Dalis Entusiaster - Side 680

Sponsorer:
Takk Takk:  4
Like Like:  33
Side 680 av 743 FørsteFørste ... 180 540 550 560 570 580 590 600 610 620 630 640 650 660 670 676 677 678 679 680 681 682 683 684 690 700 710 720 730 740 ... SisteSiste
Viser resultater 13,581 til 13,600 av 14842
    Intermediate roddis sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,195
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Skal du bruke så mye penger på effekt så er brukt EC 250r et kjempe valg. Passer Dali som hånd i hanske og kneler aldri
    Dali Euphonia MS4, CS4, Ikon onwall mk2 | SVS PB-1000 | Onkyo 3008 | Emotiva XPA-5 | Cambridge 840E | Xindac Dac 5 | Squeezebox | Samsung 64 | VU+ Solo 4K | Harmony | X-10

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roddis
    Skal du bruke så mye penger på effekt så er brukt EC 250r et kjempe valg. Passer Dali som hånd i hanske og kneler aldri
    Veldig enig i dette. Den voldsomme entusiasmen for A21 på Dali-høyttalere her inne skjønner jeg ikke helt. Har hørt den selv på Helicon og MS4, og det var ingen god match på noen av dem i mine ører. Bra punch javisst, men det manglet mye i mellomtonen - lydbildet var lyst og lite musikalsk. Vokal og synth låt kjølig og spinkelt. Vi var flere som hørte på dette og alle var enige i at det var "noe" som manglet. EC er stikk motsatt, varm og fyldig med vel så god punch og oppløsning. Helt perfekt! Bare for å kommentere litt på M3, den lå nok nærmere EC enn A21 i lydsignatur når den ble brukt som effekttrinn i dette oppsettet.

Intermediate Tigerberget sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,802
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    17590,- for en helt ny A21 hos Audioteknikk.... 😊

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sjekk ut Lektor 2!

Da har jeg gått litt tilbake til Dali.. iallefall til min Klipsch RF82 er reparert . På stua står nå 2 søte Lektor 2, og jeg har sikkert sagt det før:

MAKAN til lydkvalitet skal man lete lenge etter. Dette er faktisk min favoritt til under 10000kr, ok den mangler endel bass, men løsningen hos meg er jo såre enkel.:

NAD M3, bruke bassmanagement: sette highpass filter til 80hz og la Definitive Technology Reference subben min til resten... det spiller helt kanon (og det beste av alt, det spiller nydelig også på lavt nivå!!). Fyller stua mi med lyd helt enkelt .

Lektor 2 låter bedre enn Klipsch RF82, uten tvil, men mangler jo helt klart RF82 sin slagkraft. Men må si jeg ikke savner noe som helst i stua.

Nå er dessverre Reference subben solgt til en heldig kjøper (innser jo det, at dette er en veldig spesiell og god sub, men jeg vil teste noe nytt).

Prøv å få en demo av Lektor 2 på f.eks NAD M3 neste gang dere er inne i en hifiklubben butikk. Mellomtone og diskanten er til å drepe for :P.

Mine inntrykk av Lektor 3-8 er dog ikke like WOWFANTASTIC, men de er jaggu meg gode dem og! Lektor 8 er jo vannvittig brutale med rett elektronikk.

Intermediate fordfiesta sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    1,071
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Da har jeg gått litt tilbake til Dali.. iallefall til min Klipsch RF82 er reparert . På stua står nå 2 søte Lektor 2, og jeg har sikkert sagt det før:

MAKAN til lydkvalitet skal man lete lenge etter. Dette er faktisk min favoritt til under 10000kr, ok den mangler endel bass, men løsningen hos meg er jo såre enkel.:

NAD M3, bruke bassmanagement: sette highpass filter til 80hz og la Definitive Technology Reference subben min til resten... det spiller helt kanon (og det beste av alt, det spiller nydelig også på lavt nivå!!). Fyller stua mi med lyd helt enkelt .

Lektor 2 låter bedre enn Klipsch RF82, uten tvil, men mangler jo helt klart RF82 sin slagkraft. Men må si jeg ikke savner noe som helst i stua.

Nå er dessverre Reference subben solgt til en heldig kjøper (innser jo det, at dette er en veldig spesiell og god sub, men jeg vil teste noe nytt).

Prøv å få en demo av Lektor 2 på f.eks NAD M3 neste gang dere er inne i en hifiklubben butikk. Mellomtone og diskanten er til å drepe for :P.

Mine inntrykk av Lektor 3-8 er dog ikke like WOWFANTASTIC, men de er jaggu meg gode dem og! Lektor 8 er jo vannvittig brutale med rett elektronikk.
    Artig, utrulig mye golyd i små høyttalere
    Vurderer selv å kjøpe NAD C390DD til mine B&W CM1:-D

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    .

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    .

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    .

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal fortsette å bruke søke funksjonen og google meg til jeg blir blå, men svar og løsning på det jeg søker skal jeg finne ;-)

Tusen takk for den hjelpen jeg har fått og bra det finnes tråder og forum slik som dette, kommer en oppdatering når jeg har noe å bidra med og funnet det som fungerer for meg :-)

Håper denne dedikerte tråden holdes i livet og nå skal jeg som dere kose meg med Dali og alt som følger med :-)

Active
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    349
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av fordfiesta
    Artig, utrulig mye golyd i små høyttalere
    +1 !

Lenge siden jeg har skrevet noe på forumet nå, men har fulgt med på det meste !

Jeg har hatt mange flotte lydkvelder med mine små DM685 !

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisann

Lurer på hva dere syns om Dali Ikon 7?

Har nettopp skaffet meg meget pent brukte Ikon 7. syntes de spiller meget pet sammen med min Nad 356, integrert dac - optisk med pc som kilde.

Kanskje Litt mye diskant, så noen tips for noe jeg kan kompansere med?
    Har vært innom tanken på effektforsterker, evt.u hvilke? Har også tenkt litt på subb, men noe usikker der.

Mitt første anlegg av litt høyere standard, setter pris på all help/respons

Newcomer pøbb sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2012
    Poster
    253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Frèdricò
    Heisann

Lurer på hva dere syns om Dali Ikon 7?

Har nettopp skaffet meg meget pent brukte Ikon 7. syntes de spiller meget pet sammen med min Nad 356, integrert dac - optisk med pc som kilde.

Kanskje Litt mye diskant, så noen tips for noe jeg kan kompansere med?
    Har vært innom tanken på effektforsterker, evt.u hvilke? Har også tenkt litt på subb, men noe usikker der.

Mitt første anlegg av litt høyere standard, setter pris på all help/respons
    Jeg synes mine er veldig bra jeg da, men mine er mk2, jeg vet ikke hvor stor forskjell det er på mk1 og 2 . var litt uvant på musikk i begynnelsen. men på film er det jo topp. er veldig fornøyd.
    Dali ikon 7 mk2- ikon vokal mk2- ikon on wall mk2- 2 stk Sony subb- Onkyo txnr 3009- panasonic dmp 500- Apple tv- get hd pvr- panasonic plasma50.

Active tore_v1 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    423
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om diskanten stikker seg ut så har du MK1. Problem nummer to er vel at forsterkeren ikke spiller helt på lag med høyttalerne. Hva slags kilde har du koblet til?

Jeg ville vurdert å teste litt flere forsterkere. Denon PMA1500 burde du få tak på brukt til en grei pris. Den er litt avrundet i toppen. Et eldre Meridian-effekttrinn kan også være noe å tenke på.

Del to er å se på plassering av høyttalerne. Står de med vinkel inn, eller står de rett ut fra veggen? Er det mye refleksjon fra vegger på siden?

Newcomer pøbb sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2012
    Poster
    253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tore_v1
    Om diskanten stikker seg ut så har du MK1. Problem nummer to er vel at forsterkeren ikke spiller helt på lag med høyttalerne. Hva slags kilde har du koblet til?

Jeg ville vurdert å teste litt flere forsterkere. Denon PMA1500 burde du få tak på brukt til en grei pris. Den er litt avrundet i toppen. Et eldre Meridian-effekttrinn kan også være noe å tenke på.

Del to er å se på plassering av høyttalerne. Står de med vinkel inn, eller står de rett ut fra veggen? Er det mye refleksjon fra vegger på siden?

Vinkelen har mye å si på disse, er stor spredning av disse utover sidene, bør derfor stå rett.
    Dali ikon 7 mk2- ikon vokal mk2- ikon on wall mk2- 2 stk Sony subb- Onkyo txnr 3009- panasonic dmp 500- Apple tv- get hd pvr- panasonic plasma50.

Active tore_v1 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    423
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pøbb
    Vinkelen har mye å si på disse, er stor spredning av disse utover sidene, bør derfor stå rett.
    De (det meste fra Dali) er laget for å stå vinkelrett ut fra vegg og perpendikulært på lytter.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har Mk1 ja. Har desverre ikke budskjett til å selge og prøve nye ting ennå, er fortsatt lærling, og har de på gutterommet. Har også nettopp handlet naden. den ble desverre handlet før høytalerene, så fikk jeg daliene så billig at jeg måtte handle

Plaseringen er vinkelrett, er forholdsvis det er god akustikk i rommet. kjellerrom med isolerte vegger rundt hele, og tregulv. Eneste ulempe med plaseringen nå, er at venstre høytaler står 50cm fra sidevegg på venste side. Har også gitt høyalerene ca 50 cm til bakvegg. Men har nok for lite rom. Hvor mye tror dere dette ødlegger lyden for meg? ikke det at jeg ikke er fornøyd til nå, men tror disse høyalerene kan mer.

Men skal se på noen forskjellige effekttin, kansje jeg kan prøvelåne en denon etterhvert

Intermediate tor rasmussen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,514
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tore_v1
    De (det meste fra Dali) er laget for å stå vinkelrett ut fra vegg og perpendikulært på lytter.
    Nå tror jeg du flotter deg med et ord, uten å tenke deg om.
    Perpendikulært betyr vinkelrett.
    Hvordan vil du klare å få en høyttaler til å stå vinkelrett ut fra vegg, og samtidig vinkelrett mot lytter.
    (Med mindre du står i et spesialrom med vinkel midt på bakvegg).

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2013
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Dali

har et par Dali 104, de spiller utrolig bra til å være så gamle, men snart så kommer det et par med Dali Zensor 5 eller 7 :wink:

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pøbb
    Dali sprer like mye begge veier. De har heller ikke så bra spredning som foreks BW. Så plassering og vinkling er veldig viktig. Har selv hatt både Helicon og Euphonia som har blitt vinklet inn mot lytte posisjon med godt resultat. Men dog ikke mye vinkling. Dali har enorm bra kanalseperasjon ved riktig plassering.

Active
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    316
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikon 6 MK 2 til 7990 og Mentor 6 til 14990 på HFK nå, bra rabatter

Sikler selv på en Dacmagic Plus til et head-fi oppsett på kontoret, satt ned til 2698.

Side 680 av 743 FørsteFørste ... 180 540 550 560 570 580 590 600 610 620 630 640 650 660 670 676 677 678 679 680 681 682 683 684 690 700 710 720 730 740 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •