Dalis Entusiaster - Side 657

Sponsorer:
Takk Takk:  4
Like Like:  33
Side 657 av 743 FørsteFørste ... 157 517 527 537 547 557 567 577 587 597 607 617 627 637 647 653 654 655 656 657 658 659 660 661 667 677 687 697 707 717 727 737 ... SisteSiste
Viser resultater 13,121 til 13,140 av 14842
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2012
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Søknad om prøvemedlemsskap

Hei alle!

Jeg har lusket i denne tråden en god stund nå - det tar litt tid å lese over 13000 innlegg!

Jeg heter Karl Erik, bor i Trondheim og ... Nei, det er vel ikke det dere vil vite? Jeg kan heller fortelle at jeg nylig flyttet, og i samme slengen flyttet det inn et par Mentor 8 her, til erstatning for de staselige Pioneerhøytalerne jeg kjøpte brukt i 1990! Rett etter flyttet det jammen inn en kompis av Mentorene også, en NAD C 390DD. Jeg var litt usikker på den siste leietageren, siden han ikke hadde så mange referanser fra tidligere.

Jeg har søkt ganske mye etter erfaringer med 390 på Dali, men den eneste jeg har kommet over er SuperRipper som pakket den ned i esken igjen på s.654 Men da hadde jeg allerede kjøpt...

Ut fra den innledningen så skjønner dere sikkert at jeg ikke bør gi meg ut på de aller mest dyptpløyende analysene her, men det viktigste er jo at jeg er fornøyd selv. Det ble en ganske grei oppgradering! Jeg merker nå at jeg er i ferd med å forandre litt musikksmak. Noen ting jeg hørte mye på før er liksom ikke *så* spenstig likevel, og ting jeg ikke har hørt på før er plutselig steinbra! Det kan jo være et lite innspill i tidligere diskusjoner her om at det ikke bare er høytalere som trenger tid, eieren kan også trenge litt "innspilling"!

Er det noen andre enn SuperRipper som har hørt 390 på Mentor (el. Dali generelt), og kan si noe om dette? Mulig jeg har løpt for mye rundt i skogen med grønne klær og løsammunisjon, men for meg høres diskanten ut til å være akkurat der den skal være! Jeg får også skryt fra naboene for basstrykket ... -Og så syns jeg det er veldig greit å få DAC og stereoforsterker i samme boks!

Ellers kan jeg vel legge ut et lite familiebilde med Mentor og Prologue (Mentor til venstre)

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oyoy:

Jeg kjører selv med 390DD på mine Mentor 2, og trives veldig godt med det. Har i tillegg en Mentor sub. Det skal sies at oppsettet står i en 20 kvadratmeters kjellerhybel i Trondheim, og at det ikke er satt opp akkurat slik jeg vil ha det. Allikevel synes jeg selv det låter meget bra.

Flytter sørover etterhvert, og da vil oppsettet mest sannsynlig få tilholdssted i et større rom. Er spent på hvordan det vil låte der. Har lyst til å leke litt med akustikken også.

Hvilken type musikk går det i? Jeg skal si meg enig i at visse typer musikk rett og slett faller gjennom med 390DD/Mentor (gammel rock ble rett og slett kjedelig), men andre typer musikk får nytt liv. Her går det mye i progrock/metal, og det synes jeg fungerer veldig bra.

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer så mye med skikkelig gode høytalere og selv har jeg hatt god erfaring med Mentor 8 men det ble litt for voldsomt i stuen min. Følte jeg ikke fikk brukt dem maksimalt her i hjemmet, ser veldig frem til å lese litt om erfaringene dine med ditt nye oppsett.

Anlegget høres alltid litt rart ut i førsten når man spiller på det, høytalerne skal spilles inn etc. Gi de gjerne 100t og sånn ståa er du i en tilvendingsmodus, du kommer til å bli veldig happy med disse høytalerne. 390 har en veldig god DAC som slekter på NAD M2.

Del gjerne flere bilder og erfaringer når du ønsker og velkommen med i klubben, selv har jeg Mentor 6 og synes dem spiller helt konge. Den har ikke bassen til Mentor 8 men den sparker like godt bra til størrelsen å være.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2012
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for det, sjef!
    Du har sikkert skrevet noe om det før, men .. det begynner å bli en voksen tråd.. Hvor stor er stua di, Roger?

Jeg har nok for lite sammenligningsgrunnlag til å si så veldig mye fornuftig å si utover at jeg er fornøyd og gliser mye for tiden :-D Derimot skulle jeg veldig gjerne lest mer om DINE betraktninger, Roger! Du har jo hatt (og dette er bare det jeg husker i farten) I6 mk1(eller var det I7?), I8, M8, H400 og nå M6. I tillegg har du hørt masse annet, bl.a. Ms4. Du har jo et vanvittig godt grunnlag for å sammenligne de forskjellige seriene!

M8 begynner nok å bli bra innspilt nå. Jeg hører ihvertfall ikke forskjell fra uke til uke lenger. Har sett her at noen mener de spiller bra "rett ut av esken". (husker ikke om det var M8 dette ble sagt om) Jeg var ikke mye fornøyd de første ukene. -Hørtes ut som en kortbølgeradio i en bøtte..

@tugron:
    Se der, ja! Der var det jo en likesinnet i samme by! (sjø... ) Gammel rock er noe som har skuffet meg her også.

Tror nok teknisk kvalitet på innspillingen har fått mer å si for hva jeg liker nå. Dessuten har den gamle CDspilleren min flyttet inn hos EL-retur, og jeg har i det siste hørt mest på Spotify og Wimp, digitalt fra Sonos´en på bildet. (Genial måte å streame musikk på, men sikkert ikke optimalt rent teknisk) Har så smått testet litt lyd i HD over USB fra PC, men ikke gjort meg opp noe inntrykk av forskjellene enda. Er ikke så lett å finne musikk jeg kjenner i det formatet.

Rommet mitt er en kombinert stue og kjøkken på ca 40m2. På den ene langveggen er det en åpen gang, og utstyret står på den ene siden av denne gangen. På motsatt langvegg er det masse vinduer. Bra utgangspunkt skulle jeg tro...

Siden banken fortsatt er lettere sjokkert etter flytting og diverse innkjøp av underholdningselektronikk, er det en del ganske grunnleggende ting som mangler her. Tepper, bokhyller, gardiner... Derimot har jeg fått inn en ganske raus sofa i stoff, og tøy-persienner på alle vinduer. Dette hjalp MASSE på akustikken! Hørtes jo ut som en dyrehage i en svømmehall her i starten!

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    @oyoy:

Hehe. Trondheim er en finfin by. Er i ferd med å avslutte utdannelsen, og flytter derfor sørover igjen. Er opprinnelig fra Hedmarken.

Jeg vurderer sterkt innkjøp av Sonos selv. Akkurat nå kjøres alt jeg har av musikk fra harddisk koblet bakpå 390DD. Har også et HDMI-kort i bestilling, veldig spent på hvordan det fungerer. Planen er en NAS etterhvert, i tillegg til Sonos. Skal jo være greit for andre som skal bruke den også.

Rommet er alltid en hard nøtt. Gleder meg egentlig litt til å teste i nytt rom etterhvert, og finne ut hva som evt må gjøres. Kjører du flatt på Room EQ?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2012
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har HDMI-kort i min.
    Virket som en god ide, helt til jeg fant ut at jeg får svart skjerm om jeg velger en annen inngang. Har i stedet koblet lyden tilbake via optisk kabel fra TVn.

Du kan få kjøpe min rimelig!
    (skal egentlig settes inn av leverandør, men de to skruene skal vi sikkert klare å finne ut av )

Ikke skrudd på room EQ, og ikke testet å spille fra HD. Prøvde så smått fra en minnepenn, men ble ikke venn med formater, og fant bare en med masse annet rart på.

Høres nesten ut som vi må ta oss en 390-kveld!

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde jeg ikke allerede bestilt, hadde jeg nok gjort det.

Her skal det bli brukt til Xbox og DVD/BD-spiller. Jeg vurderer å gjøre som du mtp TV-boks, altså bruke en av de ledige digitale inngangene. Jeg vil nok anbefale deg å beholde HDMI-kortet, det kan jo hende du angrer ved et evt salg.

Jeg lekte meg litt med EQ når jeg hadde besøk av en kamerat. Vi fant ut at det var greit å la det meste stå flatt, men her i mitt rom økte vi 240Hz med 2. Litt mer kjøtt på trommene, som han sa (han spiller trommer i et progrock-band).

HD-avspilling føler jeg funker veldig bra. Eneste er at det i begynnelsen av hver låt på en måte hakker, før den kjøres i gang. Jeg tror det kanskje kan ha med noe å gjøre med rippinga.

Du er hjertelig velkommen hit! Bare si ifra litt på forhånd, så finner vi ut av det.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av oyoy
    Takk for det, sjef!
    Du har sikkert skrevet noe om det før, men .. det begynner å bli en voksen tråd.. Hvor stor er stua di, Roger?

Jeg har nok for lite sammenligningsgrunnlag til å si så veldig mye fornuftig å si utover at jeg er fornøyd og gliser mye for tiden :-D Derimot skulle jeg veldig gjerne lest mer om DINE betraktninger, Roger! Du har jo hatt (og dette er bare det jeg husker i farten) I6 mk1(eller var det I7?), I8, M8, H400 og nå M6. I tillegg har du hørt masse annet, bl.a. Ms4. Du har jo et vanvittig godt grunnlag for å sammenligne de forskjellige seriene!

M8 begynner nok å bli bra innspilt nå. Jeg hører ihvertfall ikke forskjell fra uke til uke lenger. Har sett her at noen mener de spiller bra "rett ut av esken". (husker ikke om det var M8 dette ble sagt om) Jeg var ikke mye fornøyd de første ukene. -Hørtes ut som en kortbølgeradio i en bøtte..
    Bare hyggelig

Det er moro å se at folk investerer i større modeller fra Dali og der er Mentor 8 helt kanon, må innrømme at jeg savner den litt enda men får være fornøyd med det man har i hus nå.

Roger’s lille stue er bare på 20kvadrat og skulle ønske jeg hadde mer å boltre meg på her inne, eller kanskje et dedikert rom ville helst vært passende til formålet men man må ta til takke med det man har.

Du har god grunn til å være fornøyd med dette oppsettet, har som du vet hatt denne og vet hva disse står for og det er massiv power. Dette gir så bra med liv og røre så fort de får litt strøm og rom å leke med. Da har du et par venner for livet som blomstrer mer og mer, rommet spiller veldig et puss på hvordan hele lydbildet oppleves.

Jeg har nok hatt noen Dali modeller igjennom tidenes løp og det har vel synes godt her på tråden også, det jeg kan si om dem er følgende.

Dali Ikon 7 og Denon AVR 3806 med Denon 1510 som kilde fungerte ikke hos meg så de røk ut ganske fort, lyden ble for spiss og elektronikken var nok ikke beste match og den tiden hadde jeg lite peiling på hva jeg drev med. Jeg eksperimenterte med sub og det hele, men følte det aldri ble greie på. Ikon serien er knallbra men jeg kunne svært lite om lyd den gangen, men måtte prøve videre på noe annet så jeg ble klokere på min vei.

Tiden gikk og nye saker ble kjøpt inn og da kom jeg over Ikon 8 der en ny verden kom for mine føtter, der fant jeg en lyd og massivt volum og trøkk jeg ikke har hørt maken til. Jeg brukte fortsatt Denon bare AVR 4306 som var toppmodellen den gangen, lyden ble til det mye bedre men måtte spe på med en effekt for å få ting til å vokse seg i lydbildet og en PS Audio HCA 2 ble kjøpt inn som en tester. Denne røk dessverre veldig fort pga etter noen dagers spilling så gikk den ene inngangen på den så en evig rundans der.

Etter et par år med denne var det på tide å få en et monster i hus og da ble det Mentor 8, da fikk jeg Parasound 2100 og 2250 med på laget og ting begynte å feste seg skikkelig men så jeg sleit med altfor mye romling i bassen og fikk ikke brukt disse som jeg ønsket. Hadde dem en god stund og måtte kvitte meg med dem for å få noe mindre i hus. Dette er råtasser jeg anbefaler videre til folk som har rommet og penga til å drive dem med, noe av det beste jeg har hatt i mitt hus og håper de kommer med en MK2 utgave med tiden.

Helicon 400mk2 2 var en nydelig høyttaler og ha i hus men fikk ikke denne til å virke helt optimalt pga den er veldig kresen på elektronikk. Jeg måtte nok brukt mange kroner for å få denne til å virke som jeg ønsket, men lommeboka ville ikke være med på moroa mer så jeg nedgraderte anlegget ved å kjøpe meg noen brukte Vincent komponenter og fikk kloa i et par Mentor 6 som jeg er veldig fornøyd med.

Dette oppsettet skjer det ingenting med i nær fremtid så dette blir her i hus ja, synes jeg fikk igjen mye lyd til å gå for noen andre komponenter også. Synes det spilller morsomt med Vincent på Dali faktisk, mye lyd for pengene her så dette er det ikke noe å klage på.

Lydforskjellene mellom disse er jo at jo mer du betaler jo bedre og strammere lyd får du, man får et lydbilde som høres mer detaljert ut og alt høres mer realt ut slik det skal låte. Det blir ikke noe som holder lyden igjen og bånndiskanten får igjennom de utroligste detaljene i lydbildet.

Ulempen med dette er kanskje når du hører på artister du er vant til er at lyden høres rar ut på dyrere høytalere, detaljene peiser ut i bøtter og spann og da kan innspillingene høres litt spinkle ut også siden ikke noe blir holdt tilbake. Det man kaller et realt og ekte lydbilde som de audiofile setter mest pris på.

I min lærdom med lyd er å finne seg noe i mellomklassen som passer lommeboka, om du har anlegg til 1000 eller en mill spiller liten rolle hvis rommet er dårlig. Tweak heller med det du har enn å blakke deg. Mye vil ha mer og dette er en hobby som krever litt tid og en del penger, les deg gjerne opp på tester, spesifikasjoner og match et lydbilde som passer dine ører.

Amen.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av oyoy
    Jeg har søkt ganske mye etter erfaringer med 390 på Dali, men den eneste jeg har kommet over er SuperRipper som pakket den ned i esken igjen på s.654 Men da hadde jeg allerede kjøpt...

Er det noen andre enn SuperRipper som har hørt 390 på Mentor (el. Dali generelt), og kan si noe om dette? Mulig jeg har løpt for mye rundt i skogen med grønne klær og løsammunisjon, men for meg høres diskanten ut til å være akkurat der den skal være! Jeg får også skryt fra naboene for basstrykket ... -Og så syns jeg det er veldig greit å få DAC og stereoforsterker i samme boks!
    Hei,

når det gjelder mine tilbakemeldinger på 390 så vil jeg tro at min stue er litt vrang, samt at jeg foretrekker litt varmere lyd. M3 som jeg har forstått det er varmere i klangen enn 390, og for min smak hørtes det "ikke riktig ut" når jeg koblet til 390 etter å ha hørt M51+M3. (Nå er vel dette ikke en fair sammenligning ettersom M51+M3 koster det dobbelte):-D

Stuen min er forholdsvis naken, med tynne gardiner og få ting på veggene. Men jeg har en forholdsvis stor sofa for rommet(18kvm) og teppe under bordet. Allikevel tror jeg at jeg får mer igjen for akustiske tiltak mot å investere i heftigere elektronikk (Som jeg innså når jeg ikke hørte den store forskjellen mellom min receiver og NAD M3 :? ) Jeg støtter derfor følgende utsagn fra vår kjære Roger:

Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    I min lærdom med lyd er å finne seg noe i mellomklassen som passer lommeboka, om du har anlegg til 1000 eller en mill spiller liten rolle hvis rommet er dårlig. Tweak heller med det du har enn å blakke deg. Mye vil ha mer og dette er en hobby som krever litt tid og en del penger, les deg gjerne opp på tester, spesifikasjoner og match et lydbilde som passer dine ører.

Amen.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2012
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Dali suite 2.8... Forsterker?

Jeg er en Hifi-grønnskolling som holder på å sette opp et anlegg i stua som utelukkende skal brukes til Vinylsnurring. Jeg har en Rega planar 3 spiller, og her om dagen kjøpte jeg et par Dali suite 2.8 høytalere. Hva lags forsterker bør jeg ha. Jeg vil primært kjøpe brukt, og budsjettet ligger på ca 6000 kroner.

Newcomer s-wiuls sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Fazon F5 vs Ikon 5 mk2

Er veldig fornøyd med surroundanlegget mitt i stua, men vurderer å gjøre det hakket bedre til musikk lytting...

Har dali fazon satelitter og fazon LCR som senter(pluss 2 xtz 10 subber). Dette drives av yamaha rx-v2067.

Skal kun kjøpe høytalere (ikke forsterker...)

Vil min forsterker gjøre nytten?

Og det store spørsmålet. Er de 14000 kr mer for Fazon F5 kontra Ikon 5 mk2 hvert pengene???

Betaler man så mye for designen?? Er jo samme bass og mellomtone elementer, men ikon har også hybriddiskant...

Håper på hjelp fra dere som kan dette

Intermediate b3nd1k sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    2,256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Med Fazon F5 betaler man selvfølgelig litt for design, men man kan ikke si noe på lyden! Er utrolig bra lyd i disse små tassene.

Er nok samme element som sitter i mentor serien, så er ikke de samme som sitter i Ikon. Mener jeg å huske..
    Min tråd

Intermediate Monster1 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    763
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da melder jeg meg inn i klubben igjen sammen med nye Dali Zensor 5!

Kanon fornøyd så langt. Ikke minst at hvite var ekstremt flott. Kjører dem nå kun på en Denon PMA-510AE som skal selges. Ser på noe NAD som har litt mer krutt.

Vedlegg 92913Vedlegg 92912

Intermediate Gilmour sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av s-wiuls
    Er veldig fornøyd med surroundanlegget mitt i stua, men vurderer å gjøre det hakket bedre til musikk lytting...

Har dali fazon satelitter og fazon LCR som senter(pluss 2 xtz 10 subber). Dette drives av yamaha rx-v2067.

Skal kun kjøpe høytalere (ikke forsterker...)

Vil min forsterker gjøre nytten?

Og det store spørsmålet. Er de 14000 kr mer for Fazon F5 kontra Ikon 5 mk2 hvert pengene???

Betaler man så mye for designen?? Er jo samme bass og mellomtone elementer, men ikon har også hybriddiskant...

Håper på hjelp fra dere som kan dette

For å ta hovedspørsmålet først: ja, jeg syns Fazon F5 er verd pengene.

Har hatt et par grundige demoer på hifiklubben med medbragt favorittmusikk på disse høyttalerne, og de er imponerende gode. De er alldeles IKKE kun en designhøyttaler med middelmådig lydkvalitet. Kan ikke huske sist jeg ble så positivt overrasket over en høyttaler.

De låter fantastisk til prisen, og hadde ikke jeg vært så forelsket i CM serien til B&W, hadde jeg antagelig sterkt vurdert Fazon F5 selv også.

Intermediate Gilmour sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av b3nd1k
    Med Fazon F5 betaler man selvfølgelig litt for design, men man kan ikke si noe på lyden! Er utrolig bra lyd i disse små tassene.

Er nok samme element som sitter i mentor serien, så er ikke de samme som sitter i Ikon. Mener jeg å huske..
    Helt klart, det er impressive godlyd i disse småtassene!

Signaturen på lyden er ikke så skrikete og frempå som på Ikon, noe som blant annet kommer av at de har et annet diskantelement. Bånddiskant var det mener jeg å huske?

Jeg mener denne mer "runde" lydsignaturen som er på Fazon F5 er mye mer tiltalende for mitt vedkommende, og håper de fortsetter i dette sporet fremover.

Intermediate b3nd1k sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    2,256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Ja, virker nesten slikt, både Zensor og Fazon har en mye mer rundere lyd en hva som er vandt med tidligere fra Dali. Nå har jeg ikke hørt Epicon da
    Min tråd

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Monster1
    Da melder jeg meg inn i klubben igjen sammen med nye Dali Zensor 5!

Kanon fornøyd så langt. Ikke minst at hvite var ekstremt flott. Kjører dem nå kun på en Denon PMA-510AE som skal selges. Ser på noe NAD som har litt mer krutt.

Vedlegg 92913Vedlegg 92912
    Velkommen tilbake til Dali tråden Patrick.

Det er moro å se du har investert i Zensor 5, virkelig en god høytaler til prisen å være. Er det en spesiell forsterker du har sett på til disse eller?

Intermediate Monster1 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    763
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Velkommen tilbake til Dali tråden Patrick.

Det er moro å se du har investert i Zensor 5, virkelig en god høytaler til prisen å være. Er det en spesiell forsterker du har sett på til disse eller?
    Takk for det!

Ja, Zensor er absolutt ikke dårlig, flott finish og lyd.. Har ikke så mye penger nå, så blir en brukt NAD C372 eller noe i den retningen. Har hatt den forsterkeren før, og likte den godt. Regner med den har nok krefter til å spille godt med Zensorene.

Faller alltid tilbake på Dali. Det ligger noe magi i det merket!

Active
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    394
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gilmour
    Signaturen på lyden er ikke så skrikete og frempå som på Ikon, noe som blant annet kommer av at de har et annet diskantelement. Bånddiskant var det mener jeg å huske?

Jeg mener denne mer "runde" lydsignaturen som er på Fazon F5 er mye mer tiltalende for mitt vedkommende, og håper de fortsetter i dette sporet fremover.
    Ang det med rundere lyd enn "vanlig" for Dali , så har jeg en teori som jeg såvidt lufta i B&W tråden din fra forrige uke:
    Siden dette er typiske designhøyttalere , så er det nok muligens med vilje at de har fått litt mer laidback diskant - for å fungere bedre i mer sparsomt / minimalistisk møblerte rom..?

Intermediate Whoracle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,610
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er bånddiskanten som gir det lille ekstra i toppen lydmessig. Grunnen til at man dropper denne i F5 er vel at bånddiskanten tar for stor plass rett og slett. Den låter da også litt rundere i toppen som følger av dette..
    De gjør det samme med stativhøyttaleren i den nye Epicon serien. For å få høyttaleren "kompakt" nok så droppet de bånddiskanten, som du forøvrig har på resten av serien..

Side 657 av 743 FørsteFørste ... 157 517 527 537 547 557 567 577 587 597 607 617 627 637 647 653 654 655 656 657 658 659 660 661 667 677 687 697 707 717 727 737 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •