Dalis Entusiaster - Side 686

Sponsorer:
Takk Takk:  4
Like Like:  40
Side 686 av 743 FørsteFørste ... 186 546 556 566 576 586 596 606 616 626 636 646 656 666 676 682 683 684 685 686 687 688 689 690 696 706 716 726 736 ... SisteSiste
Viser resultater 13,701 til 13,720 av 14851
    Intermediate roddis sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,197
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg er godt fornøyd med H800mk2 på EC250r og Cambridge pre. Er nok litt å gå på angående forforsterker, jeg hadde nok fått enda mer ut av ECèn med en dyrere. Nå er sikkert ikke jeg så dreven i dette gamet, har ikke hørt så mye forskjellige type utstyr, og har sikkert helt andre preferanser enn mer lytteerfarne folk.
    Dali Euphonia MS4, CS4, Ikon onwall mk2 | SVS PB-1000 | Onkyo 3008 | Emotiva XPA-5 | Cambridge 840E | Xindac Dac 5 | Squeezebox | Samsung 64 | VU+ Solo 4K | Harmony | X-10

Intermediate Rotja sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roddis
    Jeg er godt fornøyd med H800mk2 på EC250r og Cambridge pre. Er nok litt å gå på angående forforsterker, jeg hadde nok fått enda mer ut av ECèn med en dyrere. Nå er sikkert ikke jeg så dreven i dette gamet, har ikke hørt så mye forskjellige type utstyr, og har sikkert helt andre preferanser enn mer lytteerfarne folk.
    Gratulere med ny "rå" senter høyttaler.
    Jeg har nylig gått til anskaffelsen av Sherbourne effekt forsterker til frontene mine som gjør at min eldre Thule effekt forsterker kan få, inntil videre, drive senter(Mentor) høyttaleren. Herlig kombinasjon. Ekstra effekt på senteren gjorde større utslag enn jeg kunne tro. Den var antagelig litt tung å drive for receiveren(Yamaha 3067). Det som skjedde var at jeg syns alle surrond kanalene tredde bedre fram på en slik måte at lyden ble enda mer alt omsluttende. I stereo er det selvsagt flott.

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,197
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jau takk du. Er for lite effekt å bruke kun reciever til disse voksne senterhøyttalerne. Kan tenke meg at det ble en stor forbedring hos deg med mer effekt på den ja. Jeg bruker kun reciever kraft selv for tiden, er på jakt etter en grei en som kan matche EC250r på en grei måte.
    Dali Euphonia MS4, CS4, Ikon onwall mk2 | SVS PB-1000 | Onkyo 3008 | Emotiva XPA-5 | Cambridge 840E | Xindac Dac 5 | Squeezebox | Samsung 64 | VU+ Solo 4K | Harmony | X-10

Active
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    349
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da melder jeg meg inn her igjen, da jeg har anskaffet meg Dali Ikon 7 MK1

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av VTEC
    Da melder jeg meg inn her igjen, da jeg har anskaffet meg Dali Ikon 7 MK1
    Velkommen tilbake VTEC, Ikon 7 MK1 var min første Dali høytaler faktisk, utrolig ikke sant. Den ble ikke så lenge pga mismatching med elnikken her i heimen, det er en meget god høytaler men her ble det litt kriging. Håper du får den til å spille som en blomst.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    96
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet om Mentor 6 skal ut i nærmeste framtid, siden den nå er på tilbud? Hørte rykter før jul om at Helicon serien skulle fases ut. Blir eventuelt spennende å se hva som kommer som erstatninger for disse høyttalerne.

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå skal ikke jeg si jeg følger med mer enn vanlige folk, men har ikke sett noen nye modeller fra Dali alà mentor serien, det virker vel heller mer som at dali som med resten av bransjen sikter inn mot mere designrettete saker f.eks fazon og airplay/bluetooth dingser.

Skal absolutt ikke si noe sikkert men ville og trodd at om hk skulle selge unna mentor serien så hadde de satt ned prisen på alle og ikke bare 6'ern.

Dette var vel også i sammen med en demo kveld jeg tror de har hatt før i fjor også hvor de tar f.eks lektor 6, opp mot ikon 6 opp mot mentor 6 er disse tre høytalerne som har verdt på tilbud nå med mest i avslag på mentor under 'God,Bedre,Best' banneret på nettsida dems siste to ukene.

Jeg skal absolutt ikke si noe som helst sikkert men ville i så fall trodd at om de skulle fase ut mentor (den er vel den eller en av de seriene som det har skjedd minst med) så hadde vi sett noen hint på div messer før nå.

Uansett bottomline, om det kommer en mentor mkII på mandag så hopper ikke jeg av en bro av den grunn :-)

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    533
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    noen her inne som kan hjelpe meg med bruktpris på dali ikon vokal 2 som er strøken er??

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,197
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    2-2500,- for mk2

Active
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    349
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Velkommen tilbake VTEC, Ikon 7 MK1 var min første Dali høytaler faktisk, utrolig ikke sant. Den ble ikke så lenge pga mismatching med elnikken her i heimen, det er en meget god høytaler men her ble det litt kriging. Håper du får den til å spille som en blomst.
    Takk for det ! Jeg har fått spilt nok til å danne meg et liite inntrykk. Det spiller ekstremt bra på mye og litt mindre bra på annet av det jeg har fått testet til nå. Ikon MK1 og NAD har ikke vært så populært blant alle vet jeg.

Syns ikke denne komboen er konstant skarp og ille som mange skal ha det til, kommer veldig an på hva som spilles og hvor høyt det skal spilles osv osv..

Men trenger mer tid på å høre på mer av samlingen for å få et mer helhetlig inntrykk av dem, og den tiden skal nytes ! :wink:

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    533
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    2-2500,- for mk2

er mk1

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    533
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av VTEC
    Takk for det ! Jeg har fått spilt nok til å danne meg et liite inntrykk. Det spiller ekstremt bra på mye og litt mindre bra på annet av det jeg har fått testet til nå. Ikon MK1 og NAD har ikke vært så populært blant alle vet jeg.

Syns ikke denne komboen er konstant skarp og ille som mange skal ha det til, kommer veldig an på hva som spilles og hvor høyt det skal spilles osv osv..

Men trenger mer tid på å høre på mer av samlingen for å få et mer helhetlig inntrykk av dem, og den tiden skal nytes ! :wink:

mange av de med nad og dali ikon serien har vel enten for liten forsterker eller så mangler de bee bak modellnavnet eller for lite rom. dali ikon 7 er veldig kresen på elektronikk men når du finne matchen så er det bare å sette seg ned å glise. kamerat kjørte en nad c372 på per ikon 7 og det spilte veldig bra på metal i en kjellerleilighet. har hatt de nå i 3 år tror jeg

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blei også advart mot og kjøre Dali med min pioneer lx-85 men syns nå sjøl den fungerer aldeles bra på mentorene mine.

Fins sikkert mer passende men jeg kan fint nyte lyden fra denne så lenge den holder.
    Som disse 'riskoker' receiverne så har den jo en kadillion med lyd moduser så trenger bare finne hvilken modus som passer til når.

Newcomer pøbb sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2012
    Poster
    253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av evorkahn
    mange av de med nad og dali ikon serien har vel enten for liten forsterker eller så mangler de bee bak modellnavnet eller for lite rom. dali ikon 7 er veldig kresen på elektronikk men når du finne matchen så er det bare å sette seg ned å glise. kamerat kjørte en nad c372 på per ikon 7 og det spilte veldig bra på metal i en kjellerleilighet. har hatt de nå i 3 år tror jeg

jeg har onkyo 3009 på mine ikon 7 mk2, det er knall det.:grin:
    Dali ikon 7 mk2- ikon vokal mk2- ikon on wall mk2- 2 stk Sony subb- Onkyo txnr 3009- panasonic dmp 500- Apple tv- get hd pvr- panasonic plasma50.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TorTorden
    Blei også advart mot og kjøre Dali med min pioneer lx-85 men syns nå sjøl den fungerer aldeles bra på mentorene mine.

Fins sikkert mer passende men jeg kan fint nyte lyden fra denne så lenge den holder.
    Som disse 'riskoker' receiverne så har den jo en kadillion med lyd moduser så trenger bare finne hvilken modus som passer til når.
    Pioneer LX73 funka veldig bra på mitt daværende Helicon oppsett . Var nok, som du sier, kanskje ikke det beste, men duverden å fint det spilte læl . Også så kraftig da! GULL! .

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,973
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TorTorden

Gamle myter står for fall! De nye Pioneer receiverene er alltid i toppen på tester, på toppen hva effekt angår og lyden er meget allround! Har selv hatt mange modeller, og drevet mye klipsch som skal være fy fy! spiller nydelig her!

Active
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    317
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Godt å se at det ikke er bare jeg som trives med Pioneer/Dali-combo
    Samsung UE55F8005 | Pioneer SC-LX72 | Oppo BDP-103 | Dali Mentor 8 / Mentor Vokal / Concept 1 | Velodyne CHT-10
    Xbox One | aune X1 dac | AKG Q701 | Philips Fidelio X1 | Turtle Beach Stealth 500X | Sennheiser Momentum on-ear | Harmony Ultimate

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,197
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så lenge eieren er fornøyd er det jo det som gjelder. Kos dere med Pioneer/Dali

Da er Mentor Vokal levert til ny eier, rå høyttaler. Overrasket over hvor lite respons det var annonsen på den, men blei nå solgt til forlanget pris.

Newcomer kaasa92 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg gått til innkjøp av Mentor 6 Men står på venteliste da det er tomt på lager og er langt bak i kø.. De er ikke sikre på når levering er enda, så skal innom HFK til uka og sjekke.

Gleder meg enormt

Forsterker valget ble CAMBRIDGE AZUR 851A da det mest sannsynlig vil passe musikkstilen min i forhold til NAD forsterkere i samme prisklasse.

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så lenge eieren er fornøyd er det jo det som gjelder. Kos dere med Pioneer/Dali

Da er Mentor Vokal levert til ny eier, rå høyttaler. Overrasket over hvor lite respons det var annonsen på den, men blei nå solgt til forlanget pris.
    Skulle vel bare mangle, var nesten frista og gi bud på bare mastercardet, men får vel bare smøre meg tålmodighet, siden folka allerede ser på meg som gal og jeg vil tro jeg trenger effekt på minimum frontene for og avlaste receivern før jeg gyver løs på det, lider absolutt ikke noen nød her som det er

Annen gale tanke jeg har var eventuelt og hatt en dedikert stereo forsterker på senter kanalen, og satt opp 2 mentor lcr over og under bildet, igjen er det mangel på plass som skaper problem, men hadde jeg 'bare' klart meg med tven så hadde det nok blitt mye enklere.

Sitat Opprinnelig postet av kaasa92
    Da har jeg gått til innkjøp av Mentor 6 Men står på venteliste da det er tomt på lager og er langt bak i kø.. De er ikke sikre på når levering er enda, så skal innom HFK til uka og sjekke.

Gleder meg enormt

Forsterker valget ble CAMBRIDGE AZUR 851A da det mest sannsynlig vil passe musikkstilen min i forhold til NAD forsterkere i samme prisklasse.
    Gratulerer
    Folka tror kanskje jeg er små gal for og ha brukt såpass på høytalere men skulle jeg verdt ærlig hadde jeg ikke følt meg snurt om de så hadde kosta 20k

Side 686 av 743 FørsteFørste ... 186 546 556 566 576 586 596 606 616 626 636 646 656 666 676 682 683 684 685 686 687 688 689 690 696 706 716 726 736 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •