Dalis Entusiaster - Side 701

Sponsorer:
Takk Takk:  1
Like Like:  30
Side 701 av 742 FørsteFørste ... 201 561 571 581 591 601 611 621 631 641 651 661 671 681 691 697 698 699 700 701 702 703 704 705 711 721 731 741 ... SisteSiste
Viser resultater 14,001 til 14,020 av 14837
    Intermediate Andersen88 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    618
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av BlackDragon98
    Hørt om de.. Hvor får man kjøpt de og hjelpe dei masse? ;s
    Jeg kjøpte de på hifiklubben. Nå slipper jeg striper i parketten

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,046
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av vIc2r
    Nå kommer jaggu dali zensor 3 Er stativ høytaler, usikker på tommer, men 6,5 heller 7" element tenker jeg så dette på dali sin facebook side nå nettopp,pluss bilde..
    Dette er gode nyheter, vi trenger en mellomting på stativfronten så dette er nice. Etter videoen og bedømme sitter det faktisk et 7" element i denne høytaleren, spent på hvordan den låter kontra Zensor 1. Det kommer jo flere ting fra Dali i år som Fazon Micro samt den kubeformet streaming enheten.

Liten video fra Highend messen tyskland.

Dali Zensor 3 - First Look Munich High End 2013 - YouTube

I følge Avland ser det ut som prisen ligger på rundt 3000 kr, dette er en hyggelig pris for en slik skapning. Dette er vel første gang de har brukt 7" element i en stativhøytaler, de har også laget egne stativer for denne.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2012
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det så virkelig strøkent ut, Andersen88!!
    Har du lenke til de dempeputene? Det er ikke Argon sine du mener?
    Hvor stor avstand har du fra høytaler til vegg? Det er vel "bakblås" på Epicon også? Det ser litt kort ut på bildet, men det kan jo lyve...

Intermediate roddis sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,191
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Andersen88
    Da er den nye stuen delvis ferdig, og jeg må innrømme at Epicon gjør seg best uten synlige kabler :-D

(Elendig bilde fra iPad foreløpig)
    Nydelig.... kommer an på kablene da Låter best med puter ja.
    Dali Euphonia MS4, CS4, Ikon onwall mk2 | SVS PB-1000 | Onkyo 3008 | Emotiva XPA-5 | Squeezebox | Samsung 64 | VU+ Solo 4K | Harmony | X-10

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2012
    Poster
    277
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Folk trur om tilskåret MDF plater under Dali conept 6 med Dali spikes rett ned i uten dinna plata ?

DALI Spikes Dempeføtter | Hi-Fi Klubben

Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    618
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for det. Det er argon sine dempeputer jo. De er veldig fin å bruke

Jeg har ca 25 cm til bakvegg. Det er nok der de står nå.

Sant det roddis, men jeg er heller fan av gode kabler skjult i veggen. Kjører Qed revelation nå, og er storfornøyd med de. De ser fine ut også. Brukte VDH revelation tidligere, men de samlet alt for mye støv.

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,191
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    QED Revelation er jo en billig kabel i forhold til VDH`en... Lydforskjell? De tiltrakk seg mer støv?
    Dali Euphonia MS4, CS4, Ikon onwall mk2 | SVS PB-1000 | Onkyo 3008 | Emotiva XPA-5 | Squeezebox | Samsung 64 | VU+ Solo 4K | Harmony | X-10

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    74
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Dette er gode nyheter, vi trenger en mellomting på stativfronten så dette er nice. Etter videoen og bedømme sitter det faktisk et 7" element i denne høytaleren, spent på hvordan den låter kontra Zensor 1. Det kommer jo flere ting fra Dali i år som Fazon Micro samt den kubeformet streaming enheten.

Liten video fra Highend messen tyskland.

Dali Zensor 3 - First Look Munich High End 2013 - YouTube

I følge Avland ser det ut som prisen ligger på rundt 3000 kr, dette er en hyggelig pris for en slik skapning. Dette er vel første gang de har brukt 7" element i en stativhøytaler, de har også laget egne stativer for denne.
    Siden zensor serien tar over for concept, så skal vi ikke se bort ifra at det kommer zensor 8, heller zensor 10 høytallere og

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,046
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av vIc2r
    Siden zensor serien tar over for concept, så skal vi ikke se bort ifra at det kommer zensor 8, heller zensor 10 høytallere og
    Når du nevner det så burde en 8er være på sin plass, men tror nok de stopper her siden rangen deres begynner å bli rimelig bra i denne budsjettserien. Kommer 8-10 feks så har jo de fikset party faktoren med det samme.

Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    618
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roddis
    QED Revelation er jo en billig kabel i forhold til VDH`en... Lydforskjell? De tiltrakk seg mer støv?
    Det stemmer Og nei, det er det ikke. Vdh har en "klebrig" overflate som elsker støv. Kablene så helt forferdelig ut etter et par måneder. De er også svært vanskelig å vaske, så de ble byttet. Qed-kabelen fungerer utmerket

Newcomer tOOmyH sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    81
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitter i skrivende stund med en: Hmm følelse av at de ikon 7ene er i stand til sååå mye mere en det pioneer'en klarer å gi de av kraft og watt.
    Så kom jeg med tanken av en slik til meg selv: NAD C275BEE
    Er dette et dum tanke eller bør den gjennomføres med en handling som tilsier så fort som svint?
    Pioneer SC-LX 78 - Nad C275BEE - Dali Ikon 7 mkII - Dali Ikon 2 mkII - Dali Vokal mkII - 2xDT SuperCube Reference - S-ue65uh7505

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,191
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Andersen88
    Det stemmer Og nei, det er det ikke. Vdh har en "klebrig" overflate som elsker støv. Kablene så helt forferdelig ut etter et par måneder. De er også svært vanskelig å vaske, så de ble byttet. Qed-kabelen fungerer utmerket
    Har hatt den QEDèn, kjøpte den på Ebay til 100,- pr m for noen år siden. Et mareritt å terminere.... Den er for lys til mitt oppsett nå. At det ikke er forskjell på den og Revelation er vanskelig å tro da men.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    74
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tOOmyH
    Sitter i skrivende stund med en: Hmm følelse av at de ikon 7ene er i stand til sååå mye mere en det pioneer'en klarer å gi de av kraft og watt.
    Så kom jeg med tanken av en slik til meg selv: NAD C275BEE
    Er dette et dum tanke eller bør den gjennomføres med en handling som tilsier så fort som svint?
    Kan anbefale effekt trinn fra vincent ala sp331..
    Nad og dali kan bli noe lyst i toppen, men er altid egene ører som bestemmer om dette låter bra heller ikke veit ihvertfall selv at vis jeg skal ha ikon igjen heller mentor feks, så ville jeg prøvd noe anna enn nad, vincent heller feks emotiva

Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    618
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hatt den QEDèn, kjøpte den på Ebay til 100,- pr m for noen år siden. Et mareritt å terminere.... Den er for lys til mitt oppsett nå. At det ikke er forskjell på den og Revelation er vanskelig å tro da men.
    Den er litt tricky å terminere ja, men øvelse gjør mester
    Kabeldebatten tar jeg ikke. Men det er bra du har funnet kabler som dekker ditt behov

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,191
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Å pingle? Hehe... du var nå ganske overbevist for et par år siden i VDH tråden

Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    618
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Å pingle? Hehe... du var nå ganske overbevist for et par år siden i VDH tråden
    Hehe, ja jeg var det. Men mye endrer seg når man tester seg litt frem. Jeg velger heller å legge pengene andre steder

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,191
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, ikke dumt... Hørt Epicon 2 forresten? Lurer på å gjøre litt endringer her til kun stereo. Subbene er solgt og vurderer å selge resten og få inn kvalitets stereo i størrelse small.

Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    618
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, ikke dumt... Hørt Epicon 2 forresten? Lurer på å gjøre litt endringer her til kun stereo. Subbene er solgt og vurderer å selge resten og få inn kvalitets stereo i størrelse small.
    Det har jeg, men jeg vil heller anbefale Epicon 6 dersom du kan strekke deg til de. De er en del større, men forskjellen er enorm. Epicon 2 hadde ikke dekket mitt behov dessverre.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2013
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Driver og snuser på Ikon 6 for tiden, men er usikker på hvilken forsterker jeg skal gå for. Er avhengig av digitale innganger, og da vil jeg helst ha innebygd dac. Tror dere det vil funke bra med Hegel H70?

Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    618
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Neuro
    Driver og snuser på Ikon 6 for tiden, men er usikker på hvilken forsterker jeg skal gå for. Er avhengig av digitale innganger, og da vil jeg helst ha innebygd dac. Tror dere det vil funke bra med Hegel H70?
    Hegel er noe jeg aldri ville kombinert med dali. Da ville jeg heller sjekket ut EC eller de nye fra Rotel. De har endelig gått bort fra ice-power på enkelte modeller. De har også integrert dac.

Side 701 av 742 FørsteFørste ... 201 561 571 581 591 601 611 621 631 641 651 661 671 681 691 697 698 699 700 701 702 703 704 705 711 721 731 741 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •