Dalis Entusiaster - Side 719

Sponsorer:
Takk Takk:  4
Like Like:  40
Side 719 av 743 FørsteFørste ... 219 579 589 599 609 619 629 639 649 659 669 679 689 699 709 715 716 717 718 719 720 721 722 723 729 739 ... SisteSiste
Viser resultater 14,361 til 14,380 av 14850
    Newcomer tOOmyH sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    81
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hva er et overspenningsværn og hva koster det?
    Det slår inn før lynet tar nuven av alt elektonikk.
    Pris fra 200,- og oppåver.

Er det verdt 200,- spennare?
    Javesst er det det, kun ei lyspære som gikk her gitt.
    Slapp å se 1000,- lappene i en form av: steiki fa** i hælve** forban***** mannskit i oppi svartrosa tea dagros.
    Pioneer SC-LX 78 - Nad C275BEE - Dali Ikon 7 mkII - Dali Ikon 2 mkII - Dali Vokal mkII - 2xDT SuperCube Reference - S-ue65uh7505

Newcomer Pagan sin avatar
    Medlem siden
    May 2011
    Poster
    67
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av karpeoie
    Var på soundgarden og så litt på hegel h70. Noen som har erfaring med hegel med dali ?

Ellers virker primare, hk980, eller parasound som de mest aktuelle som er innenfor min prisklasse.
    Ligger en Abrahamsen V2 På Finn til salgs.
    Burde være en god match.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har eg fått endret mye på oppsette mitt i den siste tiden. Bytta ut ein samsung 46" led med en ny 55" panasonic tv. Fått solgt psb senter og bakhøytaller. Solgt min dyrbare Nad M3 :cry: . Har pensjonert ein yamaha rx-v3900 som nok blir lagt ut for salg nå snart.
    Men har fått meg ein nye Onkyo TX-nr1010 og et sett til med van del hul magnum som eg nå kjører bi-amp på Onkyoen i (Pure Direct) som er ein drøm rett og slett. Er veldigt fornøyd med det!

Men så er det den nye oppraderingen som skal til og neste kjøp som står for tur er ein superb allround sub til både musikk og film der eg har sett på Velodyne SPL-1200 og JL audio FANTHOM 112. Er det noen her som har litt erfaring eller kan komme med noen innspill på ein aktuell sub til både film og musikk til under 20000,- klassen . Tar imot all tilbakemelding med eit stort smil!

Intermediate Rotja sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roddis
    Ja da går det på halv speed her i heimen etter at lynet har tatt en del komponenter her. To effekter, forforsterker, satellitt tuner, bluray. Har fått lånt meg en HK 355 så jeg har lyd i alle fall. Men Daliene trives ikke og såvisst ikke mine ører med sånt tilkoblet. Tror det har lynt mye i helgen, ringte forsikringsselskapet og var nr 76 i køen, hehe...
    Sukk har kommet over lignende problem selv, dog ikke i nærheten av dine problemer. Har flyttet litt på elektronikken min. I den forbindelse så sjekket man jo nivå på alle utganger for å forsikre seg om at alt er koblet riktig tilbake igjen. Men da var plutselig bakre surrond back kanal taus som graven. Sjekket koblingene bak receiver, ingen feil å spore, skrudde inn på nytt. Men dessverre fremdeles taust. Ikke godt å si når feilen har oppstått. Men jeg mistenker siste dagers tordenvær.

Har en Yamaha rx-v765 som fikk støy og sus over ene høyttaler utgangen etter tordenvær. Yamaha service mente dette skyldtes lyn nedslag. Ble fixet selvsagt.

Kjedelig uansett. Selv om jeg får det fikset, så må jeg altså i dagevis klare meg uten lyd? Hvordan skal det gå. :-? Er det no trøst å få

Intermediate roddis sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,197
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, ikke no moro det der. Har fått lånt meg en reciever og sat tuner. Har hatt runden i dag med å sende inn og levert inn komponenter til reperasjon... Men går vel tre uker før ting er på plass igjen.

Fikk forresten hørt på Epicon 6 da jeg var på Klubben å skulle levere forforsterkeren til rep. Blei ikke voldsomt imponert, men Classe passer kanskje ikke så bra til å levere kraften.
    Dali Euphonia MS4, CS4, Ikon onwall mk2 | SVS PB-1000 | Onkyo 3008 | Emotiva XPA-5 | Cambridge 840E | Xindac Dac 5 | Squeezebox | Samsung 64 | VU+ Solo 4K | Harmony | X-10

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, ikke no moro det der. Har fått lånt meg en reciever og sat tuner. Har hatt runden i dag med å sende inn og levert inn komponenter til reperasjon... Men går vel tre uker før ting er på plass igjen.

Fikk forresten hørt på Epicon 6 da jeg var på Klubben å skulle levere forforsterkeren til rep. Blei ikke voldsomt imponert, men Classe passer kanskje ikke så bra til å levere kraften.
    Det jeg har hørt om Classe er at de ikke er så veldig spennende lydmessig. Vel nøytrale i lyden er vel ordet.

Expert Flageborg sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,593
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk forresten hørt på Epicon 6 da jeg var på Klubben å skulle levere forforsterkeren til rep. Blei ikke voldsomt imponert...
    Du var antageligvis ikke på Klubben i Grimstad og lyttet.....?

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rotja
    Det jeg har hørt om Classe er at de ikke er så veldig spennende lydmessig. Vel nøytrale i lyden er vel ordet.
    siste utgavene er ikke så ille.. men ja... fortsatt veldig nøytralt. Selv har jeg CP800, og den forguder jeg, men noe classe AMP har det ikke blitt .

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Epicon 6 synes jeg blir bedre når man har hørt litt på de noen ganger.
    Har hørt de i Grimstad noen ganger på samme plassering og utstyr, og de må kanskje tilvennes litt pga den rene, usminka lyden de gir.
    Har nettopp bytta forsterker på mine høyttalere og det gir utslag på godt og vondt. Så matching har også mye å si.

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rotja
    Sukk har kommet over lignende problem selv, dog ikke i nærheten av dine problemer. Har flyttet litt på elektronikken min. I den forbindelse så sjekket man jo nivå på alle utganger for å forsikre seg om at alt er koblet riktig tilbake igjen. Men da var plutselig bakre surrond back kanal taus som graven. Sjekket koblingene bak receiver, ingen feil å spore, skrudde inn på nytt. Men dessverre fremdeles taust. Ikke godt å si når feilen har oppstått. Men jeg mistenker siste dagers tordenvær.

Har en Yamaha rx-v765 som fikk støy og sus over ene høyttaler utgangen etter tordenvær. Yamaha service mente dette skyldtes lyn nedslag. Ble fixet selvsagt.

Kjedelig uansett. Selv om jeg får det fikset, så må jeg altså i dagevis klare meg uten lyd? Hvordan skal det gå. :-? Er det no trøst å få
    Så viser det seg at Rotja har rota. Det var dårlig kontakt. Etter å ha byttet til banan plugger i stedet for å skru ledningene fast fungerte alt som det skulle. ops:

Intermediate roddis sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,197
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tOOmyH
    Hva er et overspenningsværn og hva koster det?
    Det slår inn før lynet tar nuven av alt elektonikk.
    Pris fra 200,- og oppåver.

Er det verdt 200,- spennare?
    Javesst er det det, kun ei lyspære som gikk her gitt.
    Slapp å se 1000,- lappene i en form av: steiki fa** i hælve** forban***** mannskit i oppi svartrosa tea dagros.
    Ja ser den... Elekronikken som har vært koblet rett i veggen er til rep, det som har vært koblet til forgreining er intakt. Liker å koble forsterkere rett i veggen av en eller annen grunn. Har heldigvis forsikring

Sitat Opprinnelig postet av Flageborg
    Du var antageligvis ikke på Klubben i Grimstad og lyttet.....?
    Nei var i KrSand, litt sånn halvferdig lytterom var det. Og de var sikkert ikke ferdig innspilt heller. Men sammenlignet de med Heilicon 400mk2 som og sto der og likte jo de bedre. Men de hadde en del å gå på de og i forhold til mine Helicon på helt annen elektronikk. Er det Classe de er koblet på i Grimstad og?

Sitat Opprinnelig postet av Sven1978
    Epicon 6 synes jeg blir bedre når man har hørt litt på de noen ganger.
    Har hørt de i Grimstad noen ganger på samme plassering og utstyr, og de må kanskje tilvennes litt pga den rene, usminka lyden de gir.
    Har nettopp bytta forsterker på mine høyttalere og det gir utslag på godt og vondt. Så matching har også mye å si.
    Det kan nok være ja at de må tilvennes. Og matching er jo viktig. Rør funker fint på Dali av erfaring, så skulle tatt med en Ayon eller no og koblet på de
    Dali Euphonia MS4, CS4, Ikon onwall mk2 | SVS PB-1000 | Onkyo 3008 | Emotiva XPA-5 | Cambridge 840E | Xindac Dac 5 | Squeezebox | Samsung 64 | VU+ Solo 4K | Harmony | X-10

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    roddis.
    I Grimstad er de koblet opp på NAD M2 og NAD dac via Sonos.

Active tore_v1 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    423
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bruker de en DAC fra NAD foran M2?

Det virker noe bakvent. Å bruke en USB-coax konverter ser jeg nytten ved, men ikke å bruke den samme DAC-chippen to ganger.

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,125
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tore_v1
    Bruker de en DAC fra NAD foran M2?

Det virker noe bakvent. Å bruke en USB-coax konverter ser jeg nytten ved, men ikke å bruke den samme DAC-chippen to ganger.
    Det er vel snakk om Hifiklubben, hva forventer du egentlig ?
    Sony vpl hw-50 - 92" Dreamscreen v3 tab | Samsung 51 6505 plasma tv
    Denon AVR-4520 CI
    Oppo 103D | PC i5-GeForce 960 |
    Dali Mentor 6 | Dali Mentor Vokal | Dali mentor LCR | Dali Concept 1 || 2x Xtz 99 w12.16
    Sonos, ps3, pc, harmony ultimate etc.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    74
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TorTorden
    Ja apropo hifiklubben..
    Var innom der å glodde litt for en ukes tid siden, overhørte en samtale av en ansatt og en kunde, var en som lurte på dali mentor 6 og forsterker...
    Han ansatte stod å sa at du kunne matche så og si alt med dali, hadde ikke no spesielt å si om det var en 50watts forsterker da høytalerene er det som hadde aller mest å si i ett stereo anlegg, ifølge han så ville det låte like gromt med en forsterker te 5000kr vs en på 20 000kr...

Måtte ta meg sammen for å ikke bryte mellom å si meninga mi

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,125
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av vIc2r
    Ja apropo hifiklubben..
    Var innom der å glodde litt for en ukes tid siden, overhørte en samtale av en ansatt og en kunde, var en som lurte på dali mentor 6 og forsterker...
    Han ansatte stod å sa at du kunne matche så og si alt med dali, hadde ikke no spesielt å si om det var en 50watts forsterker da høytalerene er det som hadde aller mest å si i ett stereo anlegg, ifølge han så ville det låte like gromt med en forsterker te 5000kr vs en på 20 000kr...

Når jeg var og hørte på Mentor Vokal for en stund tilbake så gjentok selgern der gang på gang at Dali var jo så lett drevne, trenger ikke kraft på de nesten....

Kanskje sant om du har en 50watt ren klasse A forsterker eller Rør, men jeg angrer absolutt ikke at jeg satte på en Emotiva XPA 5 på de selv om receivern 'skulle' være helt overkill alene.

Det hjelper de vel og kanskje litt med salget og kunne si at de er lette og matche, for om man skal være litt kritiskt så selger jo ikke HK forsterkerne som faktiskt passer med Dali :wink:
    Sony vpl hw-50 - 92" Dreamscreen v3 tab | Samsung 51 6505 plasma tv
    Denon AVR-4520 CI
    Oppo 103D | PC i5-GeForce 960 |
    Dali Mentor 6 | Dali Mentor Vokal | Dali mentor LCR | Dali Concept 1 || 2x Xtz 99 w12.16
    Sonos, ps3, pc, harmony ultimate etc.

Intermediate Andersen88 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    618
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av vIc2r
    Ja apropo hifiklubben..

Det er tydeligvis en som ikke har fulgt med i timen. Men 50W rør er fint til Mentor 6

Active tore_v1 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    423
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TorTorden
    Vesentlig mer, såfremt det ikke står opplæring på brystet til han dere snakket med.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    74
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vedkommede var daglig leder.. Vært det i mange herrens år..

Newcomer pøbb sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2012
    Poster
    253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Utrolig....
    Dali ikon 7 mk2- ikon vokal mk2- ikon on wall mk2- 2 stk Sony subb- Onkyo txnr 3009- panasonic dmp 500- Apple tv- get hd pvr- panasonic plasma50.

Side 719 av 743 FørsteFørste ... 219 579 589 599 609 619 629 639 649 659 669 679 689 699 709 715 716 717 718 719 720 721 722 723 729 739 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •