Dalis Entusiaster - Side 666

Sponsorer:
Takk Takk:  4
Like Like:  33
Side 666 av 743 FørsteFørste ... 166 526 536 546 556 566 576 586 596 606 616 626 636 646 656 662 663 664 665 666 667 668 669 670 676 686 696 706 716 726 736 ... SisteSiste
Viser resultater 13,301 til 13,320 av 14842
    Intermediate Andersen88 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    618
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av fuzeo
    Du mener Cambridge 851A ? Trodde kanskje det ble i minste laget ?

Håper også at jeg blir sittende med Epicon 6, de ser jo bare helt fantastisk ut.

851A er ikke for liten for Epicon 6. Det er en kombinasjon som låter svært bra. De er relativt lettdrevet, så du får hentet mye ut av de med 851A. Men det låter såklart enda bedre med bedre elektronikk. Har selv bestilt Epicon 6, og disse skal drives av en rør-amp. Det låter himmelsk!

Newcomer
    Medlem siden
    May 2012
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Rør på Dali er en flott ting og prøve ut, prøv gjerne Cambridge 851 ampen som er en veldig god forsterker til prisen. Har du råd og mulighet så sjekk ut Ayon sine rørforsterkere, dette er virkelig en helt annen klasse og vi hadde blitt veldig glad om du endte opp med trådens første Epicon høytaler. Electrocompaniet har vært en god match, ville prøvd meg litt frem her og sett hva du liker best.

Hehe,

Trådens første Epicon ville det nok ikke blitt

Her med tilhørende elektronikk:

2x Lyngdorrf SDA-2175 Effekt + Lyngdorff DPA-1 PreAmp.

Liker effektene veldig godt på Epicon, og jeg prøvelyttet MANGE alternativer.
    Pre'en er også god, men jeg må si at jeg foretrekker NAD M51 Masters DAC over den som sitter i DPA-1, og det gir lite mening å seriekoble dem da DPA'en uansett vil digitalisere igjen for å gjøre romkorreksjon.

Vurderer derfor å bytte ut DPA-1 med en analog pre og sette inn NAD-dac'en igjen.

Høytalerene anbefales på det sterkeste! Advarslen må være at mangler på elektronikksiden kommer desto tydeligere frem. Anbefaler SDA-2175 som gode effekter hvis du først skal ha Epicon.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av herreruud
    Hehe,

Trådens første Epicon ville det nok ikke blitt

Her med tilhørende elektronikk:

2x Lyngdorrf SDA-2175 Effekt + Lyngdorff DPA-1 PreAmp.

Liker effektene veldig godt på Epicon, og jeg prøvelyttet MANGE alternativer.
    Pre'en er også god, men jeg må si at jeg foretrekker NAD M51 Masters DAC over den som sitter i DPA-1, og det gir lite mening å seriekoble dem da DPA'en uansett vil digitalisere igjen for å gjøre romkorreksjon.

Vurderer derfor å bytte ut DPA-1 med en analog pre og sette inn NAD-dac'en igjen.

Høytalerene anbefales på det sterkeste! Advarslen må være at mangler på elektronikksiden kommer desto tydeligere frem. Anbefaler SDA-2175 som gode effekter hvis du først skal ha Epicon.
    Om du gjør følgende: DPA-1 digital out - NAD M51.. da får du:
    En veldig god Analog - Digital konverter (DPA-1).
    En veldig god rommkorreksjon(DPA-1).
    Før den sender lyden inn til NAD M51(digitalt!!!) for å bruke den sin DAC for "lyd" signaturen!. NAD M51 er da koblet direkte til effekttrinnet (RCA eller XLR).

Active tore_v1 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    423
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville kanskje vurdert Classé til Epicon-serien. Classé gjør seg veldig godt på Dali i mine ører, men jeg liker litt varme i lyden (såfremt det er plenty med detaljer der ennå, noe som ofte kan forsvinne med for mye farging i lyden).

Newcomer
    Medlem siden
    May 2012
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Om du gjør følgende: DPA-1 digital out - NAD M51.. da får du:
    En veldig god Analog - Digital konverter (DPA-1).
    En veldig god rommkorreksjon(DPA-1).
    Før den sender lyden inn til NAD M51(digitalt!!!) for å bruke den sin DAC for "lyd" signaturen!. NAD M51 er da koblet direkte til effekttrinnet (RCA eller XLR).

Hmm... Interessant! Men hvordan bi-amper jeg da? M51 har kun enkle utganger for XLR og RCA.. Går det kanskje an å bruke begge? Eller finnes det noen annen god løsning for å splitte XLR-signalet?

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tore_v1
    Jeg ville kanskje vurdert Classé til Epicon-serien. Classé gjør seg veldig godt på Dali i mine ører, men jeg liker litt varme i lyden (såfremt det er plenty med detaljer der ennå, noe som ofte kan forsvinne med for mye farging i lyden).
    Da er vi 100% uenige. Har hørt Epicon og Classe ganske så mange ganger. Låter detaljert, men veldig lyst og uengasjerende. Litt livløst. Men smaken er som baken

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av herreruud
    Hmm... Interessant! Men hvordan bi-amper jeg da? M51 har kun enkle utganger for XLR og RCA.. Går det kanskje an å bruke begge? Eller finnes det noen annen god løsning for å splitte XLR-signalet?
    Digital utgangen på DPA1 funker "kun" på enten MAIN eller LINE utgangene (velger dette selv), så da kan subbene fortsatt sitte på DPA1 sine LINE OUT utganger .

Active tore_v1 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    423
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av da-ty@online.no
    Da er vi 100% uenige. Har hørt Epicon og Classe ganske så mange ganger. Låter detaljert, men veldig lyst og uengasjerende. Litt livløst. Men smaken er som baken
    Da må både Dali og Classé ha endret det meste av lydsignatur fra tidligere serier.

Jeg får presisere litt hva jeg mener og hvorfor jeg mener det.

Jeg baserer utsagnet mitt (Dali + Classe fungerer bra) etter å ha hørt Classé CDP102, CP-500 og CA2200 drive MS4, MS5, Heli800, Heli400 samt Mentor 8. Lyst og uengasjerende er ikke det jeg ville beskrevet det med. Det var slam og trøkk i massevis.

Jeg vet dog at Classé har blitt noe friskere i signaturen og strammere i bassen, men at de har dratt det så langt så jeg ikke helt for meg.

(Men - smaken er som kjent som baken)

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    533
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MaW
    Sant som skorob skriver over.

Brukte RXV-3900 på Dali Mentor 6. Knall kombo!

Brukte RXV-2067 på Dali Ikon 6 mk2. Knall kombo!

Så det er ikke noe tvil om at den varme klangen til Yamaha passer meget bra sammen med den bitte litt spissere og "klarere" klangen til Dali. 8)

Så hvis dere kommer over 3900 på brukten billig, så KJØP. Hvis dere kan klare dere uten Spotify, Airplay, 3d pass through og bla bla bla. En av de beste recieverne jeg har hatt.

kan også bekrefte at yamaha reciever på dali ikon er en knallkombo. kjører per dags dato yamaha rxv 3067 på ikon 7 mk1 og har for første gang ikke problemer med såkalt spiss diskant.

vurderer forresten å prøve hypex moduler på ikon 7. noen som tror dette kan funke??

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2012
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av evorkahn
    kan også bekrefte at yamaha reciever på dali ikon er en knallkombo. kjører per dags dato yamaha rxv 3067 på ikon 7 mk1 og har for første gang ikke problemer med såkalt spiss diskant.

vurderer forresten å prøve hypex moduler på ikon 7. noen som tror dette kan funke??
    Hvordan synes du Yamaha takler metal/rock sjangeren på Ikon 7? Jeg sliter litt med å få til "rocka" lyd de gangene jeg hører den type musikk. Blir ofte litt flatt og kjedelig. Vet Yamaha i pure direct kan gjøre underverker på den type musikk.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    533
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av fobster
    Hvordan synes du Yamaha takler metal/rock sjangeren på Ikon 7? Jeg sliter litt med å få til "rocka" lyd de gangene jeg hører den type musikk. Blir ofte litt flatt og kjedelig. Vet Yamaha i pure direct kan gjøre underverker på den type musikk.
    går stort sett i film her i gården, men når e først skal høre på musikk så er det faktisk metal/rock som spilles men det er lenge siden nå faktisk. med rocka mener du da punch?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2012
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    går stort sett i film her i gården, men når e først skal høre på musikk så er det faktisk metal/rock som spilles men det er lenge siden nå faktisk. med rocka mener du da punch?
    Ift. film er jeg kjempefornøyd selv!

Føler det er masse dynamikk og punch om jeg spiller elektronisk musikk, skorter ikke på stram bass heller Bare synes Metallica/In Flames og annen metal kunne vært mer engasjerende. Blir iblant litt tamme trommer, og en del tunge heavy riff kan fremstå som sterile.

Intermediate Andersen88 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    618
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det vil nok fungere veldig bra. Power i massevis! Har et sett Hypex nCore liggende dersom du ønsker å prøve det

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av fobster
    Yamaha er en knallbra produsent. Men NAD'en du har burde ikke ha noe problemer med å rocke gata (prøv med dynamic volume og NAD kurven).

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    533
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Yamaha er en knallbra produsent. Men NAD'en du har burde ikke ha noe problemer med å rocke gata (prøv med dynamic volume og NAD kurven).

kamerat av meg kjørte kjørte 2 nad c372 på de dali ikon 7 jeg har nå og han hører kun på metal ala arc enemy slipknot ++ rocka som bare det

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2012
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kamerat av meg kjørte kjørte 2 nad c372 på de dali ikon 7 jeg har nå og han hører kun på metal ala arc enemy slipknot ++ rocka som bare det
    Har altså ikke helt fått frem gliset ved metal avspilling på Ikon 7 med NAD, kreftene bor jo der, men kunne gjerne gitt litt mer av de til trommeslageren og gitaristen Akkurat som de er litt i bakgrunnen.

Har lekt med det meste av instillinger, NAD EQ listening mode, dynamic EQ etc. Kan jo selvfølgelig være rommet, men litt rart siden jeg synes det meste andre sitter som et skudd. C372 er jo en stereo forsterker, så det kan jo være svaret. Men T787 har jo 150W i 2 kanaler med dedikert trafo til L+R og burde kunne levere litt metalpunch iblant?

Har tenkt litt på å skaffe en rimelig Yamaha integrert stereo og bruke som pre til musikk kanskje, da jeg vet disse kan levere varene på ikon når det kommer til rock og metal.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    533
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har du prøvd forskjellige avstander til bakvegg?? er jo en port bak. måtte trekke mine mer frem for å få det til, men rommet spiller jo så klart inn kansje

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    143
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    da har far i huset kjøpt seg megaline Syyyykeste og mest velspillende høyttaler noensinne!!! Drives med 3 NAd Silverline 200 1 til bånd-diskantene og de siste brokoblet til bassen/mellomtonen. Høres SYKT ut! Han hadde Dali mentor 8 med dali S-1.5 sub oppsett før, det var sykt også, men ditte her e bare så hinsides! han trenger ikke sub lenger for å si det sånn. Så mentor 8 og S-1.5 kommer på hytta :P 1 av 2 kjøpte eksemplar via hifiklubben tror jeg det var :O

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Freak1
    da har far i huset kjøpt seg megaline Syyyykeste og mest velspillende høyttaler noensinne!!! Drives med 3 NAd Silverline 200 1 til bånd-diskantene og de siste brokoblet til bassen/mellomtonen. Høres SYKT ut! Han hadde Dali mentor 8 med dali S-1.5 sub oppsett før, det var sykt også, men ditte her e bare så hinsides! han trenger ikke sub lenger for å si det sånn. Så mentor 8 og S-1.5 kommer på hytta :P 1 av 2 kjøpte eksemplar via hifiklubben tror jeg det var :O
    Dette er helt konge og moro å virkelig se folk satser hardt i denne hobbyen vår men det er ikke mulig at du kan få snapsa et bilde av dem og delt med oss? Det hadde vært moro å sett for dette er så sjeldent atte.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    143
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Dette er helt konge og moro å virkelig se folk satser hardt i denne hobbyen vår men det er ikke mulig at du kan få snapsa et bilde av dem og delt med oss? Det hadde vært moro å sett for dette er så sjeldent atte.
    Tok et bilde under oppkobling, etter det så ble alt glemt av bildetaking satt der bare å måpte... Vi så Batman - The Dark Knight, Sykt bra film som man blir aldri lei av, SPESIELT med slike ht!

Side 666 av 743 FørsteFørste ... 166 526 536 546 556 566 576 586 596 606 616 626 636 646 656 662 663 664 665 666 667 668 669 670 676 686 696 706 716 726 736 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •