Dalis Entusiaster - Side 656

Sponsorer:
Takk Takk:  4
Like Like:  33
Side 656 av 743 FørsteFørste ... 156 516 526 536 546 556 566 576 586 596 606 616 626 636 646 652 653 654 655 656 657 658 659 660 666 676 686 696 706 716 726 736 ... SisteSiste
Viser resultater 13,101 til 13,120 av 14842
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2012
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av SuperRipper
    Fra ikon til epicon? Dette likte jeg Dette blir min neste høytaler!
    De gamle frontene var riktignok Mentor 5, men ja; virkelig et kvantesprang! Anbefales!

Newcomer
    Medlem siden
    May 2012
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gilmour
    Epicon er jo et smykke, herregud for en nyyydelig design og finsish

Angående forsterkertanker, så er mine umiddelbare tanker at her må man på med tungt skyts og ikke spare på så mye. Kommer jo ann på budsjettet ditt naturligvis, men når du har råd til å svi over 70 laken på en høyttaler, så regner jeg med at du har råd til ok forsterkeri også

Mine preferanser rundt forsterkere på Dali generelt, er at jeg mener de går godt sammen med mange forskjellige typer, men kanskje at de som heller mot det mer nøytrale, kanskje litt fyldig og ikke så lyse gjør seg aller best. Dali låter lyst og frempå i seg selv, derfor foretrekker jeg forsterkeri som ikke fremprovoserer dette ytterligere.Den nye Hegel H300 som snart kommer på markedet kunne vært en het kandidat, men er usikker på om den blir for lys i sounden. NAD gjør seg bra (M2 på Epicon?) eller hva med et bedre for og effektsett fra Primare?
    Lånte hjem både NAD M2 og en Lyngdorf, men følte ikke at NAD'en var noen særlig god match - ble alt for rumlete og "mykt". Kan hende dette er på grunn av størrelsen på rommet. Er veldig fornøyd med NAD M51 DAC'en jeg bruker!

Da henter jeg hjem en Primare for å teste idag

Newcomer
    Medlem siden
    May 2012
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Dæven døtte og gratulerer så mye med nye og herlige høytalere, sånn jeg ser det blir du den første med Epicon her inne og dette er en stor dag. Dali har lagt ned masse tid og energi på denne høytaleren, vil virkelig si at dette er en meget spennende tid i vente og høre om dine lytterfaringer på dette oppsettet du har fått deg. Jeg har veldig lyst på slike høytalere selv men er nok redd lommeboka ikke er med meg på dette, selv er jeg veldig fornøyd med mentoren så jeg skal ikke direkte klage.

Apropos forsterkervalg så ville jeg kanskje sett på rørforsterker av noe slag, Ayon er veldig bra men det koster litt og det gjør høytalerne dine også.
    Takker!

Mentor låter da også veldig bra! For meg var det dog ikke et spørsmål om hva jeg hadde råd til - jeg hørte dem og bare visste at jeg måtte ha dem. Selvkontroll og fornuft be damned!

Har ikke hørt om Ayon - vet du hvor jeg kan gå for å sjekke det ut?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2012
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av b3nd1k
    ay ay ay!! Gratulerer med herlighetene Dette er råe saker, tipper du er fornøyd eller?

Ayon +1

Noe så inni h****
    Anbefales!

Intermediate b3nd1k sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    2,256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Her er ihvertfall noe jeg ville vurdert om jeg hadde penger

Torget: Ayon Spirit Mk3
    Min tråd

Newcomer
    Medlem siden
    May 2012
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har følgende på hjemlån, og tester i dag:

- NAD M3
    - Lyngdorf SDA 2175
    - Hegel H200
    - Primare: 2x effekt + pre

YAY!

Intermediate Rotja sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av herreruud

- NAD M3
    - Lyngdorf SDA 2175
    - Hegel H200

YAY!
    Er bare å komme med en dybde test på vær..!

Intermediate Gilmour sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

- NAD M3
    - Lyngdorf SDA 2175
    - Hegel H200

YAY!

Spennende! Er spesielt spent på hva du syns om M3 og for og effektsettet fra Primare. Ser frem til tilbakemelding på lytteinntrykkene her ja

Newcomer
    Medlem siden
    May 2012
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dødt løp!

Vedlegg 92405

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lyngdorf har jeg veldig lita troa på i det selskapet der.. Primare og NAD M3 er veldig spennende . Hegel syns jeg generelt sett at passer best til B&W....

Spent på hva du kommer frem til .

EDIT: Ser du har hatt dårlig erfaring med NAD M2... det er jeg veldig overrasket over, spesielt med tanke på beskrivelsen du kommer med. Høres ikke bra ut . Fikk M2 til å spille fantastisk på Mentor 6, og spesielt på BW CM9 (endelig fikk jeg den til å spille slik jeg ville.. men, det koster tydeligvis en pen slant :P)).

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dødt løp!

Vedlegg 92405

***** så lekkert! Må innrømme jeg er ganske misunnelig på deg som har all denne kvalitetselektronikken i hus på samme tid

M3 ser så jævlig brutal ut, herlig forsterker. Primare settet og nevnte M3 er noe jeg drømmer om til mine egne CM7. Suverene forsterkere. Hvordan opplever du kreftene og kraftressursene på M3 VS H200 forresten? Disse skal vel teknisk sett være noenlunde like kraftige, men innbiller meg at M3 vel drar det lengste strået mtp en massiv strømforsyning.

Edit: Helt enig med Skorob når det gjelder at Lyngdorf nok ikke greier hevde seg i dette kobbelet av høykvalitetsforsterkere

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ***** så lekkert! Må innrømme jeg er ganske misunnelig på deg som har all denne kvalitetselektronikken i hus på samme tid

M3 ser så jævlig brutal ut, herlig forsterker. Primare settet og nevnte M3 er noe jeg drømmer om til mine egne CM7. Suverene forsterkere. Hvordan opplever du kreftene og kraftressursene på M3 VS H200 forresten? Disse skal vel teknisk sett være noenlunde like kraftige, men innbiller meg at M3 vel drar det lengste strået mtp en massiv strømforsyning.
    M3 har 2 "massive" strømforsyninger . Og ja, det er en HÆRLIG forsterker . Moro å eie en av Bjørn Erik sine siste "store" kreasjoner (hvor han virkelig fikk lov til å lage noe spesielt..).

Jeg digger min M3 på Klipsch RF82, og det har faktisk imponert mange her (meg inkludert).

Tror du med CM serien burde satse på Hegel, det skal jeg love deg er bra . M3 har ikke imponert meg på BW, på dali derimot, der spiller den bra. (OBS, min oppfattning ).

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    M3 har 2 "massive" strømforsyninger . Og ja, det er en HÆRLIG forsterker . Moro å eie en av Bjørn Erik sine siste "store" kreasjoner (hvor han virkelig fikk lov til å lage noe spesielt..).

Jeg digger min M3 på Klipsch RF82, og det har faktisk imponert mange her (meg inkludert).

Tror du med CM serien burde satse på Hegel, det skal jeg love deg er bra . M3 har ikke imponert meg på BW, på dali derimot, der spiller den bra. (OBS, min oppfattning ).

Tøffe greier ja, M3 har jo fått utrolige skussmål og det er interessant å høre om dine erfaringer og skrytet fra andre også Er M3 et prosjekt hvor BEE har fått så og si frie tøyler til å konstruere en heftig stereoforsterker? Masters designet på denne er jo også nydelig, med en uimotståelig blanding mellom brutalitet og delikat finesse. Vil således tro den er perfekt for Dali, jeg liker også generelt NAD på Dali.

Du mener H200 eller kanskje den nye H300 ville være kanon på CM7 altså? Har faktisk ikke hørt Hegel på B&W, og det er en skam egentlig. M3 er en forsterker jeg i utgangspunktet ville tro spiller suverent på CM serien, med en noe varm signatur og shitloads med power. Men sistnevnte gjelder jo også på nevnte Hegel modeller også da

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker!

Mentor låter da også veldig bra! For meg var det dog ikke et spørsmål om hva jeg hadde råd til - jeg hørte dem og bare visste at jeg måtte ha dem. Selvkontroll og fornuft be damned!

Har ikke hørt om Ayon - vet du hvor jeg kan gå for å sjekke det ut?
    Duet-Audio - Forside

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av b3nd1k
    Her er ihvertfall noe jeg ville vurdert om jeg hadde penger

Torget: Ayon Spirit Mk3
    Topp match til Dali. Leverer sykt bra bass, samt enorm dybde. Rør på Dali er jo helt konge.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2012
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Inntil videre står det faktisk mellom Lyngdorf og Primare.

Opplever at M3 mangler kontroll, blir for rumlete i dype frekvenser, lite presisjon. Ikke stram nok bass. Dette er klart den det er lettest å eliminere. Dette er selvfølgelig bare min oppfatning, men har hatt noen hjelpere til å lytte med meg, og dette er noe alle ser ut til å være enige om. Ikke at det er dårlig, tvert om er det veldig, veldig bra, men alle de andre alternativene er bedre..

Hegel har noe av den samme signaturen som Lyngdorf, men blir noe skarpere og mer "skjærende". Føler heller ikke at denne når helt opp til Lyngdorf når det gjelder kontroll i dype frekvenser. Det føles litt som om musikken har mindre liv og engasjerer mindre.

Lyngdorf og Primare har forskjellig lyd, og jeg klarer ikke umiddelbart å si at den ene er bedre enn den andre. Lyngdorf fremstår som mer "teknisk" (i mangel av et bedre ord), mens Primare virker som den "ikke trenger å anstrenge seg". Primare virker noe "dypere" og mer "aggressiv". Av de som har hjulpet meg å lytte har 3 foretrukket Primare og en Lyngdorf. Jeg klarer ikke helt å bestemme meg. Jeg heller mot Primare, men merker at jeg trenger å sove på dette. Det er også verdt å merke at jeg setter en enkelt Lyngdorf effekt opp mot et sett på tre bokser fra Primare - dette er antagelig ikke fair.

.. kun initielle inntrykk... to be continued..

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Inntil videre står det faktisk mellom Lyngdorf og Primare.

Opplever at M3 mangler kontroll, blir for rumlete i dype frekvenser, lite presisjon. Ikke stram nok bass. Dette er klart den det er lettest å eliminere. Dette er selvfølgelig bare min oppfatning, men har hatt noen hjelpere til å lytte med meg, og dette er noe alle ser ut til å være enige om. Ikke at det er dårlig, tvert om er det veldig, veldig bra, men alle de andre alternativene er bedre..

Hegel har noe av den samme signaturen som Lyngdorf, men blir noe skarpere og mer "skjærende". Føler heller ikke at denne når helt opp til Lyngdorf når det gjelder kontroll i dype frekvenser. Det føles litt som om musikken har mindre liv og engasjerer mindre.

Lyngdorf og Primare har forskjellig lyd, og jeg klarer ikke umiddelbart å si at den ene er bedre enn den andre. Lyngdorf fremstår som mer "teknisk" (i mangel av et bedre ord), mens Primare virker som den "ikke trenger å anstrenge seg". Primare virker noe "dypere" og mer "aggressiv". Av de som har hjulpet meg å lytte har 3 foretrukket Primare og en Lyngdorf. Jeg klarer ikke helt å bestemme meg. Jeg heller mot Primare, men merker at jeg trenger å sove på dette. Det er også verdt å merke at jeg setter en enkelt Lyngdorf effekt opp mot et sett på tre bokser fra Primare - dette er antagelig ikke fair.

.. kun initielle inntrykk... to be continued..

Hm, interessante inntrykk. Overrasket må jeg innrømme over at Lyngdorf hevder seg i dette selskapet Har kanskje undervurdert denne produsenten litt, men det jeg selv har hørt av Lyngdorf tidligere har vært svakt.

Utrolig artig at Primare hevder seg forøvrig, er faktisk utrolig sugen på elektronikk derfra ved neste oppgraderingsfase.

Active tore_v1 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    423
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hm, interessante inntrykk. Overrasket må jeg innrømme over at Lyngdorf hevder seg i dette selskapet Har kanskje undervurdert denne produsenten litt, men det jeg selv har hørt av Lyngdorf tidligere har vært svakt.

Utrolig artig at Primare hevder seg forøvrig, er faktisk utrolig sugen på elektronikk derfra ved neste oppgraderingsfase.
    Jeg er ikke overrasket. Lyngdorf har en fin evne til å "forsvinne", og mange vil derfor oppleve den som noe anonym i utgangspunktet. Om du imidlertid ser til TDAI2200 så har du en virkelig perle av en forsterker som jeg absolutt ville vurdert om jeg skulle hatt et enkelt og vellydende anlegg, gjerne sammen med Mentor-serien til Dali eller noe mer påkostet.

Lyngdorf briljerer i homogenitet og oppløsning, men sammenlignet med en kraftigere forsterker fra Primare skjønner jeg godt at du opplever bassen som noe mer dyptgående.

Om du har mulighet til å teste en TDAI2200 ville jeg absolutt gjort dette. Gjerne med romkorreksjonen til Lyngdorf som jeg opplever at gjør en meget god jobb, selv om noen mener den tar vekk litt av futten i bassen. Dette kan du styre med voicing-filtre.

Ellers ville jeg kanskje vurdert Audio Analogue også. Forhandles av Hi-Fi Huset. De har en del spennende modeller.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2012
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er vanskelig....

Intermediate HoPPe`S sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Brune Dali 104 er ikke hverdagskost. Meget sjeldene.

Dali 104 - FINN Torget

Side 656 av 743 FørsteFørste ... 156 516 526 536 546 556 566 576 586 596 606 616 626 636 646 652 653 654 655 656 657 658 659 660 666 676 686 696 706 716 726 736 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •