Dalis Entusiaster - Side 692

Sponsorer:
Takk Takk:  1
Like Like:  30
Side 692 av 742 FørsteFørste ... 192 552 562 572 582 592 602 612 622 632 642 652 662 672 682 688 689 690 691 692 693 694 695 696 702 712 722 732 ... SisteSiste
Viser resultater 13,821 til 13,840 av 14836
    Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,111
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Xpa 2 tenker jeg du kan få importert til noe mellom 7-8000, blir jo varierende litt etter frakt men tipper jeg på 200 $ i frakt og legger på 25% moms så kommer jeg fram til 7200kr.

Du kan sende de en uforpliktende epost så får du en faktisk frakt pris, den kan fort variere litt.

Ellers er det vel mange her med parasound, electrocompaniet, nad etc.
    Emotiva blir jo nesten skummelt billige iforhold til mange av disse som fort koster 15-20k..

Er ganske frista sjøl for ønsker en 2 kanals til frontene og 5 kanals effekt for surround høytalerene.

Intermediate roddis sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,191
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av conan
    Jeg har nettop solgt mine rf 63. Fint om dere kunne anbefalt meg en Dali høyttaler.
    Lytterrom: firkantet rom på 16 kvadrat i en L stue.
    Musikk preferanse er pop, rock og metal. Ønsker en høyttaler som gjør at jeg ikke trenger sub.
    Priskant rund 15000-20000 brukt.
    Forsterker er primare A32.
    En kompis av meg skal selge Dali Grand, kunne du tenke deg det ta kontakt på pm.
    Dali Euphonia MS4, CS4, Ikon onwall mk2 | SVS PB-1000 | Onkyo 3008 | Emotiva XPA-5 | Squeezebox | Samsung 64 | VU+ Solo 4K | Harmony | X-10

Newcomer pøbb sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2012
    Poster
    253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TorTorden
    Xpa 2 tenker jeg du kan få importert til noe mellom 7-8000, blir jo varierende litt etter frakt men tipper jeg på 200 $ i frakt og legger på 25% moms så kommer jeg fram til 7200kr.

Du kan sende de en uforpliktende epost så får du en faktisk frakt pris, den kan fort variere litt.

Ellers er det vel mange her med parasound, electrocompaniet, nad etc.
    Emotiva blir jo nesten skummelt billige iforhold til mange av disse som fort koster 15-20k..

Er ganske frista sjøl for ønsker en 2 kanals til frontene og 5 kanals effekt for surround høytalerene.

ja, er veldig fristende, hadde vært moro å prøve med mer strøm på frontene, tror det er litt mer å hente. recivern er bi ampet da, hjelper jo litt. mye vil ha mer hehe...:-D
    Dali ikon 7 mk2- ikon vokal mk2- ikon on wall mk2- 2 stk Sony subb- Onkyo txnr 3009- panasonic dmp 500- Apple tv- get hd pvr- panasonic plasma50.

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,191
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    XPA-2 dukker ofte opp på brukten til rundt 5 lapper, billig bra effekt. Du vil garantert bli fornøyd.
    Dali Euphonia MS4, CS4, Ikon onwall mk2 | SVS PB-1000 | Onkyo 3008 | Emotiva XPA-5 | Squeezebox | Samsung 64 | VU+ Solo 4K | Harmony | X-10

Newcomer pøbb sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2012
    Poster
    253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roddis
    XPA-2 dukker ofte opp på brukten til rundt 5 lapper, billig bra effekt. Du vil garantert bli fornøyd.

For bare følge med, gikk en her for litt siden, men fikk ikke reagert fort nok...:???: . Har inntrykk at det skal være et bra produkt.
    Dali ikon 7 mk2- ikon vokal mk2- ikon on wall mk2- 2 stk Sony subb- Onkyo txnr 3009- panasonic dmp 500- Apple tv- get hd pvr- panasonic plasma50.

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,111
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når man sånn som meg egentlig har budsjett på 0 tilgjengelig for effekt trinn så høres jo emotiva veldig bra ut. Særdeles siden man kan importere til ca 7500 og selge brukt til 5000 så kan jeg tenke meg dummere ting og gjøre.

Men nu må jeg pleie lommeboka en stund, og hvem vet kanskje det kommer en nc2250 eller noe på brukten ikke alt for langt unna om et års tid eller noe :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2012
    Poster
    149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da kan jeg også endelig melde meg inn i klubben

Ikke noe stort å flott, men dali likevel. Har skaffet meg Zensor 1 og Sub e-12 f.

Sinnsykt oppløst lydbilde i forhold til det jeg er vant med! Jeg ble imponert, enda jeg bare er i budsjett-klassen. Kommer nok også til å holde meg der, da jeg ikke føler for å bruke hele stipendet mitt på høyttalere

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,111
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde også 12f subben før og den var strammere og mer musikalsk syns jeg enn XTZ subbene jeg har nå, men den går ikke spessielt dypt for en 12".

Dette er dog kun et problem om man skal ned under 30hz på film, til musikk syns jeg den var mer enn ok.

Potensial for mye god lyd her tenker jeg.
    :-D

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    2,306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser at flere får anbefalinger om å gå opp en modell på center-høyttaler kontra fronter.
    Feks at hvis man har Zensor eller Lektor høyttalere, så anbefales det å kjøpe Ikon center - med den begrunnelse av at det meste av dialog kommer fra center og at det er viktig at denne er best mulig.

Men er ikke dette veldig dumt med tanke på homogeniteten på hele lydbildet som brettes ut foran?
    Hvis en bil eller et fly beveger seg fra venstre mot høyre også får du en helt annen lydsignatur idet objektet er midt på skjermen, for så å bli likt igjen på andre siden..

Eller har jeg misforstått noe?

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,111
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg syns den slags lyder helst bare skulle benyttet seg av stereo perspektivet til frontene, men dette kommer vel ann på hvem og hvordan de mikser lyd så varierer litt på film til film.

Personlig har jeg i et års tid hatt concept 6 fronter og en lektor LCR til senter høytaler og det var ikke noe galt valg synes jeg, det var i alle fall mye mer behaglig lyd på lektoren enn på zensoren som jeg hørte på også når jeg kjøpte den.

Og når det knapt er 500 kr mer for lektoren så ser jeg ikke noe stort spørsmål.
    Kan jo og si jeg synes dali har ganske konkret lyd signatur, og det som skiller de rimeligere fra de dyrere er at de dyrere rett og slett bare spiller bedre, mer naturlig.

Jeg tok jo selv et stort sprang nå for ikke så lenge siden med at jeg oppgraderte fra concept 6 til mentor 6 og da gikk jeg fra at lektoren var den gode høytalerne i front rekke til og bli bremseklossen i hele systemet (den er jo fortsatt god)

Og siden Grandis her på forumet har nå startet med og bytte frontrekka si så falt jeg for fristelsen og kjøpte Ikon centeren hans :P

Fikk såvidt overtatt den i går kveld så nå trenger jeg og 'fikse' bordet mitt for hylla som jeg lagde til lektoren trenger og være 10cm dypere, ikke noe en sag og 10 minutter tiltaks lyst ikke kan fikse

Dalis Entusiaster-20130312_144100-jpg

Det blei jo bedre det og jeg kan leve med dette inntill videre så da var det bare og rette fokus på alle de andre tinga som trengs og gjøres :P

Så nå har ja da en meget pent brukt Lektor LCR som jeg ikke helt har noen planer for :P
    (Bor ikke mer en 15-20 minutter unan Drammen heller hint hint..)

Intermediate Rotja sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg syns den slags lyder helst bare skulle benyttet seg av stereo perspektivet til frontene, men dette kommer vel ann på hvem og hvordan de mikser lyd så varierer litt på film til film.

Personlig har jeg i et års tid hatt concept 6 fronter og en lektor LCR til senter høytaler og det var ikke noe galt valg synes jeg, det var i alle fall mye mer behaglig lyd på lektoren enn på zensoren som jeg hørte på også når jeg kjøpte den.

Og når det knapt er 500 kr mer for lektoren så ser jeg ikke noe stort spørsmål.
    Kan jo og si jeg synes dali har ganske konkret lyd signatur, og det som skiller de rimeligere fra de dyrere er at de dyrere rett og slett bare spiller bedre, mer naturlig.

Det blei jo bedre det og jeg kan leve med dette inntill videre så da var det bare og rette fokus på alle de andre tinga som trengs og gjøres :P

Så nå har ja da en meget pent brukt Lektor LCR som jeg ikke helt har noen planer for :P
    (Bor ikke mer en 15-20 minutter unan Drammen heller hint hint..)
    Bytt så fort du kan til senteren til Mentor. Den er diger, men du for en bra senter høyttaler.

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,111
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg veit, men da må jeg og ha effekt for og få det fulle ut av den, dette er er hovedsaklig bare så jeg kan leve med det intill da, men denne er bra nok nå til at jeg kan leve med den i 10-12 måneder, dessutten mentor sentern er så brei at jeg hadde måtte bygge benken fra bunn av igjen, ikonen kan jeg enkelt sage plass til.

Den står jo der den står men om en katt f.eks skulle hoppa på den så vil den gå i gulvet.

Sitter og med tanken på enten selge lektoren eller teste og se om jeg kan få satt opp til 6.1 :-P

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg veit, men da må jeg og ha effekt for og få det fulle ut av den, dette er er hovedsaklig bare så jeg kan leve med det intill da, men denne er bra nok nå til at jeg kan leve med den i 10-12 måneder, dessutten mentor sentern er så brei at jeg hadde måtte bygge benken fra bunn av igjen, ikonen kan jeg enkelt sage plass til.

Den står jo der den står men om en katt f.eks skulle hoppa på den så vil den gå i gulvet.

Sitter og med tanken på enten selge lektoren eller teste og se om jeg kan få satt opp til 6.1 :-P
    He, he.. Greit nok det.

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,111
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå skal oppgraderings spøkelset låses i skapet, for jeg trenger og pusse litt opp, FY F og den grønn fargen er stygg..

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,191
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rotja
    Bytt så fort du kan til senteren til Mentor. Den er diger, men du for en bra senter høyttaler.
    Liiiker!

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,111
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roddis
    Liiiker!
    Skal selvsagt en mentor vokal på plass (eller bedre ?), men det tar den tida det vil ta.

Dette var sånn sett et impuls kjøp, og de 2k jeg ga for den tror jeg at jeg kan få tilbake når jeg oppgraderer igjen.

Var i alle fall en merkbar oppgradering på film :-)

Nå skal jeg som sagt få sjaina opp rommet litt så jeg klarer og oppholde meg i det uten og måtte slå av lyset hehe.

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal selvsagt en mentor vokal på plass (eller bedre ?), men det tar den tida det vil ta.

Dette var sånn sett et impuls kjøp, og de 2k jeg ga for den tror jeg at jeg kan få tilbake når jeg oppgraderer igjen.

Nå skal jeg som sagt få sjaina opp rommet litt så jeg klarer og oppholde meg i det uten og måtte slå av lyset hehe.
    Jammen vi vil vel ikke disse dine valg, men artig du skal ha deg Mentor senter i fremtiden, det kommer du neppe til å angre på.

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,111
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rotja
    Jammen vi vil vel ikke disse dine valg, men artig du skal ha deg Mentor senter i fremtiden, det kommer du neppe til å angre på.
    Neida tar det ikke som noe 'dissing' vennskapelig dytting framover heller :-)

Og det er jo 'bare' ca 5k mellom mentor vokal og helicon c200...

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Neida tar det ikke som noe 'dissing' vennskapelig dytting framover heller :-)

Og det er jo 'bare' ca 5k mellom mentor vokal og helicon c200...
    He, he...

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,191
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ikon senteren er grei den, har selv hatt den i en overgang(lurer på om den du har har vært min faktisk før Grandis, ikke sikker hvem som kjøpte den). Mentoren er milevis bedre, men krever jo som nevnt en del mer effekt og fysisk plass. Du får igjen mesteparten av det du har gitt for den så det er ikke noe pes. Eller bedre ja, i Dali så er jo det tre stk som er bedre. De er sjelden eller aldri å finne på brukten... men den som venter på no godt

Side 692 av 742 FørsteFørste ... 192 552 562 572 582 592 602 612 622 632 642 652 662 672 682 688 689 690 691 692 693 694 695 696 702 712 722 732 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •