Dalis Entusiaster - Side 654

Sponsorer:
Takk Takk:  4
Like Like:  40
Side 654 av 743 FørsteFørste ... 154 514 524 534 544 554 564 574 584 594 604 614 624 634 644 650 651 652 653 654 655 656 657 658 664 674 684 694 704 714 724 734 ... SisteSiste
Viser resultater 13,061 til 13,080 av 14850
    Intermediate Gesel sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    766
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Etter tre uker uten lyd i stua er jeg nå utålmodid.. Kan ikke posten bare gå LITT fortere?

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tore_v1
    Hvilken Stello har du?

Det ligger en NAD M51 på brukten på HFS..
    (Kjenner ikke selger)
    Det er da220mk2.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gesel
    Skorob: Har du noen erfaring med DP? Mener å huske du hadde en 6.12 engang i tida

Har fått god pris på en 6.12 som jeg vurderer å slå til på
    Syns dp 6,12hp var bra... Men best på bw. Vincent som du har gått for er bedre til dali ;-)

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    766
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Syns dp 6,12hp var bra... Men best på bw. Vincent som du har gått for er bedre til dali ;-)

Toppers

Var for å hente 6.12en faktisk, men en mer herpa (utseendemessig) forsterker har jeg ikke vært borti.. Var ikke en kvadratcentimeter som ikke var oppripa eller bulka, men den spilte meget bra.. Noen som har tatt uttrykket "bygget som en tanks" litt bokstavelig

Intermediate b3nd1k sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    2,256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Det er da220mk2.
    Har også stello dac og cd-driv, er kjempe fornøyd! Utrolig bra lyd til en bra pris.
    Min tråd

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Utlån av NAD M3, M51, C390DD, Cambridge Dacmagic 100, etc..

Hei,

Jeg har som et lite eksperiment fått låne litt utstyr hos min lokale hifiklubben.
    Fra før sitter jeg med Mentor 2 koblet til en Yamaha RX-V2067.
    Tanken bak eksperimentet var å finne ut om DAC+effekt spiller bedre enn min standalone receiver i en stue på 18kvm.

I utgangspunktet var jeg mest interessert i å pare høytalerene opp mot Emotiva XPA-2, samt en dac, så jeg stakk derfor innom hifiklubben på utkikk etter effekt som er "mye" bedre enn min receiver. Jeg ente opp på en NAD M3 og fikk i samme slengen lånt med meg Nad M51 og en Cambridge dacmagic 100 (de hadde solgt dagmagic+ desverre :-( ) Jeg fikk også låne en Nad C390DD.

C390DD vs M51+M3 var rått parti og jeg satt fort fra meg C390DD tilbake i esken. Forskjellen mellom M51 og dacmagic 100 var tilstede, men ut ifra godordene (og forskjell nede i hifiklubbens lokaler) hadde jeg kanskje forventet enda større forskjell i min stue. Tatt i betraktning at dacmagic går for 1800, mens M51 går for 10000, synes jeg ikke forskjellen er verdt prisen.
    (En dac er en dac, som en kompis alltid pleier å si, er ikke 100% riktig, men det er sannelig ikke langt ifra)

Så kommer jeg til den største overraskelsen for min del.
    Forskjellen mellom min receiver til 7k og kombinasjonen M51+M3 til 28k.
    Jeg hører at M3 har litt bedre kontroll på Mentorene i mellomtonen, men jeg synes forskjellen absolutt ikke er verdt over 20k. Kanskje jeg forventet for mye fra M3 basert på entusiasmen blant alle jeg har snakket med, men jeg kan bare konkludere med at min receiver gjør en veldig god jobb på mine høytalere.
    Når det kommer til kraft plasserer jeg M3 noen dB over receiveren min, og M3 har bedre kontroll når volumet nærmer seg (-10dB til -5dB) som er min grense på volum i stuen.

Jeg begynner å revurdere min opprinnelige plan om innkjøp av "mye" watt og heller sette pris på deg jeg har. Enn så lenge føler jeg at receiveren gjør en god jobb på Mentor 2 i min stue

Newcomer
    Medlem siden
    May 2012
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da henter jeg meg noen nye Mentor 6 til uka.
    Gratulerer!

Men et dumt spørsmål, går Mentor 6 med emballasje inn i en Audi A6 stasjonsvogn om jeg hiver ut barnestolene og legger ned baksetene?
    Det går veldig bra! Jeg har kjørt Mentor 8 med A6, og det var bare trivelig..
    Du kan rygge helt inn til døra på Nedre Elvehavn, men sørg for å få hjelp når du skal få dem i hus hjemme...

Intermediate Rotja sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SuperRipper
    Hei,

Jeg begynner å revurdere min opprinnelige plan om innkjøp av "mye" watt og heller sette pris på deg jeg har. Enn så lenge føler jeg at receiveren gjør en god jobb på Mentor 2 i min stue
    Kuttet litt ned..
    Takk for dine meninger, alltid spennende når man kan få litt inn side info med noen som kan forklare greit og ikke trenger så mange superlativer for å forklare enkelt. Blir alt for lett med mye bedre, når forskjellen sånn praktisk sett er relativt sparsom.
    Men å gå fra bra til litt bedre på lyd fronten er ikke lett da det gjerne koster mye. Det er bedre å høre på det beste en stund og så gå tilbake til litt dårligere, det er da man får a-ha opplevelsene. Å ha god lyd for så å høre på litt bedre gir sjeldent noe særlig. (spesielt når man titter på prisen).

Men å ha hørt på veldig god lyd over litt tid, og så plutselig gå tilbake til litt dårligere, det merker man gjerne bedre. Dynamikken i dette er gjerne slik.

Ikke for det, dine egne lyd opplevelser er dine egne, ikke opp til meg å skulle bestemme hva du burde hørt. Det vet du selv best. Bare prøver å forklare hvorfor ekstremt dyrt utstyr ikke alltid leverer etter forventningene. Det er letter å høre lyd forskjellen når man går ned i kvalitet enn når man prøver å gå opp.
    :-D

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    SuperRipper:

Du har en veldig bra receiver og Mentor 2 krever ikke så veldig mye power for å spille skikkelig kult, regner med dette er i bruk på stereo der du savner litt ekstra. Kanskje bare finne et enkelt effekttrinn som kan gjøre jobben for deg? Om du synes det spiller veldig bra fra før så er ikke det noe som er bedre enn det, skal man over et visst nivå pleier prisen å gjerne følge hissig med for å si det rett ut.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rotja
    Kuttet litt ned..
    Takk for dine meninger, alltid spennende når man kan få litt inn side info med noen som kan forklare greit og ikke trenger så mange superlativer for å forklare enkelt. Blir alt for lett med mye bedre, når forskjellen sånn praktisk sett er relativt sparsom.
    Men å gå fra bra til litt bedre på lyd fronten er ikke lett da det gjerne koster mye. Det er bedre å høre på det beste en stund og så gå tilbake til litt dårligere, det er da man får a-ha opplevelsene. Å ha god lyd for så å høre på litt bedre gir sjeldent noe særlig. (spesielt når man titter på prisen).

Men å ha hørt på veldig god lyd over litt tid, og så plutselig gå tilbake til litt dårligere, det merker man gjerne bedre. Dynamikken i dette er gjerne slik.

Ikke for det, dine egne lyd opplevelser er dine egne, ikke opp til meg å skulle bestemme hva du burde hørt. Det vet du selv best. Bare prøver å forklare hvorfor ekstremt dyrt utstyr ikke alltid leverer etter forventningene. Det er letter å høre lyd forskjellen når man går ned i kvalitet enn når man prøver å gå opp.
    :-D
    Jeg tror du har mye rett i det å høre på noe som er "bedre" en periode for så å gå tilbake til det gamle etter en stund. Da jeg byttet til Mentor 2 fra et gammelt Logitech Z-5500 var forskjellen klart tilstede og jeg smilte bredt de første dagene.
    Men det er faktisk i seinere tid at jeg virkelig merker hvor bra Mentor 2 er.
    Å være på besøk hjemme er ikke lengre det samme, der sitter de fortsatt på arvtakeren til Z-5500 og jeg blir overrasket over hvor stor forskjellen faktisk er.

Når det kommer til M3+M51, så var det faktisk det første jeg satt på og hørte igjennom en del sanger jeg kunne kjenne igjen fra Mentor. Det var slik jeg kom til konklusjonen at C390DD ikke var like god, ettersom det var dette som fulgte opp M3+M51.
    Etter omfattene bytting mellom Yamaha og M3+M51 på de samme album, konkluderte jeg med at det var en viss forskjell i dynamikk. Jeg prøvde også å sette Yamaha som pre, med M3 som effekt og fikk omtrent samme resultater. På normale lyttenivå var forskjell i dynamikk i mine ører ganske liten. Når jeg skrudde opp ble forskjellen større, men desverre for meg, var det ikke nok til å forsvare 4x pris.

Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    SuperRipper:

Du har en veldig bra receiver og Mentor 2 krever ikke så veldig mye power for å spille skikkelig kult, regner med dette er i bruk på stereo der du savner litt ekstra. Kanskje bare finne et enkelt effekttrinn som kan gjøre jobben for deg? Om du synes det spiller veldig bra fra før så er ikke det noe som er bedre enn det, skal man over et visst nivå pleier prisen å gjerne følge hissig med for å si det rett ut.
    Jeg hadde før denne testen inntrykk av at Mentor ikke var de mest lettspilte og at de krever litt ekstra power for å virkelig skinne. Det var med det utgangspunktet jeg ønsket å utforske mulighetene for effekt.

Som nevnt over testet jeg med M3 som effekt og jeg kunne merke litt bedre dynamikk. Når jeg ser på prisen på XPA-2 er dette maks av det jeg er villig til å strekke meg for den forskjellen jeg hørte. Enn så lenge vil jeg avvente kjøp av effekt til jeg får en ny/større stue som kanskje vil være det som virkelig kan få disse Mentorene til å skinne :-)

Intermediate Rotja sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SuperRipper
    Kortet ned litt.... Enn så lenge vil jeg avvente kjøp av effekt til jeg får en ny/større stue som kanskje vil være det som virkelig kan få disse Mentorene til å skinne :-)
    Du har jo tydeligvis tenkt og prøvd. Veldig bra.
    Yamaha er en receiver jeg også har nå så jeg forstår godt du er fornøyd så langt.
    Men har hatt Denon tidligere, og man skal slett ikke utelukke det merket for fremtidlig receiver kjøp fra denne kanten.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    766
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da står Mentorene og lager godlyd. Koblet rett til receiveren enn så lenge, Vincenten kommer ikke før enn i morgen

Har hørt de ferdig innspilt, men rett fra eska spiller de fortsatt meget bra.. Blir digg med et par hundre timer og ordentlig med strøm på de

Newcomer
    Medlem siden
    May 2012
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tøft!

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da står Mentorene og lager godlyd. Koblet rett til receiveren enn så lenge, Vincenten kommer ikke før enn i morgen

Har hørt de ferdig innspilt, men rett fra eska spiller de fortsatt meget bra.. Blir digg med et par hundre timer og ordentlig med strøm på de
    Gratulerer med Vincent og Mentor 6, ser virkelig frem til å høre dine erfaringer med SP331. Etter det jeg har forstått så er den helt topp til Dali, spent på hva du synes om den altså.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    766
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Gratulerer med Vincent og Mentor 6, ser virkelig frem til å høre dine erfaringer med SP331. Etter det jeg har forstått så er den helt topp til Dali, spent på hva du synes om den altså.

Takker

Sitter her og hører på Kinobe - Slip Into Something More Comfortable på vinyl. Selv med altfor liten motor er det en helt annen dybde og tilstedeværelse enn mine gamle Ikon mk2. Har ikke testa med noe særlig volum enda, men så langt er jeg MEGET fornøyd med oppgraderingen.

Tilogmed dama synes de var verdt pengene, og ho synes alt Hifi i utgangspunktet er idioti. Men hun har ikke klaga en gang etter at de kom gjennom døra, og de har spilt i mange timer nå. Lyttetretthet? Næsj, den er borte

Intermediate roddis sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,197
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med flotte høyttalere og Vincent, detta spiller!
    Dali Euphonia MS4, CS4, Ikon onwall mk2 | SVS PB-1000 | Onkyo 3008 | Emotiva XPA-5 | Cambridge 840E | Xindac Dac 5 | Squeezebox | Samsung 64 | VU+ Solo 4K | Harmony | X-10

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker

Sitter her og hører på Kinobe - Slip Into Something More Comfortable på vinyl. Selv med altfor liten motor er det en helt annen dybde og tilstedeværelse enn mine gamle Ikon mk2. Har ikke testa med noe særlig volum enda, men så langt er jeg MEGET fornøyd med oppgraderingen.

Tilogmed dama synes de var verdt pengene, og ho synes alt Hifi i utgangspunktet er idioti. Men hun har ikke klaga en gang etter at de kom gjennom døra, og de har spilt i mange timer nå. Lyttetretthet? Næsj, den er borte
    Ikon og Mentor er to forskjellige høytalere klangmessig, dette merker man fort hvor åpen og detaljert det hele blir med Mentor. Jeg synes Ikon serien er bang for det buck uten tvil, men mye vil ha mer og selv er jeg veldig fornøyd med Mentoren. Er spent hvordan effekten vil forbedre lydbildet ditt, vil nok tro du får mer sprut i bunn samt bra driv. Ser frem til å lese litt om dine erfaringer når alt kommer i hus.

Active Espen000 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    416
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er en fin mulighet til oppgradering Dali-venner:8-)

http://avforum.no/avtorget/showprodu.../product/89027

Intermediate b3nd1k sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    2,256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hoho!! Megaline til en billig penge!!!!!
    Min tråd

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er jo fader i meg helt sykt, var et par småskader men det må det gå ann å leve med til denne prisen. Ganske bra priset spør du meg, første jeg har sett for salg her i Norge.

Side 654 av 743 FørsteFørste ... 154 514 524 534 544 554 564 574 584 594 604 614 624 634 644 650 651 652 653 654 655 656 657 658 664 674 684 694 704 714 724 734 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •