Dalis Entusiaster - Side 645

Sponsorer:
Takk Takk:  4
Like Like:  40
Side 645 av 743 FørsteFørste ... 145 505 515 525 535 545 555 565 575 585 595 605 615 625 635 641 642 643 644 645 646 647 648 649 655 665 675 685 695 705 715 725 735 ... SisteSiste
Viser resultater 12,881 til 12,900 av 14851
    Intermediate roddis sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,197
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Bruker en hybridforsterker nå og det låter bra men vurdere rør all the way Rørene som sitter i er Effektrør: 4 stk KT88 Electron KT88-98
    Inngang/driver rør: 2stk 12au7 og 2 stk ECC85/6n1

Etter hva jeg har lest er de ikke optimale så er normalt å måtte bytte de.
    Dali Euphonia MS4, CS4, Ikon onwall mk2 | SVS PB-1000 | Onkyo 3008 | Emotiva XPA-5 | Cambridge 840E | Xindac Dac 5 | Squeezebox | Samsung 64 | VU+ Solo 4K | Harmony | X-10

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roddis
    Bruker en hybridforsterker nå og det låter bra men vurdere rør all the way Rørene som sitter i er Effektrør: 4 stk KT88 Electron KT88-98
    Inngang/driver rør: 2stk 12au7 og 2 stk ECC85/6n1

Etter hva jeg har lest er de ikke optimale så er normalt å måtte bytte de.
    Tenkte på produsent av rørene. Det finnes et hav av rør som låter bra. Ikke er det gale priser heller. Gold Lion KT88 er bra rør. Koster ikke all verden. For eks Jan Philips pre rør funker meget bra. Det er som regel pre rørene som lager klangsignaturen.

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    990
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Eirik84
    Hva slags forsterker bruker du på dem?

Går litt med tanker om at små gulvstående med oversized forsterker, kan gi masse godlyd med bra dynamikk
    jeg har en liten nusselig denon 1912 reciver som driver dem helt fint, de er lettdrevne og kjøres sammen med senter og zensor 1 som bakhøytalere
    samsung 65" uh7505 - sek-3500u - Samsung UBD-K8500 - yamaha rx-a2050 - emotiva xpa2 - klipsch rp-280f - epson tw6000w - xbox one s -ps4pro - nintendo switch

Intermediate b3nd1k sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    2,256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av da-ty@online.no
    Tester du rør på Dali er det ingen vei tilbake
    Er redd for det ja...

Men får se, føler at neste oppgradering bør være en litt mer drastisk oppgradering en forsterkere og kabler.. Snart kommer jo Sommerpenger, kanskje kontakte Pedja da ^^
    Min tråd

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av b3nd1k
    Er redd for det ja...

Men får se, føler at neste oppgradering bør være en litt mer drastisk oppgradering en forsterkere og kabler.. Snart kommer jo Sommerpenger, kanskje kontakte Pedja da ^^
    Hehe, ryktene går vet du

Intermediate b3nd1k sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    2,256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ^^ Får se hva som skjer
    Min tråd

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    http://avforum.no/avtorget/showprodu.../product/86589

Denne passer meget bra til Dali sine HT.

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av b3nd1k
    Jeg å Roger Waters har snakket en del om å prøve rør på Mentor 6, tror dette kan bli kjempe bra Ellers har Da-Ty her inne erfaring med Dali og Rør
    Det finnes noen rimeligere saker på markedet som Music Angel, er en del som skryter av de og Kt88 går igjen har jeg sett. Vil tro rør er på Dali er som å få en ny verden slengt i trynet, diskantområdet hadde nok blitt mer temmet og spillt mer jevnt med resten av lydbildet. Time will show.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Det finnes noen rimeligere saker på markedet som Music Angel, er en del som skryter av de og Kt88 går igjen har jeg sett. Vil tro rør er på Dali er som å få en ny verden slengt i trynet, diskantområdet hadde nok blitt mer temmet og spillt mer jevnt med resten av lydbildet. Time will show.
    KT88 er en betegnelse på rørtypen, sokkel etc. Noen forsterkere som har KT88 kan også bruke KT120 rør. Litt kraftigere rør.
    Så andre rørtrinn med foreks 6C33 eller 52b-62b rør vil også spille godt på Dali sine HT. Dette er da effektrør. Man må huske at pre rør- inngangsrør har den største faktoren på klangen av lyden. Masse valg ute å går.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av da-ty@online.no
    KT88 er en betegnelse på rørtypen, sokkel etc. Noen forsterkere som har KT88 kan også bruke KT120 rør. Litt kraftigere rør.
    Så andre rørtrinn med foreks 6C33 eller 52b-62b rør vil også spille godt på Dali sine HT. Dette er da effektrør. Man må huske at pre rør- inngangsrør har den største faktoren på klangen av lyden. Masse valg ute å går.
    Dette er en verden jeg kjenner veldig lite til så det er like greit å ta med seg tips og råd med det samme, kt88 blir brukt i flere typer forsterkere som feks fra Music Angel. Er en del der ute som ville sikkert passet men det er ikke no stress, er andre ting jeg ønkser enn å "bedre" lyd for øyeblikket.

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,197
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er litt der nå at jeg har lyst å prøve noe nytt, blir fort lei av å ha de samme tingene i benken for lenge vettu Siden jeg har oppgradert surround biten med en Emotiva effekt og SVS sub er det på tide å vie seg litt til stereo. Har lagt inn et bud på en Music Angel så får se om jeg ender opp med den. Brukte en del tid på å finne godlyden i Vincent`n med bytting og testing av forskjellige rør, så skal en del til før jeg bytter den ut men finnes alltid noe bedre.
    Dali Euphonia MS4, CS4, Ikon onwall mk2 | SVS PB-1000 | Onkyo 3008 | Emotiva XPA-5 | Cambridge 840E | Xindac Dac 5 | Squeezebox | Samsung 64 | VU+ Solo 4K | Harmony | X-10

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roddis
    Jeg er litt der nå at jeg har lyst å prøve noe nytt, blir fort lei av å ha de samme tingene i benken for lenge vettu Siden jeg har oppgradert surround biten med en Emotiva effekt og SVS sub er det på tide å vie seg litt til stereo. Har lagt inn et bud på en Music Angel så får se om jeg ender opp med den. Brukte en del tid på å finne godlyden i Vincent`n med bytting og testing av forskjellige rør, så skal en del til før jeg bytter den ut men finnes alltid noe bedre.
    Jeg ser du har en Sv236, hvordan synes du denne er på dine høytalere da? Jeg er på jakt etter Mk2 utgaven men det er ikke mye å oppdrive der i gården gitt. Kjenner en kar fra forumet som bruker 236 Mk1 på sine Mentor og det spiller faktisk veldig bra, har du originalrør i din forsterker eller?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    2,306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bodin
    jeg har en liten nusselig denon 1912 reciver som driver dem helt fint, de er lettdrevne og kjøres sammen med senter og zensor 1 som bakhøytalere
    Leste testen her på forumet av Einar Johnsen:
    http://avforum.no/forum/produktomtal...sor-serie.html

Både han og bladet Hjemmekino sier de er ganske tungdrevne (selv om HiFi Klubben sier de er lettdrevne).
    Han testet først med den receiveren du har, og koblet så på noe litt sprekere å fikk veldig mye bedre lyd.

Du har ikke testet å koble din Onkyo 808 på dem?

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    990
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Eirik84
    Leste testen her på forumet av Einar Johnsen:
    http://avforum.no/forum/produktomtal...sor-serie.html

Både han og bladet Hjemmekino sier de er ganske tungdrevne (selv om HiFi Klubben sier de er lettdrevne).
    Han testet først med den receiveren du har, og koblet så på noe litt sprekere å fikk veldig mye bedre lyd.

Du har ikke testet å koble din Onkyo 808 på dem?
    Har ikke testet onkyoen på de, men har bestilt meg en prosjektor så når jeg blir lei av å bytte hdmi mellom tv og prosjektor blir det vel å kjøpe en ny reciver med 2 hdmi ut, men syns lyden er veldig bra med denon 1912 selv uten sub (kommer etterhvert)
    samsung 65" uh7505 - sek-3500u - Samsung UBD-K8500 - yamaha rx-a2050 - emotiva xpa2 - klipsch rp-280f - epson tw6000w - xbox one s -ps4pro - nintendo switch

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,171
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vell vell, da hadde planetene fått plassert seg i rette mønster og jeg fikk sniki meg ned på en HK på tirsdag, og endte opp med mere dali.

Økonomien er økonomien så har beholdt intill videre mine concept 6 fronter, men tok med meg et sett concept 1 for bakhøytalere, en e-12"f sub og en lektor LCR center høytaler

Hørte på zensor centern og den syntes jeg var alltfor hard i diskant til at jeg ville klart og ha. Lektor er jo ikke feilfri her heller men budsjettet er budsjettet og neste steg opp ble for mye og den var god nok til at jeg ikke hører det utenom i særtilfeller.

Lydmessig så syns jeg nad'n (gammel nad t744) min fungerer helt fint (nå har ikke jeg mye og sammenligne med da..) Føler i alle fall at jeg ikke mangler på trøkk i verken musikk (men det er jo bare fra mine gamle gulvhøytalere) eller i film.

Men reciervern min er jo litt gammel, og jeg kjenner at mitt AV liv hadde blitt en del enklere om jeg hadde hatt reciever som kunne tatt inn hdmi og da med to utganger (må skaffe en billig tv for serier\dvd etc, gidder ikke mørklegge stua for bare sånt) syns sånn sett at denon avr-3312 ser god ut på specs.

Noen med kjennskap til denne recieveren og rimelige dali høytalere? eller hvordan den låter opp mot f.eks nad t757, eller har andre anbefalninger i 7-9000 kroners klassen?

neste runde igjen blir vel og finne erstattere til concept 6 frontene, men da må sparegrisen få vokst seg 'fet' igjen.

Ps. per nå har jeg satt reciever med cutoff ved 80hz og subben til rundt 100, høres dette ut som en nogen lunde ut eller har noen en anbefalning eller to ?

Kan jo så si at jeg er meget fornøyd med lyden i stua mi nå, og mener jeg har fått grei valuta for pengene

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,197
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Jeg ser du har en Sv236, hvordan synes du denne er på dine høytalere da? Jeg er på jakt etter Mk2 utgaven men det er ikke mye å oppdrive der i gården gitt. Kjenner en kar fra forumet som bruker 236 Mk1 på sine Mentor og det spiller faktisk veldig bra, har du originalrør i din forsterker eller?
    Jeg synes den spiller bra, med god dynamikk, detaljert og den har krefter så det holder. Instrumentene som gitar og symbal kommer godt ut av høyttalerne. Jeg brukte en del tid i begynnelsen på testing av rør og endte opp med Philips som står i nå. Var overrasket hvor forskjellige rørene låt, det var rør som låt utrolig tamt, noen låt klinisk og innadvent, ett sett var altfor hard i lyden. Med Golden Dragon f.eks syntes jeg det ble for lyst i toppen og instrumentene kom ikke ordentlig ut. Det eneste jeg kunne hatt mer av er bass men da tror jeg Mentor 8 må finne veien hit Du har jo en grom cd spiller nå, så den må bare toppes med en Vincent forsterker. Er ikke ofte de dukker opp på brukten, spesielt MK versjonen er sjelden vare, den som venter på noe godt

Newcomer Richardinho sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    87
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile Oppgraderingsspøkelet nærmer seg..

Skaffet meg nylig Lektor 2 høyttalere som jeg er godt fornøyd med.
    Nå har jeg imidlertid funnet ut at måten jeg har lyst å gå frem for å hente ut den virkelige go`lyden blir å stadig oppgradere delere av anlegget. Èn del av gangen, sikkert slik mange gjør det.

Sitter pr i dag på et 4.1 system faktisk. Har ikke senter ht. Så det naturlige neste steget vil være å spare til en bra senter ht, som matcher nåværende og fremtidig oppgradert anlegg.

Den senteren jeg tenker mest på om dagen er Dali Mentor Vokal. Har også tenkt litt på Ikon Vokal 2 mk2, men ønsker litt innspill. Ser for meg at går jeg for Ikon vokal så kommer sikkert ønske om å oppgradere sentern fortere enn om jeg går for Mentoren.. Hvordan går mentoren sammen med mine nåværende Lektor 2 fronter? Er det forresten så enkelt at alt fra Dali kan matches?(klangmessig)
    Ser forresten for meg på mellomlang sikt å erstatte Lektor 2 med Mentor 1 eller Mentor 2 som nye fronter. Stor forskjell på disse? Ser det skiller 4K på dem..
    Har en XTZ 10" sub.

Så var det receiveren da.. Sitter i dag på en Pioneer LX-51 receiver. Kostet vel en 10-12K tror jeg for noen år siden. Er f.eks Pioneer SC-LX85 et naturlig valg for mer kraft og kvalitet? Og kanskje viktigst av alt, hva mener allmuen egentlig om å kombinere Pioneer receivere med Dali høyttalere?? Kanskje jeg aller helst burde sett til andre receiver-merker??

Videre har jeg en Panasonic BD60 blu ray spiller som jeg vurderer å erstatte med Cambridge 751 BD spiller etterhvert.

Håper på noen gode innspill her!! Det er mange spørsmål som jeg håper kan åpne for litt diskusjon. Om det er for mye å svare på, gi meg innspill på ny senter da, det er mest urgent.

Intermediate ganilsen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Richardinho
    Er det forresten så enkelt at alt fra Dali kan matches?(klangmessig)
    I prinsippet, ja. Dali er veldig flinke til å holde en rød tråd.

Geir Arne

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,197
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare å gå for Mentoren med en gang, jeg kjøpte selv Ikon senteren men den sto vel i 6mnd før Mentor fant plassen sin her. Angående Pioneer og Dali tror jeg ikke det er den beste komboen etter hva jeg har lest. Tror nok Onkyo, Yamaha eller Denon er en sikrere vei å gå. Jeg har Onkyo selv og er veldig fornøyd med den på Mentor og Ikon 2...

Intermediate Gilmour sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde ikveld gleden av å få høre endel på Dali Fazon F5 på klubbkveld hos Hi-fi klubben.

Fazon imponerte noe vanvittig i mine ører, spesielt sammenlignet med Mentor6 i samme prisklasse, jeg syns faktisk Fazon låter bedre på området som luft og oppløsning og mer rund/ikke så pågående topp. Fazon har ikke den skrikende domediskanten som Mentor6 har, noe den proffiterer på i mine ører.

Denne høyttaleren har mye mer å by enn enn et lekkert design, så dette er en ren innertier fra Dali i min bok. Imponerende som sagt.

Side 645 av 743 FørsteFørste ... 145 505 515 525 535 545 555 565 575 585 595 605 615 625 635 641 642 643 644 645 646 647 648 649 655 665 675 685 695 705 715 725 735 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •