Dalis Entusiaster - Side 653

Sponsorer:
Takk Takk:  4
Like Like:  40
Side 653 av 743 FørsteFørste ... 153 513 523 533 543 553 563 573 583 593 603 613 623 633 643 649 650 651 652 653 654 655 656 657 663 673 683 693 703 713 723 733 ... SisteSiste
Viser resultater 13,041 til 13,060 av 14850
    Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Veloce
    Hei

Jeg har bestemt meg for å ta fatt på hifi-interessen igjen etter å ha vært borte endel år. Sønnen min har Dali Mentor 5, og jeg har vært på Hifiklubben og sett på Mentor 1 og Mentor 2 da jeg synes Mentor 5 spiller meget bra. Så er spørsmålet: På hifiklubben fikk jeg demonstrert Mentor 2 på en Denon-forsterker til 7-8000 (2x70watt). Regner med at denne ikke er optimal på slike høyttalere. Hvilke forsterkere anbefaler dere til Mentor 1 og 2? Helst effektforsterker da jeg har pre.
    Hei og velkommen tilbake.

Mentor serien er ikke så krevende på elektronikk, men om du ønsker å få ut litt piff av disse ville jeg kanskje sett på Parasound Halo A23, Vincent Sp 331, Abrahamsen, Xindak, dette er effektforsterkere som passer godt til Dali. Disse kan man få til en hyggelig pris på brukten om dagen, hva slags type forforsterker har du fra før?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2012
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar

Jeg har en eldre EC pre

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar

Jeg har en eldre EC pre
    Oki, EC er også en fin kombinasjon til Dali men kanskje prisen overstiger noe høyere klasse, hvor mye har du tenkt å legge ned i dette da?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2012
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde håpet å finne noe bruk, si mellom 5 og 10k brukt for forsterkeren. Høyttalerene har jeg ikke sett mye av brukt enda (bortsett fra et par Mentor 1). Så de blir nok kjøpt nye evt.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Active tore_v1 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    423
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Oki, EC er også en fin kombinasjon til Dali men kanskje prisen overstiger noe høyere klasse, hvor mye har du tenkt å legge ned i dette da?
    Jeg hadde en skikkelig gåsehud-opplevelse med Dali Mentor 2 og EC-elektronikk.

Jan Johansons Jazz på Rysska snek seg inn i sjelen min og vugget følelsessenteret på en måte som var så besnærende at vedkommende (jeg jobbet på HFK som selger på den tiden) bestilte Helicon 300..

Finn et EC-effekttrinn i passende prisklasse og sleng på en god cd-spiller så har du et knallanlegg!

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tore_v1

Jan Johansons Jazz på Rysska snek seg inn i sjelen min og vugget følelsessenteret på en måte som var så besnærende at vedkommende (jeg jobbet på HFK som selger på den tiden) bestilte Helicon 300..

Finn et EC-effekttrinn i passende prisklasse og sleng på en god cd-spiller så har du et knallanlegg!
    Jeg har aldri fått opplevelsen med å høre EC på Dali, men lest litt at dette er en god kombo med tanke på en varmere klang som passer Mentor veldig godt. Er et hav av forsterkere der ute så det krever bare litt tid for å finne sin egen lyd, men de vi har nevnt tidligere i tråden er en flott kombinasjon også. EC lager mye bra men det koster deretter også, vet ikke åssen Prelude serien til EC er på Dali. Har du noen anelse der?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2012
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk igjen for svar, da vet jeg hva jeg kan kikke etter, fikk også sønnen til å sende en PM for meg på den Vincenten

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk igjen for svar, da vet jeg hva jeg kan kikke etter, fikk også sønnen til å sende en PM for meg på den Vincenten
    Da begynner vi å snakke, Vincent er full av kraft for en svært hyggelig penge. Del gjerne innkjøp og erfaringer med oss, ser frem til å høre litt om dine nye planer. Velkommen med i klubben.

Intermediate Gilmour sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tore_v1

Hørtes utrolig fett ut Tror EC gjør seg veldig bra på mye forskjellige høyttalere, det virker iallfall slik. Sjelden jeg har hørt om en dårlig match som inneholder EC komponenter.

Forøvrig mener jeg også at elektronikk med en noe mer nøytral sound enn "varm" og fyldig elektronikk som Marantz/Denon, Vincent og EC gjør seg særdeles bra på Dali. Høyttalerne farger såpass mye i seg selv, og er lyse i lyden så det kan bli i overkant med denslags elektronikk på toppen etter mine preferanser.

Syns for eks alltid NAD har spilt helt rått på Dali høyttalere.

Intermediate HiFi Plumber sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av evorkahn
    de høytalerene er så vakre at de blir pynt i stua. emotiva xpa 1 du driver de med??
    De ble drevet av ett par XPA-1 ja..og det var en knallmatch:-D

Intermediate Gesel sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    766
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter å ha vingla endel har jeg nå bestemt meg.. Vi beholder Denonen (3808A) enn så lenge og bruker den som pre. Kjøper oss Mentor 5 eller 6 og en effekt. Så bytter vi ut receiveren etterhvert.

Er jevnlig Mentor ute på brukten, men det var veldig tørt akkurat nå ^^ Så mulig jeg stikker til Trondheim og henter ut nye Mentor 6, de hadde ett par på lager. Regner med at det blir Emotiva eller noe annet som gir mye bang for bucks (ser på noen poster tilbake at Vincent blir anbefalt også).

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gesel
    Etter å ha vingla endel har jeg nå bestemt meg.. Vi beholder Denonen (3808A) enn så lenge og bruker den som pre. Kjøper oss Mentor 5 eller 6 og en effekt. Så bytter vi ut receiveren etterhvert.

Er jevnlig Mentor ute på brukten, men det var veldig tørt akkurat nå ^^ Så mulig jeg stikker til Trondheim og henter ut nye Mentor 6, de hadde ett par på lager. Regner med at det blir Emotiva eller noe annet som gir mye bang for bucks (ser på noen poster tilbake at Vincent blir anbefalt også).
    Emotivia fungerer nok ja.. men om du tenker litt tilbake på reciver, så er Yamaha 3010 noe av det beste jeg har hørt på Mentor serien, når det kommer til surround (Samtidig som dden har utrolig god kontroll på dem i stereo!!).

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    766
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Emotivia fungerer nok ja.. men om du tenker litt tilbake på reciver, så er Yamaha 3010 noe av det beste jeg har hørt på Mentor serien, når det kommer til surround (Samtidig som dden har utrolig god kontroll på dem i stereo!!).

Hmm, kanskje det kan være en tanke, bruke Denonen frem til vi kan ta oss råd til en 3010? Naboen har nettopp handla seg en så da er det bare å låne

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Huff... vurderer litt salg av Stello dac'en min. Altid skummelt å ha lyst til å teste noe nytt, dog uprøvd.

Stello'n er til nå den klart beste DAC'en i mitt system, hvor den knepent var bedre enn min forrige PS Audio DAC-link III(cullen mod4, som heldigvis ikke gikk lengre ut enn til en kompis).

Fått litt lyst til å teste Hegel sin HD20 . Aff... valgets kvaler! Satser litt på at det kommer en HD20 på bruktmarkedet, som jeg kan kjøpe og ha samtidig med stello'en.. og gjøre opp en mening da .

Active tore_v1 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    423
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Huff... vurderer litt salg av Stello dac'en min. Altid skummelt å ha lyst til å teste noe nytt, dog uprøvd.

Stello'n er til nå den klart beste DAC'en i mitt system, hvor den knepent var bedre enn min forrige PS Audio DAC-link III(cullen mod4, som heldigvis ikke gikk lengre ut enn til en kompis).

Fått litt lyst til å teste Hegel sin HD20 . Aff... valgets kvaler! Satser litt på at det kommer en HD20 på bruktmarkedet, som jeg kan kjøpe og ha samtidig med stello'en.. og gjøre opp en mening da .
    Hvilken Stello har du?

Det ligger en NAD M51 på brukten på HFS..
    (Kjenner ikke selger)

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    766
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skorob: Har du noen erfaring med DP? Mener å huske du hadde en 6.12 engang i tida

Har fått god pris på en 6.12 som jeg vurderer å slå til på

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    766
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da henter jeg meg noen nye Mentor 6 til uka.

Men et dumt spørsmål, går Mentor 6 med emballasje inn i en Audi A6 stasjonsvogn om jeg hiver ut barnestolene og legger ned baksetene?

Minnes om en tur til Malmø der fattern skulle hente sine gamle Sonus Faber der han endte opp med å måtte kjøpe henger :P

Intermediate b3nd1k sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    2,256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer Gesel
    Målene på emballasje er: LxDxB=115x48x38. Ca.
    Min tråd

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    766
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av b3nd1k
    Gratulerer Gesel
    Målene på emballasje er: LxDxB=115x48x38. Ca.

Takker

Fattern skylder meg noen tusen for mine gamle høyttalere, så da blei det til at han kjøper effekt til meg istedet. Så da blir for forhåpentligvis en Vincent til uka

Side 653 av 743 FørsteFørste ... 153 513 523 533 543 553 563 573 583 593 603 613 623 633 643 649 650 651 652 653 654 655 656 657 663 673 683 693 703 713 723 733 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •