Dalis Entusiaster - Side 709

Sponsorer:
Takk Takk:  4
Like Like:  40
Side 709 av 743 FørsteFørste ... 209 569 579 589 599 609 619 629 639 649 659 669 679 689 699 705 706 707 708 709 710 711 712 713 719 729 739 ... SisteSiste
Viser resultater 14,161 til 14,180 av 14851
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    74
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av TorTorden
    Som fanden i meg sier, er vel derfor finans djevlene gir oss mastercard og cresco kontoer...

Og for min egen del så finner jeg en brukt pris på m6 til 11k meget oppmuntrende siden jeg kjøpte mine på tilbud til 15000 hehe :-D
    Ja jeg kjenner til gresco/ge money... Litt for godt snart heldigvis ferdig med dem

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,171
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av vIc2r
    Ja jeg kjenner til gresco/ge money... Litt for godt snart heldigvis ferdig med dem
    Blei ferdig med de sjøl for en par måneder sida, så sånn sett har jeg ikke gjeld på meg i det hele tatt, men har jo verken bil eller bolig i mitt navn heller.

Blei forsåvidt sjøl utrolig frista på ny projektor og lerret nå så spørs hvor lenge dette holder...

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg sitter med Yamaha RX-V2067 og Mentor 2 og er strålende fornøyd med denne komboen. Har prøvd Mentor 6 på receiveren, men føler det var mer på kanten av hva den klarte.(Ved høye volum så klart)

Jeg ville gått for Mentor 6 og satset på å kjøpe effekt seinere. Kanskje emotiva?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2012
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Fremad
    Hei! Jeg selger mine Euphonia MS4 i Cherry, og har lagt ut annonse på AV-torget, om noen er interessert her!
    Jeg håper noe kan gi meg noen gode grunner til IKKE å gå Fremad fra Mentor8 til disse før feriepenger og ev. "pluss-skatt" dropper inn...

-Jeg har altså sykt lyst, og trenger gode argumenter *MOT* MS4...

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,171
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av oyoy
    Jeg håper noe kan gi meg noen gode grunner til IKKE å gå Fremad fra Mentor8 til disse før feriepenger og ev. "pluss-skatt" dropper inn...

:evil: Evil mode :evil:

Det er jo ikke snakk om noe tullete som en bil eller annet som faller fort i verdi, så "worst case" de selges videre til omtrent samme prisen senere :P

Iblant er tilgivelse lettere og få enn tillatelse...

Intermediate roddis sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,197
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Gode argumenter mot MS4 er ikke lette å finne. Alt er jo bedre på MS4 enn de du har da. Men, Euphonia er ikke så tilgivende på elektronikk og krav til bra innspillinger er mye større. For å si det sånn at musikk du hører på nå og høres bra ut kan falle helt gjennom på Euphonia. Men når de fores og matches ordentlig er det himmelsk... Og de som ligger på Avtorget kan prutes ned, en kompis av meg kjøpte MS5 for 38` for noen mnd siden. Dårlig marked for så dyre høyttalere.

I favør Mentor 8:Dali Mentor 8 | Lyd & Bilde
    Dali Euphonia MS4, CS4, Ikon onwall mk2 | SVS PB-1000 | Onkyo 3008 | Emotiva XPA-5 | Cambridge 840E | Xindac Dac 5 | Squeezebox | Samsung 64 | VU+ Solo 4K | Harmony | X-10

Intermediate b3nd1k sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    2,256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Tsk.. Oppgraderte selv fra M6 til Ms4, du kommer til å elske det
    Min tråd

Intermediate b3nd1k sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    2,256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roddis
    Og de som ligger på Avtorget kan prutes ned, en kompis av meg kjøpte MS5 for 38` for noen mnd siden. Dårlig marked for så dyre høyttalere.
    Kjøpte mine ms4 for 30 Å da kjørte karen nesten 900km for å levere dem til meg! Kanskje jeg var heldig
    Min tråd

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,197
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ga det samme for mine, koster det samme nye, og da kjørte han fra Sarp til KrSand for å levere. Jeg var kanskje og heldig
    Dali Euphonia MS4, CS4, Ikon onwall mk2 | SVS PB-1000 | Onkyo 3008 | Emotiva XPA-5 | Cambridge 840E | Xindac Dac 5 | Squeezebox | Samsung 64 | VU+ Solo 4K | Harmony | X-10

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    74
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mentor 8 tilsalg nå, 15000kr!
    Ferie penga kommer for seint til at de blir kjøpt for min del veit jeg

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,197
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spring å kjøp,billig!

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    74
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spring å kjøp,billig!
    Hadde jeg hatt kronene så hadde jeg ikke vært i tvil!
    Og da kunne jeg å kjøpt ett greit effektrinn til butsjettet

Newcomer
    Medlem siden
    May 2012
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spring å kjøp,billig!
    Dette er ganske tunge høytalere, jeg vil anbefale bil...
    Dali Mentor 8 - FINN Torget

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,171
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde jo nesten trodd at disse ville kunne gått for 20-25k på brukten så nesten fristende og bare kjøpe og selge videre..

Men mest sannsynlig hadde jeg vel da solgt m6'ene :-P

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er et meget godt tilbud, er riktignok noen år gamle men i følge teksten er dem ganske pene så da er det vel ikke annet å gjøre enn å slå til mener jeg. Her får man ett sett som spiller helt villt, blåser godt når de setter i gang kan du si.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    74
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TorTorden
    Hadde jo nesten trodd at disse ville kunne gått for 20-25k på brukten så nesten fristende og bare kjøpe og selge videre..

Men mest sannsynlig hadde jeg vel da solgt m6'ene :-P
    Kjøp de å selg mentorene dine te meg i slutten av mnd

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,171
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av vIc2r
    Kjøp de å selg mentorene dine te meg i slutten av mnd
    Hehe, nja, feil farge på m8 syntes jeg (foretrekker kirsebær finishen).
    For det andre så er de m6'ene jeg har litt store for rommet allerede, ikke at det stoppa meg :-P

Er det noe jeg savner i kinoen nå er det på bildet fronten, men selv om jeg etter skatte penga hadde hatt råd til en hw30 til16k så skulle man hatt både nytt lerret takfeste etc etc, så slutt summen er nærmere 26:-(

I tillegg innser jeg at jeg snart trenger ny pc den jeg har er snart 6 år gammal og begynner og lage lyder den ikke bør..

Men det verste er vel hvitevarene mine.. første gang jeg møtte min komfyt var på heimkunnskapen i 5 klasse, de bytta den ut når jeg flytta så da var det en meget billig sak som endte opp på kjøkkenet mitt.

Som alltids mer ting og bruke penger på enn penger..

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2013
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vingler for tiden mellom Ikon 6 mk2 og Mentor 6. Heller igrunn mest mot Ikon da de gir kjempelyd til en forholdsvis billig penge. Spranget opp til Mentor 6 er jo betydelig, men det er jo også prisen. Men så dukker disse Mentor 8 opp da, hehe.

Jeg bor i en sokkelleilighet, og derfor kan jeg ikke spille så veldig høyt av hensyn til andre. Vil det da være noe vits å gå for en større høytaler som f.eks Mentor 8 kontra Mentor 6, eller vil det ekstra trykket fra Mentor 8 bare gjøre seg gjeldende ved høye volum?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    74
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Neuro
    Jeg vingler for tiden mellom Ikon 6 mk2 og Mentor 6. Heller igrunn mest mot Ikon da de gir kjempelyd til en forholdsvis billig penge. Spranget opp til Mentor 6 er jo betydelig, men det er jo også prisen. Men så dukker disse Mentor 8 opp da, hehe.

Jeg bor i en sokkelleilighet, og derfor kan jeg ikke spille så veldig høyt av hensyn til andre. Vil det da være noe vits å gå for en større høytaler som f.eks Mentor 8 kontra Mentor 6, eller vil det ekstra trykket fra Mentor 8 bare gjøre seg gjeldende ved høye volum?
    Hva har du av forsterker da? Mentor8 krever en god del for å spille sitt, og det med at du bor i sokkel leilighet gjør jo til at du ikke kan dra på noe særlig heller:/

Har hatt ikon6mk2, vurderer selv å kjøpe mentor6
    Har hørt mentor6 2-3 ganger på klubben, og vil si det er en mye mer moro høytaller, spiller bedre på alt

Men dali ikon6mk2 i hvit finish er vel ikke å forakte, flotte ht. Og som du selv sier, de spiller meget bra til prisen

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2013
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har verken høytalere eller forsterker enda. Førstegangskjøper. Men jeg ser at det er mye Electrocompaniet på bruktmarkedet som virker fristende, f.eks en ECI-5. Regner med at det skal holde bra til Ikon 6 ihvertfall, men også til Mentorene kanskje? Hva ville vært en bra match til Mentor 6 eller 8?

Volumet er helt klart en begrensning for meg ja. Det er nokså greit isolert her, så jeg kan nok dra til endel. Men ikke til "fest"-nivåer.

Side 709 av 743 FørsteFørste ... 209 569 579 589 599 609 619 629 639 649 659 669 679 689 699 705 706 707 708 709 710 711 712 713 719 729 739 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •