Dalis Entusiaster - Side 664

Sponsorer:
Takk Takk:  4
Like Like:  40
Side 664 av 743 FørsteFørste ... 164 524 534 544 554 564 574 584 594 604 614 624 634 644 654 660 661 662 663 664 665 666 667 668 674 684 694 704 714 724 734 ... SisteSiste
Viser resultater 13,261 til 13,280 av 14851
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2012
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitter og sliter med valgets kvaler når det kommer til valg av subwoofer til Ikon oppsettet mitt. Har nesten bestemt meg for å "safe" med SVS PB12-NSD DSP eller SVS SB12-NSD. Vet det er et utall topics med disse subbene på forumet, men er det noen som kan fortelle litt om paringen med Dali Ikon 6/7? Kjører disse på en NAD T787 med 2 subutganger.

Jeg er veldig tilhenger av tight og presis punchy bass. Er disse subbene identiske med unntak av at den ene er lukket, og den andre med port? Vil jeg kunne tette denne porten for musikkbruk, og ta ut portplugg når jeg ser film for mer buldrebrom? Lukkede ser veldig fristende ut til musikk og men leser videre at portsuben er "sinnssyk" i forhold når det kommer til film, men at den sliter med portstøy og ikke er på langt nær like stram til musikk.

Den verste kløen må være den man får i kjøpefingeren

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av fobster
    Sitter og sliter med valgets kvaler når det kommer til valg av subwoofer til Ikon oppsettet mitt. Har nesten bestemt meg for å "safe" med SVS PB12-NSD DSP eller SVS SB12-NSD. Vet det er et utall topics med disse subbene på forumet, men er det noen som kan fortelle litt om paringen med Dali Ikon 6/7? Kjører disse på en NAD T787 med 2 subutganger.

Jeg er veldig tilhenger av tight og presis punchy bass. Er disse subbene identiske med unntak av at den ene er lukket, og den andre med port? Vil jeg kunne tette denne porten for musikkbruk, og ta ut portplugg når jeg ser film for mer buldrebrom? Lukkede ser veldig fristende ut til musikk og men leser videre at portsuben er "sinnssyk" i forhold når det kommer til film, men at den sliter med portstøy og ikke er på langt nær like stram til musikk.

Den verste kløen må være den man får i kjøpefingeren
    Jeg så innlegget ditt i SVS tråden, men velger å svare her.
    Jeg har ikke hørt den nyeste PB12NSD DSP. Men jeg har hatt 2 stk SB12NSD og 2 stk PB12NSD, samt div andre subber fra SVS og andre merker.
    Det er en enorm forskjell mellom SB 12 NSD og PB 12 NSD. Man må sikkert ha 3-4 stk SB 12 NSD for å nærme deg 1 stk PB 12 NSD i dypet. SB 12- en er mer stram og punchy. Men skikkelig kalibrert er ikke PB 12-en heller dårlig til musikk. SB 12 er liten og vakker. PB 12 er svær og stygg. Bigger is better, enkelt og greit.

Denne spiser begge disse til frokost på musikk, makter mer enn 2 stk SB12NSD, men langt i fra en PB12NSD til film. Anbefales på det sterkeste.

Rythmik Audio servo subwoofer 12" F12SE Signature Edition

Forresten, det er ikke portstøy i PB12NSD. Men spiller du uten deksel så kiler det litt i klær og i ansiktet pga lufttrykket fra røret.
    En portet sub er 50 % mer effektiv i dypet enn en lukket kasse. Jeg sverger fremdeles til subber i trykkammer til musikk. Spesielt overbevist av Rythmik og JL Audio.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2012
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roddis
    Du må jo nesten si litt om hvilke Dali du har skaffet deg...
    Dali ikon 6 mk2. Kjører nå disse sammen med hk 980 og ca dacmagic

Intermediate roddis sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,197
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Knalloppsett, gratulerer...
    Dali Euphonia MS4, CS4, Ikon onwall mk2 | SVS PB-1000 | Onkyo 3008 | Emotiva XPA-5 | Cambridge 840E | Xindac Dac 5 | Squeezebox | Samsung 64 | VU+ Solo 4K | Harmony | X-10

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2012
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sven1978
    Jeg så innlegget ditt i SVS tråden, men velger å svare her.
    Jeg har ikke hørt den nyeste PB12NSD DSP. Men jeg har hatt 2 stk SB12NSD og 2 stk PB12NSD, samt div andre subber fra SVS og andre merker.
    Det er en enorm forskjell mellom SB 12 NSD og PB 12 NSD. Man må sikkert ha 3-4 stk SB 12 NSD for å nærme deg 1 stk PB 12 NSD i dypet. SB 12- en er mer stram og punchy. Men skikkelig kalibrert er ikke PB 12-en heller dårlig til musikk. SB 12 er liten og vakker. PB 12 er svær og stygg. Bigger is better, enkelt og greit.

Denne spiser begge disse til frokost på musikk, makter mer enn 2 stk SB12NSD, men langt i fra en PB12NSD til film. Anbefales på det sterkeste.

Rythmik Audio servo subwoofer 12" F12SE Signature Edition

Forresten, det er ikke portstøy i PB12NSD. Men spiller du uten deksel så kiler det litt i klær og i ansiktet pga lufttrykket fra røret.
    En portet sub er 50 % mer effektiv i dypet enn en lukket kasse. Jeg sverger fremdeles til subber i trykkammer til musikk. Spesielt overbevist av Rythmik og JL Audio.
    Tusen takk for grundig tilbakemelding Nå ble jeg virkelig interessert i alternativet du presenterer. Lurer på hva denne ender på ferdig importert, da jeg ikke har handlet på den måten før.

Om den er så bra som jeg har lest meg til, så skal jeg seriøst vurdere den. Liker hvor "clean" den ser ut.

Litt skummelt å bestille uten prøvelytt, så skal kjemme verdensveven litt for info. Om du vil gå litt i dybden på hvordan du opplever den så gjør gjerne det. Svakheter og morofaktor

Takk igjen.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisann alle Dali folk!

Håpar nokon her kan hjelpa meg med eit kjapt spørsmål:
    Korleis er match med Dali og HK receivera? Tenker då spesielt på Zensor 7 og AVR 645... Er det god/dårleg matching, er receiver kreftig nok til å driva dei godt utan effekt osv?

Har ikkje hatt Dali eller HK sjølv men har ein kamerat med Zensor 7 som har lyst å oppgradera receiverene sin (har ein mindre yamaha no) for å få meir kraft.

Håpar nokon kan hjelpa med dette. På førehand takk

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2012
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Komlo
    Heisann alle Dali folk!

Håpar nokon her kan hjelpa meg med eit kjapt spørsmål:
    Korleis er match med Dali og HK receivera? Tenker då spesielt på Zensor 7 og AVR 645... Er det god/dårleg matching, er receiver kreftig nok til å driva dei godt utan effekt osv?

Har ikkje hatt Dali eller HK sjølv men har ein kamerat med Zensor 7 som har lyst å oppgradera receiverene sin (har ein mindre yamaha no) for å få meir kraft.

Håpar nokon kan hjelpa med dette. På førehand takk
    Hei,

vet ikke hvordan Zensor er på H/K, men jeg kjørte en liten stund H/K receiver på Dali Ikon i et 5.1 oppsett, og det var ikke det helt store i mine ører, men det er jo en smaksak. Jeg kjører NAD på Ikon nå, ikke alle som liker det, men det ble til slutt det beste for meg.

Om de er mer lettdrevne enn Ikon 7 så går det nok helt greit med 645 med sub og delefrekvens på 80hz. 645 har ca samme watt per kanal ift. den jeg brukte.

Sånn i farten kan jeg nevne at jeg har hatt problemer med optisk lydkilde på 2 H/K receivere, da det kommer en skikkelig ulyd når mediaserver switcher mellom forskjellige lydformater, fra stereo til DTS f. eks. Dette skjer ikke på Yamaha og NAD som jeg har testet imot.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tusen takk for grundig tilbakemelding Nå ble jeg virkelig interessert i alternativet du presenterer. Lurer på hva denne ender på ferdig importert, da jeg ikke har handlet på den måten før.

Om den er så bra som jeg har lest meg til, så skal jeg seriøst vurdere den. Liker hvor "clean" den ser ut.

Litt skummelt å bestille uten prøvelytt, så skal kjemme verdensveven litt for info. Om du vil gå litt i dybden på hvordan du opplever den så gjør gjerne det. Svakheter og morofaktor

Takk igjen.
    Redd for å skrive for mye om Rythmik i denne tråden. Så tilgi meg folkens.
    Denne spiller nesten slik du ønsker selv. Man kan velge om du vil ha den til å spille til 14 hz, 20 hz eller 28 hz. Også hvor stramt du vil at den skal spille. Da med en bryter Low, Medium eller High.
    Til party bruk kan du f.eks sette den til Low stramhet og 28 hz. Da for å få masse output. Til kvalitetsmusikk og kose deg med dypbass kan du sette den til 14 hz og High stramhet. Da for å få skikkelig dyp og stram bass. Til daglig brukte jeg 20 hz og Medium.
    14 hz gjør at den tåler mindre enn ved 28 hz. Low er gøyere enn High. Osv osv.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2012
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Redd for å skrive for mye om Rythmik i denne tråden. Så tilgi meg folkens.
    Denne spiller nesten slik du ønsker selv. Man kan velge om du vil ha den til å spille til 14 hz, 20 hz eller 28 hz. Også hvor stramt du vil at den skal spille. Da med en bryter Low, Medium eller High.
    Til party bruk kan du f.eks sette den til Low stramhet og 28 hz. Da for å få masse output. Til kvalitetsmusikk og kose deg med dypbass kan du sette den til 14 hz og High stramhet. Da for å få skikkelig dyp og stram bass. Til daglig brukte jeg 20 hz og Medium.
    14 hz gjør at den tåler mindre enn ved 28 hz. Low er gøyere enn High. Osv osv.
    Ja vil nødig hijacke tråden med bare subwooferprat, beklager om det sklir ut. Men spurte innledningsvis om en som passet godt til Dali Ikon Har lest masse om Rythmik de siste dagene og er overbevist, og nå står det bare på om jeg skal ha 12" eller 15" da det er veldig liten prisdifferanse. Tenkte å ringe tollvesenet i morgen og høre hva det vil komme på totalt å importere. For det er vel ingen forhandlere i Europa? Gleder meg utrolig til å få denne i hus.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja vil nødig hijacke tråden med bare subwooferprat, beklager om det sklir ut. Men spurte innledningsvis om en som passet godt til Dali Ikon Har lest masse om Rythmik de siste dagene og er overbevist, og nå står det bare på om jeg skal ha 12" eller 15" da det er veldig liten prisdifferanse. Tenkte å ringe tollvesenet i morgen og høre hva det vil komme på totalt å importere. For det er vel ingen forhandlere i Europa? Gleder meg utrolig til å få denne i hus.
    Generelt så er det bare å legge til en 0 bak prisen i dollar så kommer man tett på. Dvs ca 10.000 for F12SE. Sikkert litt mindre.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2012
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Generelt så er det bare å legge til en 0 bak prisen i dollar så kommer man tett på. Dvs ca 10.000 for F12SE. Sikkert litt mindre.
    F12 kom på 7300kr med frakt før toll (velger black ash, passer bedre til oppsettet mitt). Ser nå at F15 koster 384$ i frakt kontra F12 som havner på 250$ Det må jo tas i betraktning.

Intermediate b3nd1k sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    2,256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har selv F15 som spiller ypperlig med mine Dali høytalere Kjempe fornøyd
    Min tråd

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    De krever litt strøm så sjekk med butikken hva de kan tilby av forsterkeri, jeg har det i tanken jo mer strøm jo bedre kontroll blir det. Cambridge spiller kanskje mer detaljert mens NAD har litt mer kraft, regner med du finner en morsomhet på lager med tiden. Be de teste med NAD C375 også, merker den vokste veldig når rikelig med strøm ble plantet inn.
    Hei igjen.
    Tenkte jeg skulle oppdatere her og si at jeg har gått til innkjøp av en NAD C356BEE til mine Dali Mentor Menuet.
    Veldig fornøyd! Blir bare mer og mer glad i de små høyttalerne mine

Newcomer
    Medlem siden
    May 2012
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor er like-knappen?

Intermediate Rotja sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av oyoy
    Hvor er like-knappen?
    :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    74
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøver igjen(innlegget slettet?)

Har i dag vært å hentet meg ett sett med hvite dali zensor1 etter å ha pratet med grandiS her inne

Kjøpt veggfester og 25m me kabel, blir nok knall som bak ht!

De står nå oppe på frontene mine og spiller seg inn.

Er latterlig bra lyd i disse små og billige høytalerene!

Gleder meg til å få surround lyd igjen, sist jeg hadde det var for 10år sia minst, og med noe dårlig greier fra panasonic..

Victor

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2012
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da falt valget på Rythmik Audio F15 signatur utgave Rythmik Audio • 15" servo subwoofer F15 etter noen uker i tenkeboksen ang. subwoofer til Ikon oppsettet mitt. Fortsatt litt skjelven på hånden etter å ha lagt inn ordren fra USA. Håper den overlever turen og at jeg blir fornøyd

Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    2,256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer så mye! Dette er en stor eske! Men turen går nok bra
    Ganske sikker på du blir fornøyd, morro med flere som prøver Rythmik og mer "ukjente" merker som ikke er så utbredt her i Norge.
    Min tråd

Active Jimbeam sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2011
    Poster
    331
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei
    Oppgraderingsspøkelset spøker og jeg har noen tanker rundt sammensetting av ulike Dali høyttalere. Jeg tenker på sikt å bruke mine fazon lcr som bakhøyttalere men kan de kombineres med feks mentor lcr, mentor 1, ikon 2 i front? Hvilken av nevnte høyttalere vil jeg få mest ut av?
    Subben skal ut da jeg ønsker mere trykk og lurer på lektor subben. Noen erfaringer med denne og kan lektor subben kombineres med en av nevnte serier?
    Regner med det er ulik lydsignatur i seriene derfor jeg spør.
    Det skal spille i et rom på ca 20 kvm hvis det har noe å si for valget:-D

Takker for hjelp og innspill.

Mvh

Renè

Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    2,256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Disse er vel ikke et år gamle engang om jeg ikke husker feil.
    http://avforum.no/avtorget/showprodu.../product/91806

Utrolig pruta pris! LØP OG KJØP! Hadde kjøpt dem selv om det ikke var for at jeg allerede har ms4 hehe
    Min tråd

Side 664 av 743 FørsteFørste ... 164 524 534 544 554 564 574 584 594 604 614 624 634 644 654 660 661 662 663 664 665 666 667 668 674 684 694 704 714 724 734 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •