Dalis Entusiaster - Side 673

Sponsorer:
Takk Takk:  4
Like Like:  33
Side 673 av 743 FørsteFørste ... 173 533 543 553 563 573 583 593 603 613 623 633 643 653 663 669 670 671 672 673 674 675 676 677 683 693 703 713 723 733 ... SisteSiste
Viser resultater 13,441 til 13,460 av 14842
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2012
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    God kveld!

Noen som har noen anbefaling på hjemmekino-prosessor/pre til full Dali Ikon pakke? Helst balansert med god rom-korreksjon. Der den skal brukes er det Emotiva XPA 2 + 3, så det blir et 5.1 oppsett. Ser gjerne på brukten, individet har tenkt seg et kostnadstak på rundt 6-8000kr.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av fobster
    God kveld!

Noen som har noen anbefaling på hjemmekino-prosessor/pre til full Dali Ikon pakke? Helst balansert med god rom-korreksjon. Der den skal brukes er det Emotiva XPA 2 + 3, så det blir et 5.1 oppsett. Ser gjerne på brukten, individet har tenkt seg et kostnadstak på rundt 6-8000kr.
    Ikke legg så mye vekt på at det er balanserte utganger eller ikke. Dine Emotiva er neppe fullbalanserte uansett. Og det er heller ikke de fleste prosessorer.
    Mulig du kan spare litt å gå for Sherbourn sin 7020 prosessor?
    Har testet denne selv, dog kun til musikk siden bakkanalene var til utlån, men fant denne FENOMENAL til prisen. Lsound.no

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2012
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sven1978
    Ikke legg så mye vekt på at det er balanserte utganger eller ikke. Dine Emotiva er neppe fullbalanserte uansett. Og det er heller ikke de fleste prosessorer.
    Mulig du kan spare litt å gå for Sherbourn sin 7020 prosessor?
    Har testet denne selv, dog kun til musikk siden bakkanalene var til utlån, men fant denne FENOMENAL til prisen. Lsound.no
    Godt tips dette, den ser spennende ut! Dog har jeg aldri hørt Sherbourn på Dali, noen erfaring med denne matchen? Skal søke litt på emnet selv.

Hmm, er det kun XPA-1 som er fullbalansert da kanskje? Skal vel en del til for at en monoblokk ikke er det . Trodde i farta at XPA 2 og 3 var det, men er kanskje for mye forlangt til prisen.

XLR er iallefall velkomment, da jeg skal bruke Abrahamsen V6.0 og denne yter bedre via balansert kabling, vet ikke om sluttstasjonen må være helt fullbalansert for å få dette løftet i lyd? Mener å ha lest at det var den lave spenningen i de ubalanserte RCA tilkoblingene i denne DACen som var problemet. L

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av fobster
    Godt tips dette, den ser spennende ut! Dog har jeg aldri hørt Sherbourn på Dali, noen erfaring med denne matchen? Skal søke litt på emnet selv.

Hmm, er det kun XPA-1 som er fullbalansert da kanskje? Skal vel en del til for at en monoblokk ikke er det . Trodde i farta at XPA 2 og 3 var det, men er kanskje for mye forlangt til prisen.

XLR er iallefall velkomment, da jeg skal bruke Abrahamsen V6.0 og denne yter bedre via balansert kabling, vet ikke om sluttstasjonen må være helt fullbalansert for å få dette løftet i lyd? Mener å ha lest at det var den lave spenningen i de ubalanserte RCA tilkoblingene i denne DACen som var problemet. L
    Jeg baserer denne mot Parasound Halo C2 (48.000) og Denon AVC-A1 (40.000). Og prisen de har fått denne Sherbounen til er helt sykt bra.
    Den ligger tett opp i mot dac/forforsterkerdelen i disse. For å si det sånn er det ikke sikkert du vil bruke din Abrahamsen med en slik DAC/pre løsning. Det ligger mer på smakksak enn at den er direkte dårligere enn de to andre.
    Klangmessig er den ikke akkurat varm og daff, men mer sprudlende og artig uten å bli slitsom eller for frempå.
    Justeringsmulighetene med EQ, også etter at romkorreksjonen er tatt (3 valg som lagres) gjør at man skal man være temmelig uheldig for å ikke finne en lyd man liker. Subben kan også justeres med EQ. Gøy å leke seg litt med EQ-en også og skulle ønske at flere hadde så mange muligheter på dette området.
    Man kan da lage en til film, en morsom til musikk og en for høykvalitets lytting til musikk-les nøytral.

Med 45 dagers bytterett og høy kunnskap fra Lsound hvis du trenger råd og tips gir deg et sikkert kjøp hvis du ikke skulle like denne. Men det vil du gjøre .-)

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2012
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sven1978
    Jeg baserer denne mot Parasound Halo C2 (48.000) og Denon AVC-A1 (40.000). Og prisen de har fått denne Sherbounen til er helt sykt bra.
    Den ligger tett opp i mot dac/forforsterkerdelen i disse. For å si det sånn er det ikke sikkert du vil bruke din Abrahamsen med en slik DAC/pre løsning. Det ligger mer på smakksak enn at den er direkte dårligere enn de to andre.
    Klangmessig er den ikke akkurat varm og daff, men mer sprudlende og artig uten å bli slitsom eller for frempå.
    Justeringsmulighetene med EQ, også etter at romkorreksjonen er tatt (3 valg som lagres) gjør at man skal man være temmelig uheldig for å ikke finne en lyd man liker. Subben kan også justeres med EQ. Gøy å leke seg litt med EQ-en også og skulle ønske at flere hadde så mange muligheter på dette området.
    Man kan da lage en til film, en morsom til musikk og en for høykvalitets lytting til musikk-les nøytral.

Med 45 dagers bytterett og høy kunnskap fra Lsound hvis du trenger råd og tips gir deg et sikkert kjøp hvis du ikke skulle like denne. Men det vil du gjøre .-)
    Nesten vanskelig å ikke gå for denne med slike sammenlikninger Men et kort google søk så viser det seg at Sherbourn 7020A er jo samme sak som Emotiva UMC-1. forskjellen er balanserte utganger og annen front? Se bilder i testen under:

Sherbourn PT-7020A Processor First Look — Reviews and News from Audioholics

UMC-1 koster 2790kr før frakt og toll, da er det jo ganske hinsides at den skal spille på et slikt nivå? Sherbourn ble visst kjøpt opp av Emotiva i 2010.

Intermediate b3nd1k sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    2,256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Må nesten legge ut dette bildet her! Så Dali hadde lagt det ut på Facebook

EDIT:
    Bildet er altfor stort, er på jobb så får ikke endret på størrelsen. Slenger ut linken istedenfor:
    http://sphotos-b.ak.fbcdn.net/hphoto...42656268_o.jpg
    Min tråd

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2012
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av b3nd1k
    Må nesten legge ut dette bildet her! Så Dali hadde lagt det ut på Facebook

EDIT:
    Bildet er altfor stort, er på jobb så får ikke endret på størrelsen. Slenger ut linken istedenfor:
    http://sphotos-b.ak.fbcdn.net/hphoto...42656268_o.jpg
    Vakkert! Føler dette blinkskuddet fanger mors-instinktet i sin fulle prakt og utfoldelse.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Epicon 6

Da melder jeg meg inn i Epicon gjengen med nye Epicon 6 i hus:-)

Newcomer Elusive sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2012
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det dukker stadig opp nye stolte eiere av disse høyttalerene! Gratulerer så mye, misunner deg de kan du si! Blir det ny elektronikk, ellr er du fornøyd med hva emo gir deg?

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde en fantastisk lytteseanse på Epicon 6 i går. Helt konge høyttalere som virkelig spiller alt med bravur! .

Intermediate roddis sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,195
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av petterfa
    Gratulerer, du skal vel ha annen elektronikk på de på sikt?
    Dali Euphonia MS4, CS4, Ikon onwall mk2 | SVS PB-1000 | Onkyo 3008 | Emotiva XPA-5 | Cambridge 840E | Xindac Dac 5 | Squeezebox | Samsung 64 | VU+ Solo 4K | Harmony | X-10

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det får bli på sikt. Men det fungerer greit enn så lenge.

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,195
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som bruker høydekanaler her? Hva bruker dere?
    Dali Euphonia MS4, CS4, Ikon onwall mk2 | SVS PB-1000 | Onkyo 3008 | Emotiva XPA-5 | Cambridge 840E | Xindac Dac 5 | Squeezebox | Samsung 64 | VU+ Solo 4K | Harmony | X-10

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,195
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kanskje Dali Fazon sat kan funger som høydekanaler? Hvor vil det være best å plassere de i tilfelle, rett over frontene tett opptil taket?

Intermediate gpt33 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Sted
    Trondheim
    Poster
    1,905
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roddis

Jeg bruker høydekanaler i mitt oppsett.
    Syns dette gir et fint løft på mange filmer.

Selv om jeg har frontrekke fra B&W 800serien bruker jeg relativt billige høydekanaler. Syns det spiller godt sammen.

Anbefaler deg å teste ut høydekanaler.
    -Bladelius Idun - Bladelius S250 x 2 -Xindak Dac5 - Audio Physic Scorpio 25 -

Intermediate b3nd1k sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    2,256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Pent oppsett Roddis :-)

Hvordan synes du Mentor senteren fungerer sammen med Helicon 800?
    Min tråd

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,195
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fungerer veldig fint med den senteren men hører jo at det ikke er helt lik lyd som i frontene så må nok ha en Helicon senter etterhvert ja.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2012
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fungerer veldig fint med den senteren men hører jo at det ikke er helt lik lyd som i frontene så må nok ha en Helicon senter etterhvert ja.
    Gi er varsko her før du selger den evt. Interessert i denne som erstatning for Ikon vokal mk2.

/Daniel

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av petterfa
    Gratulerer så mye med en kjempehøytaler, har ønsket meg denne selv men det blir for kostbart og holde dette vedlike. Derfor er det bedre å se at andre kan glede seg over disse, del gjerne litt erfaringer med oss for det er spennende.

Intermediate Rotja sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg brukte Dali Zensor 1 som høydekanaler i mitt oppsett: Dali Zensor 1 - www.tjameg.com

Det er vel slik at jeg ønsket mer bryst klang foran. I tillegg til å løfte lyden opp fra senter til midten av lerretet mitt i kinoen. Har fått litt av dette jeg ønsket. Yamaha kjører sitt eget opplegg hvor den tar lyden fra front høyttalerne og deler med høydekanaler om jeg har forstått dette rett. Om ikke annet så opplever jeg en tøffere front lyd enn før. En vegg av lyd foran om du forstår.:-D

Side 673 av 743 FørsteFørste ... 173 533 543 553 563 573 583 593 603 613 623 633 643 653 663 669 670 671 672 673 674 675 676 677 683 693 703 713 723 733 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •