Energy Exls12, Dali Fazon Mikro, Dali Ikon5Mk2, Denon AVR-3313, 2XNadC275, Denon DBT-1713UD, X-Box360, Sonos Connect, Samsung UE55F8005, UNNU tv møbel

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,245
    Takk & like
    Blogginnlegg
    2
    Nevnt
    5 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Smellyglove Vis post
    Er det noen som kan hjelpe meg til et rimelig brukt-tips når det gjelder integrert forsterker til mine Dali 800?

De er 4 Ohm, generelt ikke så lett å finne info om de..

Jeg skal ha de som fronter i et 5.1 oppsett. Men den receiveren jeg kjøpte (Onkyo SR608) blir straks levert tilbake dit jeg kjøpte den. Den var et totalt bomkjøp både når det gjelder kraft og ikke minst lyd.

Jeg tenkte å kjøpe en ny receiver med pre ut, og også skaffe en stereoforsterker som skal drive 800'ene.

Dette er egentlig bare for å få noe lyd, bare ikke noe som låter helt pyton, så jeg har sett for meg å legge i ca 2500 kr i forsterkeren. Brukt selvsagt.

Er det noen som har tips til hva man kan få for den prisen?
    Har skrevet til deg på andre tråden

Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zleepyme Vis post
    Flott oppsett Likte løsningen på ikonene som sidehøyttalere
    Takk for det. De må jo være med de og

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2013
    Poster
    42
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har tips til noen gode og små bakhøyttalere? Er ute etter noe meget kompakt som kan festes på vegg. Tenkte vegghøyttalere eller noen kompakte. Skal brukes i et 5.1 setup med dali ikon 2 mk2 i front. Ser der ligger noen dali fazon micro til salgs. Disse kunne kanskje gjort jobben. Noen som har erfaring med disse?

Intermediate roddis sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,197
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til kriteriene meget kompakt vil Fazon mikro være veldig greie i ditt oppsett.
    Dali Euphonia MS4, CS4, Ikon onwall mk2 | SVS PB-1000 | Onkyo 3008 | Emotiva XPA-5 | Cambridge 840E | Xindac Dac 5 | Squeezebox | Samsung 64 | VU+ Solo 4K | Harmony | X-10

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2013
    Poster
    42
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ja, mulig det. Må i hvertfall kunne festes på vegg. Tenkte kanskje Fazon sat eller lcr kunne vært et alternativ også.

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,197
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da ville jeg jo klart valgt lcr. Hva med Ikon onwall? For store?
    Dali Euphonia MS4, CS4, Ikon onwall mk2 | SVS PB-1000 | Onkyo 3008 | Emotiva XPA-5 | Cambridge 840E | Xindac Dac 5 | Squeezebox | Samsung 64 | VU+ Solo 4K | Harmony | X-10

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2013
    Poster
    42
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror faktisk LCR og Ikon on- wall blir litt for stort igrunn.

Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    +1. anbefales.

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Newcomer
    Medlem siden
    May 2012
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men atte... Lite oppdateringer her..
    Jeg håper dere alle har hørt noe kult i julen.
    Noe som ga dere frysninger på ryggen. For det er jo det vi jakter på, er det ikke? :P

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av oyoy Vis post
    Noe som ga dere frysninger på ryggen. For det er jo det vi jakter på, er det ikke? :P
    For min del var det pasific rim som sørget for at ting falt av veggene i hjemmekinoen. Det har aldri skjedd før.

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette forumet har mistet altfor mange medlemmer etter overgangen til V2, jeg er ikke aktiv lengre pga jeg synes det er rotete med mye feil i systemet. Jeg svarer for min egen del men de som skapte siden gjorde noe veldig dumt når dem la om til denne platformen. Vi har jo sett at torget er nesten tomt med lite spennende salgbare artikler etc for tiden, antall aktive medlemmer er sterkt redusert og denne tråden som var en skikkelig aktiv tråd har bare dødd ut med tiden. :/ Er enda noen få ildsjeler som holder liv i denne tråden og det setter jeg uendelig stor pris på, vi får håpe at det tar seg opp med tiden og i mens får dere ha et riktig godt nyttår hilsen grunnleggeren av denne tråden.

I mellomtiden kan dere sjekke ut denne lille saken.

http://www.superfi.co.uk/images/manu...-SPECSHEET.PDF

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,197
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av oyoy Vis post
    Frysninger får jeg hver dag av mine Helicon.... Hare fått noen nye godsaker som ny pre(EC 4.8) og power til Squeezeboxen som senker frysning-lista betraktelig

Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters Vis post
    Dette forumet har mistet altfor mange medlemmer etter overgangen til V2, jeg er ikke aktiv lengre pga jeg synes det er rotete med mye feil i systemet. Jeg svarer for min egen del men de som skapte siden gjorde noe veldig dumt når dem la om til denne platformen. Vi har jo sett at torget er nesten tomt med lite spennende salgbare artikler etc for tiden, antall aktive medlemmer er sterkt redusert og denne tråden som var en skikkelig aktiv tråd har bare dødd ut med tiden. :/ Er enda noen få ildsjeler som holder liv i denne tråden og det setter jeg uendelig stor pris på, vi får håpe at det tar seg opp med tiden og i mens får dere ha et riktig godt nyttår hilsen grunnleggeren av denne tråden.

I mellomtiden kan dere sjekke ut denne lille saken.

http://www.superfi.co.uk/images/manu...-SPECSHEET.PDF
    Ja er blitt litt endringer her som jeg heller ikke syns noe om, men det blir bedre og bedre. Men torget er helt tragisk og vi har mistet den gode markedsplassen vi hadde.

Den subben ser jo koselig ut, sikkert ok til musikk

Side 724 av 743 FørsteFørste ... 224 584 594 604 614 624 634 644 654 664 674 684 694 704 714 720 721 722 723 724 725 726 727 728 734 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •