Dalis Entusiaster - Side 679

Sponsorer:
Takk Takk:  1
Like Like:  30
Side 679 av 742 FørsteFørste ... 179 539 549 559 569 579 589 599 609 619 629 639 649 659 669 675 676 677 678 679 680 681 682 683 689 699 709 719 729 739 ... SisteSiste
Viser resultater 13,561 til 13,580 av 14837
    Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,139
    Takk & like
    Nevnt
    12 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Post bilder av dine Dali'er her:

http://www.facebook.com/DALI.loudspeakers

Intermediate b3nd1k sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    2,256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser faktisk at jeg har posta mentorene mine når jeg hadde dem på den siden en gang
    Min tråd

Intermediate roddis sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,191
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen her som har sammenlignet Helicon vs Euphonia? Tenker da på hvordan diskant og mellomtone oppleves på f eks Helicon 400mk2 vs Euphonia MS4 i forhold til hverandre?
    Dali Euphonia MS4, CS4, Ikon onwall mk2 | SVS PB-1000 | Onkyo 3008 | Emotiva XPA-5 | Squeezebox | Samsung 64 | VU+ Solo 4K | Harmony | X-10

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er den ene Mentor 6 i hus, flott høytaler, kan ikke forstå at damer ikke vil ha en slik skjønnhet i stuen :-P Den andre stoppet opp i stokke, og vil mest sannsynlig være på det lokale postkontoret klar for henting imorgen..

Men jeg er fortsatt på utkikk etter en effektforsterker, da jeg frykter Yamaha receiveren ikke klarer å drive frontene godt nok.. Har googlet og lest forums tråder opp i mente, men blir ikke noe klokere.. Den ene anbefaler det ene og alle de andre noe helt annet..

Kan godt kjøpe brukt, og tenker på å bruke maks 10-12000,- og heller kjøpe noe jeg kan leve med på sikt, istedenfor å drive å bytte ut komponenter like ofte som andre bytter undertøy.. Prøver å holde denne interessen på ett fornuftig nivå, uten å pantsette alt jeg eier fordi det finnes noe bedre der ute, for det vil det alltid gjøre uansett.

Så jeg lurer heller på hva som vil være tilstrekkelig og gir mest lyd for pengene der ute, og som er bra nok og utnytter potensialet i Mentor 6?

Intermediate Tigerberget sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,802
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tronder
    Da er den ene Mentor 6 i hus, flott høytaler, kan ikke forstå at damer ikke vil ha en slik skjønnhet i stuen :-P Den andre stoppet opp i stokke, og vil mest sannsynlig være på det lokale postkontoret klar for henting imorgen..

Men jeg er fortsatt på utkikk etter en effektforsterker, da jeg frykter Yamaha receiveren ikke klarer å drive frontene godt nok.. Har googlet og lest forums tråder opp i mente, men blir ikke noe klokere.. Den ene anbefaler det ene og alle de andre noe helt annet..

Kan godt kjøpe brukt, og tenker på å bruke maks 10-12000,- og heller kjøpe noe jeg kan leve med på sikt, istedenfor å drive å bytte ut komponenter like ofte som andre bytter undertøy.. Prøver å holde denne interessen på ett fornuftig nivå, uten å pantsette alt jeg eier fordi det finnes noe bedre der ute, for det vil det alltid gjøre uansett.

Så jeg lurer heller på hva som vil være tilstrekkelig og gir mest lyd for pengene der ute, og som er bra nok og utnytter potensialet i Mentor 6?
    Her MÅ jeg bare gripe inn og skrive
    P A R A S O U N D

DEILIG lyd med Halo serien!
    Kjøper du en brukt A21, så spiller de enormt bra.
    Snakker av erfaring

Intermediate roddis sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,191
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva du kommer til å like av effekt er jo ikke godt å vite, er mye som kan fungere bra. Det som går igjen er Nad, Parasound, og Emotiva. Jeg holder en knapp på Emotiva xpa-2 som nevnt tidligere her, bra lyd til en billig peng. Eller du kan gå for en brukt Electrocompaniet 250r, da har du krefter og kvalitet så det holder i årevis. Du må nesten gå for en og teste den.
    Dali Euphonia MS4, CS4, Ikon onwall mk2 | SVS PB-1000 | Onkyo 3008 | Emotiva XPA-5 | Squeezebox | Samsung 64 | VU+ Solo 4K | Harmony | X-10

Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    2,256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    parasound, noe rør kanskje
    Min tråd

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tigerberget
    Her MÅ jeg bare gripe inn og skrive
    P A R A S O U N D

DEILIG lyd med Halo serien!
    Kjøper du en brukt A21, så spiller de enormt bra.
    Snakker av erfaring
    Akkurat den jeg har falt litt for, men det er i utgangspunktet en stero forsterker og ikke en etterforsterker.. Har allerde en receiver som skal stå for surround, og er ute etter noe som bare driver Mentorene.. For er glad i både musikk og film, selv om jeg fortsatt mangler sub og bak høyttalere..

Men har pre out på receiveren, så A21 kan sikkert kobles slik som en dedikert etterforsterker?

Kan ta med at jeg sjelden spiller veldig høyt og ønsker noe som gir litt "punch" utifra det.. Og kanskje demper diskanten litt på høyere volum..

Intermediate tor rasmussen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,446
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av fiske
    Takk for svar.
    Blir jo veldig nysgjerrig på å prøve Mentor serien.
    Ville du også testet Mentor 8 hvis du var meg?
    Kommer an på størrelsen av rommet.
    En for stor høyttaler i et lite rom, blir sjeldent bra.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roddis
    Hva du kommer til å like av effekt er jo ikke godt å vite, er mye som kan fungere bra. Det som går igjen er Nad, Parasound, og Emotiva. Jeg holder en knapp på Emotiva xpa-2 som nevnt tidligere her, bra lyd til en billig peng. Eller du kan gå for en brukt Electrocompaniet 250r, da har du krefter og kvalitet så det holder i årevis. Du må nesten gå for en og teste den.
    Den er absolutt med i vurderingen, og kan sikkert holde til mine krav

Men de er utsolgt for den for tiden, men klarer fint å vente til den kommer inn igjen

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    8

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    .

Intermediate Andersen88 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    618
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Jeg liker veldig godt cambridge/dali kombinasjonen. Test 851A

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,111
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitter nå og lurer på Mentor 6 sjøl nå :-)

Men og det er noen store 'men', siden jeg nå har to subber som kan ta seg av bassen så er det hovedsaklig mellomtone og diskant jeg er ute etter.

Tviler forsåvidt ikke på diskanten i mentor men leser mange som er små kritiske til mellomtonen.

Hoved bruken min er jo også film (jeg setter tv serier og spill inn under de samme kriteriene som film) så det er jo nettop for film jeg ønsker høytalerne mine skal prestere best men dette er jo også musikk annlegget mitt så selvsagt bør det prestere for dette også, men i min erfaring når det fungerer bra til film så er det ikke akkurat dårlig for musikk heller (eller omvendt)

Andre største 'men'et mitt er da rommet mitt som er meget smalt (2.7m) så har knapt 25cm til side veggene for hver høytaler og har en par hissige kanselerings soner i de lavere frekvensene (og sikkert ellers også men her kommer subbene litt inn og)

Og siden plass allerede er liten og jeg er fornøyd nok med xtz subbene mine for dyp bassen så kunne kanskje noen hylle høytalere alá mentor 2 verdt et bedre valg, dog leser at de trenger like mye plass som vanlige høytalere så hvorfor ikke gå for gulvstående.

For tiden har jeg enda bare noen concept 6 så satser heller på en stor oppgradering enn mange små så håper og ha disse høytalerne i en del år.

For øyeblikket ville jeg satset på og kjøre ifra receivern (pioneer lx85) men kan fint bli en 'rimelig' effekt forsterker med tida alá nad 275 bee eller muligens en hegel h200 om receivern holder godt nok intill videre, planlegger og bi-ampe fra receiver så burde være ok for en stund framover etter som jeg har skjønt det.

Tanker, korrigeringer eventuelle anbefalninger ?

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om det er LX85 du har nå, så anbefaler jeg ikke Mentor på denne. MEntor er en av mine favoritter i sin prisklasse, men den er litt følsom på elektronikk (ikke mye!!). Ville nok mye heller sett på PSB, BW eller Dynaudio på den reciveren du har der...

Mitt tips er:
    Dynaudio Excite X36 Gulvstående høyttaler - Sort

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,111
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er litt amå kritisk til og sette 4 ohm's høytalere på den siden de store høvdingene hos soundgarden/pioneer sikkert ville brukt det som en unnskyldning for og bryte garanti etc.

Og på feil side av 20k :-(

Intermediate Tigerberget sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,802
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Akkurat den jeg har falt litt for, men det er i utgangspunktet en stero forsterker og ikke en etterforsterker.. Har allerde en receiver som skal stå for surround, og er ute etter noe som bare driver Mentorene.. For er glad i både musikk og film, selv om jeg fortsatt mangler sub og bak høyttalere..

Men har pre out på receiveren, så A21 kan sikkert kobles slik som en dedikert etterforsterker?

Kan ta med at jeg sjelden spiller veldig høyt og ønsker noe som gir litt "punch" utifra det.. Og kanskje demper diskanten litt på høyere volum..
    Da har du jo Parasound Halo A23 som er litt mindre, og en god del rimeligere.
    Den driver mentor 6 lekende lett, og gir godt fraspark i bunnen, og dempet diskant.
    Jeg hadde en Halo A52 på mine Mentor 6, men den gir jo ut samme effekten som en A23 på 2 kanaler.
    Så lenge du har pre-out så.... :wink:

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    .

Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    2,256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    16k er ikke en dårlig pris for en strøken A21
    Min tråd

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    5

Side 679 av 742 FørsteFørste ... 179 539 549 559 569 579 589 599 609 619 629 639 649 659 669 675 676 677 678 679 680 681 682 683 689 699 709 719 729 739 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •