Dalis Entusiaster - Side 70

Sponsorer:
Takk Takk:  1
Like Like:  30
Side 70 av 742 FørsteFørste ... 10 20 30 40 50 60 66 67 68 69 70 71 72 73 74 80 90 100 110 120 130 140 150 160 170 180 190 200 210 570 ... SisteSiste
Viser resultater 1,381 til 1,400 av 14836
    Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,069
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Enhver entusiast har Straits i samlingen, har vel dem fleste albumene fra de her. Du kan få en dose med Heavy Fuel, så kan du se hva de klarer å yte her i gode arbeidsforhold.
    Helt sjef! Har en låt jeg hørte på Mentor 8 og Mentor 6, som jeg gjerne vil høre på Ikon 8 også Tipper det blir rått!

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,046
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Stylus
    Helt sjef! Har en låt jeg hørte på Mentor 8 og Mentor 6, som jeg gjerne vil høre på Ikon 8 også Tipper det blir rått!
    Det ordner vi så da får du både dvd spiller og demo på parasound og dali med det samme.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,069
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det ordner vi så da får du både dvd spiller og demo på parasound og dali med det samme.
    Det blir ikke bedre enn det Begynner å glede meg som en unge!
    Skal se om noe av det jeg fikk til jul av dvder er verdt å ta med

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,046
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Stylus
    Det blir ikke bedre enn det Begynner å glede meg som en unge!
    Skal se om noe av det jeg fikk til jul av dvder er verdt å ta med
    Det er ingen som har klaget på dårlig lyd her enda, så det er bare positivt det så kanskje du får samme oppfatning også.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,069
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ingen som har klaget på dårlig lyd her enda, så det er bare positivt det så kanskje du får samme oppfatning også.
    Er veldig spent! Har jo hørt mye skryt om Parasound, både fra deg og andre. Blir moro å endelig få hørt noe drevet av parasound.
    Er jo ikke feil at det er fine dali høyttalere som står for lyden

Intermediate Tronna_83 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei igjen alle sammen. Godt nyttår til dere alle

Vel.....jeg var akkurat inne på Hi-Fi klubbens nettsider, og hva f.......er det som skjer egentlig????

Dali Ikon til 18 396,-?????? Kosta 15 000 for en måned sia eller noe jo.

Dette prisvanviddet gidder jeg ikke å henge med på lenger.....LATTERLIG.

Så da er det bare å gruslegge planene om Ikon 8.

Active JBT sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    på lager salg er det et par ikon 8 til 13.998 by dem 12.000 pluss frakt.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,046
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JBT
    på lager salg er det et par ikon 8 til 13.998 by dem 12.000 pluss frakt.
    dali ikon 8 | FINN torget

Det går ann å prøve seg på disse da om dem ikke er solgt, har hatt dem tidligere i å tråden her. Er jo bare å sende selger et spørsmål, så går resten av seg selv.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Roger: er det mulig å eventuelt henge seg på på den demoen?
    For tiden driver jeg ikon 8 biampet på en denon avr-2808, og føler jeg trenger mer krefter. Vil veldig gjerne høre hvordan ikonene er når de får nok effekt.
    Jeg bor like utenfor Horten, så det burde være rett over dammen?

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,046
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av glory
    Roger: er det mulig å eventuelt henge seg på på den demoen?
    For tiden driver jeg ikon 8 biampet på en denon avr-2808, og føler jeg trenger mer krefter. Vil veldig gjerne høre hvordan ikonene er når de får nok effekt.
    Jeg bor like utenfor Horten, så det burde være rett over dammen?
    Kan du være her rundt 5 ?

Newcomer jarand sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    111
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hei, en kompis skal ha nye ht og vi var og hørte på lektor8.fikk ikke lyttet orntli på de for det var flere rundt i butikken.har jo hørt concept8 og synes etter det lille jeg hørte i dag at det ikke var store forskjell på de men er det noen av dere her som har disse (lektor8)
    takker for alle som vil hjelpe

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,046
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jarand
    hei, en kompis skal ha nye ht og vi var og hørte på lektor8.fikk ikke lyttet orntli på de for det var flere rundt i butikken.har jo hørt concept8 og synes etter det lille jeg hørte i dag at det ikke var store forskjell på de men er det noen av dere her som har disse (lektor8)
    takker for alle som vil hjelpe
    Lektor skal være hakket bedre enn Concept, den ligger mellom den og Ikon. Det er flotte høytalere, bare sørg for at den har effekt som kan gi puff.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,046
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dali Ikon 6 | FINN torget

Dali Ikon 6 selges for 8k, kanskje ikke no reelt tilbud men kanskje non int?

Intermediate Tronna_83 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jaja, da blir denne denonen solgt da roger=) Kan få yamaha 3900 til 13 000 på elkjøp=)

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,046
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tronna_83
    jaja, da blir denne denonen solgt da roger=) Kan få yamaha 3900 til 13 000 på elkjøp=)
    Den går for salg ja, det er jo helt knall da

Jeg fikk en veldig koselig dvd spiller i dag, har bare plugga til og ikke målt opp og plassert alt optimalt enda da. Det ble bra i racket og bilder kommer i løpet av helgen, det er jo forandringer i hylla så da er det like greit.

Du kunne sikkert dratt ut mer kroner av forsterkern din, til prisene hfk selger for nå kunne du tyna et par lapper til.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,069
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ikonlytting!

Vil bare dele en lytteopplevelse med folket her!

Takket være vår fryktløse leder, Roger Waters, har jeg fått en flott demo av hans oppsett med Ikon 8 på saftig parasound forsterkerkraft.
    Jeg har kun hørt Ikon 8 en gang før, og da drevet av en Nad c272 med en Nad reciever som forforsterker. Den gangen ble jeg litt skuffet, og litt overrasket over hvor lite punch det var i disse store høyttalerne!

Med NC2250 som kreftleverandør og NC2100 som forforsterker, var saken en helt annen! Det var bra med trøkk og masse dynamikk å spore. Rett å slett kjempemoro å høre på Som sikkert en del av dere har skjønt er Mentor 8 min store drøm, og jeg måtte selvsagt bruke de inntrykkene jeg har fra dem til å sammenlikne litt. Basstrykket er omtrent det samme, litt mindre definert kanskje ut fra instrumentene. Dette var helt på høyden, og skikkelig herlig å høre på!
    Mellomtonen i ikonene er litt mer tilbaketrukket, men jeg syns ikke det skjemmer lydbildet på noen måte. Masse detaljer og pene instrumentgjengivelser. Den største forskjellen på akkurat mellomtonen var kanskje at stemmene ikke kom like godt frem, og hadde ikke like mye definisjon som sin storebror Mentor 8.
    Diskanten... her har jeg litt værre for å skille dem, men jeg tror jeg må si at den er litt skarpere i ikonene. På ingen måte skarpt=plagsomt som noen mener, men skarpere som i at den virker litt tynnere på en måte. Mentorene er litt rundere, men syns ikke de var mer luftig.

Haha, jeg skriver jo som ren rene proffen nå

Nå som prisene har gått i været ser jeg ikke bort fra at Ikon 8 kan være et glimrende alternativ til storebroren. Sånn som Roger har sitt oppsett gir de hvertfall meg veldig mye av det jeg er ute etter av lyd! Kjempemoro
    Må takke igjen for lytten, og ikke minst for handelen av dvd-spiller.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,046
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tusen mange takk for gode ord, du er den første AVforumer som har vært her på demo, kan bli no seinere også for de som er int og har mulighet til det. Ellers må jeg takke for at du tok deg turen til Moss og viste entusiasme over lyttingen, det er moro å at folk sitter igjen med litt glede etter en slik dag. Jeg fikk omsider mannet meg opp til å sloss med racket igjen, men nå tror jeg det er siste gangen. Jeg skal få til noen nye bilder i løpet av helgen, så det blir litt forandringer på profilen samt jeg legger ut et par her inne. Ellers er det en sprakende god spiller jeg har fått taki, fikk testet den selv i går og synes det var meget gode menyer, raske responstid på knappene på kontrollen og meget godt bilde og lyden var litt mer detaljert også. Jeg er ikke noen expert men jeg vet med det at jeg har gjort et meget godt kjøp.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,069
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tusen mange takk for gode ord, du er den første AVforumer som har vært her på demo, kan bli no seinere også for de som er int og har mulighet til det. Ellers må jeg takke for at du tok deg turen til Moss og viste entusiasme over lyttingen, det er moro å at folk sitter igjen med litt glede etter en slik dag. Jeg fikk omsider mannet meg opp til å sloss med racket igjen, men nå tror jeg det er siste gangen. Jeg skal få til noen nye bilder i løpet av helgen, så det blir litt forandringer på profilen samt jeg legger ut et par her inne. Ellers er det en sprakende god spiller jeg har fått taki, fikk testet den selv i går og synes det var meget gode menyer, raske responstid på knappene på kontrollen og meget godt bilde og lyden var litt mer detaljert også. Jeg er ikke noen expert men jeg vet med det at jeg har gjort et meget godt kjøp.
    Ikke verst! Da kan de glede seg de andre som eventuelt får komme og høre Sånne ting gjør hobbyen virkelig verdt å ha!
    Hehe, vil tro det ble bra ja. Den var jo en skikkelig sak, tung og lekker! Marantz SACD-spillern din var jo helt utrolig fin også. Herlig detaljert lydbilde, flott kvalitet. Blir nok pent med to Marantzbrødre i racket ditt.

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Hei Roger. Ny spiller? Nå er jeg spent. Ny Marantz?

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,046
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av da-ty@online.no
    Hei Roger. Ny spiller? Nå er jeg spent. Ny Marantz?
    Marantz DV-7001 DVD / SACD er i hus, min kjære Denon 1940 ble solgt i går til Stylus.

Side 70 av 742 FørsteFørste ... 10 20 30 40 50 60 66 67 68 69 70 71 72 73 74 80 90 100 110 120 130 140 150 160 170 180 190 200 210 570 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •