Dalis Entusiaster - Side 681

Sponsorer:
Takk Takk:  4
Like Like:  33
Side 681 av 743 FørsteFørste ... 181 541 551 561 571 581 591 601 611 621 631 641 651 661 671 677 678 679 680 681 682 683 684 685 691 701 711 721 731 741 ... SisteSiste
Viser resultater 13,601 til 13,620 av 14842
    Intermediate roddis sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,195
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av da-ty@online.no
    Dali sprer like mye begge veier. De har heller ikke så bra spredning som foreks BW. Så plassering og vinkling er veldig viktig. Har selv hatt både Helicon og Euphonia som har blitt vinklet inn mot lytte posisjon med godt resultat. Men dog ikke mye vinkling. Dali har enorm bra kanalseperasjon ved riktig plassering.
    Hvor mye vinkling ga deg et bra resultat? Er da avstanden mellom høyttalerne og deg en likesidet trekant?
    Dali Euphonia MS4, CS4, Ikon onwall mk2 | SVS PB-1000 | Onkyo 3008 | Emotiva XPA-5 | Cambridge 840E | Xindac Dac 5 | Squeezebox | Samsung 64 | VU+ Solo 4K | Harmony | X-10

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,124
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Caveman
    Ikon 6 MK 2 til 7990 og Mentor 6 til 14990 på HFK nå, bra rabatter

Sikler selv på en Dacmagic Plus til et head-fi oppsett på kontoret, satt ned til 2698.

Det var et farlig tilbud på mentor 6, og akkuratt innafor budsjettet. Hadde jeg bare fått demoa et par og en lønning til...

*Ser med sultent blikk mot kreditt korta....

Newcomer pøbb sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2012
    Poster
    253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=da-ty@online.no]Dali sprer like mye begge veier. De har heller ikke så bra spredning som foreks BW. Så plassering og vinkling er veldig viktig. Har selv hatt både Helicon og Euphonia som har blitt vinklet inn mot lytte posisjon med godt resultat. Men dog ikke mye vinkling. Dali har enorm bra kanalseperasjon ved riktig plassering.[/QUOTE

forteller bare det de sa på hifi klubben. regner med de vet hva det sier,når det er de som kjenner og selger det merket, sier heller ikke det er feil det du sier.
    Dali ikon 7 mk2- ikon vokal mk2- ikon on wall mk2- 2 stk Sony subb- Onkyo txnr 3009- panasonic dmp 500- Apple tv- get hd pvr- panasonic plasma50.

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Caveman
    Ikon 6 MK 2 til 7990 og Mentor 6 til 14990 på HFK nå, bra rabatter

Sikler selv på en Dacmagic Plus til et head-fi oppsett på kontoret, satt ned til 2698.
    Dette var masse gode priser på et sted, ser ut som dette er messetilbud så her må man være rask ser det ut som.

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,124
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Dette var masse gode priser på et sted, ser ut som dette er messetilbud så her må man være rask ser det ut som.

Ja litt det jeg tenker og, så frister nesten og bare kjøpe mentor 6 uhørt (uhørt som den tanken er)

Men uansett får jeg ikke demonstrert min akustikk og elektronikk hos hk, så why not...?

Har jo også som nyttårs forsett og være mindre ansvarlig av meg :-P

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roddis
    Hvor mye vinkling ga deg et bra resultat? Er da avstanden mellom høyttalerne og deg en likesidet trekant?
    Ja, hadde de plassert i en likesidet trekant. Vinklet de inn ca 10-20mm innover. Merker ofte at vokaler blir sentrert dønn i midten. Dali har såpass bra kanalsepersajon at du hører vokaler fra midten og instrumentene fra hver sin HT.
    Føler at hvis de rettes ut, så blir det litt rotete lydbilde.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TorTorden
    Ja litt det jeg tenker og, så frister nesten og bare kjøpe mentor 6 uhørt (uhørt som den tanken er)

Men uansett får jeg ikke demonstrert min akustikk og elektronikk hos hk, så why not...?

Har jo også som nyttårs forsett og være mindre ansvarlig av meg :-P
    Jeg har Mentor 6 selv og er meget fornøyd med disse, du taper ikke noe på å kjøpe deg en slik høytaler spør du meg. Liker du Ikon serien vil du elske Mentor også, dette er en serie som gir deg det beste fra 2 verdener samt den er meget detaljert. Om du ikke blir fornøyd med denne så har du høyere krav enn meg i hvertfall.

Om du ikke liker den er den ikke så vanskelig å selge igjen.

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,124
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har Mentor 6 selv og er meget fornøyd med disse, du taper ikke noe på å kjøpe deg en slik høytaler spør du meg. Liker du Ikon serien vil du elske Mentor også, dette er en serie som gir deg det beste fra 2 verdener samt den er meget detaljert. Om du ikke blir fornøyd med denne så har du høyere krav enn meg i hvertfall.

Om du ikke liker den er den ikke så vanskelig å selge igjen.
    Det er jo litt av saken og per i dag (og siste 6 åra) har jeg kun hatt Concept 6 så vil egentlig tro du langt mer kresen enn meg :-)

**** må da være lov og gjøre ville ting når man er nesten 32 og gjeldsfri (må ikke ta opp gjeld for og kjøpe heller)

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er jo litt av saken og per i dag (og siste 6 åra) har jeg kun hatt Cobcept 6 så vil egentlig tro du langt mer kresen enn meg :-)

**** må da være lov og gjøre ville ting når man er nesten 32 og gjeldsfri (må ikke ta opp gjeld for og kjøpe heller)
    Hvorfor ikke være litt gal og kjøpe disse, har man råd til mat etter kjøp og regningene er betalt så er det bare å kose seg. Det er musikken som er mest int for hos her inne, utstyret gir en ekstra glede når alt spiller i hop.

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,124
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor ikke være litt gal og kjøpe disse, har man råd til mat etter kjøp og regningene er betalt så er det bare å kose seg. Det er musikken som er mest int for hos her inne, utstyret gir en ekstra glede når alt spiller i hop.
    Blir kanskje mindre øl og godsaker, men det har kanskje vekta bare godt av :P
    Mentor 6 bestilt og betalt, så da håper jeg bare posten klarer og finner fram uten og ramle i elva (kryss finga for meg folkens)

Våkner vel med forbruks sjokk i morra da tenker jeg

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er sjelden vare på bruktmarkedet, kanskje det er noen som har litt vanskelig kvinnfolk hjemme? Denne skulle fint få plass i de flestes hjem, synes denne høytalern er skikkelig fin i denne hvitfargen. Hadde ikke gjort noe om Dali kostet på seg litt hvitmaling og frisket opp Mentor altså.

Dali Mentor 6 LE - FINN Torget

Intermediate b3nd1k sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    2,256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer TorTorden! Flotte høyttalere du får, selv hatt dem

Ang dette med vinkling, så står det også i manuallen til ms4 at Dali anbefaler å ha høyttaleren rett frem, dvs uten vinkling. Men merket selv at litt måtte til for å få beste lyd bilde i min stue ihvertfall
    Min tråd

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mentor 6 bestilt og betalt, så da håper jeg bare posten klarer og finner fram uten og ramle i elva (kryss finga for meg folkens)

HFK har vel 12 mnd rentefri nedbetaling om jeg ikke tar feil. Kun etableringsgebyr. Kjør på

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Gratulerer så mye og ikke vær sein med å oppdatere oss på fangsten i dag, vi liker gjerne litt lytteopplevelser og greier. Virkelig moro å se at folk går oppover på rangstigen til Dali. Dette var kult og direkte, skal vi ønske deg velkommen som Mentor eier?

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,124
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av da-ty@online.no
    HFK har vel 12 mnd rentefri nedbetaling om jeg ikke tar feil. Kun etableringsgebyr. Kjør på

Det blei cash kontant denne gangen, men når jeg skal bytte ut centern...

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,124
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer så mye og ikke vær sein med å oppdatere oss på fangsten i dag, vi liker gjerne litt lytteopplevelser og greier. Virkelig moro å se at folk går oppover på rangstigen til Dali. Dette var kult og direkte, skal vi ønske deg velkommen som Mentor eier?
    Har jo ikke fått de enda men ja :-) , veldig hurtig var det kanskje ikke har sniffa på nye fronter i 10-15 klassen i et år snart (og små sikla etter mentor serien) men var en del andre ting jeg 'måtte' ha først hehe.

Jeg har kanskje ikke beste forsterker matchen men syns jo ikke det nødvendigvis har verdt for skarpt med conceptene jeg har hatt enn så lenge og nå tenker jeg høytalerne har merkbart lenger levetid enn receivern så kan sikkert finne mer passende elektronikk når den tida kommer.

Hadde planer om og starte en utstyrs/kino tråd i desember når jeg fikk de nye subbene men hadde rota bort kabelen til kamera og glemte hele greia (blei opptatt med og riste sofan til naboen fra avstand :-P )

Hmm noen som kan foreslå en stereo forsterker med prosessor inngang for dem (under 20) kommer ikke til og ha råd med det første men alltids kjekt og starte googlinga tidlig hehe.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    74
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Satte ikke hifiklubben ned prisen på ikon mk1 serien like føre mk2 kom?
    Kansje mentor mk2 er på anmarsj

Solgte mine ikon6mk2 for 7500kr for ei uke sia. Var heldig med den da

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    74
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som nevnt, så har jeg solgt mine ikon6mk2.

Har nå zensor1 koplet opp på en yamaha rxv3900, å for en lyd det kommer ut av disse nå! Klarer meg en stund med det oppsettet en god stund, Håper på innkjøp av mentor8 i framtia

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,124
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av vIc2r
    Satte ikke hifiklubben ned prisen på ikon mk1 serien like føre mk2 kom?
    Kansje mentor mk2 er på anmarsj
    Godt spørsmål, men jeg ville trodd de hadde satt ned de andre også hvis dette var tilfelle (ikke at jeg egentlig bryr meg, ville trodd en mentor 6 mk2 fort hadde kommet til lanserings pris nærmere 25 enn 15 :P)
    I tillegg så har dette arrangementet I Oslo som sikkert starta akkurat i det vi begynte og se i alle fall dette tilbudet i kveld.
    Sitat Opprinnelig postet av vIc2r
    Solgte mine ikon6mk2 for 7500kr for ei uke sia. Var heldig med den da
    Hehe :twisted:

Nå kom jeg på at jeg faktisk hadde bestilt demo på B&W cm8 i går :s

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,124
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Mentorene på vei gitt :)

Ja da skulle mentorene være på vei fra det danske lageret, har dog enda ikke fått noe sporings nummer men det er kanskje like greit for jeg hadde vel bare blitt sittende og oppdatere sporings sida uten og få gjort et dugg vettuge ting :P

Etter og ha kikka litt mer på tilbuds sidene til HK så virker det som at tilbudet som går nå på Dalis 'seksere' (Lektor, Ikon, og Mentor) varer til 9 Februar.

Hør forskjellen – hva får jeg for pengene? | Hi-Fi Klubben

Skulle kanskje sett det først og fått hørt på de, men tror jo ikke jeg hadde gått for noe annet med det pris avslaget her

Side 681 av 743 FørsteFørste ... 181 541 551 561 571 581 591 601 611 621 631 641 651 661 671 677 678 679 680 681 682 683 684 685 691 701 711 721 731 741 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •