Dalis Entusiaster - Side 720

Sponsorer:
Takk Takk:  4
Like Like:  40
Side 720 av 743 FørsteFørste ... 220 580 590 600 610 620 630 640 650 660 670 680 690 700 710 716 717 718 719 720 721 722 723 724 730 740 ... SisteSiste
Viser resultater 14,381 til 14,400 av 14851
    Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,174
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av tore_v1
    Vesentlig mer, såfremt det ikke står opplæring på brystet til han dere snakket med.
    Desverre har jeg opplevd det slik at de er ikke store forskjellene i kunnskaps nivå på HK eller elkjøp, jo det er jo noen ringrever igjen enda men virker som det er studie jobben til BI studenter som ellers bare er på vei videre.

Noe som sikkert er helt passe om man skal selge 100 000 par ikon 6 i året.
    Sony vpl hw-50 - 92" Dreamscreen v3 tab | Samsung 51 6505 plasma tv
    Denon AVR-4520 CI
    Oppo 103D | PC i5-GeForce 960 |
    Dali Mentor 6 | Dali Mentor Vokal | Dali mentor LCR | Dali Concept 1 || 2x Xtz 99 w12.16
    Sonos, ps3, pc, harmony ultimate etc.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    74
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sa til en selger en gang at jeg vurderte vincent heller yamaha på de første ikon6mk2 jeg kjøpte.. Det bare lo han av..

En annen selger anbefalte yamaha til dali, og skulle jeg velge nad, så var m2 den beste comboen. Alt annet fra nad ble for hardt i toppen..

Han gikk inn på nettet å viste meg til og med en ny yamaha retroaktig stereo forsterker han mente var gull te dali

Er forskjell fra butikk te butikk

Active tore_v1 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    423
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er det temmelig dårlig ja.

Jeg hadde forstått det var det en nyansatt, selv om disse vitterlig får opplæring.

Jobbet selv noen år på HFK, men tror ikke jeg traff vedkommende. For de nysgjerrige jobbet jeg i Trondheim (har sluttet for lengst).

Newcomer tOOmyH sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    81
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir litt som da jeg var på HK i Trondheim.
    Var der for å høre hvordan en dali ikon 7 mkII skulle høres ut sånn ca.
    Grunnet et kjøp på brukten.

Kom inn døra å begynte å prate med en klovn.
    Fortalte at jeg hadde en pioneer sc-lx71 på de høytalerne, syntes lyden var litt høy i toppen og manglet litt punsj. (Lik itj for mye EQ triksing)
    Og at jeg ville høre hvordan de skulle høres ut.
    Fikk da svar:
    Nei det var forståelig siden det var en gammel og liten pioneer..
    Og de kunne ikke tilby meg demo av de grunnet oppussing (greit nok)
    wOOt a fu, e det du sei tenkt æ inni mæ.
    Kjøpt den rundt våren i ca 2010 ny for 18999 ,-
    Og den e værtfall ikke liten. Den stikk ut både forran og bak på alle tv bord jeg har hatt.
    Han spurte om den hadde pre out, (tenkte med meg selv det veit du vell siden du sa at den var liten og gammel) svarte ja og han dro meg med til pcn og viste meg alt som var bra med NAD.
    Beklager sa jeg, men æ må bare på dass å bæsj kjæm snart tebake..
    Jeg for derrifra og kom ikke tibake.
    Pioneer SC-LX 78 - Nad C275BEE - Dali Ikon 7 mkII - Dali Ikon 2 mkII - Dali Vokal mkII - 2xDT SuperCube Reference - S-ue65uh7505

Newcomer J0rg088 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    182
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TorTorden
    Desverre har jeg opplevd det slik at de er ikke store forskjellene i kunnskaps nivå på HK eller elkjøp, jo det er jo noen ringrever igjen enda men virker som det er studie jobben til BI studenter som ellers bare er på vei videre.

Noe som sikkert er helt passe om man skal selge 100 000 par ikon 6 i året.

Det er nok som de fleste sier et veldig varierende kunnskap hfk har. Da det ofte er studenter som jobber der. Har hatt god erfaring på kongsberg, lederen der har mye kunnskap og ikke minst hifi interesse, det er det ikke alle som har. . Synd hfk ikke lenger selger EC. Det hadde matcha dali ! Av det de har mener jeg Nad M3 det beste alternativet ihvertfall da det gjelder mentor og oppover.

Litt OT: noen som har noe erfaring med EC på helicon/epicon ?

Intermediate roddis sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,197
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, bruker AW250r på H800mk2 og AW220 på C200mk2. Simpelthen fantastisk er det, har og en kompis som har 250r på Euphonia MS5, det er og flott lyd. Nevnte for de på HFK her at jeg brukte EC og at jeg mente det er en bedre match enn både NAD og Classe. De hadde ikke hørt om EC en gang.... utrolig.
    Dali Euphonia MS4, CS4, Ikon onwall mk2 | SVS PB-1000 | Onkyo 3008 | Emotiva XPA-5 | Cambridge 840E | Xindac Dac 5 | Squeezebox | Samsung 64 | VU+ Solo 4K | Harmony | X-10

Newcomer J0rg088 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    182
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roddis
    Ja, bruker AW250r på H800mk2 og AW220 på C200mk2. Simpelthen fantastisk er det, har og en kompis som har 250r på Euphonia MS5, det er og flott lyd. Nevnte for de på HFK her at jeg brukte EC og at jeg mente det er en bedre match enn både NAD og Classe. De hadde ikke hørt om EC en gang.... utrolig.

Whaat ? har hatt abrahamsen v4 på helicon før. Har bra trua for aw 250 r etterhvert EC har vel etter hva jeg har hørt kunnet temme diskanten og mellomtonen på helicon bedre enn mye annet ! Helicon gjør seg bra med litt krydder og varme kobla på

Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    423
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roddis

Når vi er inne på Dali og EC (en fantastisk kombo, btw) så må jeg nesten fortelle om en liten historie fra min tid på Klubben (for å balansere diskursen noe). Jeg sluttet i jobben på HFK for 2,5 år siden, rundt regnet, og har ingen interesser i HFK lenger, men om noen synes dette er et overtramp må de gjerne varsle en moderator. Selv synes jeg historien er fin, det var en god opplevelse, men om noen leser bibelen som fanden kan det hende folk blir provosert av at en tidligere ansatt prøver å nyansere bildet som enkelte (langt fra alle) gir av HFK gjennom de siste historiene.

Jeg hadde en kar som var veldig interessert i jazz, og han skulle ha en cd-spiller og nye høyttalere. Jeg husker ikke hva slags høyttalere han hadde, men han ville ha stativhøyttalere. Elektronikken han hadde var EC 4.5 pre og AW60 power. Han skulle også ha nye signal- og høyttalerkabler (men ikke heng dere opp i det).

Vi avtalte at han skulle komme bort litt før stengetid og ta med elektronikken han hadde. Jeg hadde satt opp et par cd-spillere som han var interessert i, Lyngdorf CD-1 og en Denon DCD-2000. Begge spillerne var demobrukte og han syntes det var fint. Vi koblet opp og vi hadde et par varianter på blokken av stativhøyttalere han skulle høre på. Han ville gjerne høre 805S, menjeg var noe skeptisk til samspillet mellom AW60 og disse, men holdt dette for meg selv og koblet opp. Det var ikke jeg som skulle ha høyttalere.

Flott mellomtone, men noe mudret i bassen. Han ble litt skuffet, men jeg sa at jeg hadde noe som ville passe bedre til EC.

Enter Mentor 2.

Koblet opp, brukte kabling fra Tara Labs (mannen var glad i å kjøpe ting på avslag og TL skulle ut, cd-spillerne skulle ut, og 805S skulle også ut..). Jeg satte på denne skiven her:

Han ble helt stille. Hørte gjennom hele låta før han spurte om vi ikke kunne spille litt mer fra skiva. Vi fortsatte. Lenge.

Han lurte på hva som kunne bo i Helicon 300, som vi ikke hadde inne. Jeg redegjorde raskt for at H300 har litt mer oppløsning og fløt litt lettere, men at han burde høre selv. Jeg bestilte opp et par som han skulle høre på.

En uke senere kom H300 og mannen tilbake. Vi fikk ikke beholde H300 som jeg bestilte til demo - de forsvant etter en rask lytt.

HFK er så mangt - men jeg synes at opplevelsene som beskrives her inne bør nyanseres. At en ansatt ikke har hørt om EC er nærmest skandale, heldigvis gjelder ikke dette alle ansatte. Jeg har hatt nok av folk som har tatt med Pioneer, Yamaha, Hegel med mer for å høre på ting på HFK. Det har gitt meg en glede i å bli bedre kjent med andre merker (på det tidspunktet hadde jeg bare høyttalere fra HFK i heimen). Noen ganger endte det med Dali, noen ganger endte det med B&W, og det hendte til og med at folk endte på Kef, Audiovector, Dynaudio med mer. Finnes det folk som ville syntes at det var surt som ansatt på HFK - helt sikkert, men det var ikke min jobb - jeg skulle gjøre folk til lags, sørge for at systemet de fikk var godt og mye for pengene og noen ganger måtte da kunden gå et annet sted enn HFK for å kjøpe alt.

-Tore

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    64
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har bare positive erfaringer med Hifiklubben egentlig, veldig bra service og man får lytte på det man føler for og ta med egen elektronikk om man ønsker. Og det virker som de jeg har snakket med der har hatt bra peiling og en dedikert interesse for det de jobber med, det er ikke bare jobb for enkelte som jobber der men noe de virkelig brenner for. Har vært i Trondheim for det meste.

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,174
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tore_v1
    HFK er så mangt - men jeg synes at opplevelsene som beskrives her inne bør nyanseres. At en ansatt ikke har hørt om EC er nærmest skandale, heldigvis gjelder ikke dette alle ansatte. Jeg har hatt nok av folk som har tatt med Pioneer, Yamaha, Hegel med mer for å høre på ting på HFK. Det har gitt meg en glede i å bli bedre kjent med andre merker (på det tidspunktet hadde jeg bare høyttalere fra HFK i heimen). Noen ganger endte det med Dali, noen ganger endte det med B&W, og det hendte til og med at folk endte på Kef, Audiovector, Dynaudio med mer. Finnes det folk som ville syntes at det var surt som ansatt på HFK - helt sikkert, men det var ikke min jobb - jeg skulle gjøre folk til lags, sørge for at systemet de fikk var godt og mye for pengene og noen ganger måtte da kunden gå et annet sted enn HFK for å kjøpe alt.

-Tore
    Selvsagt må du ha lov til og kommenter etter egen erfaring, jeg syns i alle fall selv at det er nettop slikt som utgjør verdien av slike forum med at man kan få mer enn bare våres (ofte snevre) menings loop.

Absolutt også enig med deg her, og jeg får ta det du peker ut påskrevet på eget pass også,

Mest sannsynlig er det vel og at jeg ikke er helt glad i retningen de tar med lytte oppsett i Drammen, hvor gamle lytterommet nærmest erstattes med en møblert stue for demo av innbyggings høytalere og andre WAF vennlige annlegg.
    Det gamle lytte rommet er nesten blitt et pent høytaler lager, også en liten detalj med at ved to demoer jeg var tilskuer av en gang jeg var innom måtte de presisere at det var aktivert crossover i receivern, men det var ikke noen sub tilkoblet.... (facepalm)

Det er (i alle fall i Drammen) en selger som jeg tror har verdt der siste 20 åra omtrent så pleier og huke tak i han, han mangler ikke på erfaring eller gode historier

Så lenge HFK klarer og holde på denne 'gamle' garden så er det enda håp for de og jeg føler meg jo veldig trygg med og handle der med tanke på ettersupport og slikt.

Nå kan jeg aldeles skjønne at de gjør den forandring de gjør, skal man selge nok hifi annlegg så må det nok appeleres mer til det fagre kjønn enn sånne nerder som meg og hadde jeg verdt på andre siden av skranken hadde jeg nok gjort akkurat det samme, hehe
    (dog jeg haddde nok prøvd og deaktivert cross-over i receiverne med mindre jeg hadde demo på sub også..)

Som så mange andre her så blir jo nestesn aldri en tur inn HFK billig akkurat..
    Tror et gjennomsnitts visit på meg ligger på ca 12k :S
    Denon AVR-4520 CI
    Dali Mentor 6 | Dali Mentor Vokal | Dali mentor LCR | Dali Concept 1 || 2x Xtz 99 w12.16

Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    423
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det vil selvfølgelig variere, og den gamle garde er det alltid trivelig å slå av en prat med, og jeg stikker alltid innom når jeg er på gamle trakter i Trondheim.

Utfordringen til HFK er at de skal please to vidt forskjellige grupper (mange fler, men for å gjøre det enkelt trekker jeg ut to grupper) som forventer to forskjellige opplevelser - begge utgjør en stor del av omsetningen; Innbygningsanlegg i nyoppussede stuer og "så bra lyd innenfor et relativt romslig budsjett". Den første gruppen vil se hvordan innbygningshøyttalere ser ut og synes dette er nesten viktigere enn hvordan de låter. Den andre gruppen kjøper forholdsvis store høyttalere og har plass/gjør plass til det som låter best. Disse forventer et godt lytterom.

HFK trondheim hadde flotte lokaler i fjordgata, før min tid, men måtte flytte av forskjellige grunner. Summen av dette var at salget til den første gruppen gikk opp, med penere lokaler som var mer innbydende for de som skulle ha enkle, men gode anlegg. Lytterommene i Fjordgata snakker de fremdeles om, og jeg skulle nok heller sett at de holdt seg på linje med å i alle fall ha ett godt lytterom. Det manglet de da jeg dro - og de mangler det sikkert ennå.

(Om ikke annet er det ingen kunder der som ikke får bedre lyd hjemme enn de hørte i butikken..)

Intermediate Johnnygrandis sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    646
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var det bare å glede seg til LCR`ene (bakhøytalere og side surround) og Epicon senter ankommer...

Intermediate Andersen88 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    618
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Johnnygrandis
    Da var det bare å glede seg til LCR`ene (bakhøytalere og side surround) og Epicon senter ankommer...
    Ooh, gled deg! Grattis!

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg får stille meg i rekkene og si gratulerer, Epicon er bare helt nydelig finish og utforming.

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bestilt meg Mentor Vokal. Dog blir det nok litt nedsig i forhold til han rett over som har bestilt epicon senter. :roll:
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    646
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ostemannen
    Bestilt meg Mentor Vokal. Dog blir det nok litt nedsig i forhold til han rett over som har bestilt epicon senter. :roll:
    Gratulerer ! Jeg er sikker på at Mentor er ett meget bra valg og at du vil bli fornøyd. Ytelsesmessig pris/prestanda er jeg vel ganske sikker på at Mentor er ett bedre valg enn Epicon men når jeg nå fikk muligheten valgte jeg å gå for Epicon da jeg sannsynligvis vil oppgradere mine Helicon til Epicon 6 om ikke så altfor lenge. Fikk mine SVS SB-13 Ultra subber igår i svart høyglans så ser fram til at resten ankommer Har allerede lovt tiåringen i huset en filmhelg så håper jeg kan holde lovnaden.

Takk for gratulasjoner - skal få tatt noen bilder om ikke altfor lenge.

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,174
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ostemannen
    Jeg tror Mentor vokalen er absolutt en meget kapabel og kraftig senter, og jeg er knakende fornøyd med min :-D

Jeg er jo ikke helt solgt på dette med høytalere og innspilling men må innrømme den virkelig passer godt inn.

Jeg kjører da også frontene og senter som store og må si jeg syns lydbildet sitter nagla med stram tight bass og den luftig diskanten som vi kjenner godt til her.

Eneste oppgradering jeg føler at jeg trenger nå er på bilde fronten..
    Pj og lerret tilsammen kosta jo ikke mer enn 7000 :-P
    Lyden er i en litt annen klasse kan man si hehe.
    Denon AVR-4520 CI

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    NICE!!! . Epicon er helt kaaaanon. .

Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    646
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TorTorden
    Jeg tror Mentor vokalen er absolutt en meget kapabel og kraftig senter, og jeg er knakende fornøyd med min :-D

Jeg er jo ikke helt solgt på dette med høytalere og innspilling men må innrømme den virkelig passer godt inn.

Jeg kjører da også frontene og senter som store og må si jeg syns lydbildet sitter nagla med stram tight bass og den luftig diskanten som vi kjenner godt til her.

Eneste oppgradering jeg føler at jeg trenger nå er på bilde fronten..
    Pj og lerret tilsammen kosta jo ikke mer enn 7000 :-P
    Lyden er i en litt annen klasse kan man si hehe.

Trodde de fleste kjørte hovedhøytalerne til `small`når de kjørte med subwoofer...? Syntes du de integrerer bedre satt som store ?

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,174
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja nettop.
    Erl slik jeg foretrekker det i alle fall, nå får nok m6 frontene mine en del hjelp ifra rommet for de har jeg målt til og holde trinn nesten line dypt som xtz subbene (de går under 30hz) og syntes selv min gamle ikon vokal 'satt' bedre i lydbildet som stor, og nå med Mentor vokal som har nøyaktig samme elementene som de andre frontene (2x 6.5" elementer i center er snadder) den går nok ikke like dypt men tror nok den holder gått følge til under 50hz.

Subbene står i front rekka de i og på hver sin side av center så og få de til og gå i fase skulle ikke være så vanskelig (etter hva jeg har testa så gjør dem det)

Innstillings muligheter på receiver er en del av dette og, siden jeg kun kan sette en universal x-over, hadde jeg f.eks kunnet satt denne per kanal hadde jeg nok revurdert dette.

En annen ting jeg kan med dette er og blåse opp volum på LFE kanalen uten at dette nødvendigvis ødelegger stemnings musikken og dynamikken ellers hvor såpass mye ekstra bass ikke passer inn, men når det dundrer løs på gromt volum skulle jeg trodd jeg satt i en massasje stol hehe.

Det er jo absolutt ikke noe galt og ha de satt som small, og det er jo ikke uten grunn det er en defakto standard heller, det er disse innstillingene jeg har landa på etter hva jeg har eksperimentert meg fram til, og jeg syns det fungerer i min lille kino-stue :-) .

Jeg har kjørt lenge med de satt som small før, men det er slik jeg har landa på det.
    Hadde jeg f.eks hatt 2 svs sb13 ultra isteden så hadde jeg nok revurdert det hele igjen

Men disse 2 xtz'ene koster omtrent halvparten av hva en av de koster så jeg er absolutt fornøyd med de.
    Denon AVR-4520 CI

Side 720 av 743 FørsteFørste ... 220 580 590 600 610 620 630 640 650 660 670 680 690 700 710 716 717 718 719 720 721 722 723 724 730 740 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •