Dalis Entusiaster - Side 7

Sponsorer:
Takk Takk:  4
Like Like:  40
Side 7 av 743 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 9 10 11 17 27 37 47 57 67 77 87 97 107 117 127 137 147 507 ... SisteSiste
Viser resultater 121 til 140 av 14851
    Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av JBT
    offf utrolig kjedelig når sånne ting tar lang tid...

ja kan jo være du får en helt annen lyd med PS Audio HCA 2 , så ville iallefall ventet med å fått tilbake den før du bestemte deg får å selge til fordel for parasound.

har selv spillt med mine ikon 6 endel uten sub å synes faktisk det låter helt fint uten også. så kommer nok ikke til å bruke sub til musikk når jeg får ikon 8. blir nok bare til film og gaming.

du har ca 20kvm ja. jeg har ca 17-18kvm. fikk du med plugger til porten bak i ikon 8 høytaleren? isåfall har du prøvd denne? det er blitt testa med disse pluggene i porten bak som var beregnet om du ville ha dypere bass. man kunne da med plugger i plassere høytaleren mye nærmere bakvegg om rommet ikke var så stort uten å ødelegge lyden. dette hørtes for meg helt topp ut. men hadde vært gøy å hørt noen erfaringer om dette???

noen?
    Ja, jeg venter til jeg får igjen den og ser åssen resultatet blir, håper på ett bedre og det tror jeg det vil bli også. Det kom ikke noen plugger til å fylle bassportene med gitt, de må nok kjøpes utenom etter det jeg har forstått.

Det ville kanskje vært på tide å fått prøvd de ut kanskje, skal ringe klubben å få bestilt opp slike med det samme. Er jo bassport foran og bak på disse høytalerne så, ville vært moro å få sjekka det ut. Mine høytalere står ca 40cm fra veggen, så det er vel det man kan optimal plassering at de liker å ha litt luft.

Active JBT sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg leste det samme, at dem ikke følgte med, så jeg bestillte på hfk i stavanger på lørdag. Tenkte dette kansje kunne vært lurt å prøvd ut.

Har faktiskt sett at mangen flytter høytalere helt opp til en meter ut fra veggen der høytalere har port bak.

Jeg har ikke mulighet til dette, kommer nok til å prøve men tror ikke jeg kommer til å høre forskjell. Blir nok rundt 40 cm fra veggen hos meg også men tror det burde holde.

Bestillt den ene av de der dali test cd'ene, blir morsomt å høre litt forskjellig musikk med god kvalitet. kansje lettere å teste ut lytteposisjoner og høytalerplassering samt møbler/teppe osv.

Intermediate Vegamannen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor bestillte du den? Skulle bestillte et kopi til meg også da JBT

Active JBT sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kan alltid ordna någe! hehe:-D

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Active JBT sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Idag kom faktiskt høytalerne frem! hentet dem kvart på 6 på postkontoret. ser ut som de har komt seg helskinna igjennom postens finurlige labyrint.

pakket den ut av eskene og prøvespillte dem med skumgummifoten på bena(ikke mine ben men høytalerne sine)

go lyd! masse krefter og en lyd som fyllte rommet til de grader! synd jeg må pakke dem vekk igjen får å fikse kjellerstua nå:cry:

men desto kjekkere når jeg kan sette alt på plass igjen!

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Onkyo TX-SR606 til Ikon 8?

Hei,

Etter å ha siklet meg gjennom denne tråden så har jeg forelsket meg i Ikon 8 høyttalerne. Men det jeg da er litt usikker på er om følgende forsterker klarer å dra disse herlighetene :P

Onkyo TX-SR606 --> TEST

Hovedsaklig har jeg lyst på en receiver som klarer disse høyttalerene, og kanskje resten av settet for å fullføre sirkelen (center (Vokal 1?) og bakhøyttalere(Ikon W2).

Jeg regner egentlig med at receiveren ikke har noe sjans i havet til dette, men den har mange HDMI kontakter til en ganske bra pris, noe som gjør at jeg begynner å ønsketenke om at den klarer Ikon 8.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det funker på lavt volum.. ikke ellers. T.o.m en stereo forsterker i den prisklassa greier ikke å yte Dali Ikon 8 sin rett.

Regn med en reciver pris rundt 12000kr til bruk på Ikon 8. Men du finner masse brukt som fungerer ypperlig da:

Denne f.eks: Denon a1 se/ sr | FINN torget ikke den nyeste, men veldig bra læl. Mangler ting som HDMI etc. Men klarer du deg uten dette, så er dette et ok kjøp.. sett de rimeligere også. BAre å lete .
    Prut!!!!

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for raskt svar.

Hvordan vil ting fungere på en Denon 3808? klarer den å kjøre Ikon 8, Ikon vokal center og Ikon w2 bakhøyttalere?

Blir nok litt større pengebruk på meg nå da ja, men da har jeg så det holder en stund.

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor ikke en mindre surround forsterker pluss en effektforsterker? Det vil spille bedre på musikk.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikon er en lettdrevet høytaler så det er ikke noe problem, men om man har noen watt til overs så spiser den med glede så det er bare å mate på. Jeg vil anbefale en liten effekt vedsiden av for å få ett ekstra løft, hvor deilig er det ikke å få smelt opp litt ekstra på volumet da og kjenne musikken presser på....

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Idag kom faktiskt høytalerne frem! hentet dem kvart på 6 på postkontoret. ser ut som de har komt seg helskinna igjennom postens finurlige labyrint.

pakket den ut av eskene og prøvespillte dem med skumgummifoten på bena(ikke mine ben men høytalerne sine)

go lyd! masse krefter og en lyd som fyllte rommet til de grader! synd jeg må pakke dem vekk igjen får å fikse kjellerstua nå:cry:

men desto kjekkere når jeg kan sette alt på plass igjen!
    Grattis med nyinnkjøpte varer da, og lyden er som du forventet eller bedre? Dette er saker du kan leve med, men husk Ikon speller konsert om du drar på litt... Dunk dunk... Godt følger med i tråden her, og her i byen er det kun jeg og en til som har kjøpt Ikon 8. Det er ikke mange men noen henger seg på Mentor'en heller, men det er litt annen prisklasse...

Active JBT sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    waters: å ja, de er fantastiske:-D har ikke testa dem skikkelig enda siden ting henger å blør litt om dagene.

raptus: med onkyo forsterkeren kommer det til å gå helt fint. de er også bra på musikk (cd) så ville heller gått for det en denon. MEN ville prøvd å spart 500kr måneden å gått til innkjøp av en effektforsterker til vinteren, først da finner du ut hva ikon8 har å by på. men som roger waters sier så er ikon 8 faktiskt ganske lettdreven men jo mer den får av krefter jo bedre spiller den.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    waters: å ja, de er fantastiske:-D har ikke testa dem skikkelig enda siden ting henger å blør litt om dagene.

raptus: med onkyo forsterkeren kommer det til å gå helt fint. de er også bra på musikk (cd) så ville heller gått for det en denon. MEN ville prøvd å spart 500kr måneden å gått til innkjøp av en effektforsterker til vinteren, først da finner du ut hva ikon8 har å by på. men som roger waters sier så er ikon 8 faktiskt ganske lettdreven men jo mer den får av krefter jo bedre spiller den.
    Merket du noe forskjell i lyd og basstrykk med tanke på at du hadde plugger til bassporten i ? hva koster slike på klubben? Har tenkt å kjøpe ett par om det er noen reel merbar forskjell i lydbildet. Tweaking er moro.....

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om det blir bedre eller ei, har vel mest med rommet å gjøre? Tipper at de fungerer optimalt uten plugger med god plass bak. Og deretter opptimalt med plugg i bak og mindre plass bak. Det er jo uansett dumt å ikke gi disse beistene nok puste rom, slik at de kan slå deg utav sofaen

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, de puster og det er sikkert.... Har ikke dratt på fullt enda, så det kanskje like greit... Men skulle ønske jeg kunne gi dem mer krefter, ønsker om 2x200w eller no, så de virkelig kan få jobbet fra seg.

Active JBT sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe:-D jeg har kun testet me 2x150watt nad c272 enda. har en til, meningen jeg skal bruke begge til fronthøytalerne. da håper jeg det holde til mitt bruk.

har ikke fått pluggene fra klubben enda. bestillte på lørdag, de skulle sende meg en sms når jeg kunne komme å hente. skal informere hva det koster og forskjell i lyd bilde når jeg har fått dem å testet dem ut.

vegamannen, ikke så lett å gi dem nok plass. er jo 41,2cm dype og jeg har planer om å ha dem ca 40-50cm ut fra veggen. da stjeler dem jo allerede 1 meter av lengden i rommet! hvis dem da skal f.eks få en til meter sitter jeg jo nesten med dem i fanget hehe

håper pluggene virker som forklart. har kjøpt dempematter som skal stå bak også, tror nok det blir bra.

alle med ikon8 test chris jones!!!

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En meter går vel fint utifra veggen? Hadde mine Artech 88 rett over en meter i fra veggen og det spillte sykkt bra. Men du skal jo plass til det også. Men du kan ta de veldig langt frem i din stue da?

Active JBT sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    meg? nei kan ikke det, skal jo ikke sitte med fronthøytalerne i fanget lol. se linken i signaturen min, der har jeg skisset opp hjemmekinoen.(faktisk så stemmer alt i forhold! alle mål er riktige, på høytalerne også) laget det i paint 100pixler =1meter...

må tenke på thx formelen jeg som skal ha hjemmkino.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ikon 8 + hvilken reciever?

Nå har jeg endelig bestemt meg helt og holdent for å gå for Ikon 8, W2 og Ikon Sub.

Det jeg da lurer på, er hvilken reciever er det da som passer best til dette settet. Har sett på Denon AVR-3808, men den virker kanskje noe overpriset i følge enkelte. Noen som kan komme med annet alternativ for rundt 10k?

I morgen blir kjøpsdagen tenker jeg.

Side 7 av 743 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 9 10 11 17 27 37 47 57 67 77 87 97 107 117 127 137 147 507 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •