Dalis Entusiaster - Side 688

Sponsorer:
Takk Takk:  4
Like Like:  33
Side 688 av 743 FørsteFørste ... 188 548 558 568 578 588 598 608 618 628 638 648 658 668 678 684 685 686 687 688 689 690 691 692 698 708 718 728 738 ... SisteSiste
Viser resultater 13,741 til 13,760 av 14842
    Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    533
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    noen her prøvd sherbourn på dali ikon og leste en plass at det er emotiva som lager de. er de da helt like som tilsvarende i emotiva xpa serien??

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,124
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av evorkahn
    noen her prøvd sherbourn på dali ikon og leste en plass at det er emotiva som lager de. er de da helt like som tilsvarende i emotiva xpa serien??
    De er vel 'strengt' tatt ikke det helt samme, men Emotiva og Sherbourn er eid av samme selskap og deler konsekvent både utvikling og produksjon om jeg har skjønt det rett, og som jeg tror jeg har lest et sted her på avforum så er særdeles effekt forsterkerne er meget like, men at Sherbourn har lagt en par kroner ekstra i kraft forsyningen og litt mer nedtonet design.

Etter hva jeg kan spekulere ut av spec sheets så virker det og som at Sherbourn pa 2-250 og Emotiva xpa 2 ser meget like ut men at Sherbourn måler med noen litt mer restriktive i marginene og derfor får 50watt mindre på papiret.

Anyhoo, Grandis fikk på en Emotiva xpa 3 på sine ikoner i forrige uke og liker godt det han hører og Rotja kjører en pa 2-250 på sine M6 så bpde sherbourne og Emotiva aktuelle for min del etterhvert når man er på et gitt budsjett :-P

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    533
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    takker et meget bra svar. ja frister med en av delene. receiver klarer ikke å dra 7 høyttaler alene så lenge e har ikon 7 som front. om andre har erfaringer eller info om likheten sherbourn
    og emotiva. fyr løs

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,124
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kanskje enklere og få svar i emotiva tråden, virker som det går i litt mer 'poshe' saker her i denne tråden :wink:

Hadde du spurt om Parasound halo, eller electrocompagniet etc hadde de nok hatt mer erfaring :-)

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    533
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja hadde ikke vært dumt det, men har sett litt der nå og i denne tråden så er nok et sikkert valg siden jeg bruker anlegget minimalt til musikk

Intermediate roddis sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,195
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TorTorden
    Kanskje enklere og få svar i emotiva tråden, virker som det går i litt mer 'poshe' saker her i denne tråden :wink:

Hadde du spurt om Parasound halo, eller electrocompagniet etc hadde de nok hatt mer erfaring :-)
    Poshe du... haha
    Dali Euphonia MS4, CS4, Ikon onwall mk2 | SVS PB-1000 | Onkyo 3008 | Emotiva XPA-5 | Cambridge 840E | Xindac Dac 5 | Squeezebox | Samsung 64 | VU+ Solo 4K | Harmony | X-10

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2012
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjører XPA-2 på Dali Ikon 7 i front og XPA-3 på Ikon vokal center og ikon 2 bak, bruker det stort sett til film og må si at jeg er storfornøyd. På musikk kjører jeg en Abrahamsen v6.0 DAC før Emotiva effektene med godt resultat.

Har hatt en del innom for test, bla. NAD M15, 2 forskjellige Cambridge, NAD T787, Denon 3313 samt Abrahamsen 3.0 pre og NAD C165BEE. Synes selv Emotiva UMC-1 låter bedre enn mange av disse og kjører denne nå sammen med Abrahamsen V6.0, den har samme innmat som Sherbourn 7020a.

Newcomer Mania sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    233
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Mentor 6 LE

Litt off topic men tenkte å legge inn en melding her om at om noen som har Mentor 6 LE så er jeg interresert i å kjøpe.

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vi skal ikke være noe "posh" plass og grunnen til at det er lite svar med Emotiva på Dali er at ytterst få her inne har kombinasjonen i hus. Det er en stor glede at dette merket funkerer også, alle innlegg er like mye verdt så de med Emotiva må gjerne dele deres erfaringer så andre her inne kan høste glede av det.

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mania
    Litt off topic men tenkte å legge inn en melding her om at om noen som har Mentor 6 LE så er jeg interresert i å kjøpe.
    Nydelige høytalere som jeg liker veldig godt, det er ikke lett å få kloa i noe sånt lengre siden det var bare noen få av dem. Lykke til på ferden i hvertfall, hadde ikke gjort noe om Dali relanserte denne modellen igjen.

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,124
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var bare en lett missunnelig fleip fra min side :-)

Etter hva jeg har fått med meg så har dere som har sånne 'finere' saker i hus sitti tålmodig med penga klare og ventende på at noe skal lande på brukten :-)

Newcomer Mania sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    233
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Nydelige høytalere som jeg liker veldig godt, det er ikke lett å få kloa i noe sånt lengre siden det var bare noen få av dem. Lykke til på ferden i hvertfall, hadde ikke gjort noe om Dali relanserte denne modellen igjen.
    Evt får jeg bare lakere om mine mentor 6. litt ocd når man ikke får mentor lcr i cherry. så det var ute for en liten stund siden men det rakk jeg ikke

Intermediate grandiS sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    1,236
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjører som nevnt xpa 3 på mine Ikon 6 ( mk2 ) og er meget fornøyd med det !

Lydbildet var noe "spinkelt" før, dette endret seg drastisk etter Emotivaen kom i hus!

Fin kominasjon, virker som det er mer enn nok krefter hvertfall. Den blir ikke skikkelig varm en gang

Kim
    DIY - Inconcert Miles | Klipsch |Denon | Anaview DIY Ams 1000 BTL x 2 | Samsung 75"| Shakers | Ps4 pro

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,124
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mania
    Evt får jeg bare lakere om mine mentor 6. litt ocd når man ikke får mentor lcr i cherry. så det var ute for en liten stund siden men det rakk jeg ikke
    Er vel mer en bare fargen som gjør LE attraktiv. Etter hva jeg googla meg til tidligere så har vel denne limited serien, ikke bare hvit lakk men ekstra påkosta elementer og delefilter.

Active tore_v1 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    423
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er vel mer en bare fargen som gjør LE attraktiv. Etter hva jeg googla meg til tidligere så har vel denne limited serien, ikke bare hvit lakk men ekstra påkosta elementer og delefilter.
    Helt korrekt. Kvaliteten på komponentene er kraftig oppjustert. Den låter litt mer oppløst enn "vanlig" M6, og er ikke like varm. Litt oppstrammet, om man kan bruke det uttrykket. Dette gjør at det ikke er alle som likte den like godt, da enkelte vil ha en høyttaler som låter litt varmt.

Den satenghvite finishen synes jeg er lekker, og jeg må innrømme at jeg gjerne skulle hatt mine høyttalere i satenghvit i stedet for pianolakk-finish.

Intermediate roddis sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,195
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Vi skal ikke være noe "posh" plass og grunnen til at det er lite svar med Emotiva på Dali er at ytterst få her inne har kombinasjonen i hus. Det er en stor glede at dette merket funkerer også, alle innlegg er like mye verdt så de med Emotiva må gjerne dele deres erfaringer så andre her inne kan høste glede av det.
    Nei her er det rom for alle, vi har alle startet et sted. Mitt alle første anlegg kjøpte jeg i `96 og var av merke Sony. Det var fem små høyttalere, passiv sub og forsterker og vhs spiller i en boks. Det var saker det.

Angående Emotiva så ble jeg overrsaket hvor utrolig bra de er, spesielt når en ser på hva de koster. Jeg hadde en XPA-3 til Mentor frontrekka en stund og det fungerte helt topp. Den samme forsterkeren hadde jeg en stund etter jeg byttet til Helicon og må si at den gjorde voldsomt bra jobb på de og. Han jeg kjøpte høyttalerne av sverget til 2xXPA-1 på de. Jeg hadde tenkt å gå for den komboen, ventet lenge på at de skulle dukke opp på brukten. Dukket da opp EC først så blei det, men kunne likegodt blitt Emotiva.

Var bare en lett missunnelig fleip fra min side :-)

Etter hva jeg har fått med meg så har dere som har sånne 'finere' saker i hus sitti tålmodig med penga klare og ventende på at noe skal lande på brukten :-)
    Å det er ikke alltid du...Har hendt jeg har måttet ta ut på kredittkort for at ikke en sjelden deal skal løpe fra meg. Tror det er mange som benytter seg av utsettelser og kredittkort. Poenger er å få betalt inn igjen når ting som er byttet ut er solgt før rentene starter å formere beløpet
    Dali Euphonia MS4, CS4, Ikon onwall mk2 | SVS PB-1000 | Onkyo 3008 | Emotiva XPA-5 | Cambridge 840E | Xindac Dac 5 | Squeezebox | Samsung 64 | VU+ Solo 4K | Harmony | X-10

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,124
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roddis
    Å det er ikke alltid du...Har hendt jeg har måttet ta ut på kredittkort for at ikke en sjelden deal skal løpe fra meg. Tror det er mange som benytter seg av utsettelser og kredittkort. Poenger er å få betalt inn igjen når ting som er byttet ut er solgt før rentene starter å formere beløpet
    Kjøpte receivern min på krita sjøl (betalt nå selvsagt) :-D

Intermediate Rotja sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roddis

+1 det viktigste er at man betaler kjap tilbake.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    533
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    her hadde det kommet en del fler svar siden sist. denne tråden kan faktisk fort bli oppfattet som en posh tråd, men det er bare fordi at de som legger ut bilder har godsakene og er mest aktive. er overhodet ikke tilfelle da denne tråden er helt konge for alle med Dali eller som vil kjøpe. grunnen til spørsmålet mit er at det frister å hente akto sin sherbourn men er langt å kjøre samt at jeg må få solgt en røreffekt først.

Intermediate Rotja sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sitat Opprinnelig postet av evorkahn
    her hadde det kommet en del fler svar siden sist. denne tråden kan faktisk fort bli oppfattet som en posh tråd, men det er bare fordi at de som legger ut bilder har godsakene og er mest aktive. er overhodet ikke tilfelle da denne tråden er helt konge for alle med Dali eller som vil kjøpe. grunnen til spørsmålet mit er at det frister å hente akto sin sherbourn men er langt å kjøre samt at jeg må få solgt en røreffekt først.
    He, he.. Hva med min Serbourne?

Side 688 av 743 FørsteFørste ... 188 548 558 568 578 588 598 608 618 628 638 648 658 668 678 684 685 686 687 688 689 690 691 692 698 708 718 728 738 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •