Dalis Entusiaster - Side 660

Sponsorer:
Takk Takk:  4
Like Like:  40
Side 660 av 743 FørsteFørste ... 160 520 530 540 550 560 570 580 590 600 610 620 630 640 650 656 657 658 659 660 661 662 663 664 670 680 690 700 710 720 730 740 ... SisteSiste
Viser resultater 13,181 til 13,200 av 14851
    Newcomer otemag sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Fidelis
    Heisann!

Eg har en Emotiva XPA-3, som eg tenkte å kjøre sammen med Dali Mentor 6, og en receiver - men eg har egentlig ingen anelse hvilken receiver det skulle være, siden det har vært problematisk å finne en rimelig en med pre-outs til forsterkeren.

Noe som har noen idéer eller brilliante løsninger?

Vil også anbefale onkyo tx-nr 809 eller 1009. De er noe lik Yamaha i lyd signatur. Har 809 selv på mentor 6 og er veldig fornøyd med lyden. Vil teste vincent sp-331 som effekt så snart jeg får fatt i en

Hadde likt å høre hvordan emotiva blir på mentor

Intermediate Rotja sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den nye forsiden var pen. :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei! Er det noen av dere som har en formening om hvordan xpa 2 vil spille på lag med noen gamle dali 909?

Intermediate roddis sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,197
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dali og Emotiva er gode lagkamerater
    Dali Euphonia MS4, CS4, Ikon onwall mk2 | SVS PB-1000 | Onkyo 3008 | Emotiva XPA-5 | Cambridge 840E | Xindac Dac 5 | Squeezebox | Samsung 64 | VU+ Solo 4K | Harmony | X-10

Newcomer Aquaplex sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2011
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen gode tips til hjemmekinoreceiver?? Skal ta seg av følgende:

Dali Zensor 7

Dali Zensor Vokal

Dali Sub E-12F

Dali Zensor 1

Som dere ser er dette hjemmekino i budsjett klassen, så smertegrensen min på en receiver ligger rundt 6000 - 7000,-

Har kikket i retning Yamaha ettersom de ofte har en varm og balansert lyd. Men hvor kraftig bør den være??

Bare å spy ut med forslag og meninger

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    74
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dali ikon6mk2..

Driver å leiter etter forsterker til disse da jeg har kun en nadt754:/

Vincent331 effekt trinn koblet til naden?

Heller er Yamaha rx-v1900 en bedre kanditat?

Intermediate Rotja sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av vIc2r
    Dali ikon6mk2..

Driver å leiter etter forsterker til disse da jeg har kun en nadt754:/

Vincent331 effekt trinn koblet til naden?

Heller er Yamaha rx-v1900 en bedre kanditat?
    Vincent virker som beste kandidat..:-D

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    74
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva me yamaha rx-3900 da? Veit om en 6000kr

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2012
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Consept 10

Noen som kan anbefale meg en hjemmekino forsterker til og dra Consept 10?
    Gjerne Brukt da jeg bare har igjen 5000kr akkurat nå. Lest att den kan være litt tung dreven?
    Noen som har noen tester av denne høytaleren?

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Estate99
    Noen som kan anbefale meg en hjemmekino forsterker til og dra Consept 10?
    Gjerne Brukt da jeg bare har igjen 5000kr akkurat nå. Lest att den kan være litt tung dreven?
    Noen som har noen tester av denne høytaleren?
    Heisann

Om du ønsker å bruke de høytalerne til surround og musikk burde du se etter en forsterker med preout. Yamaha er en god kandidat til dette formålet. Jeg har en enkel regel på dette, kjøp forsterker etter høytalerne. Dvs er de kravstore så ikke spar på elektronikken, det vil bli en stor gevinst for deg når man satser riktig.

Har man ikke penger der og da så spar litt til.

Start med feks denne receiveren så kan du spe på med Vincent SP331 fra brukten etterpå.

Yamaha RX-A1010

Mvh

R. Waters

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Aquaplex
    Noen gode tips til hjemmekinoreceiver?? Skal ta seg av følgende:

Dali Zensor 7

Dali Zensor Vokal

Dali Sub E-12F

Dali Zensor 1

Som dere ser er dette hjemmekino i budsjett klassen, så smertegrensen min på en receiver ligger rundt 6000 - 7000,-

Har kikket i retning Yamaha ettersom de ofte har en varm og balansert lyd. Men hvor kraftig bør den være??

Bare å spy ut med forslag og meninger
    Jeg har posta en receiver over denne posten og kan poste den igjen.

Yamaha RX-A1010

Eller se om du finner en større receiver på brukmarkedet, det er mye fint å få kjøpt bare man har is i magen. Z7 krever litt strøm så ikke spar på kruttet her, jo mer strøm jo gladere blir høytaleren og det merker du når du drar på litt.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    74
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters

Yamaha RX-A1010

Eller se om du finner en større receiver på brukmarkedet, det er mye fint å få kjøpt bare man har is i magen. Z7 krever litt strøm så ikke spar på kruttet her, jo mer strøm jo gladere blir høytaleren og det merker du når du drar på litt.
    Lurte på om denne Rxa 1010 er på linje med rxv3900, ser på papiret at 1010 yter mer watt i stereo enn 3900.. Og 1010'en har nyere og bedre teknologi??

Hvem er best til dali ikon6mk2 tru? Mest musikk jeg hører på, men må ha enndel tilkoblings muligheter

Victor

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lurte på om denne Rxa 1010 er på linje med rxv3900, ser på papiret at 1010 yter mer watt i stereo enn 3900.. Og 1010'en har nyere og bedre teknologi??

Hvem er best til dali ikon6mk2 tru? Mest musikk jeg hører på, men må ha enndel tilkoblings muligheter

Victor
    Av disse kan du bruke det som passer lommeboka, nyere teknoliger blir jo 3d støtte etc og sånt er vel ikke like viktig for alle. Sjekk spesifikasjonene på dem begge så kan du se hvem som passer for deg, er veldig hyggelig pris på den jeg postet. Ser den også selges på Lefdal.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    74
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Av disse kan du bruke det som passer lommeboka, nyere teknoliger blir jo 3d støtte etc og sånt er vel ikke like viktig for alle. Sjekk spesifikasjonene på dem begge så kan du se hvem som passer for deg, er veldig hyggelig pris på den jeg postet. Ser den også selges på Lefdal.
    Har kommet over en 3900 i nærområdet til 6000kr

Det som er mest viktig for meg, er lyden på musikk liker all musikk fra enya til metallica, bare ikke trance og thecno. Vil ha en forsterker som vil gi daliene bredest mulig lydbilde til rundt 6-7000 lapper

Blir ikke klok på forsterker valg! Ser mye på yamaha, men også på vincent331.
    Men er litt redd for at med den nadt754 jeg har vil dra ned lydbilde/kvaliteten på vincent eventuelt..?

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har kommet over en 3900 i nærområdet til 6000kr

Det som er mest viktig for meg, er lyden på musikk liker all musikk fra enya til metallica, bare ikke trance og thecno. Vil ha en forsterker som vil gi daliene bredest mulig lydbilde til rundt 6-7000 lapper

Blir ikke klok på forsterker valg! Ser mye på yamaha, men også på vincent331.
    Men er litt redd for at med den nadt754 jeg har vil dra ned lydbilde/kvaliteten på vincent eventuelt..?
    Vincent er kjent med mer fylde og en varmere klang som passer godt til Dali, dette er winwin konsept når du får koblet dette i hop. Du kan jo prøve deg på den 3900 receivern. Det var en stor sak når den kom så du tråkker ikke feil med den, blir spennende å se hva du ender opp med i hvertfall. Håper du får det lydbildet du ønsker deg.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    74
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vincent er kjent med mer fylde og en varmere klang som passer godt til Dali, dette er winwin konsept når du får koblet dette i hop. Du kan jo prøve deg på den 3900 receivern. Det var en stor sak når den kom så du tråkker ikke feil med den, blir spennende å se hva du ender opp med i hvertfall. Håper du får det lydbildet du ønsker deg.
    Store muligheter for at det blir 3900
    Kjøper jeg den, så har jeg altids muligheten te å oppgradere med eventuelt en vincent effekt, det burde ihvertfall gi med futt i høytalerene

Er egentlig ganske fornøyd med nad t754 nå, hehe.
    Så en yamaha heller vincent vil nok uansett gjøre meg MEGET fornøyd

Medlem siden
    Sep 2011
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Yamaha RX-A1010

Artig at du har funnet frem den samme receiveren som jeg selv har tittet på de siste kveldene.

Jeg har store problemer med å forstå meg på hvor mye krutt dagens receivere egentlig har. De oppgir jo helt ville tall som umulig kan stemme. "fake" watt er det værste jeg vet. :???:

Tror du A1010 vil dra Z7 helt greit?

Takker for svar.

Active tore_v1 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    423
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De aller fleste måler watt på noe som må beskrives som en kreativ måte. Det er synd, fordi det blir klin umulig å sammenligne uten å vite at du sammenligner tilsvarende verdier.

Størrelsen på strømforsyning kan si en del, totalt strømtrekk kan si noe, om du finner måler i alle kanaler (ikke bare en DIN-måling på 1khz) som i tillegg er over tid så kan det også si noe.

Men - og et stort men - kvaliteten på wattene har mer å si enn antallet. Forvrengingsverdiene bør være lave, og forsterkeren bør ha en god evne til å gjengi plutselighet/dynamikk.

Skulle jeg satt sammen en hjemmekino nå ville jeg brukt Hypex-baserte monoblokker til samtlige kanaler og en prosessor med balanserte kabler. Videre ville jeg plassert monoblokkene rett ved høyttalerne, med så korte ht-kabler som mulig.

(Strengt tatt ville jeg antakeligvis fulgt oppskriften til BEF og bygget Miles-høyttalere med innebygget hypex nCore, men det er en annen sak som krever en kjellerstue vi ikke har...)

A1010 veier nærmere 15 kilo, noe som er indikasjon på at det er greit med krefter til Z7. (Litt forvirrende å diskutere Zensor-serien og Yamaha med bruk av forkortelsen Z7 for Zensor 7...)

Medlem siden
    Sep 2011
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for interessant info tore_v1

Da blir det nok A1010 valget faller på. Den virker veldig lovende prisen tatt i betraktning.

Og at Z7 også er en forsterker fra Yamaha visste jeg ikke
    Men da er jeg gjort oppmerksom på det, og skal prøve å kutte ut den forkortelsen i Yamaha+Zensor diskusjoner hehe :-D

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her den nye videoen til Dali

DALI A/S - Factory Tour anno 2012 - YouTube

Enjoy mine venner.

Side 660 av 743 FørsteFørste ... 160 520 530 540 550 560 570 580 590 600 610 620 630 640 650 656 657 658 659 660 661 662 663 664 670 680 690 700 710 720 730 740 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •