Dalis Entusiaster - Side 668

Sponsorer:
Takk Takk:  4
Like Like:  33
Side 668 av 743 FørsteFørste ... 168 528 538 548 558 568 578 588 598 608 618 628 638 648 658 664 665 666 667 668 669 670 671 672 678 688 698 708 718 728 738 ... SisteSiste
Viser resultater 13,341 til 13,360 av 14842
    Active tore_v1 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    423
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg ser at vi ikke var der samtidig, Da-ty. Det var et rom jeg kunne tilbragt mer tid i..

Intermediate b3nd1k sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    2,256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tore_v1
    Det var helt rått! Oppsettet spilte med en brutal letthet, tror det er ganske beskrivende. Rett i kassen på deg, som det var den mest naturlige tingen i verden. Et 5.0-system med Megaline over hele bauten tør jeg ikke tenke på en gang.

Du har den nest kuleste Dali-høyttaleren jeg har hørt (etter to år på HFK i Trondheim har jeg hørt de fleste med unntak av Epicon).
    Den gir bare mer og mer dess bedre elektronikk den får - og MS4 har kanskje en av de artigste mellombassene til Dali. Skulle jeg hatt en Dali-høyttaler hadde det blitt MS4. Ingen tvil. (Med mindre Epicon er like god som folk skal ha det til)

MS5 trenger mer muskler enn hva jeg hørte den med, og er vesentlig mer kresen på rom.

Har trua på det ja Hadde hvert morsomt å hvert innom Dali sitt lytte rom og hørt disse, ser de bygger et nytt rom nå. Blir vel noen forbedringer da

Takk for det, ganske fornøyd med ms4. Men skulle ønske jeg hadde fått tak i noe mer spennende forsterker til dem bare Sitter med følelsen av at de vil ha enda mer krutt for å gjøre det de kan best.

Kanskje Daniel kan komme en liten tur med Ayon blokkene sine :twisted:
    Min tråd

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av b3nd1k
    Har trua på det ja Hadde hvert morsomt å hvert innom Dali sitt lytte rom og hørt disse, ser de bygger et nytt rom nå. Blir vel noen forbedringer da

Takk for det, ganske fornøyd med ms4. Men skulle ønske jeg hadde fått tak i noe mer spennende forsterker til dem bare Sitter med følelsen av at de vil ha enda mer krutt for å gjøre det de kan best.

Kanskje Daniel kan komme en liten tur med Ayon blokkene sine :twisted:
    Hehe, er nok lettere om du tar med HT hit
    Men kanskhe en demo hos Predrag? Han har fått den nye Triton III, samt han har MS4. Tipper du blir solgt

Intermediate b3nd1k sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    2,256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av da-ty@online.no
    Hehe, er nok lettere om du tar med HT hit
    Men kanskhe en demo hos Predrag? Han har fått den nye Triton III, samt han har MS4. Tipper du blir solgt
    Hehe, er vel det
    Ja, det var ingen dum ide! Hadde hvert morsomt å hørt Triton III på ms4 Får sende han en PM snart, høre om det lar seg gjøre
    Min tråd

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av b3nd1k
    Hehe, er vel det
    Ja, det var ingen dum ide! Hadde hvert morsomt å hørt Triton III på ms4 Får sende han en PM snart, høre om det lar seg gjøre
    Det er sikkert null stress

Newcomer
    Medlem siden
    May 2012
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Åhh, jeg kjenner at jeg er skikkelig ambivalent når jeg leser dette (jeg tror det betyr at jeg er både for og mot på en gang)
    Jeg har i dag et par Mentor8 som jeg egentlig ikke vet helt hva jeg tenker om.. Akkurat i kveld har jeg funnet et par øl i kjøleskapet, og NAD c390`n har funnet noen greier fra Astrix. Denne kombinasjonen rocker veldig bra! (håper naboene koser seg også...)
    Føler ikke jeg bidrar så mye her nå, så for å prøve å dra meg i land kan jeg jo nevne at det Mentor`ene brukte for å gi meg gåsehud på ryggen nettopp var fra albumet "Red Means Distortion" med Astrix. Håper dere følger opp med å tipse meg om kul musikk jeg aldri har hørt før!
    God helg, godtfolk!

EDIT: Ambivalent fordi jeg er ganske fornøyd med det jeg har i dag, men regner med at jeg fort kan begynne å sikkle når jeg hører noe av det som ble nevnt i innleggene over, og at det fort kan bli dyrt...
    -og grunnen til jeg ikke vet helt hva jeg tenker om Mentor er at mye høres litt tamt ut, men så er det noe som høres så sykt bra ut!

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av oyoy
    Åhh, jeg kjenner at jeg er skikkelig ambivalent når jeg leser dette (jeg tror det betyr at jeg er både for og mot på en gang)
    Jeg har i dag et par Mentor8 som jeg egentlig ikke vet helt hva jeg tenker om.. Akkurat i kveld har jeg funnet et par øl i kjøleskapet, og NAD c390`n har funnet noen greier fra Astrix. Denne kombinasjonen rocker veldig bra! (håper naboene koser seg også...)
    Føler ikke jeg bidrar så mye her nå, så for å prøve å dra meg i land kan jeg jo nevne at det Mentor`ene brukte for å gi meg gåsehud på ryggen nettopp var fra albumet "Red Means Distortion" med Astrix. Håper dere følger opp med å tipse meg om kul musikk jeg aldri har hørt før!
    God helg, godtfolk!

EDIT: Ambivalent fordi jeg er ganske fornøyd med det jeg har i dag, men regner med at jeg fort kan begynne å sikkle når jeg hører noe av det som ble nevnt i innleggene over, og at det fort kan bli dyrt...
    -og grunnen til jeg ikke vet helt hva jeg tenker om Mentor er at mye høres litt tamt ut, men så er det noe som høres så sykt bra ut!
    Jeg opplever det samme som deg. Kombinasjonen NAD C390DD og Mentor-serie faller gjennom på enkelte typer musikk, mens den gir ganske mye på andre typer musikk igjen. For min del så spiller kombinasjonen bra på det jeg lytter til (en del forskjellig prog-rock/metal).

Active Stian.V.H sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    363
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøver å selge min Dali Mentor Vokal i sort farge men det er tydeligvis ikke lett enda jeg er villig til å sende den med posten.
    Rart folk tror fordi man er villig til å betale deler av frakten så er man en svindler?!
    Burde skjønne at noen ønsker bare å få ting ut av huset smertefritt og fort,for å finansiere andre ting i sin AV hobby...

Newcomer
    Medlem siden
    May 2012
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for gode tanker, Tugron! Man kan lure på hvor mye utstyret farger musikksmaken.. Gi et par eksempler på ting du syns funker med Mentor, da?
    Når kommer du til bartebyen igjen på plage-naboene-med-M8-kveld hos meg?

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    @oyoy:

Jeg spiller mye Porcupine Tree/Steven Wilson, Anathema, Opeth, Katatonia, Dream Theater, Nosound og liknende. Ellers er litt elektronisk musikk også på menyen, og det klarer oppsettet bra. Ellers så merker jeg jo også at akustisk musikk spiller veldig bra.

Før jeg gikk til innkjøp av C390DD, kjørte jeg noen gammel rock, type AC/DC og annet i den kategorien. Det låt ganske så slapt. Hadde det vært den typen musikk jeg hørte mest på, hadde nok C390DD blitt satt bort til fordel for NAD M3.

Jeg håper å kunne ta meg en tur opp om ca. en måned. Jeg sender på en melding når jeg vet noe mer.

Intermediate roddis sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,195
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Stian.V.H
    Prøver å selge min Dali Mentor Vokal i sort farge men det er tydeligvis ikke lett enda jeg er villig til å sende den med posten.
    Rart folk tror fordi man er villig til å betale deler av frakten så er man en svindler?!
    Burde skjønne at noen ønsker bare å få ting ut av huset smertefritt og fort,for å finansiere andre ting i sin AV hobby...
    Dette er en høyttaler som normalt sett er veldig grei å bli kvitt. Er jo merkelig ja at når du prøver å være imøtekommende så er du svindler. Må være en utrolig skeptisk kar dette, han kan jo bare betale hele frakten
    Dali Euphonia MS4, CS4, Ikon onwall mk2 | SVS PB-1000 | Onkyo 3008 | Emotiva XPA-5 | Cambridge 840E | Xindac Dac 5 | Squeezebox | Samsung 64 | VU+ Solo 4K | Harmony | X-10

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,195
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av oyoy
    God helg, godtfolk!

Jeg tror i alle fall ikke løsningen er å bytte høyttalere til noe dyrere, jeg opplever noe av det samme med mine Helicon 800. Jeg gikk fra Mentor 6 til de jag har nå og opplever at de er enda mer kresne enn Mentor på musikkkvalitet. Nå er jo forforsterkeren jeg bruker og omtalt for å være veldig kresen, så vet ikke om det valget var så bra. Så tror nok heller løsningen kan være å prøve litt annen elektronikk og sørge for at høyttalerne får nok mat
    Dali Euphonia MS4, CS4, Ikon onwall mk2 | SVS PB-1000 | Onkyo 3008 | Emotiva XPA-5 | Cambridge 840E | Xindac Dac 5 | Squeezebox | Samsung 64 | VU+ Solo 4K | Harmony | X-10

Newcomer
    Medlem siden
    May 2012
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Stian.V.H

Hmmm... Skal du ha for den, da? Og hva er dimensjonene?

Active Stian.V.H sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    363
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av herreruud
    Hmmm... Skal du ha for den, da? Og hva er dimensjonene?
    PM sendt

Intermediate fordfiesta sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    1,071
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dali Ikon 5 eller Zensor 5?
    Fikk gleden av å lytte til Z5 på lørdag, vurderer å kjøpe de til mine foreldre i julegave.
    De har en NAD c320bee og ganske tynne høyttalerkabler i veggen, vil det funke?
    Tror dere at Ikon 5 er mye bedre?
    ( nå har de mine gamle Cerwin Vega v12f og det er en tortur å høre på, utydelig tale og ekstremt mye bass)

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2012
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av fordfiesta
    Dali Ikon 5 eller Zensor 5?
    Fikk gleden av å lytte til Z5 på lørdag, vurderer å kjøpe de til mine foreldre i julegave.
    De har en NAD c320bee og ganske tynne høyttalerkabler i veggen, vil det funke?
    Tror dere at Ikon 5 er mye bedre?
    ( nå har de mine gamle Cerwin Vega v12f og det er en tortur å høre på, utydelig tale og ekstremt mye bass)
    Begge vil vel være gode oppgraderinger ift. de manglene du nevner sammenliknet med v12f. Selv synes jeg Ikon er et godt hakk over Zensor i diskant og mellomtone. Hør forskjellen selv når du skal innom HFK og handle gaven

Intermediate fordfiesta sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    1,071
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar.
    Har hørt begge parene men i forskjellige butikker, de har enten IKON 5 eller Zensor 5 inne, men aldri begge sammtidig ser det ut til.

Active
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    394
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tore_v1
    Forsterker brukt på Dali Megaline er fra Dali. Noen beist av noen klasse A-effektforsterkere som er en historie i seg selv.

Dali Gravity effektforsterker, to stykk. De veier 100 kilo per stykk, og er store som flåter. De leverer 120w klasse A hele veien. Ingen på-knapp, men en tenning som fra biler, med nøkkel. Selv med en 16A kurs per effektforsterker var det en tydelig dimming i lyset akkurat da de ble skrudd på. Vi skjønte at dette ble rått. Totalt strømforbruk på effektforsterkerne: 3,6kw... De dobler hele veien ned til 2ohm, 480w i klasse A. Det er brutalt!

Det er en NAD 216 som står oppå, det bildet gir en pekepinn på størrelsen.
    Disse Gravity beistene - er de å få kjøpt for vanlige folk?
    Mener å ha lest om de før - en på hifi4all forumet tror jeg som har et par..

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ivara
    Disse Gravity beistene - er de å få kjøpt for vanlige folk?
    Mener å ha lest om de før - en på hifi4all forumet tror jeg som har et par..
    Det stemmer at det finnes flere par, men dog ikke for salg. Så vi får nøye oss med alt annet av forsterkeri

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,195
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er Midgard Oberon 6.1 på vei, blir spennende å teste på Helicon...

Side 668 av 743 FørsteFørste ... 168 528 538 548 558 568 578 588 598 608 618 628 638 648 658 664 665 666 667 668 669 670 671 672 678 688 698 708 718 728 738 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •