Dalis Entusiaster - Side 670

Sponsorer:
Takk Takk:  4
Like Like:  33
Side 670 av 743 FørsteFørste ... 170 530 540 550 560 570 580 590 600 610 620 630 640 650 660 666 667 668 669 670 671 672 673 674 680 690 700 710 720 730 740 ... SisteSiste
Viser resultater 13,381 til 13,400 av 14842
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2012
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av JarlDR
    Tror ikke jeg har postet tidligere i denne tråden selv om jeg har vært Dali eier i godt over 10år nå. Mine første Dali var et par med 909, disse hadde jeg mye gled av i mange år. Det var disse som gjorde at Dali interessen begynte å vokse hos meg. Pr dags dato er jeg en heldig eier av Helicon 800 og Helicon C200. Har fått disse omlakkert til blank sort.
    Kosebilder under for den som er interessert i en titt.
    Flott lydgjengivelseutstyr dette her! Kledde svart.

Intermediate roddis sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,195
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser virkelig flott ut de der ja...Er det Mk2? Hva slags forsterkere har du på dette?
    Dali Euphonia MS4, CS4, Ikon onwall mk2 | SVS PB-1000 | Onkyo 3008 | Emotiva XPA-5 | Cambridge 840E | Xindac Dac 5 | Squeezebox | Samsung 64 | VU+ Solo 4K | Harmony | X-10

Newcomer JarlDR sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    135
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker.
    Det er kun senteren som er MK2. Hvis man ser på 800 så ser man at Dali logon er mørk. Tror det er bare MK2 som har en blank gull farget.
    Selv om senteren er MK2 og hadde sort front så ble også denne lakkert. Bare selve kassen ble lakket først, men da ble kassen mye blankere enn fronten.
    Syns 800 er en nydlig høytaler å se på. Har hatt lyst å bytte dem i MK2 redwood da mine var cherry med lys front. Men etter å fått dem lakket helsort så kommer nok disse til å bli i mitt eie i mange år.

Ang forsterker så kjører jeg Nad T785HD2 i bi-amp. Dette låter overraskende bra etter litt kalibrering. Til musikklytting kjører jeg uten subber da H800 spiller overraskende dypt og lekkert.
    Til film så får de god hjelp av Ultraene.

Jeg har forsøkt å finne ut hva annet enn utseende som er forskjell på Helicon 800 MK1 og MK2, kanskje noen som er eksperter kan fortelle meg?

Med årene så kan det hende jeg deler opp anlegget og har et til film og et til ren musikk. Da blir selvsagt 800 brukt til musikk sammens med kanskje en classè. For jeg ser ikke noe behov for å skifte dem ut til noe annet. De har en lyd og utseende som er helt perfekt for meg.

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,195
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Helicon er flotte ja, mine er redwood. Har ikke helt funnet forsterker jeg er fornøyd med til musikk i stereo enda og har et veldig vanskelig rom så får se om jeg beholder de.
    Dali Euphonia MS4, CS4, Ikon onwall mk2 | SVS PB-1000 | Onkyo 3008 | Emotiva XPA-5 | Cambridge 840E | Xindac Dac 5 | Squeezebox | Samsung 64 | VU+ Solo 4K | Harmony | X-10

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    135
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Redwood og MK2 er uten tvil den peneste orginale Helicon.
    Før jeg kjørte en runde med audyssey på Nad'n var lyden litt så som så. Men etter et par forsøk fikk jeg en lyd jeg er absolutt fornøyd med. Spiller skikkelig dypt og med flott fylde.
    Det kan tenkes at du har et vanskelig rom hvis du sliter med lyden. Evt forsøke om du har mulighet med romkorrigering. Dette hjalp hos meg, bruker både dynamic eq og nad's innstilling på 'MultiEQ'.

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,195
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er veldig bra på film med onkyo 3008 og Midgard Oberon 6.1. På musikk bruker jeg foreløpig en Cambridge 840e stereo forforsterker med bypass. Den er bra men er og som Helicon veldig kresne på hva de får inn. Jeg vet at rommet er vanskelig og jeg er låst til plasseringen som er nå så er mulig H800 blir for store rett og slett.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JarlDR
    Ang forsterker så kjører jeg Nad T785HD2 i bi-amp. Dette låter overraskende bra etter litt kalibrering. Til musikklytting kjører jeg uten subber da H800 spiller overraskende dypt og lekkert.
    Til film så får de god hjelp av Ultraene.

Jeg har forsøkt å finne ut hva annet enn utseende som er forskjell på Helicon 800 MK1 og MK2, kanskje noen som er eksperter kan fortelle meg?
    Mk2 har nytt delefilter og nye terminaler, samt nye mellomtone- og basselementer med et kraftigere magnetsystem.

Har hørt H800 og eier 800MK2 selv. Det er nokså stor lydmessig forskjell på disse to. Mk2 opplever jeg som mye mer åpen og luftig. Gir et større og mer nyansert lydbilde. Den kan også lett bli hissig i diskanten og er litt mer tilbakeholden i bassregionen, så valg av elektronikk er langt mer kritisk her enn med H800. Det er lett å høre forskjell på både forforsterkere og effektforsterkere, og dac'er for den del. Jeg brukte lang tid og mye frustrasjon på å finne noe jeg ble fornøyd med selv.

Har du prøvd en effektforsterker til dine H800? Det burde være en del å hente lydmessig. Jeg greier iallfall ikke se for meg at denne løsningen ville fungert med Mk2.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roddis
    Det er veldig bra på film med onkyo 3008 og Midgard Oberon 6.1. På musikk bruker jeg foreløpig en Cambridge 840e stereo forforsterker med bypass. Den er bra men er og som Helicon veldig kresne på hva de får inn. Jeg vet at rommet er vanskelig og jeg er låst til plasseringen som er nå så er mulig H800 blir for store rett og slett.
    Dette høres ikke ut som en god kombinasjon for musikknytelse på 800Mk2. Ikke rart du ikke er fornøyd. Nøytrale klasse D-forsterkere har ingenting på Helicon å gjøre. Helicon må ha kraftig, varmtklingende elektronikk for å gi den fylden som trengs for en god musikkopplevelse. Kjører selv Electrocompaniet, en skulle tro disse produktene var skapt for hverandre.

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    135
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hedon
    Har du prøvd en effektforsterker til dine H800? Det burde være en del å hente lydmessig. Jeg greier iallfall ikke se for meg at denne løsningen ville fungert med Mk2.
    Eneste forsterkerne jeg har prøvd på mine 800 er Nads t763 og T785 som jeg har nå. Uten romkorrigering og dynamisk eq på 785 så er lyden litt så som så, noe flat og tilbaketrukken. Men med dette i bruk er jeg meget fornøyd med lyden (men dette er jo i mine ører). Jeg får akkurat den dypbassen jeg vil ha under musikk (ikke overdrevent, men en som får med selv det dypeste fra musikken), og i mine ører fyller de rommet med skikkelig godlyd. De spiller som sagt såpass dypt at jeg ikke har spesielt behov for SVSene til musikk, og det sier jo egentlig litt.
    Det blir neppe noe effektblokk med det første da de brukes for det meste til film og spilling. T785 har heldigvis godt med effekt til dem selv om riktig effektblokk hadde nok gitt meg enda mer glede.
    Men når den dagen kommer at jeg skal ha rent stereo-oppsett så sikler jeg litt på Classè. Men om jeg har Heliconene fortsatt da vites jo ikke.
    Det kan jo fort være aktuelt med Electrocompaniet. De er jo lekkre i utseende og ligger nesten i samme prissjikt.

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,195
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette høres ikke ut som en god kombinasjon for musikknytelse på 800Mk2. Ikke rart du ikke er fornøyd. Nøytrale klasse D-forsterkere har ingenting på Helicon å gjøre. Helicon må ha kraftig, varmtklingende elektronikk for å gi den fylden som trengs for en god musikkopplevelse. Kjører selv Electrocompaniet, en skulle tro disse produktene var skapt for hverandre.
    Var veldig i tvil på om jeg skulle kjøpe Midgard blokkene, er mange som har skrytt av de på H800 så jeg kjøpte de da. Jeg har ikke hatt de en uke en gang men det stemmer liksom ikke. Har lurt på å prøve å bytte til en rørpre, Cary SLP03 skal være bra sammen med Midgar Oberon men det er det jo andre som syns. En må nok bare prøve seg fram her... Det har begynte å plage meg med skarp sss lyd og både fra Mentor senter og H800. Har hatt no øreproblemer i det siste så kan jo være der problemet ligger. Noen endringer må jeg gjøre i alle fall for å bli fornøyd her...

Newcomer Geir Kristiansen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen tvil om at de store Daliene har behov for elektronikk med varm lydsignatur. Mine Euphonia MS5 låter fantastisk med AW250-R.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roddis
    Var veldig i tvil på om jeg skulle kjøpe Midgard blokkene, er mange som har skrytt av de på H800 så jeg kjøpte de da. Jeg har ikke hatt de en uke en gang men det stemmer liksom ikke. Har lurt på å prøve å bytte til en rørpre, Cary SLP03 skal være bra sammen med Midgar Oberon men det er det jo andre som syns.
    Nei, få dem vekk. Dette blir bare en kvasiløsning. Det som trengs er organisk lyd hele veien, det har jeg til gode å høre fra en Klasse D-forsterker. Electrocompaniet gjør underverker på Dali - jeg hadde ikke hatt Helicon her i dag hadde det ikke vært for at jeg endelig fant noe som spilte skikkelig på dem. Hvis du sliter med skarp lyd på H800... vel, da skulle du hørt MK2.

Rart det ikke er flere i denne tråden som har investert i dette merket eller tilsvarende, registrerer at mange her ser på Parasound A21, Emotiva og dyre receivere som det store. Det må være mange halvfornøyde Dali-eiere der ute.

Intermediate b3nd1k sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    2,256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    registrerer at mange her ser på Parasound A21, Emotiva og dyre receivere som det store. Det må være mange halvfornøyde Dali-eiere der ute.
    Har selv Parasound A21 og P7, må si jeg er ganske fornøyd med dem
    Min tråd

Intermediate Andersen88 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    618
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da melder jeg meg inn i Dali-klubben igjen. Epicon 6 har ankommet stuen min, og spiller nå i kombinasjon med en søt liten B&W DB1

Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    2,256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Andersen88
    Da melder jeg meg inn i Dali-klubben igjen. Epicon 6 har ankommet stuen min, og spiller nå i kombinasjon med en søt liten B&W DB1
    Gratulerer så mye! Tipper du er fornøyd med denne kombinasjonen, har selv hørt DB1 og det er en rå sub!

Hva salgs elektronikk bruker du på Epicon?
    Min tråd

Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    618
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av b3nd1k
    Gratulerer så mye! Tipper du er fornøyd med denne kombinasjonen, har selv hørt DB1 og det er en rå sub!

Hva salgs elektronikk bruker du på Epicon?
    Takk for det. Det er en veldig fin kombinasjon, og det spiller vanvittig bra. Bruker Nad M51 som pre, og Music Reference RM-9 rør som effekt. Spiller meget godt sammen, og det er effekt i massevis (25W klasse A + røreffekt). Subwooferen spiller også sammen med høyttalerne fra ca 50hz og nedover. Anbefales!

Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    2,256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Kan tenke meg det ja Høres ut som en bra kombo!

Så du har byttet ut 802? Noen synspunkter på dette eller? Er jo ganske bra høyttalere fra begge merker
    Min tråd

Intermediate Whoracle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,610
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Melder meg også inn i klubben med nylig innkjøpte Epicon 6, jeg bruker også disse sammen med en B&W DB1 faktisk. Det fungerer meget bra!

Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    618
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av b3nd1k
    Kan tenke meg det ja Høres ut som en bra kombo!

Så du har byttet ut 802? Noen synspunkter på dette eller? Er jo ganske bra høyttalere fra begge merker
    802 er byttet ut ja, og Epicon er en helt annen høyttaler. Foreløpig har de ikke spillt mer enn 3-4 timer, så sammenligning blir urettferdig foreløpig. Men jeg liker "realismen" i Epicon bedre enn 802. De gir lite, og tar lite bort fra lyden. Subwooferen kjøpte jeg bare for å farge bunnregisteret slik som jeg vil ha det (dvs punch i midbass). Kommer tilbake med en bedre sammenligning når de har fått kjørt seg bedre inn.

Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    2,256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Gjør det Spent å høre.
    Min tråd

Side 670 av 743 FørsteFørste ... 170 530 540 550 560 570 580 590 600 610 620 630 640 650 660 666 667 668 669 670 671 672 673 674 680 690 700 710 720 730 740 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •