Dalis Entusiaster - Side 677

Sponsorer:
Takk Takk:  4
Like Like:  40
Side 677 av 743 FørsteFørste ... 177 537 547 557 567 577 587 597 607 617 627 637 647 657 667 673 674 675 676 677 678 679 680 681 687 697 707 717 727 737 ... SisteSiste
Viser resultater 13,521 til 13,540 av 14850
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2013
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Beste alternativ av stereoforsterker til concept 10?
    skal kjøpe nu receiver med pre-out, noe min ikke har.. tips til det og? kan ikke koste alt for mye, er fattig student

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2012
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

selges

Ikon 6 mk2 sorte, 5 mnd gamle 8000,-
    Står i Trondheim

Intermediate roddis sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,197
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rotja
    Har man penger til IKON 7 så har man penger til å vurdere Mentor 6.
    +1

Dukker stadig opp brukte Mentor 6
    Dali Euphonia MS4, CS4, Ikon onwall mk2 | SVS PB-1000 | Onkyo 3008 | Emotiva XPA-5 | Cambridge 840E | Xindac Dac 5 | Squeezebox | Samsung 64 | VU+ Solo 4K | Harmony | X-10

Newcomer pøbb sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2012
    Poster
    253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roddis
    +1

Dukker stadig opp brukte Mentor 6

vel vel..... ikon 7 mk2 holder til det meste
    Dali ikon 7 mk2- ikon vokal mk2- ikon on wall mk2- 2 stk Sony subb- Onkyo txnr 3009- panasonic dmp 500- Apple tv- get hd pvr- panasonic plasma50.

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Næmen, så koselig at det er liv her igjen.

Det er litt byttinger og saker som skjer igjen og slikt er spennende, har ikke lyttet noe særlig til Ikon 7 mk2 så der skal jeg ikke uttale meg. Ikon 6 spiller ganske bra til prisen å være synes jeg, ellers vil man jo få mer trøkk med et ekstra dedikert basselement med på laget.

Del gjerne dere opplevelser når dere skal ut og kjøpe, moro å se hva dere ender opp med.

Newcomer pøbb sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2012
    Poster
    253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters

Det er litt byttinger og saker som skjer igjen og slikt er spennende, har ikke lyttet noe særlig til Ikon 7 mk2 så der skal jeg ikke uttale meg. Ikon 6 spiller ganske bra til prisen å være synes jeg, ellers vil man jo få mer trøkk med et ekstra dedikert basselement med på laget.

Del gjerne dere opplevelser når dere skal ut og kjøpe, moro å se hva dere ender opp med.
    +1
    Dali ikon 7 mk2- ikon vokal mk2- ikon on wall mk2- 2 stk Sony subb- Onkyo txnr 3009- panasonic dmp 500- Apple tv- get hd pvr- panasonic plasma50.

Active tore_v1 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    423
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters

Brukte en del tid på å teste frem og tilbake mellom Ikon 6 og 7 på HFK i Trondheim med litt forskjellig elektronikk. Ikon 7 er en morsommere høyttaler som er litt mer uanstrengt i bass og nedre mellomtone enn I6. Mentor 6 blir en mer raffinert opplevelse, helt klart, med en klarere mellomtone, men er også mer avslørende. I7 ville kanskje (og jeg legger trykk på kanskje) vært mitt valg mellom M6, I6 og I7 til hjemmekinobruk.

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,197
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pøbb
    vel vel..... ikon 7 mk2 holder til det meste
    Kommer helt an på hva en er ute etter, hvor lista ligger for å bli fornøyd og hva en skal bruke høyttalerne til.
    Dali Euphonia MS4, CS4, Ikon onwall mk2 | SVS PB-1000 | Onkyo 3008 | Emotiva XPA-5 | Cambridge 840E | Xindac Dac 5 | Squeezebox | Samsung 64 | VU+ Solo 4K | Harmony | X-10

Newcomer s-wiuls sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Endelig litt tilbakemeldinger :)

Dette var bra! Da har jeg vel beveget meg over til Ikon 7 ja m senter
    Begynner og bli litt over budsjett, men har jo frem til sommeren på meg (da huset er ferdig...), kanskje noe dukker opp på brukten er jeg heldig!
    Mentor blir for dyrt da jeg også må ha senter i samme serien...
    Solgte akkurat Dali F5 for og få råd til kinorommet... En fantastisk høyttaler, men skulle ønske meg en litt kraftigere senter i serien...

Takker for masse bra tips!

Active Pip sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Sted
    Bergen
    Poster
    457
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av s-wiuls
    Begynner og bli litt over budsjett, men har jo frem til sommeren på meg (da huset er ferdig...), kanskje noe dukker opp på brukten er jeg heldig!
    Solgte akkurat Dali F5 for og få råd til kinorommet... En fantastisk høyttaler, men skulle ønske meg en litt kraftigere senter i serien...

Når du først kikker på brukten så er jo Ikon 8 også en høyttaler som gir mye morro, litt mer av det meste

Newcomer s-wiuls sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pip
    Når du først kikker på brukten så er jo Ikon 8 også en høyttaler som gir mye morro, litt mer av det meste
    Til stereo i stor stue kanskje... Ikke til surround på 15 kvm tror jeg... Holder meg til planen Ikon 7 foreløpig.

Tror dere min receiver Yamaha rx-v2067 vil drive Ikon 7 mk2, Ikon vokal mk2 senter og Fazon satelitter greit? Har sub til alt under 80hz... Må nok spare til litt effekt senere... Kun 15 kvm. Skal ikke spille øredøvende høyt

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,197
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hvis du ikke har hast så kan du jo kjøpe M6 først også Mentor senteren senere på brukten eventuelt, det gjorde jeg. Den senteren er bare overlegen. Du kommer til å få lyst på Mentor senere uansett Det kommer en Mentor senter på brukten så fort jeg får tak i en brukt Helicon eller Euphonia senter.

Intermediate tor rasmussen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,559
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ble i hvertfall aldri imponert over Ikon sin center.
    Fra dali har jeg hatt 2 stk center som skulle matche oppsettet.
    Første var en Suite C0.8 til mine Suite 2.8.
    Andre var en Vokal 2 til mine Ikon 7.
    Og Dali har det med å underdimensjonere center-høyttaleren i forhold til serien den er med i.
    Så satse heller på noe mere power i senter.
    Selv kjører jeg en Swans F2.2C i senter, nå sammen med mine Mentor 6.
    Synes det fungerer bra jeg.
    Så gå ikke i den "fella" at en skal absolutt ha en center som "tilhører" serien til frontene. Da blir det lett underdimensjonert.

Og hvis man bygger egen kino, er det jo intet i veien for å kjøre phantom center mens en sparer opp til dedikert centerhøyttaler.

Selv oppgraderte jeg fra Ikon7 mk1 til Mentor 6. Skulle egentlig oppgradere fra Ikon 7 mk1 til Ikon 7 mk2. Men da jeg spilte Ikon 7 mk2 ved siden av Mentor 6, merket jeg at det var en del mer kjøtt på beinet i Mentor 6.
    Fikk så en god pris på demo-utstilte Mentor 6, og slo til.
    Kjører de på en Yamaha 3900 forsterker. Men først da jeg kjøpte et NAD C275BEE effekttrinn til frontene var det bassen ble strammet skikkelig opp og smilet falt på plass.

Jeg anbefaler rett og slett å ta med egen forsterker til HiFi-klubben, og se hvordan Ikon 6, 7 og Mentor 6 klarer seg på det utstyret en bruker hjemme.
    Min erfaring var i hvertfall at min Yamaha RX-V3900 ikke klarte Mentor 6 særlig topp, alene.

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,197
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mentor senter er nå i alle fall ikke underdimensjonert. Den er tilnærmet lik i størrelsen på en stk M6 og har helt samme elementer. Den er av en helt annen verden enn rimeligere og mindre alternativer fra Dali.

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,197
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sjekk torget, Ikon 7 dukket opp for salg. Så hvis du har bestemt deg for de er det noen lapper å spare kontra nye, hvis han vil sende da

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kan kanskje være noen som er int i Mentor 6 her, grisebillig i hvertfall.

Dali Mentor 6 - FINN Torget

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,197
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oi, her er det bare å hive seg rundt. Knallhøyttaler til halv pris, svinbillig!

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da blir det oppgradering av front høytalere etter 1 år med Ikon 6mk2, til Mentor 6. Tenkte å beholde senter, Ikon vokal mk2. Er det en grei match? mentor vokal blir alt for dyrt, og passer ikke inn i stua

Har Yamaha Rx-A2010 som kraftkilde og vurderer ett ekstra effektrinn på sikt for å få maks av Mentor`ene, men vil se hvordan det fungerer uten først, må jo tenke på de stakkars naboene også :shock:

Vil dukke opp pent brukte Ikon 6mk2 på brukten snart, hva er realistisk å få igjen for de?

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,197
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grattis, kjøpte du de på Finn? Ikon senteren blir noe skral men går til nøden.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk skal du ha

Kjøpte de som var linket til ja, kunne ikke la den muligheten gå ifra meg, selv om ikon 6mk2 er bra høytalere. Så har jeg hørt Mentor 6 på hifi klubben noen ganger, og de gir det lille ekstra og var egentlig med i vurderingen når jeg kjøpte ikon 6...

Side 677 av 743 FørsteFørste ... 177 537 547 557 567 577 587 597 607 617 627 637 647 657 667 673 674 675 676 677 678 679 680 681 687 697 707 717 727 737 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •