Dalis Entusiaster - Side 674

Sponsorer:
Takk Takk:  1
Like Like:  30
Side 674 av 742 FørsteFørste ... 174 534 544 554 564 574 584 594 604 614 624 634 644 654 664 670 671 672 673 674 675 676 677 678 684 694 704 714 724 734 ... SisteSiste
Viser resultater 13,461 til 13,480 av 14836
    Intermediate roddis sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,191
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av fobster
    Gi er varsko her før du selger den evt. Interessert i denne som erstatning for Ikon vokal mk2.

/Daniel
    Er en kjempesenter på alle vis egentlig... Det må dukke opp en Helicon på brukten først men skal huske på deg.

Sitat Opprinnelig postet av Rotja
    Jeg brukte Dali Zensor 1 som høydekanaler i mitt oppsett: Dali Zensor 1 - www.tjameg.com

Det er vel slik at jeg ønsket mer bryst klang foran. I tillegg til å løfte lyden opp fra senter til midten av lerretet mitt i kinoen. Har fått litt av dette jeg ønsket. Yamaha kjører sitt eget opplegg hvor den tar lyden fra front høyttalerne og deler med høydekanaler om jeg har forstått dette rett. Om ikke annet så opplever jeg en tøffere front lyd enn før. En vegg av lyd foran om du forstår.:-D
    Hvite Zensor 1 kan nok fungere hos meg ja... hva er brystklang?

Tror Onkyo tar lyden fra senter, hadde i alle fall vært artig å prøvd.
    Dali Euphonia MS4, CS4, Ikon onwall mk2 | SVS PB-1000 | Onkyo 3008 | Emotiva XPA-5 | Squeezebox | Samsung 64 | VU+ Solo 4K | Harmony | X-10

Intermediate Rotja sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roddis
    Hvite Zensor 1 kan nok fungere hos meg ja... hva er brystklang?
    He, he.. Mente vel at spesielt stemmer får litt mer fylde i seg. Som f.eks forteller stemmen i starten av "Transformers", selv om det er litt i overkant.

Newcomer otemag sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen som har hørt vincent sp-331 MK på Mentor 6? Har lest testen på audiophile der forgjengeren kom bedre ut. Men ser heller for meg den nye i tv benken. Er det store forskjeller? Forslag om alternativ pre-amp og effekt til Mentor 6?

Intermediate b3nd1k sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    2,256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Raymond her inne bruker Vincent på M6, kan jo høre med han
    Min tråd

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,191
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan kan lyden i Halo A21 beskrives på Dali....Vil den være kraftig nok til H800mk2?
    Dali Euphonia MS4, CS4, Ikon onwall mk2 | SVS PB-1000 | Onkyo 3008 | Emotiva XPA-5 | Squeezebox | Samsung 64 | VU+ Solo 4K | Harmony | X-10

Intermediate b3nd1k sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    2,256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har brukt A21 på Mentor 6, og nå Ms4. Har hvert utrolig fornøyd med det!
    Utrolig mye kraft og punch synes jeg, høy dempefaktor merket man stor forskjell fra f,eks NC2250 som jeg hadde tidligere.

Spiller begge høyttalerene med stålkontroll!
    Min tråd

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    533
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    lurte på hvor stor avstand dere her har mellom vegg og dali ikon 7 mk/mk2. tenker på i forhold til den bassporten som er bak??

Intermediate HoPPe`S sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av evorkahn
    lurte på hvor stor avstand dere her har mellom vegg og dali ikon 7 mk/mk2. tenker på i forhold til den bassporten som er bak??

Ca 30-50 cm er som regel normalt.

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,046
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har rundt 30cm fra bakvegg og synes det er helt fint, da får høytaleren godt med luft rundt seg. Du kan også trekke de mer frem, men da blir bunndraget noe dårligere på nedre frekvenser. Om du ønsker kritisk lytting så kan du prøve deg frem, som han under nevner så 30-50 er helt topp om plassen er der.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2012
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Julegave til meg selv:)

Har da gått til ett lite innkjøp av ny stereo. Etter og ha hatt yamaha sin Ns serie som jeg grunn syntes var greit. Ble det i går sendt en bestilling til hifiklubben. Da ble Dali ikon 6 mk2 / Dali mk2 sub og nad 757v2 bestilt håper jeg merker litt forskjell på lyden

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,046
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Estate99
    Har da gått til ett lite innkjøp av ny stereo. Etter og ha hatt yamaha sin Ns serie som jeg grunn syntes var greit. Ble det i går sendt en bestilling til hifiklubben. Da ble Dali ikon 6 mk2 / Dali mk2 sub og nad 757v2 bestilt håper jeg merker litt forskjell på lyden
    Dette blir en flott pakke som du kan leve med, del gjerne litt erfaringer med oss så vi kan være med på gleden vi også. Du kommer garantert til å bli fornøyd og har hørt Ikon en del ganger selv og synes den er bra på de fleste musikkstiler.

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,191
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du planer om å bygge ut med flere høyttalere med tiden siden du kjøpte den forsterkeren? Eller du har kanskje senter og bakkanaler fra før?

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    533
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HoPPe`S
    Ca 30-50 cm er som regel normalt.

Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Jeg har rundt 30cm fra bakvegg og synes det er helt fint, da får høytaleren godt med luft rundt seg. Du kan også trekke de mer frem, men da blir bunndraget noe dårligere på nedre frekvenser. Om du ønsker kritisk lytting så kan du prøve deg frem, som han under nevner så 30-50 er helt topp om plassen er der.

takker for svar fra begge. de står nærmere enn 30 cm fra veggen nå og følte det var noe galt. har 2 svs 12.2 i lukka kasse som e bare må få fingeren ut å bli ferdig med så bunndraget kommet

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    533
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som bruker høydekanaler her? Hva bruker dere?

bruker concept 1 som høydekanaler. fungerer utmerket. hadde ikke trodd det skulle være så stor forskjell. løftet lydbildet hos meg hvertfall. ikon oppsett

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2012
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du planer om å bygge ut med flere høyttalere med tiden siden du kjøpte den forsterkeren? Eller du har kanskje senter og bakkanaler fra før?
    Heisann ja blir vel en senter iallfall. Prøve å ha den på plass før jul

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2012
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Dette blir en flott pakke som du kan leve med, del gjerne litt erfaringer med oss så vi kan være med på gleden vi også. Du kommer garantert til å bli fornøyd og har hørt Ikon en del ganger selv og synes den er bra på de fleste musikkstiler.
    Ja skal bli spennende og høre lyden i stua nå håper det blir solid oppgradering. Har kun erfaring med consept serien fra før.. jeg håper på å få bygd ut med en senter før jul

Newcomer pøbb sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2012
    Poster
    253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja skal bli spennende og høre lyden i stua nå håper det blir solid oppgradering. Har kun erfaring med consept serien fra før.. jeg håper på å få bygd ut med en senter før jul
    det kan jeg garantere, jeg hadde selv consept, og gikk til ikon 7 mk2, skal si det ble liv i leiren:-D. spiller utrolig bra syns jeg. og er enn opplevelse rikere:-D
    Dali ikon 7 mk2- ikon vokal mk2- ikon on wall mk2- 2 stk Sony subb- Onkyo txnr 3009- panasonic dmp 500- Apple tv- get hd pvr- panasonic plasma50.

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,191
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    bruker concept 1 som høydekanaler. fungerer utmerket. hadde ikke trodd det skulle være så stor forskjell. løftet lydbildet hos meg hvertfall. ikon oppsett
    Lurer på å kjøpe Fazon sat, de er relativt små og fåes kjøpt i hvit finish og vil ikke gjøre så mye ut av seg under taket. Tror lyden i de skal være bra og gå bra til resten anlegget.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2012
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pøbb
    det kan jeg garantere, jeg hadde selv consept, og gikk til ikon 7 mk2, skal si det ble liv i leiren:-D. spiller utrolig bra syns jeg. og er enn opplevelse rikere:-D
    Gleder meg til å få de koblet opp ja. Ble vel sent i dag. Vet ikke hvor lang tid de bruker på å få de til Hedmark

Newcomer pøbb sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2012
    Poster
    253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gleder meg til å få de koblet opp ja. Ble vel sent i dag. Vet ikke hvor lang tid de bruker på å få de til Hedmark
    time will showe :-D gi oss tilbakemelding, når du har fått det på plass da.
    Dali ikon 7 mk2- ikon vokal mk2- ikon on wall mk2- 2 stk Sony subb- Onkyo txnr 3009- panasonic dmp 500- Apple tv- get hd pvr- panasonic plasma50.

Side 674 av 742 FørsteFørste ... 174 534 544 554 564 574 584 594 604 614 624 634 644 654 664 670 671 672 673 674 675 676 677 678 684 694 704 714 724 734 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •