Dalis Entusiaster - Side 667

Sponsorer:
Takk Takk:  4
Like Like:  33
Side 667 av 743 FørsteFørste ... 167 527 537 547 557 567 577 587 597 607 617 627 637 647 657 663 664 665 666 667 668 669 670 671 677 687 697 707 717 727 737 ... SisteSiste
Viser resultater 13,321 til 13,340 av 14842
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    143
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Freak1
    Tok et bilde under oppkobling, etter det så ble alt glemt av bildetaking satt der bare å måpte... Vi så Batman - The Dark Knight, Sykt bra film som man blir aldri lei av, SPESIELT med slike ht!
    Reciver er DSP Z-11 og mentor vokal senter, surr er dali concept 6 (altså side og surr.back. Også precence ht fremme og bak. tror dette var yamaha ht.

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette virker veldig lovende og ser frem til fortsettelsen, regner med du får en fin dose med dynamikk og en luftighet få har hørt maken til med disse to tårnene. Blir vel nedtur og dra hjem for å høre på eget anlegg nå vel?

Intermediate roddis sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,195
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er det sykeste... det fins folk som kjøper Megaline altså. Det må bare låte helt hinsides.
    Dali Euphonia MS4, CS4, Ikon onwall mk2 | SVS PB-1000 | Onkyo 3008 | Emotiva XPA-5 | Cambridge 840E | Xindac Dac 5 | Squeezebox | Samsung 64 | VU+ Solo 4K | Harmony | X-10

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    143
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Dette virker veldig lovende og ser frem til fortsettelsen, regner med du får en fin dose med dynamikk og en luftighet få har hørt maken til med disse to tårnene. Blir vel nedtur og dra hjem for å høre på eget anlegg nå vel?
    Har ingen ord for dem, de er bare helt SYK!
    Er 17 år så bor forsatt hjemme, Tror det blir en goooooooood nedgradering å stikke ned i kjellerstua med CV dc15, har ikke lyst for å si det sånn x)
    Siden han skal ha mentor på hytta så skal jeg kansje få tilbake mine gamle ht. Concept 10. Har litt lyst på skikkelig lyd i min egen "stue" igjen. Noen som vet hva det vil koste å modde delefiltrene til bedre komponenter? så det var et par stykke her på forumet som har gjort det...

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    143
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roddis
    Det er det sykeste... det fins folk som kjøper Megaline altså. Det må bare låte helt hinsides.
    Han kjøpte de brukt, men alikavel. sikkert stiv pris. Han ville iallefall ikke si hva han betalte for dem ;P

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,124
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heh, de høytalerne er ca 19/20 cm høyere enn taket i leigliheten min..

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=Freak1]Han kjøpte de brukt, men alikavel. sikkert stiv pris. Han ville iallefall ikke si hva han betalte for dem ;P[/QUOTE

NICE!!! Stakkars deg. Enn den dagen du flytter ut og må forlate disse perlene??

Så det lå noen på Finn.no som skulle selges, ser de ikke ligger der nå.
    Mulig det var disse som ble kjøpt?

Uansett, så er dette bare fett.
    men henger resten av høyttalerne med (hvordan matcher man center og bakhøytalere med noe slikt....:-D

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    143
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=Chamror]
    Han kjøpte de brukt, men alikavel. sikkert stiv pris. Han ville iallefall ikke si hva han betalte for dem ;P[/QUOTE

NICE!!! Stakkars deg. Enn den dagen du flytter ut og må forlate disse perlene??

Så det lå noen på Finn.no som skulle selges, ser de ikke ligger der nå.
    Mulig det var disse som ble kjøpt?

Uansett, så er dette bare fett.
    men henger resten av høyttalerne med (hvordan matcher man center og bakhøytalere med noe slikt....:-D
    Uff ja, kommer iallefall til å syntes at alle andre ht. er dritt jeg nå..
    Hvis det var i møre og romsdal de ble solgt så var det sikkert dem.
    Senter ht er veldig god match, sikkert mest pga den og har bånd-diskant. Tenkte ikke over resten av ht. jeg faktisk.. Tror de ble litt underkill da mn...

Intermediate b3nd1k sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    2,256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Har ingen ord for dem, de er bare helt SYK!
    Er 17 år så bor forsatt hjemme, Tror det blir en goooooooood nedgradering å stikke ned i kjellerstua med CV dc15, har ikke lyst for å si det sånn x)
    Siden han skal ha mentor på hytta så skal jeg kansje få tilbake mine gamle ht. Concept 10. Har litt lyst på skikkelig lyd i min egen "stue" igjen. Noen som vet hva det vil koste å modde delefiltrene til bedre komponenter? så det var et par stykke her på forumet som har gjort det...
    Du får gratulere faren din med KONGE høytalere!

Men er du lur nå, så tar du Mentor 8 ned på ditt rom og sette CV på hytta
    hehe. :-)
    Min tråd

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville spurt om det er mulig med å overta Mentor 8, dette er meget morsomme høytalere. Gir du disse nok strøm så har du en venn for livet, skikkelig showoff saker du bare må digge lyden til.

Active tore_v1 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    423
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Megaline er absolutt en av de mest dynamiske høyttalere jeg har hørt.

Det jeg liker med de er at de er high-end uten å være high-end. Det er morsomme høyttalere som virkelig leverer varene uten at det blir kjedelig.

(Du bør jobbe hardt for å sikre deg Mentor 8. Heftige høyttalere om du har plass til de.)

Intermediate Gilmour sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tore_v1
    Megaline er absolutt en av de mest dynamiske høyttalere jeg har hørt.

Det jeg liker med de er at de er high-end uten å være high-end. Det er morsomme høyttalere som virkelig leverer varene uten at det blir kjedelig.

(Du bør jobbe hardt for å sikre deg Mentor 8. Heftige høyttalere om du har plass til de.)

For en som sitter med menneskelige høyttalere som CM7: hvordan låter egentlig en sinnsvak høyttaler som Megaline? Og hvor store krav til elektronikk har egentlig disse?

Det råeste jeg har hørt tidligere er 802D og toppmodellen i Euphonia serien til Dali, slik at du har et utgangspunkt:-D

Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    423
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gilmour
    For en som sitter med menneskelige høyttalere som CM7: hvordan låter egentlig en sinnsvak høyttaler som Megaline? Og hvor store krav til elektronikk har egentlig disse?

Det råeste jeg har hørt tidligere er 802D og toppmodellen i Euphonia serien til Dali, slik at du har et utgangspunkt:-D

Jeg har hørt en del rå oppsett (utover et par av mine egne som jeg har vært tildels veldig fornøyd med) som har gitt meg følelsen av mange ting:

1. Noen av de har spilt så ekstremt korrekt og kjedelig at jeg syntes det ble for ille.

2. Noen har hatt evnen til å tegne opp et ekstremt tydelig lydbilde, hvor du virkelig får følelsen av at musikerne står i stua

3. Noen har gjengitt dynamikk på en slik måte at jeg nærmest har hoppet i stolen

For meg så gjør Megaline noe veldig riktig i det at det er ekstremt dynamisk, det har mange av hi-fi parametrene som pinpoint-presisjon i lydbilde og fravær av kasselyd (obviously), uten at det blir kjedelig. Bassen svinger og treffer der den skal - i brystkassen - i tillegg til bra med dypbass.

Jeg hørte Megaline i Danmark, med Lars Worre som vert. De fleste har sikkert nå tippet hvor jeg befant meg, og Dali sitt lytterom er riktig. Det er et meget godt rom, selv om det er gjort lite med akustikken med tanke på diffusering og tilsvarende. Det står mange høyttalere der inne, det påvirker naturlig nok en del, da en høyttaler med bassrefleks er en helmholtz-resonnator. Rommet er møblert som en vanlig stue. Vi hørte oss gjennom en del forskjellige Dali-modeller, Mentor 6 LE, Lektor 2 - og Megaline.

Forsterker brukt på Mentor 6 LE og Lektor 2 var NAD C375.

Forsterker brukt på Dali Megaline er fra Dali. Noen beist av noen klasse A-effektforsterkere som er en historie i seg selv.

Dali Gravity effektforsterker, to stykk. De veier 100 kilo per stykk, og er store som flåter. De leverer 120w klasse A hele veien. Ingen på-knapp, men en tenning som fra biler, med nøkkel. Selv med en 16A kurs per effektforsterker var det en tydelig dimming i lyset akkurat da de ble skrudd på. Vi skjønte at dette ble rått. Totalt strømforbruk på effektforsterkerne: 3,6kw... De dobler hele veien ned til 2ohm, 480w i klasse A. Det er brutalt!

Det er en NAD 216 som står oppå, det bildet gir en pekepinn på størrelsen.

CD-spiller/DAC er toppmodellen til Denon for 20 år siden, eller så. De har ikke funnet noen som har spilt bedre av nyere DACer enn så lenge.

I tillegg ble det brukt en SB Touch digitalt inn på Denon DA-S1.

Det ble spilt alt fra klassiske gospel-opptak til Infected Mushroom. Megaline spiste alt.

(PS: Få tak på en Megaline til - liggende... Ny senter?)

Intermediate b3nd1k sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    2,256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Det oppsettet ville jeg likt å hørt Tore_v1!
    Min tråd

Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    423
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av b3nd1k
    Det oppsettet ville jeg likt å hørt Tore_v1!
    Det var helt rått! Oppsettet spilte med en brutal letthet, tror det er ganske beskrivende. Rett i kassen på deg, som det var den mest naturlige tingen i verden. Et 5.0-system med Megaline over hele bauten tør jeg ikke tenke på en gang.

Du har den nest kuleste Dali-høyttaleren jeg har hørt (etter to år på HFK i Trondheim har jeg hørt de fleste med unntak av Epicon).

Den gir bare mer og mer dess bedre elektronikk den får - og MS4 har kanskje en av de artigste mellombassene til Dali. Skulle jeg hatt en Dali-høyttaler hadde det blitt MS4. Ingen tvil. (Med mindre Epicon er like god som folk skal ha det til)

MS5 trenger mer muskler enn hva jeg hørte den med, og er vesentlig mer kresen på rom.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har enda tilgode å høre megaline og det hadde virkelig vært moro om det lot seg gjøre engang i tiden, men foreløpig er det vel ingen her inne som bor i nærheten av Oslo som ønsker å invitere til demo vel? Det hadde nok blitt en oppvekker til de grader, er litt glad i lyd som har punch og spiller rent på engang. Etter det du sier her Tore virker det som at vi snakker om Highend med punch og brutalitet, det lå er par brukte her forleden på rundt 80k et sted.

Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    423
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Jeg har enda tilgode å høre megaline og det hadde virkelig vært moro om det lot seg gjøre engang i tiden, men foreløpig er det vel ingen her inne som bor i nærheten av Oslo som ønsker å invitere til demo vel? Det hadde nok blitt en oppvekker til de grader, er litt glad i lyd som har punch og spiller rent på engang. Etter det du sier her Tore virker det som at vi snakker om Highend med punch og brutalitet, det lå er par brukte her forleden på rundt 80k et sted.
    Det er vel de som har byttet eier, ref. tidligere innlegg i tråden.

Jeg kunne godt tenkt meg å eid Megaline en gang, og prisen på 80k er det absolutt ingenting å si på.

Megaline sammen med to kraftverk med varmtklingende signatur ville passet meg ypperlig!

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fra Dali sitt demorom

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fra Dali sitt demorom
    Det var god stemning her ja.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nok et stemingsbilde.

Fantastiske høyttalere

Side 667 av 743 FørsteFørste ... 167 527 537 547 557 567 577 587 597 607 617 627 637 647 657 663 664 665 666 667 668 669 670 671 677 687 697 707 717 727 737 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •