Dalis Entusiaster - Side 659

Sponsorer:
Takk Takk:  1
Like Like:  30
Side 659 av 742 FørsteFørste ... 159 519 529 539 549 559 569 579 589 599 609 619 629 639 649 655 656 657 658 659 660 661 662 663 669 679 689 699 709 719 729 739 ... SisteSiste
Viser resultater 13,161 til 13,180 av 14837
    Intermediate Gilmour sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av eekeroth
    3 fot syken kommer snikende, og begynne å bli moden for noe nytt.

Lurer på å bytte ut Parasound P3 + DacMagic med Lyngdorf DPA 1 Roomperfect.

Årsaken til dette er i all hovedsak at jeg har et rom med mye klang, og 1 boks er mer fristende enn 2 slik jeg har i dag. Aller helst ville jeg hatt noe med innebygget AirPlay også.

Hvordan fungerer Lyngdorf med Parasound A21 og Dali Mentor 6?

Lyngdorf er en produsent jeg ikke har så mye til overs for, la meg være så ærlig å si det med en gang. Alikevel mener jeg at nøytral Lyngdorf elektronikk passer godt på Dali høyttalere som farger lyden ganske så mye. NAD låter også ofte godt på Dali, som også på mange forsterkere har en vipp mot ganske så gjennomsiktig og nøytral gjengivelse.

Intermediate Monster1 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    763
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Jeg har hørt den litt på musikk og film faktisk, synes den gjør god jobb på begge området. Overkommelig pris skader ikke mens designet er flott på toppen av det hele.
    Høres bra ut. Designet må være noe av det peneste jeg har sett på en subwoofer.

Det eneste jeg ikke liker er at prisen er 300,- dyrere i hvit finish. Noen som vet hvorfor? Samme med Zensor 5 jeg kjøpte. Ellers er jeg kjøpefornøyd, og ser ut til at jeg endelig har funnet det riktige anlegget etter mye fram og tilbake. Imponert over Zensor serien til Dali! Nå er det kun subwooferen som skal inn, så er alt i boks.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gilmour
    Lyngdorf er en produsent jeg ikke har så mye til overs for, la meg være så ærlig å si det med en gang. Alikevel mener jeg at nøytral Lyngdorf elektronikk passer godt på Dali høyttalere som farger lyden ganske så mye. NAD låter også ofte godt på Dali, som også på mange forsterkere har en vipp mot ganske så gjennomsiktig og nøytral gjengivelse.
    Lyngdorf DPA-1 og TDAI2200 har ingen "enkelsignatur" da den kan voices mot ønsket lydbilde! Men i nøytral kan de låte litt for.. ja... nøytrale og "kalde"!

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eekeroth
    3 fot syken kommer snikende, og begynne å bli moden for noe nytt.

Lurer på å bytte ut Parasound P3 + DacMagic med Lyngdorf DPA 1 Roomperfect.

Årsaken til dette er i all hovedsak at jeg har et rom med mye klang, og 1 boks er mer fristende enn 2 slik jeg har i dag. Aller helst ville jeg hatt noe med innebygget AirPlay også.

Hvordan fungerer Lyngdorf med Parasound A21 og Dali Mentor 6?
    Har hatt DPA-1 på Helicon 800mk2 og MEntor 8. DPA-1 briljerer nå på Klipsch RF63. Roomperfect og voice mulighetene er ubeskrivelig knall. DPA-1 har vært lengst i mitt HIFI oppsett! Hvor Parasound A21 har vært en god nr2.

DAC'en i Lyngdorfen er også utrolig god!

Intermediate Gilmour sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Lyngdorf DPA-1 og TDAI2200 har ingen "enkelsignatur" da den kan voices mot ønsket lydbilde! Men i nøytral kan de låte litt for.. ja... nøytrale og "kalde"!

Min beskrivelse av Lyngdorf var ment som nøytralt og tildels steril. Blant den elektronikken jeg har hørt som farger lydsignaturen i minst grad. Kaldt som du selv påpeker er også dekkende etter min mening.

Active tore_v1 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    423
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må støtte meg til Skorob her. Lyngdorf kan voices dit du vil, men du kan ogås få et lydbilde som er så ærlig at det for flere kanskje faller gjennom. Lydbildet kan bli for avslørende.

Den ville stått på min short-list, om jeg skulle hatt behov for en forforsterker med digitale innganger. (Siden jeg også trenger digitale utganger så blir det Meridian her i gården.)

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisann!

Eg har en Emotiva XPA-3, som eg tenkte å kjøre sammen med Dali Mentor 6, og en receiver - men eg har egentlig ingen anelse hvilken receiver det skulle være, siden det har vært problematisk å finne en rimelig en med pre-outs til forsterkeren.

Noe som har noen idéer eller brilliante løsninger?

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,046
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Fidelis
    Heisann!

Eg har en Emotiva XPA-3, som eg tenkte å kjøre sammen med Dali Mentor 6, og en receiver - men eg har egentlig ingen anelse hvilken receiver det skulle være, siden det har vært problematisk å finne en rimelig en med pre-outs til forsterkeren.

Noe som har noen idéer eller brilliante løsninger?
    Yamaha har veldig gode receivere som passer godt til Dali så det kan være en ide og sjekke det store bruktmarkedet, mange som bytter i disse dager med tanke på de har mer penger mellom hendene så her kan man være virkelig heldig.

Når du har høytalere til 20k så ser jeg ingen grunn til å være kjiip på elektronikken, men har funnet frem et par veldig gode alternativer som kan passe høytalerne dine meget godt.

Denne har preout og har en veldig hyggelig pris, ville satset på Yamaha.

Test av receiver
    Yamaha RX-A1010 review from the experts at whathifi.com

Et meget godt tilbud
    Yamaha RX-A1010

Koster litt mer
    Yamaha RX-A3010

Lykke til på jakten i hvertfall.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den RX-A1010 virker jo som et temmelig godt alternativ, og med et fantastisk tilbude akkurat nå. Selv har eg sett på Onkyo TX-NR709 til ca 5k, eller den nye Denon AV-2313 som kommer nå snart. Men visst Dali låter bra på Yamaha receiver så blir vel det en større aktualitet. Så tusen takk for tipset.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,046
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Fidelis
    Den RX-A1010 virker jo som et temmelig godt alternativ, og med et fantastisk tilbude akkurat nå. Selv har eg sett på Onkyo TX-NR709 til ca 5k, eller den nye Denon AV-2313 som kommer nå snart. Men visst Dali låter bra på Yamaha receiver så blir vel det en større aktualitet. Så tusen takk for tipset.
    Bare hyggelig.

Jeg har ikke kjennskap til Yamaha og har lest meg frem til at mange er fornøyd med denne kombinasjonen, er spent på hva du velger å gå for videre så jeg håper du gjerne deler litt bilder og slikt med oss i nær fremtid.

Intermediate Magnalf sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    787
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Da er Mentor 8 ute av hus, og jeg har kjøpt en midlertidig løsning med Klipsch RF63. En fantastisk skapning, men ikke på samme bane som Dali, men på godt og vondt.

Da gjenstår det å se om noen kjøper Helicon centern min da . syns ikke 8000kr er gale pris for den ? er jo 2000kr under mentor centeren.....

Fikk også inn en SVS EQ1 idag, tror den faktisk fungerte veldig bra, men testet litt lite . Men jeg kommer til å følge denne tråden, selv når jeg blir 100% dali fri. Etter at Mentor 8 ble solgt, så ble det også lagt inn en bestilling på en varmepumpe, så de penga ryker fort :P. haha.
    Hva opplever du som de største forskjellene på godt/vondt?

Intermediate Monster1 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    763
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da kom Dali suben inn dørene igår. Så lang er jeg meget fornøyd..

Den gir bra med dypbass og fyller det i bunnen jeg manglet litt i Z5. Nå skal jeg gi den litt tid til innspilling, så kan jeg skrive litt dypere om den etterhvert.

Kan også legge til noen bilder.

Intermediate roddis sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,191
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Friskt og lekkert med hvitt ja...
    Dali Euphonia MS4, CS4, Ikon onwall mk2 | SVS PB-1000 | Onkyo 3008 | Emotiva XPA-5 | Squeezebox | Samsung 64 | VU+ Solo 4K | Harmony | X-10

Intermediate Rotja sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Monster1
    Da kom Dali suben inn dørene igår. Så lang er jeg meget fornøyd..

Den gir bra med dypbass og fyller det i bunnen jeg manglet litt i Z5. Nå skal jeg gi den litt tid til innspilling, så kan jeg skrive litt dypere om den etterhvert.

Kan også legge til noen bilder.
    Små pent...
    Gratulere!

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    74
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg vært å hentet meg ikon6mk2

Etter å ha hatt zensor7 og zensor vokal, som er noen utrolig artige høytaler,
    så var tia inne får en oppgradering!
    Å jaggu var det en oppgradering!

Ser fram til å kunne skru opp lyden etter ca100timer me innspilling.

Zensor serien er pakket ned å klar te salg btw ligger ute på avtorget.

Har pr i dag en Nad t754 som forsterker, noen som vet åssen harman kardon3490 ville gjort seg på ikon6? Ser komplett selger denne for 4000kr, billig?

Victor

Intermediate Rotja sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av vIc2r
    Da har jeg vært å hentet meg ikon6mk2

Etter å ha hatt zensor7 og zensor vokal, som er noen utrolig artige høytaler,
    så var tia inne får en oppgradering!
    Å jaggu var det en oppgradering!

Ser fram til å kunne skru opp lyden etter ca100timer me innspilling.

Zensor serien er pakket ned å klar te salg btw ligger ute på avtorget.

Har pr i dag en Nad t754 som forsterker, noen som vet åssen harman kardon3490 ville gjort seg på ikon6? Ser komplett selger denne for 4000kr, billig?

Victor
    IKON er en annen høyttaler vis Zensor. Vanskelig å gi noen klar beskjed. <men bedre høyttalere fortjener bedre elektronikkbehov.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,046
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I dag la jeg ut en ny header i Beta versjon på førstesiden av tråden, vil dere vær så snill å se på den og gi meg noen tilbakemeldinger? Om det er noen endringer eller andre ting som kan se litt dumt ut ønsker jeg gjerne å fikse det her og nå. Ellers håper jeg dere liker det dere ser.

Intermediate b3nd1k sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    2,256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sprek Raymond
    Min tråd

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,046
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Legger den ut her også så kan våre nykommere få den med seg også.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,046
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av b3nd1k
    Sprek Raymond
    Tusen takk for det og synes det er på høy tid å prege siden med litt Epicon i disse herlige sommerdager.

Side 659 av 742 FørsteFørste ... 159 519 529 539 549 559 569 579 589 599 609 619 629 639 649 655 656 657 658 659 660 661 662 663 669 679 689 699 709 719 729 739 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •