Dalis Entusiaster - Side 658

Sponsorer:
Takk Takk:  4
Like Like:  40
Side 658 av 743 FørsteFørste ... 158 518 528 538 548 558 568 578 588 598 608 618 628 638 648 654 655 656 657 658 659 660 661 662 668 678 688 698 708 718 728 738 ... SisteSiste
Viser resultater 13,141 til 13,160 av 14850
    Intermediate Gilmour sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av ivara
    Ang det med rundere lyd enn "vanlig" for Dali , så har jeg en teori som jeg såvidt lufta i B&W tråden din fra forrige uke:
    Siden dette er typiske designhøyttalere , så er det nok muligens med vilje at de har fått litt mer laidback diskant - for å fungere bedre i mer sparsomt / minimalistisk møblerte rom..?

Det kan nok være noe i dette, og jeg tror det så absolutt er en bevisst dreining i lydsignatur på Fazon F5 sammenlignet med for eks Ikon serien.

Antagelig vil jeg tippe at den mer runde og fyldige signaturen de har gitt Fazon er mer spiselig for mengdene samt de designinteresserte som er i kundemassen for denne høyttaleren.

Vi brukte forøvrig ganske sparsomt forsterkeri de to gangene jeg har hørt F5 på demo hos klubben, og alikevel ble jeg imponert. Skulle vært utrolig gøy å se hva de kunne utrettet av lyd med for eks den nye 851A fra Cambridge eller noen habile monoblokker.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Syns det er merkelig hvor mange som tror bånddiskanten til Dali er den som lager den tildels pågående lyden som kan oppstå på disse modellene.... Prøv å legg hånda over bånddiskanten, det er knapt merkbart at den "forsvinner".

I mine ører er det iallefall LANGT under dens arbeidsområde og mer i mellomtona som blir litt rotete med feil match på disse ellers ypperlige løsningene.

Bånddiskanten polerer vel mer eller mindre bare hjernen litt, knapt hørbart for våre ører iallefall.

Newcomer Pagan sin avatar
    Medlem siden
    May 2011
    Poster
    67
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Halloen!

Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Syns det er merkelig hvor mange som tror bånddiskanten til Dali er den som lager den tildels pågående lyden som kan oppstå på disse modellene.... Prøv å legg hånda over bånddiskanten, det er knapt merkbart at den "forsvinner".

I mine ører er det iallefall LANGT under dens arbeidsområde og mer i mellomtona som blir litt rotete med feil match på disse ellers ypperlige løsningene.

Bånddiskanten polerer vel mer eller mindre bare hjernen litt, knapt hørbart for våre ører iallefall.
    Stemmer nok det. Er nok domen.
    Ligger nok en plass mellom 3kHz til 7-8kHz.
    Banddiskanten begynner å koble inn førs på 10kHz oger først fult inne ved 14kHz.
    Vertfall på Ikon6 Mk1.

Newcomer Pagan sin avatar
    Medlem siden
    May 2011
    Poster
    67
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bånddiskanten spiller jo nesten bare overtoner.

Newcomer s-wiuls sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hørt demo av Fazon F5 idag :)

Sitat Opprinnelig postet av s-wiuls
    Er veldig fornøyd med surroundanlegget mitt i stua, men vurderer å gjøre det hakket bedre til musikk lytting...

Har dali fazon satelitter og fazon LCR som senter(pluss 2 xtz 10 subber). Dette drives av yamaha rx-v2067.

Skal kun kjøpe høytalere (ikke forsterker...)

Vil min forsterker gjøre nytten?

Og det store spørsmålet. Er de 14000 kr mer for Fazon F5 kontra Ikon 5 mk2 hvert pengene???

Betaler man så mye for designen?? Er jo samme bass og mellomtone elementer, men ikon har også hybriddiskant...

Håper på hjelp fra dere som kan dette
    Da har jeg fått hørt på disse mye omtalte høytalerene.
    Kan vel bare si at jeg ble forelsket med en gang!
    Tror jeg bare må sette av skattepenger og litt feriepenger gitt...
    Sinnsyk lyd og det i butikklokalet til hifi klubben sandvika som ikke er av det minste og beste rommet... RÅTT

Hva tenker dere om disse på min yamaha rx-v2067?
    Blir det nok krutt??

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Mine mentor...

Da har jeg lagt ut mine 6-8mnd gamle Dali Mentor 8 til salg. :\. Selges siden jeg skal ha Epicon 6 neste høst (iallefall slik planene er nå). Grunnen til salg er flersidig:

Hente inn litt økonomiske midler.
    Teste noe anna, før jeg igjen skal ha Dali for tredje gang på rad . Fordi Epicon 6 er det 90% sikker på det blir neste høst .

Helicon senteren ligger også med i annonsen til 8000kr inc stand.

Intermediate Monster1 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    763
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser på subwoofer for tiden. Er alltid litt gøy å ha litt mer trykk i bunn.

Ser på Dali Zensor E-12F som virker veldig interresant. Noen som har hørt denne? Utrolig flott design som hadde passet godt her sammen med Zensor 5. Står mellom den, og XTZ. Men har hatt den tidligere, og vil helst prøve meg på Dali denne gangen. Imorgen kommer også NAD C372 i hus. Blir flott det, med mye mer power.

Intermediate b3nd1k sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    2,256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg lagt ut mine 6-8mnd gamle Dali Mentor 8 til salg. :\. Selges siden jeg skal ha Epicon 6 neste høst (iallefall slik planene er nå). Grunnen til salg er flersidig:

Hente inn litt økonomiske midler.
    Teste noe anna, før jeg igjen skal ha Dali for tredje gang på rad . Fordi Epicon 6 er det 90% sikker på det blir neste høst .

Helicon senteren ligger også med i annonsen til 8000kr inc stand.
    Rått!
    Min tråd

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    2,306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Monster1
    Imorgen kommer også NAD C372 i hus. Blir flott det, med mye mer power.
    Spennende! Kan du gi et lite lytteinntrykk etter du har fått testet de med NAD'en?

Vurderer samme høyttalere selv sammen med noe kraftig fra Emotiva.
    Håper disse kan trykke brukbart dersom de har nok krefter i ryggen

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Snuft.. da ser det ut til at jeg har avtalt salg av mine Dali Mentor 8 på fredag, det blir et savn. Fikk inn Klipsch RF63 idag (kjøpt på bruktmarkedet), og det er totalt forskjellige saker, men helt klart ikke i Dali Mentor 8 sin hifiklasse, men med masse slagkraft da.

Dali Helicon centeren har 1-3 interesserte, så får se om den går også da (den svir litt egentlig, siden den hadde passet på mine planer med Dali Epicon neste år...). Men pr nå trenger jeg den ikke.

Uansett får kjøperen av Mentor 8 en knallgod høyttaler, som jeg sent vil glemme (kan jo være at det blir et gjensyn med den modellen også).

HAr igjen Dali IKON2 da . så er ikke helt Dali laus .

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Snuft.. da ser det ut til at jeg har avtalt salg av mine Dali Mentor 8 på fredag, det blir et savn. Fikk inn Klipsch RF63 idag (kjøpt på bruktmarkedet), og det er totalt forskjellige saker, men helt klart ikke i Dali Mentor 8 sin hifiklasse, men med masse slagkraft da.

Dali Helicon centeren har 1-3 interesserte, så får se om den går også da (den svir litt egentlig, siden den hadde passet på mine planer med Dali Epicon neste år...). Men pr nå trenger jeg den ikke.

Uansett får kjøperen av Mentor 8 en knallgod høyttaler, som jeg sent vil glemme (kan jo være at det blir et gjensyn med den modellen også).

HAr igjen Dali IKON2 da . så er ikke helt Dali laus .
    Dette gikk veldig fort Robert og dette er nok et vedmod vil jeg tro, men det er vel ikke leit det levenet du får i huset nå heller så jeg tror du har en god venn der. Jeg synes du skal gå for epicon sentern, da blir det alt mer fullkommen så jeg får i hvertfall si gratulerer med salg og det hele.

Mentor er så value for the money atte.

Intermediate fordfiesta sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    1,071
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser på subwoofer for tiden. Er alltid litt gøy å ha litt mer trykk i bunn.

Ser på Dali Zensor E-12F som virker veldig interresant. Noen som har hørt denne? Utrolig flott design som hadde passet godt her sammen med Zensor 5. Står mellom den, og XTZ. Men har hatt den tidligere, og vil helst prøve meg på Dali denne gangen. Imorgen kommer også NAD C372 i hus. Blir flott det, med mye mer power.
    Ser du har Zensor 5, hvordan er diskanten? ser at høyttalerene er litt lave, tenkte kansje at det betyr noe at diskanten ikke blir i ørehøyde?

Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    763
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av fordfiesta
    Ser du har Zensor 5, hvordan er diskanten? ser at høyttalerene er litt lave, tenkte kansje at det betyr noe at diskanten ikke blir i ørehøyde?
    Diskanten er veldig bra, og har ikke noe problemer med at de er litt lav. Dali har veldig god spredning, så har ikke så mye å si vil jeg tro.

Til Eirik84 som spurte om hvordan NAD spilte på dem, synes jeg de fra seg et godt trøkk. Skrudde opp endel før i dag, og det ristet godt det! Men jeg savner litt trøkk for at det skal bli litt party her, så skal gå til innkjøp av subwoofer snart. Men til vanlig bruk, er de bra trøkk i... Stram og fin bass. De er jo ikke helt ferdig innspilt ennå heller, så kan være det løsner opp ennå mer bunndrag etterhvert.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er Mentor 8 ute av hus, og jeg har kjøpt en midlertidig løsning med Klipsch RF63. En fantastisk skapning, men ikke på samme bane som Dali, men på godt og vondt.

Da gjenstår det å se om noen kjøper Helicon centern min da . syns ikke 8000kr er gale pris for den ? er jo 2000kr under mentor centeren.....

Fikk også inn en SVS EQ1 idag, tror den faktisk fungerte veldig bra, men testet litt lite . Men jeg kommer til å følge denne tråden, selv når jeg blir 100% dali fri. Etter at Mentor 8 ble solgt, så ble det også lagt inn en bestilling på en varmepumpe, så de penga ryker fort :P. haha.

Intermediate b3nd1k sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    2,256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er Mentor 8 ute av hus, og jeg har kjøpt en midlertidig løsning med Klipsch RF63. En fantastisk skapning, men ikke på samme bane som Dali, men på godt og vondt.

Da gjenstår det å se om noen kjøper Helicon centern min da . syns ikke 8000kr er gale pris for den ? er jo 2000kr under mentor centeren.....

Fikk også inn en SVS EQ1 idag, tror den faktisk fungerte veldig bra, men testet litt lite . Men jeg kommer til å følge denne tråden, selv når jeg blir 100% dali fri. Etter at Mentor 8 ble solgt, så ble det også lagt inn en bestilling på en varmepumpe, så de penga ryker fort :P. haha.

8000,- for Helicon senteren er billig! Frister selv å slå til!!! Men driver å flytter, så pengene må gå til andre ting..

Fortsett å post, du kommer tilbake til Dali, og da med Epicon!!
    Min tråd

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    219
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Lyngdorf / Parasound / Dali

3 fot syken kommer snikende, og begynne å bli moden for noe nytt.

Lurer på å bytte ut Parasound P3 + DacMagic med Lyngdorf DPA 1 Roomperfect.

Årsaken til dette er i all hovedsak at jeg har et rom med mye klang, og 1 boks er mer fristende enn 2 slik jeg har i dag. Aller helst ville jeg hatt noe med innebygget AirPlay også.

Hvordan fungerer Lyngdorf med Parasound A21 og Dali Mentor 6?
    ...
    Parasound A21 / Dali Helikon 400mk1 / MDAC / Mac Mini / Samsung UE65HU7505

Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    763
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg bestilt meg en Dali E-12F subwoofer.

Skulle gå for XTZ 99 W10, men har hatt det før, så ville rett og slett teste noe annet. Designet på Dalien er også fantastisk, og kunne også fåes i hvit sånn at den passer godt inn her. Blir moro å få denne i hus!

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg bestilt meg en Dali E-12F subwoofer.

Skulle gå for XTZ 99 W10, men har hatt det før, så ville rett og slett teste noe annet. Designet på Dalien er også fantastisk, og kunne også fåes i hvit sånn at den passer godt inn her. Blir moro å få denne i hus!
    Dette er en meget god sub til prisen å være, passer faktisk godt til musikk også. Vil tro at du blir fornøyd med denne og håper du vil dele litt om hvordan den funker i hjemmet ditt.

Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    763
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Dette er en meget god sub til prisen å være, passer faktisk godt til musikk også. Vil tro at du blir fornøyd med denne og håper du vil dele litt om hvordan den funker i hjemmet ditt.
    Ja, når den er kommet i hus skal jeg gledelig dele litt hvordan den låter. :wink:

Har du hørt den før?

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, når den er kommet i hus skal jeg gledelig dele litt hvordan den låter. :wink:

Har du hørt den før?
    Jeg har hørt den litt på musikk og film faktisk, synes den gjør god jobb på begge området. Overkommelig pris skader ikke mens designet er flott på toppen av det hele.

Side 658 av 743 FørsteFørste ... 158 518 528 538 548 558 568 578 588 598 608 618 628 638 648 654 655 656 657 658 659 660 661 662 668 678 688 698 708 718 728 738 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •