Dalis Entusiaster - Side 684

Sponsorer:
Takk Takk:  4
Like Like:  33
Side 684 av 743 FørsteFørste ... 184 544 554 564 574 584 594 604 614 624 634 644 654 664 674 680 681 682 683 684 685 686 687 688 694 704 714 724 734 ... SisteSiste
Viser resultater 13,661 til 13,680 av 14842
    Intermediate Andersen88 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    618
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av TorTorden
    Hmm sitter og ser på film i kveld, og syns forsåvidt ikke at jeg kan 'guffe' på som før det er liksom noe som stopper litt i annleggett rundt mv -23, tidligere kunne jeg fint dratt til mv -15 liksom og tanken min da er at dette er mangelen av effekt ?

Det stopper jo en del senere i stereo men da kjører jeg bare 2 kanaler også selvsagt.

Uansett 'grom lydene' og alle detaljene jeg måtte guffe på for og få før kommer inn allerede før jeg passerer mv -35 så kvaliteten har tatt et kvante sprang uansett.
    Det er fordi mentor 6 har lavere følsomhet og impedans. Sleng på et effekttrinn, så åpner de seg 8)

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,124
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Andersen88
    Det er fordi mentor 6 har lavere følsomhet og impedans. Sleng på et effekttrinn, så åpner de seg 8)
    Ja men tenkte dette stort sett ble justert med gain på presteget (de nye er jo kalibrert ca 4db høyere der)

Men filmen jeg så på i går (mr & ms.smith) var og innrømmelses vis en lossy 12GB rip jeg har liggende på pc'n for letthets skyld. Har nå satt den på i med fysisk blueray format her eksisterer ikke samme problemet. Trodde jeg kunne høre bitrate komprimering før men dette har jo blitt en ny verden.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ny innmelding i klubben :-)

Sist jeg skrev i denne tråden er ca ett år siden. Da hadde jeg gått til anskaffelse av Zensor 5 og Ikon Vocal 2 Mk2. Nå har ett år gått, og mye har blitt skiftet ut. Faktisk alt. I likhet med noen av de siste trådene har frontete blitt Mentor 6, senter har naturligvis blitt Mentor Vokal, og Mentor 1 befinner seg på bakerste rad.

I tillegg til dette har jeg gått til anskaffelse av en ny sub. Dali P10-DSS.

For tiden kjører jeg Emotiva XPA-3 som effekt til frontene, og Denon 4520 driver bakkanalene. Jeg er ute etter å bytte effekttrinn, men er litt usikker på hva jeg skal gå for. Noen som har forslag?

Intermediate Whoracle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,610
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bullcat
    Sist jeg skrev i denne tråden er ca ett år siden. Da hadde jeg gått til anskaffelse av Zensor 5 og Ikon Vocal 2 Mk2. Nå har ett år gått, og mye har blitt skiftet ut. Faktisk alt. I likhet med noen av de siste trådene har frontete blitt Mentor 6, senter har naturligvis blitt Mentor Vokal, og Mentor 1 befinner seg på bakerste rad.

For tiden kjører jeg Emotiva XPA-3 som effekt til frontene, og Denon 4520 driver bakkanalene. Jeg er ute etter å bytte effekttrinn, men er litt usikker på hva jeg skal gå for. Noen som har forslag?

Hvorfor er du ute etter å bytte effekttrinn? Og hva kan du si om Dali P10 ??

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,124
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Må si jeg er missunnelig på senter høytalern din :-)

Sitter med nøyaktig samme spørsmålet angående effekt nå hehe.
    Men hvordan syns du xpa3 er på frontrekka di kontra bare receivern, sitter helt uten effekt ledd og receivern min er nok marginalt kraftigere enn Denonen.

Dreit litt på draget i dag tidlig hvor jeg drar meg på senga med mobilen og før jeg helt hadde skjønt det har jeg klart og legge inn bestilling på en Nad 275 *oops*

Har sendt de en epost om kanselere orderen vi får se hva de svarer i morra :roll:
    Jeg burde nok holdes unna internett dingser før jeg har fått i meg kaffen.

Oppdatering:
    Da var NADen kansellert, aner ikke om den er feil eller ikke for mentorene, HK hyper opp nad 275 noe helt villt iblant. Tror det beste kanskje er og bli kjent med de over en stund og kanskje vente helt med effekt til f.eks parasound 2150 eller 2250 blur aktuelt (kanskje noe dukker opp på brukten til sommern:-) )

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har lyst på nytt effekttrinn pga at jeg synes lydsignaturen er litt annerledes i bakkanalene enn i frontrekka. Jeg har tenkt på NAD M25, og tror dette vil være en god match med høyttalerene. Ellers har jeg jo også vurdert en XPA-2 til evt. 2x XPA-1.

En M25 ville fruen antakeligvis være mest fornøyd med :-P

Hva jeg kan si om P10.. Jeg er veldig fornøyd! Men tror den kan gjøre mer utav seg i ett bedre rom. Rommet jeg har stasen i for øyeblikket er akkustisk sett grusomt. Åpninger i alle retninger..
    Den kunne selvsagt gått enda litt dypere, men det kan de alltids :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Glemte å svare på hvordan XPA-3 er kontra bare reciever. Bassen sitter en god del hakk bedre med enn uten. Jeg liker veldig godt lyden som Emotiva får frem i Mentorene :-) Så det kan absolutt anbefales! Men jeg er ute etter litt mer :-P Tror fortsatt det er litt mer å hente fra Mentorene..

NAD C275 kan absolutt anbefales på Mentor 6, med mindre du er ute etter noe mer? Hvorfor angret du?

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,124
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fordi jeg kjøpte mentorene i forrige uke og kontoen er skrapa :-)
    Tenkte i alle fall og stikke innom hk i drammen i løpet av uka og høre på kombinasjonen før jeg påtar meg noe kreditt hehe.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fordi jeg kjøpte mentorene i forrige uke og kontoen er skrapa :-)
    Tenkte i alle fall og stikke innom hk i drammen i løpet av uka og høre på kombinasjonen før jeg påtar meg noe kreditt hehe.
    Aha, ja jeg kjenner følelsen :-D Jeg er student, og brukte ca alt på mastercardet i tillegg til alt som lånekassen hadde til meg i januar. Men nå venter jeg bare på lønn, så har dette gått bra :-D

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,124
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Aha, ja jeg kjenner følelsen :-D Jeg er student, og brukte ca alt på mastercardet i tillegg til alt som lånekassen hadde til meg i januar. Men nå venter jeg bare på lønn, så har dette gått bra :-D
    Har nå passert 30 sjøl men disse penga har man ikke for mye av heh, har hatt planer om nye front høytalere i snart et år nå men selve innkjøpet har blitt utsatt plutselig 'måtte' jeg ha ny tv, og så virkelig måtte jeg ha ny klesvask maskin osv osv.

Så nå hadde jeg nesten klart og karre opp et respektabelt budsjett og tenkte og ta en runde med lytting, så liksom for meg og bruke ca 12-13 i løpet av neste måned. Men plutselig så satte HK ned prisen på Mentor og da fleska jeg bare til og angrer ikke på det. Det som er at nå har jeg fått veldig lyst på mentor vokal også for lektor centern er litt blktt svakeste ledd. Men før jeg tør gjøre noe med det så vil jeg fri opp effekt i receivern.

Nei får bare trykke oppgraderings spøkelset opp pipa og fyre grundig inntil videre.

Intermediate roddis sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,195
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Trenger jo ikke å ta alt på en gang, nyt oppgraderingen du nettopp har gjort og sett tilside peng til neste. Plutselig dukker det en Mentor Vokal opp på brukten.
    Dali Euphonia MS4, CS4, Ikon onwall mk2 | SVS PB-1000 | Onkyo 3008 | Emotiva XPA-5 | Cambridge 840E | Xindac Dac 5 | Squeezebox | Samsung 64 | VU+ Solo 4K | Harmony | X-10

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,124
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roddis
    Trenger jo ikke å ta alt på en gang, nyt oppgraderingen du nettopp har gjort og sett tilside peng til neste. Plutselig dukker det en Mentor Vokal opp på brukten.

Sikkert det mest smarte. Det er nok langt over tida på og legge noe innsats i rommet utover plassering av høytalere.

Så første steg på planen framover blir og få en trikker til og legge opp noen fler kontaker oppe i front så receiver og ting kan flyttes opp, samt gjøre litt enklere oppusinng og male vegger osv gudene veit det er en del og gjøre hehe.

Nei bare legge is i magen på utstyrs fronten :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mentor vokalen er rå.
    Jeg har ikke helt fått med meg hvilken reciever du bruker per nå, men vil nok tro at en oppgradering i form av center kan være kjekkere enn en oppgradering av forsterkeri :-)

Du snakker om å gjøre tiltak på gutterommet, jeg gleder meg ekstremt mye til den dagen jeg eier noe slik at jeg kan gjøre tiltak i ett fremtidig gutterom!! :-D Utstyret som skal inn der begynner å ta form :-D

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,195
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sikkert det mest smarte. Det er nok langt over tida på og legge noe innsats i rommet utover plassering av høytalere.

Så første steg på planen framover blir og få en trikker til og legge opp noen fler kontaker oppe i front så receiver og ting kan flyttes opp, samt gjøre litt enklere oppusinng og male vegger osv gudene veit det er en del og gjøre hehe.

Nei bare legge is i magen på utstyrs fronten :-D
    Jeg har selv mange planer ang oppgradering: Helicon eller Euphonia senter, effekt til senter, diverse kabler, bedre dac, bedre forforsterker, akustikk osv. Kan ikke ta alt på en gang, da må jeg selge bilen, og den trenger jeg
    Dali Euphonia MS4, CS4, Ikon onwall mk2 | SVS PB-1000 | Onkyo 3008 | Emotiva XPA-5 | Cambridge 840E | Xindac Dac 5 | Squeezebox | Samsung 64 | VU+ Solo 4K | Harmony | X-10

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har selv mange planer ang oppgradering: Helicon eller Euphonia senter, effekt til senter, diverse kabler, bedre dac, bedre forforsterker, akustikk osv. Kan ikke ta alt på en gang, da må jeg selge bilen, og den trenger jeg
    Kan jeg spørre hvorfor du ikke vurderer epicon senter? Euphonia er jo uansett win, men epicon er.. *sikle*

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,195
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tja, kunne jo godt at hele frontrekka i Epicon, men det koster for mye. De er såpass nye at det blir en stund før de dukker opp på bruktmarkedet som jeg handler det meste av mitt utstyr. Tror Epicon senter er så annerledes i toppen i forhold til Helicon at de rett og slett ikke går bra sammen.

Intermediate Rotja sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Denon 4520 er jo en voksen receiver, beklager OT men hva syns du om den?
    Har Thule og Sherbourn på mine Mentor. Funker som juling det. Høres mest på multikanal selv dog.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tja, kunne jo godt at hele frontrekka i Epicon, men det koster for mye. De er såpass nye at det blir en stund før de dukker opp på bruktmarkedet som jeg handler det meste av mitt utstyr. Tror Epicon senter er så annerledes i toppen i forhold til Helicon at de rett og slett ikke går bra sammen.
    Det kan stemme. Hva tenker du om Euphonia vs Helicon da? Jeg har bare hørt Helicon.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rotja
    Denon 4520 er jo en voksen receiver, beklager OT men hva syns du om den?
    Har Thule og Sherbourn på mine Mentor. Funker som juling det. Høres mest på multikanal selv dog.
    Jeg oppgraderte fra Onkyo 707 til Denon 4520. Så det var en kraftig oppgradering. Jeg er veldig fornøyd med hva Denonen klarer, og syntes den passer ypperlig med Dali. Den bir kanskje litt svak alene, men det kan være fordi jeg er bortskjemt med effekt :-) Nå har jeg jo også 11 preouts, så da kan jeg fylle på med effekter :-P

Det kjekkeste med oppgraderingen er at jeg føler høyttalerne har forsvunnet mer i lydbildet og at panoreringer i lyden ble mer "flytende", hvis det er lov å si.
    Bildemessig er oppgraderingen også en fryd :-D

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,195
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kan stemme. Hva tenker du om Euphonia vs Helicon da? Jeg har bare hørt Helicon.
    Har heller ikke hørt Euphonia, men kan fort bli en sånn en hvis det dukker opp på brukten før en Helicon senter. De er visstnok ikke veldig ulike i lyden. Foretrekker Helicon siden frontene er i den serien, og å matche rosewood fargen er jo ikke heller feil. Lekte litt med tanken på å prøve Euphonia MS4 for ikke så lenge siden da et sett dukket opp for salg, men rakk nesten ikke tenke tanken før de var solgt. Foreløpig fungerer Mentor Vokal greit sammen med Helicon, er ikke noe must med ny senter. Eneste grunnen til at jeg kjøpte H800mk2 er bruken til musikk uten sub. Her får de virkelig vist seg og de er helt råe. Merket jo forskjell på film og men de blir mer anonyme blant alle høyttalerene.

Side 684 av 743 FørsteFørste ... 184 544 554 564 574 584 594 604 614 624 634 644 654 664 674 680 681 682 683 684 685 686 687 688 694 704 714 724 734 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •