Dalis Entusiaster - Side 706

Sponsorer:
Takk Takk:  4
Like Like:  40
Side 706 av 743 FørsteFørste ... 206 566 576 586 596 606 616 626 636 646 656 666 676 686 696 702 703 704 705 706 707 708 709 710 716 726 736 ... SisteSiste
Viser resultater 14,101 til 14,120 av 14851
    Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,171
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Trock
    Da jeg hadde mentor 6 på NAD M3, temmet det iallefall litt på toppen.., vil regne med ECén skulle være i stand til varme lydbildet litt
    Ja var det da, synes jo det absolutt ikke er skarpt her, og dette med en pioneer på de.

Jeg begynner jo nesten og sette spørsmåls tegn på bånddiskanten er med i det hele tatt for de REW målingene jeg tar har et konsekvent fall fra 7k hz til 20khz på 17db, og dette i et bart ubehandlet rom, uten EQ, S-wave, eller X-curve justeringer på.

Det er jo selvsagt mange muligheter, og første jeg ser som en mest sannsynlig mulighet er at rommet rett og slett spiser de høyere frekvensene men jeg kan jo sjøl ikke noe om akustikk så kan jo ikke si dette sikkert.
    Andre er at rett og slett lydkortet faller ned her jeg kjører digitalt til receiver fra skjermkortet via hdmi så har ikke kalibrert lydkortet og erfaring tilsier at om noe lydmessig er funky og en pc er involvert så er det 90% sikkert at det er det er der problemet er.

Det siste er vel da at bånddiskanten rett og slett ikke spiller, men en slik feil i høytalern hadde jeg vel hørt tydelig ?
    Eller er jeg så blåst at jeg ikke hører det ?

Intermediate Rotja sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ConCon
    Melder meg inn her da jeg har hatt Dali høyttalere i noen år nå... Startet med Concept 8, 1 og Center, men har senere oppgradert til Mentor 6 og Vokal
    Liker veldig godt både lyden og det visuelle i Mentor serien, og neste oppgradering som står for tur blir Mentor 1 som bakhøyttalere :-D
    Gratulere med bra valg8)
    som ikke er så langt unna mitt

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    74
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TorTorden
    Ja var det da, synes jo det absolutt ikke er skarpt her, og dette med en pioneer på de.

Jeg begynner jo nesten og sette spørsmåls tegn på bånddiskanten er med i det hele tatt for de REW målingene jeg tar har et konsekvent fall fra 7k hz til 20khz på 17db, og dette i et bart ubehandlet rom, uten EQ, S-wave, eller X-curve
    Veit når jeg hadde ikon6mk2 så lurte jeg egentlig på om bånddisksnten spilte..
    Hørte på akkustisk musikk, gikk bort til høytaleren og tok øret nærmere og nærmere bånd diskanten, kom plutselig ett parti i sangen der bånddiskanten satte inn, for kom en lyd som gidde meg øresus i flere timer etterpå.. Var en smule nervøs for hørselen en stund da ja

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,171
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og forutenom at jeg får Qsound (skulle strengt tatt kanskje bare hatt mentor 2 i den lille stua mi) effektene til og sitte heller, så spiller det jo absolutt pent, beste lyden jeg noen sinne har hatt, så har jo litt vanskelig og tro for at det er noe galt med høytalerne for når det har verdt noe rot i den retning så var det aldri noe spørsmål.

Mest sannsynlig ligger det vel i den 3$ audio chippen på skjermkortet ville vel jeg tro.

Nei for ta meg en pils eller 4, sette på en film og drite i alt som har med grafer og gjøre :P

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Mest sannsynlig ligger det vel i den 3$ audio chippen på skjermkortet ville vel jeg tro.

Nei for ta meg en pils eller 4, sette på en film og drite i alt som har med grafer og gjøre :P
    Dalis Entusiaster-image-jpg

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2013
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det virker som at Dali og EC er en godkjent kombo. Med tanke på at man får EC såpass billig på brukten blir jeg jo vanvittig fristet når jeg ser slikt som det her:

Dali Mentor 6 + Tara Labs Helix - Torget
    Electrocompaniet ECI-5 - Torget

Tror dere dette kan bli bra?

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,171
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Neuro
    Det virker som at Dali og EC er en godkjent kombo. Med tanke på at man får EC såpass billig på brukten blir jeg jo vanvittig fristet når jeg ser slikt som det her:

Dali Mentor 6 + Tara Labs Helix - Torget
    Electrocompaniet ECI-5 - Torget

Tror dere dette kan bli bra?

Som nevnt, veldig farlig og ha en kreditt konto når man ser sånt :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2013
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, så sant, så sant. Synes Mentor 6 er en veldig fristende høytaler, og EC er jo bare lekker! Jeg har aldri hørt noe fra EC da, så jeg lurer på om dette blir en bra allround kombo til både musikk og film? Har inntrykk av at EC er ganske "hifi", så det blir kanskje ikke bra til film? Men det virker jo som at dette er svært mye for pengene da.

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,171
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, så sant, så sant. Synes Mentor 6 er en veldig fristende høytaler, og EC er jo bare lekker! Jeg har aldri hørt noe fra EC da, så jeg lurer på om dette blir en bra allround kombo til både musikk og film? Har inntrykk av at EC er ganske "hifi", så det blir kanskje ikke bra til film? Men det virker jo som at dette er svært mye for pengene da.
    Etter hva jeg kan se fra bilder av kontakt panelet til EC sine forsterkere har de alle (jeg har sett) hatt en Home Theater inngang, det vil si en input hvor man kan koble på en receiver direkte til effekt delen som om den var et rent effekt trinn.
    Så vil jo sånn sett tro at de absolutt har tenkt på film som bruks område også, da kann f.eks man ha frontene stillt til small i receiver med x over til sub, og receiver kan drifte resten av et surround annlegg og når man skal høre stereo musikk bytter man bare kanal på EC'n og bruker den som et vanlig stereo annlegg.

Personlig ser jeg på en slik løsning som en 'ja takk begge deler' løsning :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2012
    Poster
    277
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilke forsterkere er bra me dali?

Dynaudio vs dali ?

Intermediate roddis sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,197
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter hva jeg kan se fra bilder av kontakt panelet til EC sine forsterkere har de alle (jeg har sett) hatt en Home Theater inngang, det vil si en input hvor man kan koble på en receiver direkte til effekt delen som om den var et rent effekt trinn.
    Så vil jo sånn sett tro at de absolutt har tenkt på film som bruks område også, da kann f.eks man ha frontene stillt til small i receiver med x over til sub, og receiver kan drifte resten av et surround annlegg og når man skal høre stereo musikk bytter man bare kanal på EC'n og bruker den som et vanlig stereo annlegg.

Oh jess...
    Dali Euphonia MS4, CS4, Ikon onwall mk2 | SVS PB-1000 | Onkyo 3008 | Emotiva XPA-5 | Cambridge 840E | Xindac Dac 5 | Squeezebox | Samsung 64 | VU+ Solo 4K | Harmony | X-10

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2013
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Glimrende, det er greit å ha muligheten til og bygge ut senere om det skulle falle seg slik. Enn så lenge kommer jeg nok til å holde meg til stereo, og om jeg får kloa i noe som M6 kommer det til å holde for meg en stund.

Jeg er dog avhengig av å koble til en del digitalt utstyr, og det er litt ugreit med en slik forsterker. Har dere noen forslag til en (ikke altfor dyr) dac som passer til en EC-forsterker? Abrahamsen A-DACII ser jo lovende ut med både XLR utgang og TOSLINK.

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke så fint bilde men her er min Mentor 6 i alle fall..
    Dalis Entusiaster-img_4124-jpg

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,171
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Glimrende, det er greit å ha muligheten til og bygge ut senere om det skulle falle seg slik. Enn så lenge kommer jeg nok til å holde meg til stereo, og om jeg får kloa i noe som M6 kommer det til å holde for meg en stund.

Jeg er dog avhengig av å koble til en del digitalt utstyr, og det er litt ugreit med en slik forsterker. Har dere noen forslag til en (ikke altfor dyr) dac som passer til en EC-forsterker? Abrahamsen A-DACII ser jo lovende ut med både XLR utgang og TOSLINK.
    DACer har jeg ikke snøring på, men kan absolutt anbefale mentor 6, kjøpte mine på hfk tilbudet tidligere til 15k og uansett spørsmålet mitt over så er dette de beste høytalerne jeg har hatt og tror man skal være bra kresen (eller absolutt ikke like Dali) for og ikke klare seg lenge med disse som høytalere.

Kan f.eks nevne at jeg syns de fungerer overaskende godt til en stor og variert mengde sjangere, alt fra bigband jazz og klassisk til dubstep og annen klubb musikk, nå bruker jeg gjerne en par 12" subber sammen med det siste men det er egentlig mer fordi jeg kan, mentorene mine holder flott koken synes jeg hvertfall ned til 25hz.

Egentlige planen min nå er og få på et potensiellt effekt trinn (eller tre) og en mentor vokal senter, men det begynner jo og klø i lommeboka så fort man får noen penger i den :-P

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2013
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det ser lekkert ut Rotja.

DACer har jeg ikke snøring på, men kan absolutt anbefale mentor 6, kjøpte mine på hfk tilbudet tidligere til 15k og uansett spørsmålet mitt over så er dette de beste høytalerne jeg har hatt og tror man skal være bra kresen (eller absolutt ikke like Dali) for og ikke klare seg lenge med disse som høytalere.

Kan f.eks nevne at jeg syns de fungerer overaskende godt til en stor og variert mengde sjangere, alt fra bigband jazz og klassisk til dubstep og annen klubb musikk, nå bruker jeg gjerne en par 12" subber sammen med det siste men det er egentlig mer fordi jeg kan, mentorene mine holder flott koken synes jeg hvertfall ned til 25hz.

Egentlige planen min nå er og få på et potensiellt effekt trinn (eller tre) og en mentor vokal senter, men det begynner jo og klø i lommeboka så fort man får noen penger i den :-P
    Spennende. Jeg har ihvertfall gode erfaringer med Dali fra før, men har ikke hørt på høytalere i den klassen. Men det begynner uansett å klø i lommeboka når man kommer over slike tilbud ja! Er stygt redd for at dette prosjektet kommer til å koste en del mer enn jeg først planla. Ferie- og skattepenger kan ikke komme fort nok, hehe.

Hva driver du M6ene dine med forresten?

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,171
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enn så lenge en Pioneer sc-lx85, er som kjent kanskje ikke beste matchen til Dali, men synes ikke den er noe mindre passende enn NAD, eller Denon.

Er jo sånn sett ikke noe 'billig' receiver og jeg synes jo den absolutt gjør jobben til jeg får opp bankontoen igjen. Receivere har jo ikke så lang levetid som noen gode høytalere så kommer til og fokusere litt mer på matching ved neste runde av elektronikken.

Men som man og skjønner så har vel electrocompaniet en egen plass her i tråden, det er jo også morro med et norskt firma som faktiskt lager noe, synd de koster så forbanna mye hehe.

Intermediate Johnnygrandis sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    637
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for hyggelige tilbakemeldinger ! Slik ser det ut fra en annen vinkel. Strømuttaket dere ser er til subwoofer og det er også tatt uttak i vegg for signal inn til den. Det er lagt opp til 2 subbere på frontvegg og senter selvfølgelig

Dalis Entusiaster-teaser-jpg

Ha en god feiring idag gutter !

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,171
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Veldig pent, og her snakker jeg ikke bare om høytaleren :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2012
    Poster
    277
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Strøkent!!!

Gratulerer med dagen folkens!!

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,171
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    God 17man :P

Vel, jeg begynner og bli mer og mer sikker på at det faktiskt er noe galt med bånd diskantene mine, har nå f,eks lagt øret klin intill høytalerne og det er kun lyd fra domen, når jeg gjør det samme på senter høytalern så er det masse klar lyd fra den.

Litt merkelig dog at det er så tyst i begge høytalerne, helt uniformt noe som får meg ikke helt til og utelukke receivern.

Tenker jeg får prøve meg med og ikke bi-ampe frontene fra receiver, men om dette ikke funka så hadde det vel ikke verdt lyd i diskanten uansett ?

Side 706 av 743 FørsteFørste ... 206 566 576 586 596 606 616 626 636 646 656 666 676 686 696 702 703 704 705 706 707 708 709 710 716 726 736 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •