Dalis Entusiaster - Side 683

Sponsorer:
Takk Takk:  1
Like Like:  30
Side 683 av 742 FørsteFørste ... 183 543 553 563 573 583 593 603 613 623 633 643 653 663 673 679 680 681 682 683 684 685 686 687 693 703 713 723 733 ... SisteSiste
Viser resultater 13,641 til 13,660 av 14837
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av TorTorden
    Jaja, da kom plutselig januars nissen inn døra.

Faktisk positivt overaska på hvor raskt postgangen var når de blei sendt fra lageret tirsdags morgen.

Dalis Entusiaster-20130131_175147-jpg

Sånn da skal de få lov til og stå her en time eller to for og aklimatisere seg mens jeg kikker i manualer og får meg en mat bit

Dalis Entusiaster-20130131_182250-jpg
    Fornøyd med lyden?Hva synes du om dem

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,111
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har såvidt fått kobla de opp og kjørt noen spor.

Vel de eneste orda som egentlig kommer til tankene er de som blir sensurert her.
    Fy **** inne i ******* og disse spelte BRA!

Og motsetning av hva jeg nevnte før om rom kanseleringene mine så tok jeg feil, kjører nå med de i pure direct og subbene er så av de kan komme og kan ikke si jeg mangler en tone (iforhold til før)

Tror jeg fikk min første reele lydorgasme her når Mingus og kompani dro igang :-D

Og jeg har enda igjen og kjøre RK og teste noe mer enn noe flac/mp3 filer.

Og jeg trodde jeg hadde ok stero perspektiv med conceptene men de er LANGT unna presisjonen og luftigheta jeg hører nå.

...Fy ****.....

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,069
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer så mye TorTorden!

Mentor 6 spiller knallbra Leverer virkelig mye lyd pr krone. Og spesielt når du klinket til på tilbudsprisen. Bare å glede seg til mange timer med godlyd som bedrer seg fremover

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,111
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja dette blei bedre enn jeg faktisk turte og håpe på (spess med tanke på så mange som fraråder Dali+pioneer komboen)

Oppå toppen av dette er min svoger innom her ved første lytt, han kalte meg gal på mandag da jeg innrømte at jeg hadde brukt 15k på høytalere stod her og tok seg til brystet og innrømmte at han skjønte det nå.

Victory! hehe.

Dalis Entusiaster-20130131_222645-jpg

Kabel surr ? jeg neeida...

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,046
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    TorTorden

Da har du fått samme farge som jeg har og det ser ut til at du ble veldig fornøyd med dette kjøpet, bare sette deg ned å spille plater som du ønsker fremover nå. Gi den litt tid med innspilling så løsner ting mye bedre, her er det bare å kjøre på og holde gleden i sjakk. Virker som du skal få mange timer med nytelse, sett på favorittmusikken din.

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,111
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    TorTorden

Da har du fått samme farge som jeg har og det ser ut til at du ble veldig fornøyd med dette kjøpet, bare sette deg ned å spille plater som du ønsker fremover nå. Gi den litt tid med innspilling så løsner ting mye bedre, her er det bare å kjøre på og holde gleden i sjakk. Virker som du skal få mange timer med nytelse, sett på favorittmusikken din.
    Ja vil nok tro disse skal få lov til og bo her en par år eller 20.

Kalibrering og fintuning er jo halve moroa

Ja det måtte bli kirsebær syns jeg, spessielt når treverket er så pent og godt utført. Så tenker jeg heller kan male rommet mørkere også kan høytalere og bilde være blikk fanget.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,046
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Herlig å se at Dali tråden vokser og vokser med tanke på dette skylder jeg dere alle en god takk, handshakes folks og det er virkelig flott at folk oppgraderer og virkelig får seg en skikkelig opplevelse utenom det vanliige. Vil bare ønske dere en riktig god kveld videre.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,046
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja vil nok tro disse skal få lov til og bo her en par år eller 20.

Kalibrering og fintuning er jo halve moroa
    Da var det ikke så galt å svi av 15000 på denne moroa da gitt, spent på hva synes når alt er spillt inn. Dette kan bare bli helt topp dette, takk for at du hørte på våre råd om kjøp. Da har du fått en flott pris og en megabra høytaler du kan ha i mange år.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja dette blei bedre enn jeg faktisk turte og håpe på (spess med tanke på så mange som fraråder Dali+pioneer komboen)

Oppå toppen av dette er min svoger innom her ved første lytt, han kalte meg gal på mandag da jeg innrømte at jeg hadde brukt 15k på høytalere stod her og tok seg til brystet og innrømmte at han skjønte det nå.

Victory! hehe.

Kabel surr ? jeg neeida...
    Ser ut som Katten koser seg,så dette ble nok bra.Bra du er fornøyd

Intermediate Rotja sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Benza
    Fornøyd med lyden?Hva synes du om dem
    Flotte høyttalere fine er di også, nesten som mine, eller de er akkurat som mine..:-D

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,111
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rotja
    Flotte høyttalere fine er di også, nesten som mine, eller de er akkurat som mine..:-D
    Og en helt annen bygge kvalitet enn jeg er vant meg også (litt av grunnen til at jeg har sikla på mentor så lenge)

Og når man da på toppen får Mentor 6 billigere enn Mentor 5 var det ikke noe vanskelig valg

Er vel på tide jeg knoter ned en egen utstyrs tråd tenker jeg

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,111
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    *palm to face*

Har satt over på noe tv-serier før jeg finner senga og syns jo dette høres meget bra ut også i surround men ser nå at jeg har helt glemt og sette i strømmen for anti-moden så subbene har jo ikke fått noe signal denne halvtimen :-P

Intermediate HoPPe`S sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    .
    Grattis med nye HT og om du har fri i helgen så finn noe godt å drikke og kos deg.

Fin katt du har, men har den gjort fra seg på puffen?

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,111
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HoPPe`S
    Grattis med nye HT og om du har fri i helgen så finn noe godt å drikke og kos deg.

Fin katt du har, men har den gjort fra seg på puffen?
    Jo han er en karakter av rang han der, og nei han har ikke gjort fra seg der. Det var meg som sølte en kopp kaffe og det er da flekken som blei igjen etter jeg kjørte trekket i vaskemaskin.

Dere skulle bare sett hvor ille sofaen min ser ut etter jeg mista et helt vin glass i den (også hvitt trekk)

Jupp jeg er kløne av ypperste rang.

Angående helga så har jeg en lang en, men desverre lite morro i skapet (ikke at jeg trenger og være full og like dette)

Newcomer
    Medlem siden
    May 2012
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror jeg fikk min første reele lydorgasme her når Mingus og kompani dro igang :-D
    ...Fy ****.....
    Var høytalerne helt nye? Ikke innspillt?
    I så fall må du regne med flere flekker på sofaen framover! Jeg syns ting ble *mye* bedre den første uka jeg hadde M8 :P

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    533
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    er det m6 gjenger under dali ikon 7 til spikes?

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,111
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av oyoy
    Var høytalerne helt nye? Ikke innspillt?
    I så fall må du regne med flere flekker på sofaen framover! Jeg syns ting ble *mye* bedre den første uka jeg hadde M8 :P
    Flett nye ja, så har vel enda igjen og spille de inn ja, og det spørs vel litt for i motsetning til conceptene kan det 'nesten' bli for mye bass, men nå er vel det som og si at det er 'for mye' øl i kjøleskapet :-)

Men ja som nevnt tidligere her trengs ikke subbene på langt nær av hva har måtte før.

Dog det er enkelte musikk sjangere (stemmer) som de trives mer med enn andre, jazz som Mingus jeg nevnte tidligere høres helt himmelsk ut, nyere klubb/pop musikk (infected mushroom, Kylie minouge etc) kan jeg dytte på til db meteret nærmer seg 90+db (da stopper jeg ikkr nødvendigvis annlegget) så vil ikke si jeg mangler 'kraft' akkurat sånn med det første.

Andre sjangre og da hovedsaklig 60-70 talls rock (Pink Floyd, enkelte Queen album Zeppelin etc) kan bli litt skarpe men dette er også som forventa, her kommer også min egen dagsform inn og for hva jeg finner 'skarpt'. Jeg har en tendens til og kunne oppfatte annlegget som små skarpt på tirsdag og på torsdag (uten at jeg har rørt en ting) er varmt og avslappa. Det er uansett LAAAANGT bedre enn på conceptene uansett sjanger.

En annen ting som overasker meg litt er at musikk høres bra ut på langt lavere volum enn før ved f.eks mv -30 / -25 etc istedet for før hvor det ikke åpna seg før jeg passerte -18++ er liksom ikke nødvendig, men jeg kan guffe på når jeg føler for det :-D

Kort sagt dette var større forbedring og fungerer allerede bedre enn jeg hadde håpa på.

Som jeg også hadde forventa litt så er det vel senteren min som faller kortest i annlegget men er ikke akkurat veldig merkbart (hvertfall ikke etter en RK) så tenker nok første oppgraderinga blir rommet.
    Er ikke lenger så nødvendig og utvide veggene men tenker jeg skal gå for et skikkelig dypt teppe og få snekra meg noen absorbent plater soon™.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2012
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe, jeg kjenner meg litt igjen i den.
    Jeg satte igjen et anlegg jeg kjøpte brukt for 20 år siden når jeg flyttet. Stusset veldig i starten over at endel musikk jeg hørte på før ikke hørtes så bra ut, mens jeg fant ting jeg aldri hadde vurdert å spille før som låt så sinnsykt bra!
    Noe går vel på at høytalerne "kler av" dårlige innspillinger, og litt går vel på at ørene må venne seg til en ny verden..
    -Så lenge du gliser er det bare å glemme teknikken!

EDIT: Test forresten Suck My Bass - Lo & Slo Remix by Bass Mekanik on Spotify Den er egnet til å løsne basselementer! SE på elementene også - det er noen partier der som får meg til å lure på om de har spillt inn hørbar lyd eller om det bare er visuelle effekter! (prøv gjerne subene dine også, om de klarer å få lyd ut av det -og hold på glasset!!) Prøv deg litt fram med plassering ut fra vegg om det blir for MYE bass, det kan utgjøre mye.

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,111
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja nettop, og selv conceptene kunne klart og enkelt skille mellom god\dårlig mastering og komprimering, og Mentorene er om noe enda mer 'tydelige' men selv om de avslører ting så er de fortsatt snillere vil jeg si enn hva conceptene var for de kunne iblant nesten bli direkte grinete i forhold.

Og det er jo kanskje derfor jeg har 6 minne plasser for og lagre forskjellige kalibreringer i receivern, så selv om jeg kan spille 80% av musikken jeg hører på i Pure Direct dreper det meg ikke og slå på RK og ha noen 'kirurgiske' EQ justeringer.

Planlegger som nevnt også og kjøre på å mekke noen tjukke dempe plater for tak og vegger som jeg er ganske sikker på vil kunne slipe av mye på disse toppene.

For det andre kan godt hende jeg ikke merker noe negativt med disse platene neste uke, har hatt et en av mine sære små migrener siste uka og da blir min oppfatning av lyd en del mer sensitiv for nettop denne Dali eggen, funker egentlig overaskende positivt, for når jeg hører den er det på tide og ta en ibux og jeg kan på denne måten holde meg unna de verste skallebankene :P

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,111
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm sitter og ser på film i kveld, og syns forsåvidt ikke at jeg kan 'guffe' på som før det er liksom noe som stopper litt i annleggett rundt mv -23, tidligere kunne jeg fint dratt til mv -15 liksom og tanken min da er at dette er mangelen av effekt ?

Det stopper jo en del senere i stereo men da kjører jeg bare 2 kanaler også selvsagt.

Uansett 'grom lydene' og alle detaljene jeg måtte guffe på for og få før kommer inn allerede før jeg passerer mv -35 så kvaliteten har tatt et kvante sprang uansett.

Side 683 av 742 FørsteFørste ... 183 543 553 563 573 583 593 603 613 623 633 643 653 663 673 679 680 681 682 683 684 685 686 687 693 703 713 723 733 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •