Dalis Entusiaster - Side 695

Sponsorer:
Takk Takk:  4
Like Like:  40
Side 695 av 743 FørsteFørste ... 195 555 565 575 585 595 605 615 625 635 645 655 665 675 685 691 692 693 694 695 696 697 698 699 705 715 725 735 ... SisteSiste
Viser resultater 13,881 til 13,900 av 14850
    Newcomer Mania sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    233
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av vIc2r
    De i kirsebær farge?
    For se hva frua sier om fargen..
    Selv synes jeg de er "flottest" og se på
    Ja er cherry. Er surt å kvitte seg med de. Men må nedgradere litt. Så vil selge før jeg handler inn mentor 5

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2013
    Poster
    90
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg fått mentor 6 i hus.

Hvor høyt skal man spille for at de skal spilles inn på kortest mulig tid?
    Kan jeg spille så høyt jeg bare vil ?
    Eller vil høyttalerelementene ta skade på sett og vis?

Intermediate roddis sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,197
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare å trø på til du skjems Såklart ikke til det vrenger da. Lyden vil bare bli bedre og bedre.
    Dali Euphonia MS4, CS4, Ikon onwall mk2 | SVS PB-1000 | Onkyo 3008 | Emotiva XPA-5 | Cambridge 840E | Xindac Dac 5 | Squeezebox | Samsung 64 | VU+ Solo 4K | Harmony | X-10

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cptNilsson
    Da har jeg fått mentor 6 i hus.

Hvor høyt skal man spille for at de skal spilles inn på kortest mulig tid?
    Kan jeg spille så høyt jeg bare vil ?
    Eller vil høyttalerelementene ta skade på sett og vis?
    Gratulerer og håper disse gir deg en skikkelig god opplevelse, det er greit å spille på normalt nivå men ikke så langt til at du hører forvrengninger. Gi de gjerne rundt 100timer så er det full pakke deretter, du har i hvertfall fått deg et par skikkelige høytalere som må vise til kompisene du får på besøk og gi de en salig demo de seint kommer til å glemme.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    God dag godtfolk.

Lurer litt på å komplettere kinoanlegget med en center.

Jeg har i dag Concept 8 som fronter og tenker da selvfølgelig på Concept Center.
    Har noen erfaring med denne? Vil den levere i forhold til frontene?

Intermediate roddis sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,197
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei du. Jeg har selv hatt den og den er ikke veldig bra. Jeg hadde full Concept surround for åtte år siden og senteren var den klart svakeste i rekka. Ville ventet til du har råd til en bedre, f.eks en brukt Ikon Vokal.
    Dali Euphonia MS4, CS4, Ikon onwall mk2 | SVS PB-1000 | Onkyo 3008 | Emotiva XPA-5 | Cambridge 840E | Xindac Dac 5 | Squeezebox | Samsung 64 | VU+ Solo 4K | Harmony | X-10

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,143
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hørte på zensor vokalen når jeg skulle bygge ut surround selv, og drn var mildt sagt ikke spessielt koslig og høre på, kjøpte derfor lektor lcr istedet og angea ikke et sekund på det.

Helt til jeg fikk bytta concept frontene med M6, da blei den litt for stusselig, så heiv med på en brukt ikon vokal 'inntil videre'.
    Så hadde absolutt vurdert heller og gå opp en par steg i sentern, ikke mange hundre lappene forskjell mellom concept/zensor vokal og lektor LCR som også skulle være lett og finne på brukten.

Concept er vel nå en av Dali's utgåtte serier mener jeg (ble erstatta av Zensor) men HK har nok mange enda på lager.

Så et annet spørsmål til dere andre her.

Hvor 'farlig' for lommeboka mi hadde det verdt om jeg fikk en demo på Nad m3 med Mentor 6?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for svar Jeg snakket også med HiFi klubben tidligere og de sa jeg ville være tjent med å heller gå for en Ikon senter. Den hadde visst ganske lik karaktestikk som Concept serien....

Så da er det bare å slå på sparebluss og holde ut litt til

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,143
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror ikon sentern er titt og ofte innom brukten, så kan fort finne en til 2 lapper eller mindre.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TorTorden
    Tror ikon sentern er titt og ofte innom brukten, så kan fort finne en til 2 lapper eller mindre.
    Det skal jeg følge med på

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

TV-benk til Mentor Vokal

Hei!

Jeg sitter i dag med Mentor 2 som front og Fazon LCR som senter (i mangel på plass i min nåværende tv-benk)

Jeg tenker derfor på å oppgradere til Mentor Vokal, da Fazon blir for spinkel sammenlignet med Mentor 2.

Nå har jeg kjøpt meg ny leilighet, og vil derfor få litt større plass i stuen, og i den forbindelse skal jeg også kjøpe inn ny tv-benk.
    Merk: pga. damen må desverre denne vakre høytaleren være innebygd i benken Og jeg sliter med å finne ferdige løsninger som gir meg det jeg vil ha. Vokal = 89cm i bredden!
    Jeg vurderer selvbygg, men om jeg kan kjøpe meg ut av en del bygging, gjør jeg dette! (Jeg pusser opp den nye leiligheten atm, og har ikke mye ekstra energi for flere småprosjekt)

Jeg lurer derfor på hva dere som sitter med Vokal bruker i dag! Dere med DIY konstruksjoner kan selvsagt dele deres tanker rundt dette :wink:

Jeg har foreløpig krav til min 50cm dybde, og rundt 60ish høyde (kan variere), og benken skal huse receiver + fremtidig effekt, samt småkomponenter som PS3, TV-boks, HTPC. Jeg trenger ikke plass til DVDer, o.l.

Håper på positive svar

Mvh
    SuperRipper

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2013
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TorTorden

Hvor 'farlig' for lommeboka mi hadde det verdt om jeg fikk en demo på Nad m3 med Mentor 6?
    Helt ufarlig er det selvsagt ikke. Men min erfaring fra å låne M3 en helg til mine Mentor 6LE var stod imidlertid ikke til forventningene. Jeg opplevde en kraftfull og ganske "luftig" mellomtone, med klang som går mot det varme heller enn det nøytrale. Veldig fin lyd! Den lysere mellomtonen og diskanten opplevde jeg som for skarp, og ubehagelig på høyt volum. Bassen var litt skuffende, ikke den store pondusen. For meg og min stue var det altså ufarlig, det ble ikke noe kjøp. Jeg vil anta at opplevelsen ville vært det samme om jeg hadde standard M6. Men i andre rom, med andre kabler, annen dac osv, kan det hende at resultatet ville vært annerledes . Lykke til!

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,143
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja jeg har vel kommet fram til og bare la det vente, den er jo egentlig 10k for dyr og når jeg tenker over det så eier jeg ikke en analog kilde, foruten om en 17 år gammal cd spiller til en tusenlapp den gang da :-P

Har heller ikke en DAC forutenom den som sitter i receivern, så det bør jeg vel også ha tatt meg råd til.

Får vel egentlig bare følge orginal planen og finne meg en dedikert effekt forsterker, er jo sånn sett meget fornøyd med høytalerne og det bare med pioneer receivern som kilde, så litt elektronikk son kanskje passer bedre til høytalerne kunne gitt det lille ekstra :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2013
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg sitter også med elektronikk som er moden for bytte. I ventetida før pengebeholdningen blir stor nok og jeg finner en riktig forsterkerløsning, har jeg kjøpt en ekstra forsterker på bruktmarkedet og brokoblet med min gamle. Det gjør ventetida langt hyggeligere :-D.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av anopsahl
    Jeg sitter også med elektronikk som er moden for bytte. I ventetida før pengebeholdningen blir stor nok og jeg finner en riktig forsterkerløsning, har jeg kjøpt en ekstra forsterker på bruktmarkedet og brokoblet med min gamle. Det gjør ventetida langt hyggeligere :-D.
    Hva er det du spiller på i dag og hva savner du siden du ønsker å oppgradere? Velkommen til tråden og jeg har ikke sett deg her før, hyggelig å se nye folk her inne som holder liv i Dali riket.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2013
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Hva er det du spiller på i dag og hva savner du siden du ønsker å oppgradere? Velkommen til tråden og jeg har ikke sett deg her før, hyggelig å se nye folk her inne som holder liv i Dali riket.
    Takk for det! Mine dali mentor 6LE fylles for øyeblikket med lyd fra Nad C372 integrert + Nad C272 brokoblet. Lydkilde er flac-filer fra NAS eller spotify og wimp via cambridge dacmagic. Denne kombinasjonen gir etter mine synspunkter en for skarp lyd på de høye mellomtoner og på diskant når jeg spiller høyt. Det blir rett og slett ubehagelig for ørene. Samtidig ønsker jeg meg noe som spiller mer oppløst og luftig, uten å bli nøytralt. Jeg foretrekker en varmere klang. :grin:

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for det! Mine dali mentor 6LE fylles for øyeblikket med lyd fra Nad C372 integrert + Nad C272 brokoblet. Lydkilde er flac-filer fra NAS eller spotify og wimp via cambridge dacmagic. Denne kombinasjonen gir etter mine synspunkter en for skarp lyd på de høye mellomtoner og på diskant når jeg spiller høyt. Det blir rett og slett ubehagelig for ørene. Samtidig ønsker jeg meg noe som spiller mer oppløst og luftig, uten å bli nøytralt. Jeg foretrekker en varmere klang. :grin:
    Jeg skal være enig at den komboen er litt hard i toppen men det er nevnt flere merker her inne, er litt på hvor mye man vil legge seg på av pris. Det beste er rør sier ekspertene på det området, får et mer ekte lydbilde og tilbakelent topp. Selv har jeg en hybridforsterker som kan tweakes med andre rør, men vi får se hva fremtiden byr på av muligheter. Ser ann terrenget før jeg gjør noe mer.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2013
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, jeg har fått bra med tips her på forumet, så jeg har en del leads å ta tak i. Ut i fra hva jeg har lest meg til, er nok hybrid en god kandidat, og Vincent kan du sikkert anbefale :-) Utfordringen for meg er at jeg kun har Hifi-klubben i nærheten, og det begrenser utvalget i forhold til hva jeg får testet og prøvd av elektronikk. Det betyr en del med tips og råd, og jeg kan lese meg opp til en viss grad. Men øret som skal høre er jo tross alt det avgjørende Jeg gleder meg uansett til å få utnyttet mine Dali's fulle potensiale :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    73
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis HFK er den nærmeste, så kan jeg absolutt også anbefale en lytt på Denons største, PMA2010/2020 hvis det er varm klang du er ut etter

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, jeg har fått bra med tips her på forumet, så jeg har en del leads å ta tak i. Ut i fra hva jeg har lest meg til, er nok hybrid en god kandidat, og Vincent kan du sikkert anbefale :-) Utfordringen for meg er at jeg kun har Hifi-klubben i nærheten, og det begrenser utvalget i forhold til hva jeg får testet og prøvd av elektronikk. Det betyr en del med tips og råd, og jeg kan lese meg opp til en viss grad. Men øret som skal høre er jo tross alt det avgjørende Jeg gleder meg uansett til å få utnyttet mine Dali's fulle potensiale :-D
    Jeg kunne tenkt meg å prøvd Electrocompaniet sine integrerte modeller, men dem koster litt mer enn hva jeg har tenkt å bruke på anlegg pr i dag. Vincent modellen jeg har synes jeg gjør en god jobb på Mentor, kan bli litt hard men softere enn NAD etc har jeg erfart. Det finnes også Mullard rør som skal gjøre susen at man får en bedre klang også, om du kan få lånt med deg noe hjem så er oftest det best. Kanskje Emotiva kan være noe for deg? Det er rimelig elektronikk med value for pengene, bare å glede seg med lyden og hva slags musikk hører du på?

Side 695 av 743 FørsteFørste ... 195 555 565 575 585 595 605 615 625 635 645 655 665 675 685 691 692 693 694 695 696 697 698 699 705 715 725 735 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •