Dalis Entusiaster - Side 682

Sponsorer:
Takk Takk:  4
Like Like:  33
Side 682 av 743 FørsteFørste ... 182 542 552 562 572 582 592 602 612 622 632 642 652 662 672 678 679 680 681 682 683 684 685 686 692 702 712 722 732 742 ... SisteSiste
Viser resultater 13,621 til 13,640 av 14842
    Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av TorTorden
    Ja da skulle mentorene være på vei fra det danske lageret, har dog enda ikke fått noe sporings nummer men det er kanskje like greit for jeg hadde vel bare blitt sittende og oppdatere sporings sida uten og få gjort et dugg vettuge ting :P

Etter og ha kikka litt mer på tilbuds sidene til HK så virker det som at tilbudet som går nå på Dalis 'seksere' (Lektor, Ikon, og Mentor) varer til 9 Februar.

Hør forskjellen – hva får jeg for pengene? | Hi-Fi Klubben

Skulle kanskje sett det først og fått hørt på de, men tror jo ikke jeg hadde gått for noe annet med det pris avslaget her
    Har hørt mentor en del ganger, du blir ikke skuffet. Faktisk synes jeg mentor 6 spiller bredre enn Helicon 400. Ikke like pågående, og litt mørkere i klangen. Dette er da ingen fasit, men min mening. Med tanke på prisen så er mentor 6 et meget godt kjøp

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,124
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av da-ty@online.no
    Har hørt mentor en del ganger, du blir ikke skuffet. Faktisk synes jeg mentor 6 spiller bredre enn Helicon 400. Ikke like pågående, og litt mørkere i klangen. Dette er da ingen fasit, men min mening. Med tanke på prisen så er mentor 6 et meget godt kjøp

Ja det jeg er kritiskt til mest er at rommet mitt kanskje ikke skulle hatt noe større enn mentor 2 i seg :-?

Nå er det jo kanskje mulighet for og få slått ned en vegg så da kan det bli 10-15m2 til i stua.

Fikk sporings nummeret nå så da kan vi gjette hva jeg blir gjørende :-P

Neste store spørsmålet er: Ny center høytaler eller effekt forsterker?

Intermediate Tigerberget sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,802
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja det jeg er kritiskt til mest er at rommet mitt kanskje ikke skulle hatt noe større enn mentor 2 i seg :-?

Nå er det jo kanskje mulighet for og få slått ned en vegg så da kan det bli 10-15m2 til i stua.

Fikk sporings nummeret nå så da kan vi gjette hva jeg blir gjørende :-P

Jeg fikk Mentor 6 til å spille bra på 18m2.
    Vel og merke på musikk.
    På film ble den for oppløst og detaljert synes jeg.
    Diskanten fant seg aldri til rette på knusing av glass-scener.
    Det ble i spisseste laget på godt lydvolum.

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,124
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tigerberget
    Jeg fikk Mentor 6 til å spille bra på 18m2.
    Vel og merke på musikk.
    På film ble den for oppløst og detaljert synes jeg.
    Diskanten fant seg aldri til rette på knusing av glass-scener.
    Det ble i spisseste laget på godt lydvolum.
    Kommer ann på hvordan man ser på planløsninga mi, enten har 10m2 eller så har jeg nærmere 30m2

Uansett om de ikke er 'skarpere' på slike scener du nevner enn conceptene mine så skal jeg nok ha det mye morro med de. Kan på verste hold fore stua med glava :-P

Intermediate tor rasmussen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,514
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilken forsterker har du i dag?
    Mine Mentor 6 kom først til sin rett da jeg oppgraderte fra RX-V3900 til å la NAD C275BEE overta driften av dem.

Så effekt før center i mine ører.

Intermediate roddis sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,195
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Dette er sjelden vare på bruktmarkedet, kanskje det er noen som har litt vanskelig kvinnfolk hjemme? Denne skulle fint få plass i de flestes hjem, synes denne høytalern er skikkelig fin i denne hvitfargen. Hadde ikke gjort noe om Dali kostet på seg litt hvitmaling og frisket opp Mentor altså.

Dali Mentor 6 LE - FINN Torget
    De er flotte ja.
    Dali Euphonia MS4, CS4, Ikon onwall mk2 | SVS PB-1000 | Onkyo 3008 | Emotiva XPA-5 | Cambridge 840E | Xindac Dac 5 | Squeezebox | Samsung 64 | VU+ Solo 4K | Harmony | X-10

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,195
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av da-ty@online.no
    Smak og behag ja. Nå har ikke jeg hørt H400, men H800 er i alle fall som natt og dag i forhold til M6. Ingen tvil om at Mentor 6 er veldig bra til prisen, spesielt til messetilbudet de har nå.
    Dali Euphonia MS4, CS4, Ikon onwall mk2 | SVS PB-1000 | Onkyo 3008 | Emotiva XPA-5 | Cambridge 840E | Xindac Dac 5 | Squeezebox | Samsung 64 | VU+ Solo 4K | Harmony | X-10

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,124
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tor rasmussen
    Hvilken forsterker har du i dag?
    Mine Mentor 6 kom først til sin rett da jeg oppgraderte fra RX-V3900 til å la NAD C275BEE overta driften av dem.

Så effekt før center i mine ører.
    Har per i dag kun receivern som kanskje ikke er beste matchen, men vil tro den ikke er noe spessielt verre enn de fleste NAD receivere klang messig (pioneer Lx 85) så planlegger og kjøre med Bi-amping inntill jeg eventuellt får spart opp litt igjen.

Ifølge home theater så skal den være stabil med 100 watt (8ohm) i 7 kanaler drifta samtidig med en promille forvrengning. Siden jeg enn så lenge har bare 5.1 skulle jeg kunne kjøre 4 av receiverns kanaler til frontene som 'teoretisk' skal da få 100 watt for diskant/mellom tone og 100 til på bassen (om jeg har skjønt det riktig)

baserer meg på disse: Pioneer Elite SC-57 A/V Receiver HT Labs Measures | Home Theater speccene til receivern mer enn hva pioneer opplyser (9x190 watt liksom)

Om en NAD 275 holder til og vekke godsakene så høres det oppmuntrene ut. Tenkte disse kanskje kunne fortjent noe alà en parasound 2250 eller halo (dog litt over ønsket budsjett) kanskje eventuelt sjekka ut en emotiva xpr 5 :-P

Er en ting som er sikkert med denne hobbyen, man går ikke tom for ting og google :-D

Satser på at mentorene har lenger leve tid enn receivern så med en par år blir nok elektronikk matchen bedre tenker jeg.

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,124
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jaja, da kom plutselig januars nissen inn døra.

Faktisk positivt overaska på hvor raskt postgangen var når de blei sendt fra lageret tirsdags morgen.

Dalis Entusiaster-20130131_175147-jpg

Sånn da skal de få lov til og stå her en time eller to for og aklimatisere seg mens jeg kikker i manualer og får meg en mat bit

Dalis Entusiaster-20130131_182250-jpg

Newcomer
    Medlem siden
    May 2012
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei så vakkert!
    Er det du selv som er nissen, eller kom postdamen faktisk og leverte disse? De tar jo litt plass i stua, og enda mer i postmobilen..
    Gratulerer!
    -tenker du kommer til å smile litt ekstra framover...

Intermediate Rotja sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva, sette seg ned i en sånn stund? Jeg ville ikke gjort stort Annet enn å fiklet bakpå å fått opp litt lyd på jenta... 8)

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,124
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rotja
    Hva, sette seg ned i en sånn stund? Jeg ville ikke gjort stort Annet enn å fiklet bakpå å fått opp litt lyd på jenta... 8)

Kjenner godt til den følelsen ja men etter og svidd av en par pcer i tenåra pga nettop utålmodig "må brukes NÅÅ!!" mentalitet tar jeg det litt mer rolig med denne nye hobbyen.

Det som jeg så langt har røska meg litt i huet nå i dag er hvor pokker jeg har lagt banan pluggene jeg kjøpte i sommer, jaja får bare skru på kabeln som vanlig.
    På den annen side har husvendinga resultert i at jeg fant kofferten med alle cd platene jeg kjøpte for 10-15 år siden særdeles et par pink floyd album (Dark side of the moon og Echoes samle skiva ) jeg ikke hadde fått rippa av god kvalitet før de forsvant med koffert og 100 andre brødre under en flytting.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer så masse med flotte høttyalere, og velkommen i Mentor klubben :wink:

Mine kom i hus for snart 2 uker siden, og har allerede hatt masse glede av de, føltes ut som en solid oppgradering fra ikon 6 mk2, skal testes ut med Nad M3 i helgen :wink:

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,124
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk takk, nå oppgraderer jeg rett fra concept 6 så det bør jo bli et lite hopp, hehe.
    Effekt blir nok neste på lista hos meg og tipper jeg (selv om jeg ikke har testa lyd enda) men bare conceptene blei luftigere når de blei satt til small og lot subbene ta seg av bassen, så det er mulig fare for at kreditt korta mine som for øyeblikket faktisk står i 0 får en knekk på seg...

Intermediate Rotja sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk takk, nå oppgraderer jeg rett fra concept 6 så det bør jo bli et lite hopp, hehe.
    Effekt blir nok neste på lista hos meg og tipper jeg (selv om jeg ikke har testa lyd enda) men bare conceptene blei luftigere når de blei satt til small og lot subbene ta seg av bassen, så det er mulig fare for at kreditt korta mine som for øyeblikket faktisk står i 0 får en knekk på seg...
    Ja det syns jeg...
    Så nå fikk du en grunn til å skaffe deg litt effekt.. Men lytt litt til nye Mentorer..

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Effekt blir nok neste på lista hos meg og tipper jeg (selv om jeg ikke har testa lyd enda) men bare conceptene blei luftigere når de blei satt til small og lot subbene ta seg av bassen, så det er mulig fare for at kreditt korta mine som for øyeblikket faktisk står i 0 for en liten knekk på seg...

På musikk vil jeg tro du klarer deg uten sub, overrasskende fyldig bass de leverer selv med en Yamaha A2010 receiver i bi-amp 8)

Men skal bli spennende å høre hvordan de presterer med Nad M3 i forhold, skal komme med en oppdatering iforhold til det etter helgen engang

Man lever bare 1 gang veit du, men dukker opp masse bra på brukten fra tid til annen

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,195
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nydelig, grattis med flotte høyttalere. Gled deg, detta blir bra

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,124
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tronder
    På musikk vil jeg tro du klarer deg uten sub, overrasskende fyldig bass de leverer selv med en Yamaha A2010 receiver i bi-amp 8)

Men skal bli spennende å høre hvordan de presterer med Nad M3 i forhold, skal komme med en oppdatering iforhold til det etter helgen engang

Man lever bare 1 gang veit du, men dukker opp masse bra på brukten fra tid til annen
    Problemet her er at jeg har et ganske lite optimalt rom, så det blir litt trangt til side veggene :\ derfor har jeg hatt et kanselerings punkt ved ca 100hz og 230hz, desverre så tipper jeg den biten ikke blir noe særlig bedre uansett høytaler jeg får inn, så fram til nå har jeg brukt subbene bak sitten posisjon til og dytte på med bass, men de spiller nå bare opp til 100hz. Selvsagt blir det ny kalibrering nå

Men jeg er i prosess av og 'overtale' huseier til og muligens slå ned en vegg og kombinere med et annet rom som egentlig bare blir brukt til lagring av diverse tomesker for tida. Da kan det bli annerledes.

Yes, jeg er såpass små gal at jeg kan tenkes og bygge leigligheten rundt annlegget ;D

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Problemet her er at jeg har et ganske lite optimalt rom, så det blir litt trangt til side veggene :\ derfor har jeg hatt et kanselerings punkt ved ca 100hz og 230hz, desverre så tipper jeg den biten ikke blir noe særlig bedre uansett høytaler jeg får inn, så fram til nå har jeg brukt subbene bak sitten posisjon til og dytte på med bass, men de spiller nå bare opp til 100hz. Selvsagt blir det ny kalibrering nå

Men jeg er i prosess av og 'overtale' huseier til og muligens slå ned en vegg og kombinere med et annet rom som egentlig bare blir brukt til lagring av diverse tomesker for tida. Da kan det bli annerledes.

Yes, jeg er såpass små gal at jeg kan tenkes og bygge leigligheten rundt annlegget ;D
    He he, en plass må man begynne, tøft :-D

Rommet mitt er bra akustisk, men den ene høytaleren står bare 10-15 cm fra sidevegg, men det fungerer greit i forhold til hva jeg kan høre, men har ikke tatt noen målinger, bare brukt kalibrering og modifisert resultatet på den og funnet en løsning som fungerer bra for meg..

Hvis jeg skal slå ned vegg, så blir datteren min uten soverom, og det er ikke fullt så bra, he he :-D

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    533
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Frèdricò
    Har Mk1 ja. Har desverre ikke budskjett til å selge og prøve nye ting ennå, er fortsatt lærling, og har de på gutterommet. Har også nettopp handlet naden. den ble desverre handlet før høytalerene, så fikk jeg daliene så billig at jeg måtte handle

Plaseringen er vinkelrett, er forholdsvis det er god akustikk i rommet. kjellerrom med isolerte vegger rundt hele, og tregulv. Eneste ulempe med plaseringen nå, er at venstre høytaler står 50cm fra sidevegg på venste side. Har også gitt høyalerene ca 50 cm til bakvegg. Men har nok for lite rom. Hvor mye tror dere dette ødlegger lyden for meg? ikke det at jeg ikke er fornøyd til nå, men tror disse høyalerene kan mer.

Men skal se på noen forskjellige effekttin, kansje jeg kan prøvelåne en denon etterhvert

har også mk1 versjonen av dali ikon 7 og forsterker match er alfa omega på disse. har hørt de med en nad c372 på hver og det var ikke spisst men rommet kan ha spilt inn her.
    har mine toppen 40 cm fra bakvegg og har ingen problemer med diskant. de drives i dag av en yamaha rxv 3067 med van den hul kabler. merket stor forskjell bare ved å å få inn et stort teppe og følte det hjalp å sette opp 4 bilder som blir til ett. prøv deg frem med vinkling eller ikke. jeg har surroundoppsett så minie er ikke vinklet av den grunn

Side 682 av 743 FørsteFørste ... 182 542 552 562 572 582 592 602 612 622 632 642 652 662 672 678 679 680 681 682 683 684 685 686 692 702 712 722 732 742 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •