Dalis Entusiaster - Side 718

Sponsorer:
Takk Takk:  1
Like Like:  30
Side 718 av 742 FørsteFørste ... 218 578 588 598 608 618 628 638 648 658 668 678 688 698 708 714 715 716 717 718 719 720 721 722 728 738 ... SisteSiste
Viser resultater 14,341 til 14,360 av 14836
    Intermediate Andersen88 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    618
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Dali B5005
    Takk for gode tilbakemeldinger!

Er det ikke slik at Zensor er avtageren til Concept? Mener og ha hørt at Concept ikke hadde sjangs mot Ikon/Lektor, så da er jo Zensor en verdig avtager?

Bor forøvrig i Bergen så er bare 15min fra hifiklubben, så demo blir ingen problem og få til.

Men som jeg sa er jeg hovedsaklig på jakt etter gode fronthøytalere i en hjemmekino, og bruken blir 60/50 film/musikk. Er veldig optatt av hvordan de er til film.
    Ikon sprer bedre, så jeg synes de egner seg meget godt til film. Bestill en demo der du ber om å få høre ikon mot zensor

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Høyttalerledning til Zensor 7

Hei!

Skal kjøpe meg Zensor 7 og lurte på hvor mye jeg burde bruke på høyttalerledninger og gjerne hvilket så er bra. Skal forøvrig brukes på en Nad C372

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sture
    Hei!

Skal kjøpe meg Zensor 7 og lurte på hvor mye jeg burde bruke på høyttalerledninger og gjerne hvilket så er bra. Skal forøvrig brukes på en Nad C372
    Van den hul D-352 Hybrid Kabel eller Magnum hybrid kabel

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,111
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sture
    Hei!

De middels tykke kabel rullene fra clas ohlson fungerer utmerket hos meg.
    Da får man en ti talls meter for en par hundre kroner.
    Sony vpl hw-50 - 92" Dreamscreen v3 tab | Samsung 51 6505 plasma tv
    Denon AVR-4520 CI
    Oppo 103D | PC i5-GeForce 960 |
    Dali Mentor 6 | Dali Mentor Vokal | Dali mentor LCR | Dali Concept 1 || 2x Xtz 99 w12.16
    Sonos, ps3, pc, harmony ultimate etc.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2012
    Poster
    277
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for gode tilbakemeldinger!

Er det ikke slik at Zensor er avtageren til Concept? Mener og ha hørt at Concept ikke hadde sjangs mot Ikon/Lektor, så da er jo Zensor en verdig avtager?

Bor forøvrig i Bergen så er bare 15min fra hifiklubben, så demo blir ingen problem og få til.

Men som jeg sa er jeg hovedsaklig på jakt etter gode fronthøytalere i en hjemmekino, og bruken blir 60/50 film/musikk. Er veldig optatt av hvordan de er til film.
    Har selv lest at Concept er en bedre høytaller en zensor :P Svært fornøgd med concept her i hus iaf

Noen som har hørt Jbl ls 60 eller ls 80 ?? Bedre å spare til de enn mentor 6 og b&w cm10 ?? :/

Newcomer pøbb sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2012
    Poster
    253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Endelig har den nye diskanten til mine ikon 7 mk2 kommet, og montert...... Ååååå Gud som det gjorde godt i mine ører.... Bare få spilt de inn, obs, få trø litt forsiktig, hehe, så det samme ikke skjer igjen.....
    Dali ikon 7 mk2- ikon vokal mk2- ikon on wall mk2- 2 stk Sony subb- Onkyo txnr 3009- panasonic dmp 500- Apple tv- get hd pvr- panasonic plasma50.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2013
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pøbb
    Endelig har den nye diskanten til mine ikon 7 mk2 kommet, og montert...... Ååååå Gud som det gjorde godt i mine ører.... Bare få spilt de inn, obs, få trø litt forsiktig, hehe, så det samme ikke skjer igjen.....
    Og jeg har blåst ett basselement på venstre kanal.
    Så det lyste opp greit bak effektforsterkeren, trolig da bassen dumpet for langt ned.

Ideer til ca pris og leveringstid på ett nytt 8" element?

Newcomer pøbb sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2012
    Poster
    253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lagredetsomadsl
    Og jeg har blåst ett basselement på venstre kanal.
    Så det lyste opp greit bak effektforsterkeren, trolig da bassen dumpet for langt ned.

Ideer til ca pris og leveringstid på ett nytt 8" element?

Det tok enn ukes for mindel. Og diskanten kosta 1850. Rengener med at en 8 tommer koster litt mer..
    Dali ikon 7 mk2- ikon vokal mk2- ikon on wall mk2- 2 stk Sony subb- Onkyo txnr 3009- panasonic dmp 500- Apple tv- get hd pvr- panasonic plasma50.

Newcomer Aquaplex sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2011
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hallo!

Er på jakt etter fronthøytalere til hjemmekino, og har sett litt på Zensor-serien. Noen som har disse og kan si litt om de? Ser prisen er meget grei, og eg må si det er noe vakre høytalere !

Er litt interessert i og høre hvordan de er opp i mot seriene over som Ikon og Lektor, om det er verdt og betale litt mer der.

Lurer også litt på hvordan Dali er når det kommer til hjemmekino. Er dette en høytaler som "trivest" best i et stereo-opsett, eller presterer den godt når det kommer til film og? Blir til og kjøpe fullt surround- sett fra samme serie.
    Jeg har Zensor hjemmekino system. Hvis du ser bort fra subben. Der gikk jeg for en 12" fra XTZ i stedet, da den gir hakket mer av bassen jeg er ute etter.

Kan bare si meg super fornøyd med alle mine Zensor høyttalere. Jeg mener man får mest lyd for penga med Zensor serien. Hvis man har et begrenset budsjett da

Funker nok hakket bedre til film enn musikk. I alle fall hos meg Har nok noe med den begrensede kraften i min hjemmekino receiver.
    Men hadde mine fronter (Zensor 7) i rent stereo oppsett med en NAD stereo forsterker før jeg gikk over til hjemmekino, og det syns jeg spilte musikk utrolig bra.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2013
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pøbb
    Det tok enn ukes for mindel. Og diskanten kosta 1850. Rengener med at en 8 tommer koster litt mer..
    3500 koster en 8 tommer til Helicon.
    Diskanten koster visst 5000.. :-|

Newcomer pøbb sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2012
    Poster
    253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lagredetsomadsl
    3500 koster en 8 tommer til Helicon.
    Diskanten koster visst 5000.. :-|

Det var noe dyrere det ja, men noe annet var det vel ikke å regne med heller.

Intermediate roddis sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,191
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja da går det på halv speed her i heimen etter at lynet har tatt en del komponenter her. To effekter, forforsterker, satellitt tuner, bluray. Har fått lånt meg en HK 355 så jeg har lyd i alle fall. Men Daliene trives ikke og såvisst ikke mine ører med sånt tilkoblet. Tror det har lynt mye i helgen, ringte forsikringsselskapet og var nr 76 i køen, hehe...
    Dali Euphonia MS4, CS4, Ikon onwall mk2 | SVS PB-1000 | Onkyo 3008 | Emotiva XPA-5 | Squeezebox | Samsung 64 | VU+ Solo 4K | Harmony | X-10

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,111
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roddis
    Ja da går det på halv speed her i heimen etter at lynet har tatt en del komponenter her. To effekter, forforsterker, satellitt tuner, bluray. Har fått lånt meg en HK 355 så jeg har lyd i alle fall. Men Daliene trives ikke og såvisst ikke mine ører med sånt tilkoblet. Tror det har lynt mye i helgen, ringte forsikringsselskapet og var nr 76 i køen, hehe...
    Huff, kjedelige greier.
    Er kanskje litt forsiktig av meg men har siste dagene når det buldrer løs trukket ut stikka på kinoen (sånne barndoms ritualer sitter lenge i gitt)
    Pcen derimot kunne virkelig trengt en oppdatering så den lar jeg gå :-)

Du får ha lykke til :-D
    Sony vpl hw-50 - 92" Dreamscreen v3 tab | Samsung 51 6505 plasma tv
    Denon AVR-4520 CI
    Oppo 103D | PC i5-GeForce 960 |
    Dali Mentor 6 | Dali Mentor Vokal | Dali mentor LCR | Dali Concept 1 || 2x Xtz 99 w12.16
    Sonos, ps3, pc, harmony ultimate etc.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2013
    Poster
    42
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke for å mase, men lurer på om noen kan komme med noen anbefalinger til forsterker til mine dali ikon 2 mk 2?

Har fra før av en NAD, og dette blir litt for skrikete i diskanten etter mine ører.

Er harman/kardon, primare, rotel, parasound noe å anbefale? Er ute etter litt mer fylde, samt en varmere klang og roligere diskant. Har tenkt på vincent, men er ikke så interessert i å vente på at forsterkeren skal bli skikkelig varm før jeg kan spille musikk.

Intermediate Andersen88 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    618
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av karpeoie
    Ikke for å mase, men lurer på om noen kan komme med noen anbefalinger til forsterker til mine dali ikon 2 mk 2?

Har fra før av en NAD, og dette blir litt for skrikete i diskanten etter mine ører.

Er harman/kardon, primare, rotel, parasound noe å anbefale? Er ute etter litt mer fylde, samt en varmere klang og roligere diskant. Har tenkt på vincent, men er ikke så interessert i å vente på at forsterkeren skal bli skikkelig varm før jeg kan spille musikk.
    Denon PMA-1510 er en fin match

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    74
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Yamaha heller vincent, heller begge deler

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Harman kardon hk980. Denne er fantastisk. Men, ikon har en lei tendens til å stikke ut litt i diskanten, spessielt når man drar på litt mye. Vinningen er at det låter nydelig på lavt og normalt nivå.

Kanskje primare i22dac til 10k hadde vært noe??? Tilbud på den nå hos soundgarden.no

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2012
    Poster
    277
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Harman kardon hk980. Denne er fantastisk. Men, ikon har en lei tendens til å stikke ut litt i diskanten, spessielt når man drar på litt mye. Vinningen er at det låter nydelig på lavt og normalt nivå.

Kanskje primare i22dac til 10k hadde vært noe??? Tilbud på den nå hos soundgarden.no
    Kan skrive under på at Hk980 er en fantastisk forsterker som leverer over sin prisklasse !

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    533
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roddis

å så himla kjedelig. varmest lyn og torden natt til lørdag og frem til rundt 8. våkna etter alt var over og alt fungerte her heldigvis. her er link fra vg Sør-Norge opplevde 17.580 lynnedslag på 12 timer - VG Nett om Vær og uvær

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2013
    Poster
    42
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var på soundgarden og så litt på hegel h70. Noen som har erfaring med hegel med dali ?

Ellers virker primare, hk980, eller parasound som de mest aktuelle som er innenfor min prisklasse.

Side 718 av 742 FørsteFørste ... 218 578 588 598 608 618 628 638 648 658 668 678 688 698 708 714 715 716 717 718 719 720 721 722 728 738 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •