Dalis Entusiaster - Side 646

Sponsorer:
Takk Takk:  1
Like Like:  30
Side 646 av 742 FørsteFørste ... 146 506 516 526 536 546 556 566 576 586 596 606 616 626 636 642 643 644 645 646 647 648 649 650 656 666 676 686 696 706 716 726 736 ... SisteSiste
Viser resultater 12,901 til 12,920 av 14837
    Intermediate ganilsen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Gilmour
    Hadde ikveld gleden av å få høre endel på Dali Fazon F5 på klubbkveld hos Hi-fi klubben.

Fazon imponerte noe vanvittig i mine ører, spesielt sammenlignet med Mentor6 i samme prisklasse, jeg syns faktisk Fazon låter bedre på området som luft og oppløsning og mer rund/ikke så pågående topp. Fazon har ikke den skrikende domediskanten som Mentor6 har, noe den proffiterer på i mine ører.

Denne høyttaleren har mye mer å by enn enn et lekkert design, så dette er en ren innertier fra Dali i min bok. Imponerende som sagt.
    Det stemmer at denne er litt rundere enn standard Mentor. Mye av den samme lyden som Mentor Menuet har.

Uthevet: Du har helt rett her, selv om jeg tipper det er bånddiskanten du egentlig mener. Faktum er at båndsikanten(på de modeller som bruker dette) gjør lite i området vi er mest følsomme. Det er som du skriver domens respons som mange ikke liker. Men siden Dali kan oppfattes som skarp og har dobbel diskant har det blir en "sannhet" at det er båndet som lager skarpheten virker det som.

Jeg tror også vi ser en litt annen klang fra Dali fremover. Lyden i de nyeste modellene Zensor F5 og Epicon6 og tildels Zensor gir meg en misstanke om at Dali er på vei mot en litt "roligere" topp. Dette har de fått til ved å hindre bl.a. diffraksjon(Epicon) og en noe kontrollert spredning(Epicon/Zensor). Har ikke studert Fazon nok til å si om dette er noe de har gjort på denne modellen.

Geir Arne

Intermediate Gilmour sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ganilsen
    Det stemmer at denne er litt rundere enn standard Mentor. Mye av den samme lyden som Mentor Menuet har.

Uthevet: Du har helt rett her, selv om jeg tipper det er bånddiskanten du egentlig mener. Faktum er at båndsikanten(på de modeller som bruker dette) gjør lite i området vi er mest følsomme. Det er som du skriver domens respons som mange ikke liker. Men siden Dali kan oppfattes som skarp og har dobbel diskant har det blir en "sannhet" at det er båndet som lager skarpheten virker det som.

Jeg tror også vi ser en litt annen klang fra Dali fremover. Lyden i de nyeste modellene Zensor F5 og Epicon6 og tildels Zensor gir meg en misstanke om at Dali er på vei mot en litt "roligere" topp. Dette har de fått til ved å hindre bl.a. diffraksjon(Epicon) og en noe kontrollert spredning(Epicon/Zensor). Har ikke studert Fazon nok til å si om dette er noe de har gjort på denne modellen.

Geir Arne
    Du har helt rett i din lille korreksjon: bånddiskant naturligvis. Jeg syns Dalis "gamle" sound, da spesielt på Mentor6 og også alle rimelige modeller er for meg altfor spiss i toppen, noe jeg ser på som et stort stort svakhetstegn ved merket.

Jeg liker Dali kjempegodt, og har hatt flere par fra danskene tidligere. Men lyttetretthet grunnet denne slitsomme toppen har for meg vært en dealbreaker som sagt. Når det er sagt så liker jeg de andre sterke sidene i sounden til Dali svært godt, og fortsetter de som du skisserer å endre sounden, så er jeg igjen en potensiell Dali kunde i fremtiden.

Jeg er som du skjønner svært svært positiv til den endringen vi nå ser i lydsignaturen til Dali, og dagens bekjentskap med Fazon var noe av det mest overraskende og imponerende jeg har hørt på lenge.

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er som du skjønner svært svært positiv til den endringen vi nå ser i lydsignaturen til Dali, og dagens bekjentskap med Fazon var noe av det mest overraskende og imponerende jeg har hørt på lenge.
    Vi er i samme båt der.

Geir Arne

Newcomer Richardinho sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    87
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roddis
    Bare å gå for Mentoren med en gang, jeg kjøpte selv Ikon senteren men den sto vel i 6mnd før Mentor fant plassen sin her. Angående Pioneer og Dali tror jeg ikke det er den beste komboen etter hva jeg har lest. Tror nok Onkyo, Yamaha eller Denon er en sikrere vei å gå. Jeg har Onkyo selv og er veldig fornøyd med den på Mentor og Ikon 2...
    Heller mest mot å gå for Mentor Vokalen med det samme når jeg først skal handle ja. Eneste lille haken er at jeg synes den er lovlig svær.. Får evt låne med hjem fra HFK og vurdere..
    Interessant det du sier om komboen Pioneer og Dali.. Har søkt en del, men nesten aldri sett noen som anbefaler de sammen. Hver for seg er det ypperlige merker men kanskje altså ikke helt topp match, hørt fra et nøytralt øre..
    Flere som har dette inntrykket?
    De selger jo Denon på HFK, så skulle tro det burde være en god match. Samtidig, føler jeg etter å ha skummet noen tester at Denon gjør det bra, men at de ikke rangeres helt opp på nivå med de andre merkene.. Mulig hukommelsen spiller meg et puss?
    Uten å kunne begrunne det, har jeg også litt go`følelse for Onkyo..
    Andre som anbefaler Onkyo sammen med Dali?

Lektor->Ikon->Mentor; noen som gi en kjapp sammenligning av disse? Er det slik at de i utgangspunktet låter likt, bare at den generelle lydkvaliteten økes?? Leste forsåvidt tidligere i tråden at Dali var flinke til å holde en rød tråd i seriene sine, slik at de forskjellige modellene lett kan kombineres.. Correct?

Newcomer Elusive sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2012
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skal selv investere litt i Hi Fi verden og har snart googla meg ihjel:|
    Det jeg har sett av andres erfaring er at Pioneer sine receivere har vært forholdsvis nøytrale, men med siste tilskudd iform av LX-75/85 så er de blitt rundere i toppen av freq. området. Dette er som sagt det jeg har sett av andres erfaringer, ikke hørt på disse nye modellene selv.

Gilmour; jeg har hørt på CM8 på klubben, men fikk ikke sjangsen til å samenlikne med F5`n, da de ikke hadde denne inne. Jeg får dog en full runde med demo av komplett CM oppsett og ett fra Dali med F5 som fronter. Har du en formening om CM8 vs F5 og kvalitetene? Tror nok en god del slanter går i design/materialer i F5, men forsvarer den 22 lapper synes du?

Tror uansett det blir en av disse kandidatene, utrolig flotte høyttalere å se på...

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Elusive
    Jeg skal selv investere litt i Hi Fi verden og har snart googla meg ihjel:|
    Det jeg har sett av andres erfaring er at Pioneer sine receivere har vært forholdsvis nøytrale, men med siste tilskudd iform av LX-75/85 så er de blitt rundere i toppen av freq. området. Dette er som sagt det jeg har sett av andres erfaringer, ikke hørt på disse nye modellene selv.

Gilmour; jeg har hørt på CM8 på klubben, men fikk ikke sjangsen til å samenlikne med F5`n, da de ikke hadde denne inne. Jeg får dog en full runde med demo av komplett CM oppsett og ett fra Dali med F5 som fronter. Har du en formening om CM8 vs F5 og kvalitetene? Tror nok en god del slanter går i design/materialer i F5, men forsvarer den 22 lapper synes du?

Tror uansett det blir en av disse kandidatene, utrolig flotte høyttalere å se på...

Jeg er som du kanskje har fått med deg storfan av B&W og deres CM serie. CM7,8 og 9 er blant de beste og deiligst lydende høyttalere jeg personlig har hørt. Mye mye takket være den herlige FST mellomtonen, som gir disse høyttalerne en så deilig sound at man rett og slett kan bli totalt avhengig av de

Når det er sagt og jmf ditt spørsmål så er mitt inntrykk etter gårsdagen et rungende JA om Fazon er verd 22 høvdinger. Den imponerte meg noe ekstremt, og det kom som julekvelden på kjerringa, grunnet dens fokus på design og liten av fysisk størrelse, mine forventninger var derfor ganske middels. Hadde forventet god lyd, men ikke så imponerende som den var. Det sitter langt inne å si det, men den er i mine øyne bedre enn CM8, men så koster denne også endel laken mindre. Mot CM9 blir det jevnere, selvom jeg også her mener Fazon kan slå fra seg på områder som luftighet og oppløsning, samt herlig gjengivelse i toppen. På disse områdene er bare Fazon grisedeilig.

Vil også føye til at vi hørte på et par heftig gode innspillinger på disse høyttalerne, det er greit å gjøre oppmerksom på. Blant annet kjørte vi Airbag , et progrock band fra Norge som går i sporene til Pink Floyd og har en av de beste produksjonene jeg har hørt på sin skive som vi spilte fra igår. Her har du en smakebit, dog fra youtube i forringet kvalitet:

Airbag - White Walls - YouTube

Lenge siden jeg har hatt en så orgasmisk musikkopplevelse som når vi watta opp denne på Dali Fazon igår, helt rått enkelt og greit. At forsterkeriet var en billig integrert 80 watter fra NAD, gjør det bare mer imponerende i mine øyne, og bygger også oppunder mitt syn om at NAD gjør seg uendelige mye bedre på Dali enn på B&W.

Newcomer Elusive sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2012
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Excellent, takk for litt erfaringsdeling Gilmour. Skal som sagt inn til klubben å få kjørt systemene opp mot hverandre på en Denon AVR-4311, oh joy!. Blir lykkerus, så får vi se hva valget blir...takk for linken, skal sjekke ut Airbag, Progrock like vi

BTW, hørte jo på CM8 og ble dypt imponert, spesielt mellomtone område var rett og slett fantastisk. Synes også bassen var respektabel fra denne høyttaleren som tross alt er kompakt til gulvhøyttaler å være. Så får se om F5`en forsvarer seg i mine ører...Skal poste når jeg har fått hørt litt på dem.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    505
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har helt rett i din lille korreksjon: bånddiskant naturligvis. Jeg syns Dalis "gamle" sound, da spesielt på Mentor6 og også alle rimelige modeller er for meg altfor spiss i toppen, noe jeg ser på som et stort stort svakhetstegn ved merket.

Jeg liker Dali kjempegodt, og har hatt flere par fra danskene tidligere. Men lyttetretthet grunnet denne slitsomme toppen har for meg vært en dealbreaker som sagt. Når det er sagt så liker jeg de andre sterke sidene i sounden til Dali svært godt, og fortsetter de som du skisserer å endre sounden, så er jeg igjen en potensiell Dali kunde i fremtiden.

Dette er en litt kinkig problemstilling for Dali. På den ene siden har diskanten fått en rekke strålende kritikker i hifipressen, og den har begeistret en rekke storfornøyde brukere, som meg selv, men på den andre siden er det en del brukere og potensielle kjøpere, som du selv, som misliker nettopp denne diskanten (eller mer presist; øvre mellomtone).

Gudene vet hvorfor folk er misfornøyde med diskanten. Temmer du diskanten for mye, så blir lydbildet kjedelig og ordinært. Det finnes utrolig mange kjedelige høyttalere der ute, og paret med litt daff og/eller nøytral elektronikk, så låter disse dødkjedelig. Spiller du i tillegg på moderat til lavt volum, så kan det oppleves som ulidelig. Jeg selv har også B&W, og disse må ha uforholdmessig mye guffe før de våkner til liv. Dali risikerer å falle inn i denne grå massen av høyttalere, dersom de gjør som andre. Symptomatisk er What Hi-Fi sin mottakelse av Ikon 6 mkII vs. Ikon 6 mkI, der mkII ble omtalt som mer korrekt og behersket, men akk så kjedelig i forhold til mkI, og det selv hos en modell der nedtoningen av diskanten var temmelig beskjeden.

Diskantengjengivelsen hos f.eks. Mentor 6, som jeg selv har, bidrar til dennes egenart, men er ikke det eneste som gjør denne modellen storartet i mine ører. Diskanten er tydelig, men også silkemjuk og svært godt oppløst. Den er slett ikke spiss eller skarp. På gode og middels gode innspillinger er den himmelsk god, men den glatter ikke over spisse og skarpe innspillinger, noe en høyttaler etter mitt skjønn heller ikke bør gjøre. Ei heller bør folk laste høyttaleren for at den er transparent. Frisk musikk skal låte friskt, hard musikk skal låte hardt, forvrengte og stygge lyder skal høres forvrengte og stygge ut. Lyttetrettende musikk skal gi lyttetretthet, ellers svikter høyttaleren sin oppgave.

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Alef
    Dette er en litt kinkig problemstilling for Dali. På den ene siden har diskanten fått en rekke strålende kritikker i hifipressen, og den har begeistret en rekke storfornøyde brukere, som meg selv, men på den andre siden er det en del brukere og potensielle kjøpere, som du selv, som misliker nettopp denne diskanten (eller mer presist; øvre mellomtone).

Gudene vet hvorfor folk er misfornøyde med diskanten. Temmer du diskanten for mye, så blir lydbildet kjedelig og ordinært. Det finnes utrolig mange kjedelige høyttalere der ute, og paret med litt daff og/eller nøytral elektronikk, så låter disse dødkjedelig. Spiller du i tillegg på moderat til lavt volum, så kan det oppleves som ulidelig. Jeg selv har også B&W, og disse må ha uforholdmessig mye guffe før de våkner til liv. Dali risikerer å falle inn i denne grå massen av høyttalere, dersom de gjør som andre. Symptomatisk er What Hi-Fi sin mottakelse av Ikon 6 mkII vs. Ikon 6 mkI, der mkII ble omtalt som mer korrekt og behersket, men akk så kjedelig i forhold til mkI, og det selv hos en modell der nedtoningen av diskanten var temmelig beskjeden.

Diskantengjengivelsen hos f.eks. Mentor 6, som jeg selv har, bidrar til dennes egenart, men er ikke det eneste som gjør denne modellen storartet i mine ører. Diskanten er tydelig, men også silkemjuk og svært godt oppløst. Den er slett ikke spiss eller skarp. På gode og middels gode innspillinger er den himmelsk god, men den glatter ikke over spisse og skarpe innspillinger, noe en høyttaler etter mitt skjønn heller ikke bør gjøre. Ei heller bør folk laste høyttaleren for at den er transparent. Frisk musikk skal låte friskt, hard musikk skal låte hardt, forvrengte og stygge lyder skal høres forvrengte og stygge ut. Lyttetrettende musikk skal gi lyttetretthet, ellers svikter høyttaleren sin oppgave.

Her er vi uenige på flere punkter. Jeg er for det første ikke enig i ditt utsagn om at en diskant og mellomtonegjengivelse ala B&W (ta CM serien for ordens skyld da den er i et prisleie de fleste har råd til) gjør dette til en kjedelig og gjennomsnittlig type høyttaler.

Jeg syns disse høyttalerne låter alldeles nydelig i hele registeret, og opplever de ikke som kjedelig eller anonyme pga den mer runde gjengivelsen av toppregisteret slik du skisserer. Tvert imot, oppløsning, luftighet og spennvidde mellom instrumentene kommer så godt frem på CM serien.

Slik jeg opplever situasjonen med Dali, så taper de mer på sitt nå etablerte rykte om skrikete diskantgjengivelse enn de vinner på dette. Ett slikt rykte tror jeg skremmer bort _utrolig_ mange potensielle kunder, inkludert meg selv.

Etter mitt som nevnt meget imponerende bra bekjentskap med Fazon F5 igår kveld, kan jeg heller ikke her kjenne meg igjen i din påstand om at de risikerer å falle inn i den kjedelige grå massen grunnet en mer avrundet og behagelig topp. Tvert imot for min del: merkets svakeste punkt( i mine øyne) er nå iferd med å bli eliminert, noe som også får frem Dalis sterke sider på en tydeligere måte.

Mentor6 er en høyttaler jeg ble sliten av bare etter noen få demolåter hos klubben, og lyttetretthet er jo et drawback, hos en høyttaler, og noe som har forsvunnet helt for min del etter jeg fikk CM7 i hus. Dalis rimelige modeller (Ikon6 eksempelvis)er enda verre enn Mentor6 på dette med spiss og skarp gjengivelse i toppen. Spisse Sssser er et helt konkret eksempel noe Mentor6 og Dali sliter med, hvilket jeg har vanskelig for å forstå at folk kan leve med.Når man spiller høyt skjærer det faktisk i ørene på partier hvor dette blir fremtredende og ødelegger da lytteopplevelsen fullstendig. Denne effekten blir nok noe dempet alt ettersom hvilken elektronikk de blir parret med, men med NAD på Mentor6 var dette påtrengende for min del de gangene jeg har hørt Mentor6.

Active
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    394
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Alef
    Gudene vet hvorfor folk er misfornøyde med diskanten. Temmer du diskanten for mye, så blir lydbildet kjedelig og ordinært. Det finnes utrolig mange kjedelige høyttalere der ute, og paret med litt daff og/eller nøytral elektronikk, så låter disse dødkjedelig. Spiller du i tillegg på moderat til lavt volum, så kan det oppleves som ulidelig. Jeg selv har også B&W, og disse må ha uforholdmessig mye guffe før de våkner til liv.
    Her vil jeg heller si det er høyttalerens dynamiske egenskaper - eller mangel på sådanne som gjør den kjedelig , mer enn mangel på diskant.

For meg blir overstående feil. Jeg blir fort lyttetrett dersom mellomtone/diskant er litt påtrengende. For meg er musikken viktigere enn teknikken, så jeg ofrer heller litt på topp for å få noe som er mer tolerant for innspillinger osv.

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ivara
    Her vil jeg heller si det er høyttalerens dynamiske egenskaper - eller mangel på sådanne som gjør den kjedelig , mer enn mangel på diskant.
    Er det B&W eller Dali du syntes dårlige dynamiske egenskaper? Eller mente du mer generelt?

Sitat Opprinnelig postet av ivara
    For meg blir overstående feil. Jeg blir fort lyttetrett dersom mellomtone/diskant er litt påtrengende. For meg er musikken viktigere enn teknikken, så jeg ofrer heller litt på topp for å få noe som er mer tolerant for innspillinger osv.
    Jeg må støtte Alef her. Mentor har få problemer i diskanten så lenge innspillingen er god. At den regelrett kler av en dårlig og ihjelkomprimert låt er da ikke høyttalerens skyld? Men jeg skjønner deg i at du setter resultatet fremfor teknikken og dermed favoriserer prioriteringen B&W gjør. Men faktum er likefullt at Dali er (i allefall frekvensmessig) en mer ærlig høyttaler.

Geir Arne

Active
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    394
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ganilsen
    Er det B&W eller Dali du syntes dårlige dynamiske egenskaper? Eller mente du mer generelt?
    Mente helt generelt. Har hørt ht fra flere merker som hørtes mest ut som de sto inne i et skap når man spilte på lavt volum. (F.eks min brors gamle Kef C40 - det var kjedelige greier)

Jeg må støtte Alef her. Mentor har få problemer i diskanten så lenge innspillingen er god. At den regelrett kler av en dårlig og ihjelkomprimert låt er da ikke høyttalerens skyld? Men jeg skjønner deg i at du setter resultatet fremfor teknikken og dermed favoriserer prioriteringen B&W gjør. Men faktum er likefullt at Dali er (i allefall frekvensmessig) en mer ærlig høyttaler.

Geir Arne
    Det har du sikkert rett i. Men med min musikksmak så ble nå min prioritering slik.
    (Skulle kanskje hatt 2 sett høyttalere , f.eks et sett Vienna til daglig bruk, og 1 sett med noe mer analytisk til "finlytting" )

Intermediate b3nd1k sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    2,256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mentor6 er en høyttaler jeg ble sliten av bare etter noen få demolåter hos klubben, og lyttetretthet er jo et drawback, hos en høyttaler, og noe som har forsvunnet helt for min del etter jeg fikk CM7 i hus. -------------
    Denne effekten blir nok noe dempet alt ettersom hvilken elektronikk de blir parret med, men med NAD på Mentor6 var dette påtrengende for min del de gangene jeg har hørt Mentor6.
    Synes du fortjener å høre Mentor 6 med bra matchet elektronikk i et rom for seg selv! Da tror jeg du vil få et annet syn^^ Kan fortsatt være en høytaler som ikke passer seg for din smak, men du vil nok få et helt annet syn på dem
    Min tråd

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av b3nd1k
    Synes du fortjener å høre Mentor 6 med bra matchet elektronikk i et rom for seg selv! Da tror jeg du vil få et annet syn^^ Kan fortsatt være en høytaler som ikke passer seg for din smak, men du vil nok få et helt annet syn på dem

Det kan nok være, jeg tror også Mentor6 kan låte svært svært bra med mer riktig matchet elektronikk.

Men Fazon F5 imponerte meg som sagt noe vanvittig,som jo er uten bånddiskaten på Mentor5. Så Dali går for meg i riktig retning nå, med en anelse vridning i lydsignaturen sin.

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,046
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gilmour:

Kult du fikk med deg Airbag, fader i meg noe av det beste som er produsert her til lands for evigtid. Jeg har begge cdene i samlingen min men sjekk ut bandet grundig for her er det mye Marillion, Pink Floyd relatert sound. Herlige tider, poster denne som er good one å sjekke ut.

Airbag - Never Coming Home - YouTube

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Gilmour:

Kult du fikk med deg Airbag, fader i meg noe av det beste som er produsert her til lands for evigtid. Jeg har begge cdene i samlingen min men sjekk ut bandet grundig for her er det mye Marillion, Pink Floyd relatert sound. Herlige tider, poster denne som er good one å sjekke ut.

Ja, fy ****. Her er det Marillion og PF inspirert til tusen, og når det gjøre så bra som det Airbag får til, ja så blir resultatet eksepsjonelt i mine øyne. Som jeg også skrev i en annen tråd her på forumet, så har jeg saumfart samlingen min de siste dager for å forsøke finne en skive som matcher det Airbag gjør lydmessig, men det var jeg ikke kar om å finne. Lydmessig pisser disse gutta på det aller meste

Skal sjekke ut linken din før jeg tar kvelden, takk skal du ha:-D

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,046
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, fy ****. Her er det Marillion og PF inspirert til tusen, og når det gjøre så bra som det Airbag får til, ja så blir resultatet eksepsjonelt i mine øyne.

Skal sjekke ut linken din før jeg tar kvelden, takk skal du ha:-D
    Bjørn Riis som spiller gitar der er veldig "Gilmour" og det er nok hans store forbilde, han spiller faktisk på Gilmour sin signaturmodell Fender Stratocaster med samme bærereim som hans. Airbag er lite kjente i Norge men de har blitt veldig store i Polen, har likt de siden jeg fikk deres første plate i hånda. Jeg synes de gutta skal ha all heder og ære for de har satt landet på kartet med sin finflytende musikk.

Knallfin denne Fendern gitt, svart Fretboard gjør seg det altså.

Newcomer Pagan sin avatar
    Medlem siden
    May 2011
    Poster
    67
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Gilmour:

Må nu bare få takke før god musikk inputt
    Bæste æ har hørt på længe... fy flate.
    Og pokkern så godt produsert.... sett her me frysninge.....

Intermediate roddis sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,191
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå går All Rights Removed albumet for flat pedal her og Identity venter på å bli spilt, det låter veldig bra fra Mentorene dette. Uvanlig bra produksjon, takk for tips.
    Dali Euphonia MS4, CS4, Ikon onwall mk2 | SVS PB-1000 | Onkyo 3008 | Emotiva XPA-5 | Squeezebox | Samsung 64 | VU+ Solo 4K | Harmony | X-10

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,046
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er kjempeknall at dere liker musikken min, bare glad at flere og flere liker dette bandet. Synes de gjør en stor jobb og er sterkt undervurdert, musikken deres er en drøm og jeg vil gjerne at dere sjekker ut dette bandet også.

Her snakker vi om herlig prog rock som fenger meg, dette er et band fra Polen og ukjent for veldig mange. Etter jeg oppdaget disse på tuben så har jeg blitt frelst. Sender over en smakebit og håper dere deler samme inntrykk som meg.

Moonrise - The Island - YouTube

MOONRISE - Empty Lines.wmv - YouTube

MOONRISE 08 The Greatest Miracle - YouTube

Enjoy mine Dali venner.

Side 646 av 742 FørsteFørste ... 146 506 516 526 536 546 556 566 576 586 596 606 616 626 636 642 643 644 645 646 647 648 649 650 656 666 676 686 696 706 716 726 736 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •