Dalis Entusiaster - Side 717

Sponsorer:
Takk Takk:  4
Like Like:  40
Side 717 av 743 FørsteFørste ... 217 577 587 597 607 617 627 637 647 657 667 677 687 697 707 713 714 715 716 717 718 719 720 721 727 737 ... SisteSiste
Viser resultater 14,321 til 14,340 av 14850
    Intermediate roddis sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,197
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Det er nok ja.... avstanden kan ha innvirkning på lyden og, så du bør teste med litt forskjellige avstander.
    Dali Euphonia MS4, CS4, Ikon onwall mk2 | SVS PB-1000 | Onkyo 3008 | Emotiva XPA-5 | Cambridge 840E | Xindac Dac 5 | Squeezebox | Samsung 64 | VU+ Solo 4K | Harmony | X-10

Newcomer tOOmyH sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    81
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så forleden dag på høytalerkablene mine.
    Greit nokk det er/var Van Del Hul m.c the Cleartrack som var koblet opp til ikonene.
    Men fyttikatta hvor stygge de egenlig er/var.
    Gul gusjhne som hadde fått fargenyanser grunnet sola og lyset vil jeg tro. Attat har de et seigt slibrig belegg på seg, samtidlig er de håpløse rundt andre kabler, alt fester seg på de...

Så kom jeg på tanken med å kjøpe nye kabler, hvor jeg da fant disse: Fun"k" kabel 1040z
    Kjøpte de og har koblet de opp, billige var de å.
    Fy for et merbart løft ikonene fikk i lydbildet.
    Mere fylde og dynamikk, attat så føltes de litt mer levende ut. mulig litt kvass i toppsjiktet, men slo på x-curve og senka diskanten med -0.5db i toppen. Så ble det bra.

Utrolig hva 449,- kan gjør med lydbildet. Attat i mine øyne var de også fine å se på.
    Samtidlig slapp man dette tullet med heimkokede buttplugs på endene.
    Pioneer SC-LX 78 - Nad C275BEE - Dali Ikon 7 mkII - Dali Ikon 2 mkII - Dali Vokal mkII - 2xDT SuperCube Reference - S-ue65uh7505

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2013
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lizzardking
    Takk til alle dere som har gitt meg mange nyttige tips. Lurer bare på en ting til. Har liten plass i leiligheten, hvor langt bør høytalerene stå fra veggen? Er 20-30 cm nok?
    Minimum 25cm (iflg.boka) på mine Euphonia MS4 med 6.5", jeg har de ca. 35cm fra. Men noe mindre enn 25 ville jeg ikke hatt dem. :wink:
    Dali Euhponia MS4 | Dali Mentor Vokal | Dali Ikon 5 MKII | XTZ 99.W12 |
    Yamaha CX-A5000 | Parasound A51 | Har en Prasound A21 til overs for øyeblikket |
    JVC HD750 | Oppo BDP-93 EU | Abrahamsen V6.0 UP | Apple TV | Altibox |

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,125
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lizzardking
    Takk til alle dere som har gitt meg mange nyttige tips. Lurer bare på en ting til. Har liten plass i leiligheten, hvor langt bør høytalerene stå fra veggen? Er 20-30 cm nok?
    Hvilken vegg ?

Front veggen, eller side veggene ?

Selv fungerer det best hos meg med 30 cm til side veggene (likt til begge høytalere) og jeg har ca 50cm med luft fra bassportene på M6 til front veggen, kan ikke si jeg merka så veldig utenom en smule mindre romle bass fra m6 (absolutt ikke mye) enn når de stod nærmere.

Merka ikke så mye forskjell på og ha 30cm til siden og 50, men var merkbart stor forskjell på 20cm og 30cm, litt derfor jeg har så mye plass bak siden jeg kan klare og projektere et 90" bilde uten skygger selv om høytalerne nesten står innen for bildet området.
    Sony vpl hw-50 - 92" Dreamscreen v3 tab | Samsung 51 6505 plasma tv
    Denon AVR-4520 CI
    Oppo 103D | PC i5-GeForce 960 |
    Dali Mentor 6 | Dali Mentor Vokal | Dali mentor LCR | Dali Concept 1 || 2x Xtz 99 w12.16
    Sonos, ps3, pc, harmony ultimate etc.

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,197
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er vel veggen bak høyttalerne han mener?
    Dali Euphonia MS4, CS4, Ikon onwall mk2 | SVS PB-1000 | Onkyo 3008 | Emotiva XPA-5 | Cambridge 840E | Xindac Dac 5 | Squeezebox | Samsung 64 | VU+ Solo 4K | Harmony | X-10

Newcomer kaasa92 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har Mentor 6 og lurer på å kjøpe en sub ved siden av, da jeg savner litt av de dypeste frekvensene, spesielt ved film, samt håper på å få litt mer punch i noe av musikken som jeg spiller av.

Har begrenset med plass i front og litt bedre bak i det ene hjørnet, men regner det er best å få plass til en i front.

Har tenkt litt på SVS PB-1000, XTZ 99 W10.16 og en brukt Velodyne 12CHT

SÅ noen som har noen meninger om hvilken sub som passer best sammen med mentor? Kan ta imot forslag på sub opptil 10K så lenge de ikke er særlig mye større enn noen av de nevnte over.

Størrelse kravet er at de ikke må være bredere enn 38 cm hvis den skal plasseres i front.

Takk for svar

Newcomer tOOmyH sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    81
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kaasa92
    Har Mentor 6 og lurer på å kjøpe en sub ved siden av, da jeg savner litt av de dypeste frekvensene, spesielt ved film, samt håper på å få litt mer punch i noe av musikken som jeg spiller av.

Har begrenset med plass i front og litt bedre bak i det ene hjørnet, men regner det er best å få plass til en i front.

Har tenkt litt på SVS PB-1000, XTZ 99 W10.16 og en brukt Velodyne 12CHT

SÅ noen som har noen meninger om hvilken sub som passer best sammen med mentor? Kan ta imot forslag på sub opptil 10K så lenge de ikke er særlig mye større enn noen av de nevnte over.

Størrelse kravet er at de ikke må være bredere enn 38 cm hvis den skal plasseres i front.

Takk for svar
    Hva med en:
    Definitive Technology SuperCube 4000/6000
    Selges på Lsound.no for en pris av: 5990,-/7490,-
    Fri frakt for varer over 5000,-

Synes selv definitive er en fin kombo med dali.
    Pioneer SC-LX 78 - Nad C275BEE - Dali Ikon 7 mkII - Dali Ikon 2 mkII - Dali Vokal mkII - 2xDT SuperCube Reference - S-ue65uh7505

Newcomer kaasa92 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar, skal definitivt vurderes, 6000 modellen så ut til å være i en fin størrelse og regner med den gir bra med trøkk.
    Tar gjerne imot flere innspill blir ikke å kjøpe noe før lønninga treffer kontoen om ca. 1 uke...

Newcomer
    Medlem siden
    May 2013
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Euphonia ms5 ligger jo tilsalgs på forumet her.
    Og jeg lurer veldig på å bytte ut helicon 800.

Det er derimot 2 ting som sender meg i tenkeboksen.
    1) De er kun en modell over helicon
    2) Egentlig er det epicon 8 jeg virkelig har lyst på.
    Samt at jeg må bygge på stuen, eller kjøpe nytt hus for å få utnyttet høytalerene 100%.

Spørsmål:
    Er det egentlig noe poeng i å oppgradere til ms5, eller er det noen som har ett par epicon 8 tilsalgs?

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hørt Helicon 400 MK2, MS4 og Epicon 6. Likte best MS4. Men dette var ikke i samme rom og på samme utstyr. Tror nok du ville blitt fornøyd med MS5 til en mer behagelig pris.

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,197
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis det er H800 du har og ikke Mk2 utgaven er de to modeller over dine. Det kan jo være du hadde blitt fornøyd. Men hvis det er sånn at du har liten stue er det nesten ikke vits i det, men du får jo da heller ikke utnyttet de du har nå 100%. Jeg har hørt og sammenlignet H800mk2 mot MS5 med ca samme utstyr, men i forskjellige rom(kun ca 20kvm). Konklusjonene var at jeg faktisk liker H800mk2 bedre. Men hadde jeg sammenlignet de med helt like forutsetninger kan det jo være at Euphonia hadde trukket det lengste strået. Det jeg likte bedre på MS5 var pondusen i bånn, voldsom fundament. Likte de øvre tonene bedre i H800mk2 , mer frempå og ut i rommet enn Euphonia.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2013
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå skal jeg bygge ut stuen, så volumet og arealet øker, itillegg til at vinkelen ikke blir så håpløs som det er nå, må bare kvitte meg med ett hus først, som er under oppussing.

Har forøvrig begynt å flislegge, så nå er det bare 1,5 vegg igjen..

Nytt på anleggsfronten er at det kommer en dac fra electrocompaniet.
    Så nå gjenstår det bare å få laget seg en ny og bedre stereobenk, har noen designplaner, som involverer blanke rør

Uansett så skal jeg høre på ms5, og så ett visst inntrykk av hva dette er for noe, siden Epicon 6 hørtes temmelig tamt ut iforhold til H800.
    Er MK1 H800 jeg har.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    533
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    vurderer faktisk å bygge hypex 400 hg moduler til mine dali ikon 7. må bare få solgt røreffekten først. har lest masse om de nå og føler det kan bli kanon bra med yamahaen som pre. noen som har prøvd hypex på dali eller har troa på at det vil funke??

Active Dali B5005 sin avatar
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    402
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hallo!

Er på jakt etter fronthøytalere til hjemmekino, og har sett litt på Zensor-serien. Noen som har disse og kan si litt om de? Ser prisen er meget grei, og eg må si det er noe vakre høytalere !

Er litt interessert i og høre hvordan de er opp i mot seriene over som Ikon og Lektor, om det er verdt og betale litt mer der.

Lurer også litt på hvordan Dali er når det kommer til hjemmekino. Er dette en høytaler som "trivest" best i et stereo-opsett, eller presterer den godt når det kommer til film og? Blir til og kjøpe fullt surround- sett fra samme serie.

Intermediate Andersen88 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    618
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dali B5005
    Hallo!

Er på jakt etter fronthøytalere til hjemmekino, og har sett litt på Zensor-serien. Noen som har disse og kan si litt om de? Ser prisen er meget grei, og eg må si det er noe vakre høytalere !

Er litt interessert i og høre hvordan de er opp i mot seriene over som Ikon og Lektor, om det er verdt og betale litt mer der.

Lurer også litt på hvordan Dali er når det kommer til hjemmekino. Er dette en høytaler som "trivest" best i et stereo-opsett, eller presterer den godt når det kommer til film og? Blir til og kjøpe fullt surround- sett fra samme serie.
    Bestill deg en demo på hifiklubben, så får du hørt de det er mye gøy for pengene

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dali B5005
    Hallo!

Zensor er en kanon serie. Spesielt liker jeg Zensor 5. Men om du lytter til Lektor og Ikon samtidig, da tror jeg kanskje det kan bli dyrt .

Lektor serien har en utrolig nydelig mellomtone, mens Ikon sin luftige diskant er nok enda hakket vassere. "Problemet" til ikon generelt er at mellomtoneregisteret tar helt av til på høye nivåer, her er Zensor og Lektor bedre. I bassen er Ikon "overlegen" med mye strammere bass, noe som kan i mange sammenhenger oppfattes som tafatt og kjedelig bass...

Bestill opp en demo som foreslått over her, Dali lager høyttalere for "alle" .

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kaasa92
    Takk for svar, skal definitivt vurderes, 6000 modellen så ut til å være i en fin størrelse og regner med den gir bra med trøkk.
    Tar gjerne imot flere innspill blir ikke å kjøpe noe før lønninga treffer kontoen om ca. 1 uke...
    Rythmik Audio F12SE er sinnsykt bra til musikk. Fantastisk til prisen. Ikke sikker på hvilken av Def Tech subbene jeg så, men en av de nye. Målinger viste at de har et svært begrenset arbeidsområde. Det vil si ca mellom 40 og 70 hz. Under og over dette frekvensområdet var nesten fraværende.

Newcomer pøbb sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2012
    Poster
    253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ta å book enn demo, slik at du kan finne det som passer deg best, jeg må si at jeg er meget fornøy med mine ikon, de lever varene både til film og musikk. Det er jo ikke noen uting at de og fås også i høyglans.
    Dali ikon 7 mk2- ikon vokal mk2- ikon on wall mk2- 2 stk Sony subb- Onkyo txnr 3009- panasonic dmp 500- Apple tv- get hd pvr- panasonic plasma50.

Active Dali B5005 sin avatar
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    402
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for gode tilbakemeldinger!

Er det ikke slik at Zensor er avtageren til Concept? Mener og ha hørt at Concept ikke hadde sjangs mot Ikon/Lektor, så da er jo Zensor en verdig avtager?

Bor forøvrig i Bergen så er bare 15min fra hifiklubben, så demo blir ingen problem og få til.

Men som jeg sa er jeg hovedsaklig på jakt etter gode fronthøytalere i en hjemmekino, og bruken blir 60/50 film/musikk. Er veldig optatt av hvordan de er til film.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2013
    Poster
    42
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Dali ikon 2 mk 2

Heisann!

Kunne noen kommet med noen anbefalinger til stereoforsterker?

Har nylig kjøpt meg noen dali ikon 2 mk 2 høyttalere. De blir for tiden drevet av en forholdsvis gammel NAD C352, denne ønsker jeg nå å skifte ut. Med Nad føler jeg det blir litt for skrikete og lyst i toppen.

Noe i prisklassen rundt 5000,-. Har sett litt på harman/kardon hk980 og primare I22. Kan eventuelt disse matche mine høyttalere? Kom gjerne med andre anbefalinger.

Side 717 av 743 FørsteFørste ... 217 577 587 597 607 617 627 637 647 657 667 677 687 697 707 713 714 715 716 717 718 719 720 721 727 737 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •