Dalis Entusiaster - Side 662

Sponsorer:
Takk Takk:  1
Like Like:  30
Side 662 av 742 FørsteFørste ... 162 522 532 542 552 562 572 582 592 602 612 622 632 642 652 658 659 660 661 662 663 664 665 666 672 682 692 702 712 722 732 ... SisteSiste
Viser resultater 13,221 til 13,240 av 14836
    Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,046
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av ezekuel
    Så disse små go høyttalerne krever en ganske kraftig forsterker?
    Er Cambridge 651A og Marantz PM6004 kraftige nok?
    Av NAD blir det 356 jeg kommer til å titte på nå tenker jeg.

Hvilken forsterker synes du er best til Menuet?
    De krever litt strøm så sjekk med butikken hva de kan tilby av forsterkeri, jeg har det i tanken jo mer strøm jo bedre kontroll blir det. Cambridge spiller kanskje mer detaljert mens NAD har litt mer kraft, regner med du finner en morsomhet på lager med tiden. Be de teste med NAD C375 også, merker den vokste veldig når rikelig med strøm ble plantet inn.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2012
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!

Nyinflyttet AVforumer her Håper jeg ikke forstyrrer. Jeg laget opprinnelig en
    tråd på forsterker-delen av forumet, men ser jo det er gode 650~ sider med
    Dali-lektyre i denne tråden!

Det har seg nemlig slik at jeg var en tur innom HFK i Fredrikstad her om dagen og kom til skade for å låne med meg 2x Dali IKON 7 Mk2, og endte
    med å bestille et fullt 5.0 sett som ramler inn her og avløser sine danske Jamo-brødre som fikk meg bitt av Hifi basillen i utgangspunktet.

Da jeg ikke hadde tenkt til å bytte ut høytalere eller noe som helst annet før jeg skal kjøpe ny bil, og la 23.000 i Ikon 7 mk2, Ikon 2 Vokal mk2 og et par Ikon 1 mk2 så trenger jeg litt hjelp fra Dali-armeen til forlag på en lur løsning på å fore disse på en måte som ikke gjør helt skam på de.

Jeg tenkte å bruke ca 5-10.000 på noe brukt midlertidig. Har fra før en Harman Kardon AVR 260 med 7x50 "ekte" watt i 8ohm alle kanaler drevne. Denne har preout og kan bygges ut med en effektforsterker. Har også en
    Jamo 650W 12" aktiv subwoofer som jeg tenkte å bruke videre sålenge.

Noen som vet om noe solide saker man kan finne brukt/nytt til den prisen?
    Noe som passer til lydsignaturen på høytalerene. Har lest gode 150 sider av tråden her, og sett at Parasound går igjen veldig mye, pluss et par andre fabrikater. Også åpen for å kjøpe en brukt receiver med nok kraft om dette kan oppveie å ikke gå for en effektforsterker.

I utgangspunktet en 5 kanals effektforsterker eller receiver med masse muskler, da jeg ser 50/50 film og hører musikk.

Lister noen forslag jeg fikk i min opprinnelige tråd:
    Yamaha RX-V3900, Yamaha RX-A810, Yamaha RX-A3010, Pioneer SC-LX75

mackanzocz forelso denne: Adcom GFA-7605 Demo - Demosalg

Noen som vet hvordan Adcom matcher med Dali, eller har erfaringer med adcom? Ser ut som finfin pris.

Alle innspill mottas med stor takk og ærbødighet

God natt, hilsen en overhumplet Dali-jomfru!

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av fobster
    Hei!

Nyinflyttet AVforumer her Håper jeg ikke forstyrrer. Jeg laget opprinnelig en
    tråd på forsterker-delen av forumet, men ser jo det er gode 650~ sider med
    Dali-lektyre i denne tråden!

Det har seg nemlig slik at jeg var en tur innom HFK i Fredrikstad her om dagen og kom til skade for å låne med meg 2x Dali IKON 7 Mk2, og endte
    med å bestille et fullt 5.0 sett som ramler inn her og avløser sine danske Jamo-brødre som fikk meg bitt av Hifi basillen i utgangspunktet.

Da jeg ikke hadde tenkt til å bytte ut høytalere eller noe som helst annet før jeg skal kjøpe ny bil, og la 23.000 i Ikon 7 mk2, Ikon 2 Vokal mk2 og et par Ikon 1 mk2 så trenger jeg litt hjelp fra Dali-armeen til forlag på en lur løsning på å fore disse på en måte som ikke gjør helt skam på de.

Jeg tenkte å bruke ca 5-10.000 på noe brukt midlertidig. Har fra før en Harman Kardon AVR 260 med 7x50 "ekte" watt i 8ohm alle kanaler drevne. Denne har preout og kan bygges ut med en effektforsterker. Har også en
    Jamo 650W 12" aktiv subwoofer som jeg tenkte å bruke videre sålenge.

Noen som vet om noe solide saker man kan finne brukt/nytt til den prisen?
    Noe som passer til lydsignaturen på høytalerene. Har lest gode 150 sider av tråden her, og sett at Parasound går igjen veldig mye, pluss et par andre fabrikater. Også åpen for å kjøpe en brukt receiver med nok kraft om dette kan oppveie å ikke gå for en effektforsterker.

I utgangspunktet en 5 kanals effektforsterker eller receiver med masse muskler, da jeg ser 50/50 film og hører musikk.

Lister noen forslag jeg fikk i min opprinnelige tråd:
    Yamaha RX-V3900, Yamaha RX-A810, Yamaha RX-A3010, Pioneer SC-LX75

mackanzocz forelso denne: Adcom GFA-7605 Demo - Demosalg

Noen som vet hvordan Adcom matcher med Dali, eller har erfaringer med adcom? Ser ut som finfin pris.

Alle innspill mottas med stor takk og ærbødighet

God natt, hilsen en overhumplet Dali-jomfru!
    hva med en xpa-5 splitter ny fra XPA-5 litt usikker på hvordan denne passer med ikon, men er selv meget fornøyd.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    fobster:
    Yamaha 3010 er helt rå på Dali Mentor, så tror nok den er superbra på Ikon også .

En anna kandidat er jo NAD 777, men jeg holder en knapp på Yamaha . Effektforsterker er lite vits med disse 2 kraftkarene .

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2012
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser sinna ut den der ja Blikkboks Har hørt litt godord i tråden her om emotiva også, noen som har erfaringer med det på Ikon?

Skorob: NAD 777 virker som litt dårlig value siden den koster 16k Men 3010 er jo overkommelig såvidt!

Hva med RX-V3067? til 7-8000.

Takk for innspill så langt!

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2012
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da ringte HFK, stikke og hente Ikon 7, Vokal og de søte små

Fortsatt valgets kvaler på forsterkersiden.

Intermediate Monster1 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    763
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Da må jeg få gratulere med flotte høytallere. Blir bra dette!

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,046
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Gratulerer så mye med et par flotte høytalere, del gjerne litt bilder og erfaringer med disse. Ikon 7 har jeg lite erfaring med men dem trøkker nok godt i registeret.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser sinna ut den der ja Blikkboks Har hørt litt godord i tråden her om emotiva også, noen som har erfaringer med det på Ikon?

Skorob: NAD 777 virker som litt dårlig value siden den koster 16k Men 3010 er jo overkommelig såvidt!

Hva med RX-V3067? til 7-8000.

Takk for innspill så langt!
    NAD 777 er noe meget eget også da . Men, jeg hadde selv valgt Yamaha pga teknikken og styrken den har . 3067 er knallfin til den prisen . 3010 er overlegen det meste (spent på det nye ifra Denon!).

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må bare melle om at jeg fortsatt er en dali-mann, da jeg bruker Dali IKON ONWALL bak i kinoen, testet dem i stereo for moro, og disse overrasker meg egentlig veldig .

Selv om Klipsch har "voldtatt" frontrekka mi, så er det tydeligvis altid en Dali i anlegget .

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2012
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter å ha spillt noen titals timer på Ikon 7 er jeg storfornøyd. Synes de har det lille ekstra i front.

Jeg fant litt mer midler i madrassen og endte faktisk med NAD T787 til 5.1 oppsettet. Kjæresten spurte om det var en reservedel til en tank der den lå stor og tung på stuegulvet.

NAD T787

Må si jeg er superfornøyd med lyden, i både 5.1 og 2.0. Bassen har blitt veldig presis og deilig å høre på. Kjempeforskjell i Ikon senterhøytaleren også, skikkelig autoritær kraftkarakter i stemmen til Dr. House i dette øyeblikk.

Sliter litt med Audeyssey-korrigeringen, har gjort dette manuelt da den feilstiller subwooferen min noe voldsomt + setter bakhøytalerne til Large (Ikon 1). Til musikk får jeg ikke subwooferen helt til å gli inn i lydbildet som på gamle Harman Kardon forsterkeren min. Må nok nerde litt lenger, hehe.

Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    763
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg oppdatert min Hi-Fi. Noen som vil ta en liten tur innom og legge fra seg en liten kommentar? :-D

Har et spørsmål også. Noen som vet hvordan jeg får lagt linken til Hi-Fi profilen min inn i signaturen? Men det skal kun stå min Hi-Fi, ikke selve linken.

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    929
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Monster1
    Da har jeg oppdatert min Hi-Fi. Noen som vil ta en liten tur innom og legge fra seg en liten kommentar? :-D

Har et spørsmål også. Noen som vet hvordan jeg får lagt linken til Hi-Fi profilen min inn i signaturen? Men det skal kun stå min Hi-Fi, ikke selve linken.
    Min hifi

skriv f.eks min hifi merk teksten, trykk på link symbolet, sett inn adressen, skal fungere fint
    samsung 65" uh7505 - sek-3500u - Samsung UBD-K8500 - yamaha rx-a2050 - emotiva xpa2 - klipsch rp-280f - epson tw6000w - xbox one s -ps4pro - wiiu

Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    763
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bodin
    Min hifi

skriv f.eks min hifi merk teksten, trykk på link symbolet, sett inn adressen, skal fungere fint
    Der ja! Takk for hjelpen.

Intermediate roddis sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,191
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er det godsaker på plass.... En gammel skolekamerat HifiPlumber sammen med nb1 har vært på sørlandet en tur og levert Dalimonstre Lekkert eller hva?

Dali Euphonia MS4, CS4, Ikon onwall mk2 | SVS PB-1000 | Onkyo 3008 | Emotiva XPA-5 | Squeezebox | Samsung 64 | VU+ Solo 4K | Harmony | X-10

Newcomer
    Medlem siden
    May 2012
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For å svare på direkte spørsmål:
    Åh, ja...!!!:P

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,046
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer så mye med noen beist av høytalere, disse spiller supert med riktig elektronikk. Spent på hvordan disse spiller hos deg Roddis, dette så meget lekkert ut og gleder oss til fortsettelsen.

Intermediate b3nd1k sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    2,256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer så mye!
    Min tråd

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,111
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kanskje litt geeky av meg, men silker nesten mer på de høytalerne enn f.eks denne:

Ta det litt tilbake til jorda igjen, jeg har og sniffa på nettop Ikon 7 mk2, har ikke gått og hørt på de enda for jeg har en del andre ting som bare må prioriteres først (betale for nye recievern, klesvask maskin som streika, tannlege mm )

Det jeg forsåvidt lurer på er at (hk sine sider) står at ikon 7 "trenger plass" hva menes med dette ?

Bryr meg jo naturlig om dette siden rommet mitt er på en skarve 10m2 og høytalerne blir nødt til og stå i hjørne 20-30 cm fra veggene.

Intermediate roddis sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,191
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Gratulerer så mye med noen beist av høytalere, disse spiller supert med riktig elektronikk. Spent på hvordan disse spiller hos deg Roddis, dette så meget lekkert ut og gleder oss til fortsettelsen.
    Takk takk, var moro å få til dette. Blir nok noe bytte av elektonikk etterhvert når lommeboken har kommet seg.

Har testet noen timer i dag med Vincent`n og den drar de overraskende bra. Bra med futt i den rakkeren som nb1 sa Nå er ikke jeg så flink til å beskrive lyd men de låter mer tilbakelent og samlet enn Mentor. Bånnen er jo selvfølgelig og en del råere samt at jeg hører mer detaljer føler jeg... De kan nok med fordel trekkes mer ut fra veggen for bassen er romlete i noen frekvensområder og skal ha på noen føtter på de som kommer en av dagene.
    Dali Euphonia MS4, CS4, Ikon onwall mk2 | SVS PB-1000 | Onkyo 3008 | Emotiva XPA-5 | Squeezebox | Samsung 64 | VU+ Solo 4K | Harmony | X-10

Side 662 av 742 FørsteFørste ... 162 522 532 542 552 562 572 582 592 602 612 622 632 642 652 658 659 660 661 662 663 664 665 666 672 682 692 702 712 722 732 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •