Dalis Entusiaster - Side 697

Sponsorer:
Takk Takk:  4
Like Like:  40
Side 697 av 743 FørsteFørste ... 197 557 567 577 587 597 607 617 627 637 647 657 667 677 687 693 694 695 696 697 698 699 700 701 707 717 727 737 ... SisteSiste
Viser resultater 13,921 til 13,940 av 14851
    Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Til de som sitter med hybrid/rør forsterkere så har jeg en fin guide til dere som ønsker å tweake litt på det dere har med et rørskifte. Denne forklaringen gir dere info om rørene som kan feks kan brukes i Vincent amper. Her får man informasjon om hvilke rør som passer til den klangen du ønsker fra anlegget ditt.

Må ikke glemme Jan Philips da. De er meget bra rør og tømmer ikke lommeboka helt ned til skinnet.

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lmu
    Takk Ja, fikk pruta ned de på Finn til noe jeg synes var en god pris, så da slo jeg til. Håper jeg ikke angrer, og at forsterker-settet duger til de!!
    Gratulerer så mye med kjempefine høytalere, har hatt dem hjemme på demo engang og de spilte veldig trivelig og ser lekre ut.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av da-ty@online.no
    Må ikke glemme Jan Philips da. De er meget bra rør og tømmer ikke lommeboka helt ned til skinnet.
    Har du eksempler på Philips rørene, har sett på noen men disse gamle traverne er ikke direkte gratis heller. Hadde vært moro å testa litt men vi får se om vi prøver eller finner på noe annet lurt, tankene er mange men penga er små så da blir det ikke alltid rom for å fylle opp det hullet.

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Har du eksempler på Philips rørene, har sett på noen men disse gamle traverne er ikke direkte gratis heller. Hadde vært moro å testa litt men vi får se om vi prøver eller finner på noe annet lurt, tankene er mange men penga er små så da blir det ikke alltid rom for å fylle opp det hullet.
    Skal finne noen bra Jan rør og poste her.
    Sjekk ut litt rør her. Mye bra. Sovtek og Tung-sol har også mye bra.

12AX7 / ECC83 / 7025 / CV4004 Tube Types

Intermediate roddis sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,197
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Der var mye digg ja, men de New production Mullard er ikke bra. Er Jan Sylvania og Philips Sylvania noe av det samme tro? Jeg brukte sistnevnte på vincent, låt flott.
    Dali Euphonia MS4, CS4, Ikon onwall mk2 | SVS PB-1000 | Onkyo 3008 | Emotiva XPA-5 | Cambridge 840E | Xindac Dac 5 | Squeezebox | Samsung 64 | VU+ Solo 4K | Harmony | X-10

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,197
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er en SV-236 på brukten for dere som er på leit etter forsterker til Dali... Ikke noe å lure på, spring og kjøp!
    Dali Euphonia MS4, CS4, Ikon onwall mk2 | SVS PB-1000 | Onkyo 3008 | Emotiva XPA-5 | Cambridge 840E | Xindac Dac 5 | Squeezebox | Samsung 64 | VU+ Solo 4K | Harmony | X-10

Intermediate HoPPe`S sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fant disse bildene på nett.

Hvem er din favoritt nr 1 ???

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,197
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Usj, ser ut som no billi jalla greier.

Intermediate b3nd1k sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    2,256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Liker ikke sånn "fancy" greier, men om jeg måtte velge blir det nr. 4, med noter.

http://avforum.no/forum/attachments/...73426628_n.jpg
    Min tråd

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skal si meg enig at jeg ikke er så stor fan av de kreasjonene heller, men er kanskje litt på den med noter om det skal være noe. I mine øyne skal en høytaler være ganske nøytral, derfor kan det være en ide med noe som ikke blir så glorete. De er jo fancy og spreke men det skal litt til for å matche dem, det kunne vært kult om de hadde stjernehimmel som folk bruker på hjemmekinoene rundt nå.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roddis
    Er en SV-236 på brukten for dere som er på leit etter forsterker til Dali... Ikke noe å lure på, spring og kjøp!
    Denne kan jeg anbefale siden jeg bruker en slik i mitt oppsett, synes den virker veldig bra og er mye forsterker til penga og nevne.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg fått kobla opp Helicon 300 MkII på Denon PRA/POA-S10. Ble veldig fornøyd. Liker lyden, og synes det er en god match. Vil anta at jeg har litt å gå på når det gjelder kilden. Bruker Mac/Arcam R-Dac. Vurderte å kjøpe en DCD -S10 cd-spiller i tillegg, men bruker cd-er minimalt, så tror jeg heller legger pengene i en bedre dac. Noen som har innspill på Dac-er som egner seg til dette oppsettet?

Er det forresten noen som har erfaringer med dette forsterker-settet på Dali? Hva synes dere?

-Lars :-D

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,197
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Aldri hørt det settet på Dali nei. Men har hørt Euphonia MS5 på 4310 som pre og Electrocompaniet effekt, låt flott det. Angående Dac så er jo Arcamèn bra den, men fins jo alltids bedre og fins som regel mye bra på brukten. Electrocompaniet får mye lovord, Rega Dac har jeg selv og er meget fornøyd, Musical Fidelity. Ja er mye bra...

Intermediate Gesel sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    766
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er jeg tilbake, riktignok ikke det jeg slapp.

Solgte ifjor sommer oppsettet mitt med Vincent på Mentor 6, idag plukket jeg opp Concept 1 og Denon 520-forsterkeren med tilhørende CD-spiller hos HFK. Samlivsbrudd tok knekken på gamle-anlegget, men nå er jeg ihvertfall ett lite skritt nærmere godlyd

Intermediate Rotja sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gesel
    Da er jeg tilbake, riktignok ikke det jeg slapp.

Solgte ifjor sommer oppsettet mitt med Vincent på Mentor 6, idag plukket jeg opp Concept 1 og Denon 520-forsterkeren med tilhørende CD-spiller hos HFK. Samlivsbrudd tok knekken på gamle-anlegget, men nå er jeg ihvertfall ett lite skritt nærmere godlyd
    Vincent og Mentor 6 forsvant, surt. Concept 1 er fine små høyttalere. Ikke vurdert zensor 1? Høyttalere med mye bass, ikke så mye dyrere en concept 1.

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lmu
    Da har jeg fått kobla opp Helicon 300 MkII på Denon PRA/POA-S10. Ble veldig fornøyd. Liker lyden, og synes det er en god match. Vil anta at jeg har litt å gå på når det gjelder kilden. Bruker Mac/Arcam R-Dac. Vurderte å kjøpe en DCD -S10 cd-spiller i tillegg, men bruker cd-er minimalt, så tror jeg heller legger pengene i en bedre dac. Noen som har innspill på Dac-er som egner seg til dette oppsettet?

Er det forresten noen som har erfaringer med dette forsterker-settet på Dali? Hva synes dere?

-Lars :-D
    Gratulere så meget. Hvor mye penger hadde du tenkt å legge i en DAC?

Intermediate Gesel sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    766
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rotja
    Vincent og Mentor 6 forsvant, surt. Concept 1 er fine små høyttalere. Ikke vurdert zensor 1? Høyttalere med mye bass, ikke så mye dyrere en concept 1.
    Vurderte de, ja. Men har et rom og plassering som krever bassport i front, så da ble det Concept

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gesel
    Vurderte de, ja. Men har et rom og plassering som krever bassport i front, så da ble det Concept
    Ah, forstår:-D

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rotja
    Gratulere så meget. Hvor mye penger hadde du tenkt å legge i en DAC?
    Takk Er veldig fornøyd med lyden i oppsettet, så R-Dacen kan vel ikke være for ille. Så jeg ser vel for meg at jeg bør opp på 4-5 K på brukten for å få et løft som er betydelig (?)

Angrer ikke et sekund på kjøpe av Helicon. Det er en helt annen lytteopplevelse enn mitt forrige oppsett som bestod av Mantra 60 og Hegel H100 USB.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roddis
    Aldri hørt det settet på Dali nei. Men har hørt Euphonia MS5 på 4310 som pre og Electrocompaniet effekt, låt flott det. Angående Dac så er jo Arcamèn bra den, men fins jo alltids bedre og fins som regel mye bra på brukten. Electrocompaniet får mye lovord, Rega Dac har jeg selv og er meget fornøyd, Musical Fidelity. Ja er mye bra...
    Ja, Har litt troa på Rega. Hadde vært moro å få testa ut

Side 697 av 743 FørsteFørste ... 197 557 567 577 587 597 607 617 627 637 647 657 667 677 687 693 694 695 696 697 698 699 700 701 707 717 727 737 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •