Dalis Entusiaster - Side 714

Sponsorer:
Takk Takk:  4
Like Like:  33
Side 714 av 743 FørsteFørste ... 214 574 584 594 604 614 624 634 644 654 664 674 684 694 704 710 711 712 713 714 715 716 717 718 724 734 ... SisteSiste
Viser resultater 14,261 til 14,280 av 14842
    Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,124
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Benza
    Er det lov å spørre av du måtte gi?Er ikke ofte de er på brukten.
    Har planer om å handle en selv etterhvert på brukten
    Var brukten jeg ikke klarte vente på så denne er kjøpt ny på klubben :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TorTorden
    Oki8) Er lenge siden det var noe på brukten.
    Er sikkert en god grunn også,:twisted: De fungerer nok veldig bra:-D

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    74
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke hørt mentor vokal.
    Men regner med at den er verdt eneste øre
    Misunner deg mentor oppsettet, og ihvertfall at du var heldig med at de satt ned prisen tidlig i år

Intermediate roddis sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,195
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er verdt hver krone den senteren der ja, gled deg...
    Dali Euphonia MS4, CS4, Ikon onwall mk2 | SVS PB-1000 | Onkyo 3008 | Emotiva XPA-5 | Cambridge 840E | Xindac Dac 5 | Squeezebox | Samsung 64 | VU+ Solo 4K | Harmony | X-10

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,124
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roddis
    Er verdt hver krone den senteren der ja, gled deg...
    Fikk så vidt en useriøs demo av den hos HK, og om jeg ikke tar helt feil var det som B speaker på en nad C390, med et par Helicon 400 som A speakere, fikk jo såvidt hørt på de og ved siden av før han fikk nappa ut kabler (var ikke en 'suave' affære) og slått av a speakerne.

Det jeg faktiskt overasket over var hvor liten forskjellen blei fra Mentor Vokal og det lille jeg fikk hørt på av (hva jeg tror var) Helicon 400.

Nå innrømte han på klubben og at det var satt opp med crossover og stilt inn for sub (som ikke var der) så kan vel ikke kalle det en god demo akkurat...

Den fulle og lange testen får komme når den er her hjemme

Kan mildt sagt si jeg prøver og distrahere meg fra og ni stirre på sporings sidene nå, heh

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,124
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blei faktiskt positivt overaska av posten i dag, sånt kan jo ikke skje for ofte eller hva?

Nuff said.

Taadda !
    Dalis Entusiaster-20130703_174428-jpg

Og til sammenligning, med min knapt måneder gamle ikon vokal på topp.
    Det er vel ingen som er helt uenig med meg når jeg sier at den Mentoren er en "voksen" senter høytaler 8-)

Dalis Entusiaster-20130703_174918-jpg

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,195
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er en del forskjell på Mentor og Helicon, men om en liker forskjellen er jo en annen ting. Flott høyttaler, blir bra
    Dali Euphonia MS4, CS4, Ikon onwall mk2 | SVS PB-1000 | Onkyo 3008 | Emotiva XPA-5 | Cambridge 840E | Xindac Dac 5 | Squeezebox | Samsung 64 | VU+ Solo 4K | Harmony | X-10

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,583
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blei faktiskt positivt overaska av posten i dag, sånt kan jo ikke skje for ofte eller hva?

Nuff said.

Taadda !
    Dalis Entusiaster-20130703_174428-jpg

Og til sammenligning, med min knapt måneder gamle ikon vokal på topp.
    Det er vel ingen som er helt uenig med meg når jeg sier at den Mentoren er en "voksen" senter høytaler 8-)

Dalis Entusiaster-20130703_174918-jpg
    Den var "drøy" ja - blir nok meget bra dette vil jeg tro:grin:
    Gratulerer så mye !
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , McIntosh C48 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 og Minidsp Nanodigi.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , MA RXFX , MA Apex A-10 , 2 X Arendal Sub 2.
    BILDE : Panasoic ST50 65", Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Syvio HD Mediabox , Apple-TV.

Intermediate Rotja sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulere med skikkelig senter høyttaler. Det neste blir å skaffe den egnet effekt forsterker :grin:

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,124
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rotja
    Gratulere med skikkelig senter høyttaler. Det neste blir å skaffe den egnet effekt forsterker :grin:
    Fikk meg en emotiva xpa-5 for knapt en par uker sida som nå står for drifta av alle kanalene, mulig det etter hvert kommer inn en to kanals, eller jeg flytter bak kanalene til receiver og bi-amper frontene, men enn så lenge høres det veldig kurant ut:-)

Det jeg tror jeg virkelig trenger nå er noen gode blueray konserter :-D

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,124
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var alt oppe og spilte igjen, ikke at det var en komplisert affære, men katta sovna i fanget og da blir man bare sittende.

Dalis Entusiaster-20130703_192959-jpg

Har fått knota til et billig stativ og kobla til, det skulle kanskje verdt en smule høyere, men tok ikke sjangsen på min først påtenkte og potensielle ustabile tanke så blir med denne til jeg får til noe som faktiskt duger.

Neste på planen er forhåpentligvis og få kontroll på kabel monsteret, eventuelt få godsnakka hus eier til og få malt veggene i en 'film' vennlig farge

Skulle nå mene frontrekka er ferdig, tror rett og slett ikke jeg finner bedre høytalere jeg kan godta pris på og ha plass til. Det var jo også planen fra start av, og skaffe høytalere jeg kan ha lenge

Nei nå skal jeg ha meg noe mat, en pils og en action film

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,195
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kalibrert om igjen? Tar noen timer før godlyden er der ordentlig og da må det spilles mye

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,124
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kalibrert om igjen? Tar noen timer før godlyden er der ordentlig og da må det spilles mye
    Har bare sjekka volum på selve kanalen (trengte ikke justere noe faktisk), men skal selvsagt ta ny runde på det senest i morra har fortsatt bare grov kalibrert etter jeg fikk inn effekten trinnet, men med dette har jo nå i det siste kjørt med receivern i pure direct uansett kilde materiale, høres mye mer åpent ut enn de andre avspillings modusene.

Og som du sier, tar mer enn bare en 'par' timer, så har absolutt ikke hastverk enda, M6'ene roa seg og satte seg egentlig veldig godt etter en par uker med mye bruk.

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

TorTorden

Gratulerer med en herlig sak, dette var moro å se du gikk for denne senteren. Selv ville jeg nok valgt den samme om jeg skulle hatt meg egen hjemmekino, grattis nok engang.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    64
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da ble stereoen pakker ned for en stund siden pga. flytting og for lite plass, fortsatt ikke fått kurant bud på det så da blir det bare stående til lagring desverre inntil jeg flytter på nytt..

Her er den midlertidige løsningen, som jeg ble ok fornøyd med, venter på å få hentet DACen jeg har liggende fra før:

Men må bare si at jeg savner Heliconene, er en helt annen feeling med høytalere enn headsett rett og slett..

Intermediate Rotja sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var alt oppe og spilte igjen, ikke at det var en komplisert affære, men katta sovna i fanget og da blir man bare sittende.

Dalis Entusiaster-20130703_192959-jpg

Har fått knota til et billig stativ og kobla til, det skulle kanskje verdt en smule høyere, men tok ikke sjangsen på min først påtenkte og potensielle ustabile tanke så blir med denne til jeg får til noe som faktiskt duger.

Neste på planen er forhåpentligvis og få kontroll på kabel monsteret, eventuelt få godsnakka hus eier til og få malt veggene i en 'film' vennlig farge

Skulle nå mene frontrekka er ferdig, tror rett og slett ikke jeg finner bedre høytalere jeg kan godta pris på og ha plass til. Det var jo også planen fra start av, og skaffe høytalere jeg kan ha lenge

Nei nå skal jeg ha meg noe mat, en pils og en action film
    Ta deg en pils eller to. Kos deg med et flott og herlig oppsett. Nå er tiden for å skaffe seg "Les Miserables". Masse flotte konserter å skaffe seg utover dette..

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,124
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av na_X
    Da ble stereoen pakker ned for en stund siden pga. flytting og for lite plass, fortsatt ikke fått kurant bud på det så da blir det bare stående til lagring desverre inntil jeg flytter på nytt..

Men må bare si at jeg savner Heliconene, er en helt annen feeling med høytalere enn headsett rett og slett..
    Huff trist syn
    får håpe det ikke blir alt for varig lagring :-)

Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Gratulerer med en herlig sak, dette var moro å se du gikk for denne senteren. Selv ville jeg nok valgt den samme om jeg skulle hatt meg egen hjemmekino, grattis nok engang.
    Takk takk.
    Visste egentlig så fort det ble M6 tidligere i år at det måtte bli denne :-)

Kan allerede merke at lyd panoreringer i fronten har blitt mer sømløse om ikke helt sømløst:-)
    Desutten syns jeg den ser ganske så pen ut der den står, nå har jeg jo alltids likt store ting og hehe.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2013
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Dali + Nad = skrikende?

Må bare dele en hyggelig erfaring med dere Dali-lovers

Jeg slet med for skarp lyd i "presens-området" det vil si i øvre mellomtone der hvor lys vokal ofte befinner seg, samme med elgitar, sax, fløyte osv. "S"- lyder kunne også være for spisse. Problemet ble større jo høyere jeg spilte.
    Jeg flyttet hver høyttaler ca 40 cm lengre ut til hver side, dvs 80 cm lengre fra hverandre. Lyden i "presens-området" ble vesentlig rundere og dermed ikke lenger ubehagelig, selv på høyt volum. I tillegg medførte endringen flere forskjeller. Mere luft, større detaljrikdom, og ikke minst bedre dybde og tredimensjonalitet. Rommet fylles mye bedre med lyd, lyden strømmer mer naturlig til meg, og ikke fra et like avgrenset område direkte fra høytralerne. Får MYE mere følelsen av at artistene er tilstede, i stedet for at det er en litt flat lyd som kommer fra veggen der høyttalerene står.

Jeg trodde at problemet mitt var en uheldig kobinasjon av elektronikk og høyttalere (nad + dali), men det hele var altså relatert til akustikk og rommets refleksjon av lydbølger. Flyttingen av høyttalerne ble en fantastisk oppgradering av lyden, og mine Mentor 6LE stråler som aldri før!!

mvh andreas

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,195
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er viktig med riktig plassering ja... Hos meg var det motsatt da jeg flyttet høyttalerne lengre ut til sidene, ting stemmer ikke lengre. Mindre fokus, og bikkja til Roger Waters er helt på vidda.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2013
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er viktig med riktig plassering ja... Hos meg var det motsatt da jeg flyttet høyttalerne lengre ut til sidene, ting stemmer ikke lengre. Mindre fokus, og bikkja til Roger Waters er helt på vidda.
    Hehe, hvor skal bikkja egentlig være? På "The ballad of bill hubbard" hører jeg plutselig bikkja et sted godt ute på høyresida, altså langt til høyre for høyre høyttaler. Er det det som er "helt på vidda"?? :-D Er det den låta og samma knurringa du refererer til?

Side 714 av 743 FørsteFørste ... 214 574 584 594 604 614 624 634 644 654 664 674 684 694 704 710 711 712 713 714 715 716 717 718 724 734 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •