Dalis Entusiaster - Side 693

Sponsorer:
Takk Takk:  4
Like Like:  40
Side 693 av 743 FørsteFørste ... 193 553 563 573 583 593 603 613 623 633 643 653 663 673 683 689 690 691 692 693 694 695 696 697 703 713 723 733 ... SisteSiste
Viser resultater 13,841 til 13,860 av 14850
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2012
    Poster
    149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg testet Zensor 1 mot nåværende fronthøyttalere jeg har nå, og guud for en forskjell på lyden. Var en totalforvandring av lyden, mye luftigere og klarere. Bassen er jo ikke der i forhold til mine gulvstående celef (proac) men diskanten er så mye bedre at jeg hører lyder jeg aldri har hørt før. Det er utrolig at en så billig høyttaler kan være så mye bedre enn de jeg har.

Nå har jeg fått montert zensor 1 som surround høyttalere, og de låter bra nå etter romkorreksjon. For en opplevelse i film å få surround lyd! Jeg er så utrolig hekta nå, så nå skal jeg investere i Zensor 7 og Zensor vokal

Ett spørsmål: Jeg satt Sub e-12 f sin volumknapp halvveis, og etter romkorreksjon står volumet på receiver på -12dB, skal jeg justere volum ned på suben og ta ny romkorreksjon, sånn at volum på receiver vil havne et sted mellom -11 og +11? Føler at receiver sier at volum på sub er for mye når den havner på -12dB og ikke kan justere lavere enn dette?

Intermediate roddis sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,197
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skumle greier du har oppdaget Bra du er fornøyd. Prøv å sett volum på sub til 1/4 av fullt og kjør rk ja
    Dali Euphonia MS4, CS4, Ikon onwall mk2 | SVS PB-1000 | Onkyo 3008 | Emotiva XPA-5 | Cambridge 840E | Xindac Dac 5 | Squeezebox | Samsung 64 | VU+ Solo 4K | Harmony | X-10

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,142
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare og skru ned på volum på subben, husker jeg selv hadde den på ca 20% eller noe.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2013
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter mange år med B&W har jeg nå konvertert, og Mentor 6 LE skal få fylle huset med vellyd de neste årene. Spørsmålet nå er hvilken elektronikk jeg skal benytte.

Noen som har gode erfaringer å dele med hensyn til vellykkede valg til Mentor 6 ltd. edition?

Har i dag Nad C372 og cambridge dacmagic, og har prøvd Nad M3. Men leter etter noe som gir et mer "varmt" og veldefinert lydbilde, samt mere dybde og trøkk enn M3 produserer. Både på høyt og lavt volum.

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,197
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Knallhøyttalere du har fått deg, grattis. Jeg pleier å anbefale Vincent, f.eks Sv 236 og Electrocompaniet, f.eks Ec1-5. De har nok kraft til Mentor 6 og de får varm deilig lyd. Begge disse er å finne på bruktmarkedet. Ang Dac så brukte jeg Arcam da jeg hadde Mentor med bra resultat. Nå bruker jeg Rega med enda bedre resultat, disse har kurante priser brukt.
    Dali Euphonia MS4, CS4, Ikon onwall mk2 | SVS PB-1000 | Onkyo 3008 | Emotiva XPA-5 | Cambridge 840E | Xindac Dac 5 | Squeezebox | Samsung 64 | VU+ Solo 4K | Harmony | X-10

Intermediate b3nd1k sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    2,256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var veldig fornøyd med Parasound Halo A21 på mine mentor 6 ihvertfall
    Eller så ligger det også en Ayon forsterker på torget som jeg vil ha ihvertfall! Har Ayon CD spiller som også blir brukt som pre, dette er helt rått!

Ayon + Dali = perfect ^^
    Min tråd

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har skjedd en god del her siden jeg var innom her sist å skrev, ikon vokal mk2 er byttet ut med mentor vokal, du verden for en forskjell.. Rett og slett imponert av denne senteren :-D

Har også kommet sub i hus, ble ikon sub mk2.. Synes den gjør en mer enn bra nok jobb på film og musikk og er godt fornøyd 8)

Er ett par ikon onwall mk2 på vei i posten nå, så snart full surround i stua nå 8)

Alt er kjøpt meget pent brukt og må si jeg har bare gode erfaring med alle kjøpene, og føler jeg har fått veldig mye for pengene. Er litt "nazi" i forhold til at alle komponenter skal matche, så Dali for alle penga 8)

Mangler bare en god effekt nå, så er jeg i mål :-D Bilder er ikke lagt ut enda, for synes det fremstår litt for rotete til at jeg er tilfreds med å dele..

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,197
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det blei Mentor Vokal allikevel ja... kongesenter.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roddis
    Det blei Mentor Vokal allikevel ja... kongesenter.
    Dukket opp en strøken Mentor vokal på finn, og angret litt på at jeg ikke tok steget ut å kjøpte din , så var kjappt på og sikret meg denne gangen, og absolutt en helt fantastisk senter 8)

Newcomer Mania sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    233
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Mentor 6 LE

Hei

La ut en Ø.K på torget. Om noen skal evt. oppgradere fra mentor 6 le. så si ifra.
    Er intterresert i å kjøpe

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2013
    Poster
    90
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Venter fortsatt på Mentorene mine. Fikk ikke takk i den lokale hifi klubben, men ringte nettbutikken og de får de ikke inn før i midten av juni.
    What the fuuk!

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,197
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Voldsomt, ja da hadde i alle fall jeg avlyst kjøpet og funnet noen brukte.

Intermediate grandiS sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    1,251
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Melder meg foreløpig litt ut av klubben her!

Pene Ikon 6 mk2 i hvit høyglans til salgs !

Kim
    DIY - Inconcert Miles | Klipsch |Denon | Anaview DIY Ams 1000 BTL x 2 | Samsung 75"| Shakers | Ps4 pro

Newcomer kaasa92 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cptNilsson
    Venter fortsatt på Mentorene mine. Fikk ikke takk i den lokale hifi klubben, men ringte nettbutikken og de får de ikke inn før i midten av juni.
    What the fuuk!
    Jeg fikk mine forrige fredag, jeg bestilte mine 9. februar, vet ikke når du har bestilt, men du kan nok regne med å få de før juni, det er hvis du bestiller akkurat du får de i juni.
    Få tak i den lokale butikken så har de nok en dato til deg.

Ellers kan jeg si at jeg er meget fornøyd, lyden blir bare bedre og bedre etter som de får spilt seg inn

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2013
    Poster
    90
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kaasa92
    Jeg fikk mine forrige fredag, jeg bestilte mine 9. februar, vet ikke når du har bestilt, men du kan nok regne med å få de før juni, det er hvis du bestiller akkurat du får de i juni.
    Få tak i den lokale butikken så har de nok en dato til deg.

Ellers kan jeg si at jeg er meget fornøyd, lyden blir bare bedre og bedre etter som de får spilt seg inn
    Ringte den lokale hihi forhandleren. Og visst **** må jeg vente til juni.
    De som bestilte sort må vente såpass lenge. Jeg også bestilte mine 9.feb!

Første beskjed: Det vil ta tre dager før din høyttaler kommer.

Etter 4 dager: Vi har dessverre ikke din høyttaler på lager før i slutten av mars.

Lør 23.mars: utsatt til juni. (måtte ringe selv!!).

Det jeg skulle få i kompensasjon var samme avslag på en annen Dali høyttaler.
    Det er ikke godt nok rett og slett!! Har også kjøpt inn Electrocompaniet eci-5 og mf m-1 dac. Har ingen anelse om hvilke andre høyttalere de skulle passe til de to.
    Siste gangen jeg handler hos hifi.

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,142
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Uff ikke morro, og hadde nok opphevd hele kjøpet sjøl om det hadde gått såpass lang tid.

Regner med du har opphevet kjøpet, da kunne du f.eks enten gå på soundgarden som har noe lager tømming på gang, mener det var noen system audio mantra 60 til 10k enkelte steder enda, ellers så er jo Monitor Audio absolutt verdt og vurdere sammen med fler.

Kan jo også bare holde et utkikk på brukten for noen høytalere i samme prisklasse, kan hende du finner et par gull korn.

Ville også bare holdt på forsterkern og dac'n, selv om de skulle passe bra med M6 så passer de jo selvsagt til flere høytalere enn det.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cptNilsson
    Ringte den lokale hihi forhandleren. Og visst **** må jeg vente til juni.
    De som bestilte sort må vente såpass lenge. Jeg også bestilte mine 9.feb!

Første beskjed: Det vil ta tre dager før din høyttaler kommer.

Etter 4 dager: Vi har dessverre ikke din høyttaler på lager før i slutten av mars.

Lør 23.mars: utsatt til juni. (måtte ringe selv!!).

Det jeg skulle få i kompensasjon var samme avslag på en annen Dali høyttaler.
    Det er ikke godt nok rett og slett!! Har også kjøpt inn Electrocompaniet eci-5 og mf m-1 dac. Har ingen anelse om hvilke andre høyttalere de skulle passe til de to.
    Siste gangen jeg handler hos hifi.

Kjøp deg Klipsch RF-62mk2. Det spiller fett på Electrocompaniet .

Det er nok ikke HFK sin skyld at Dali ikke leverer nok for tiden.... Husk at Dali sitt lager oppdateres direkte med HIFIklubben sitt da edm er vegg i vegg nedi danmark. Har nok vært en system svikt der . Kan skje alle.

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,142
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Kjøp deg Klipsch RF-62mk2. Det spiller fett på Electrocompaniet .

Det er nok ikke HFK sin skyld at Dali ikke leverer nok for tiden.... Husk at Dali sitt lager oppdateres direkte med HIFIklubben sitt da edm er vegg i vegg nedi danmark. Har nok vært en system svikt der . Kan skje alle.
    Tror egentlig det er så enkelt at de totalt undervurderte hvor mange M6 de kom til og selge med dette tilbudet, så nå er produksjonen til Dali sprengt.
    Da går jeg utifra at siden M6 bygges direkte i Danmark mens ikon og under mest sannsynlig er satt sammen i Kina, så er produksjons kapasiteten en del mindre enn på disse 'rimeligere' seriene.

Uansett dette blir bare spekulering fra min side.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TorTorden
    Tror egentlig det er så enkelt at de totalt undervurderte hvor mange M6 de kom til og selge med dette tilbudet, så nå er produksjonen til Dali sprengt.
    Da går jeg utifra at siden M6 bygges direkte i Danmark mens ikon og under mest sannsynlig er satt sammen i Kina, så er produksjons kapasiteten en del mindre enn på disse 'rimeligere' seriene.

Uansett dette blir bare spekulering fra min side.
    Alt av dali settes sammen i danmark .

EDIT: Men ha... tror som du at Mentor kampanjet tok av.. hyggelig at mange folk får disse råbrae sakene da, Mentor 6 har mange år bak seg, men er fortsatt en av mine klare favoritter.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2013
    Poster
    90
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan er Mentor 8 sett i forhold til Mentor 6?

Side 693 av 743 FørsteFørste ... 193 553 563 573 583 593 603 613 623 633 643 653 663 673 683 689 690 691 692 693 694 695 696 697 703 713 723 733 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •